Mooi maar fris deze morgen. Gezien we
vandaag maar 15 km ver met S1-Abbécourt gaan doen zijn wa wat later
vertrokken. Onderweg verschillende
ijsvogeltjes gezien, dat was weer een tijdje geleden. We zagen er twee op een
tak zitten die tegen alle verwachtingen in bleven zitten toen we er voorbij
gingen. We zijn vandaag niemand tegen
gekomen en waren te 11:15 door de sluis op het Canal latéral à lOise en een
kwartier later lagen we in Chauny vast aan de kade.
Namiddag reden van Chauny via
Autrepont, Pierremande, Vilette, La Marais Lissandre, Champs en Bois des Vaches
terug naar Guny. Het was zonnig en droog
maar niet al te warm. Toen we Guny arriveerden passeerden we weer langs het
tennisveld en het Jeu de Boules veld.
Daar stonden een groot aantal autos en 4x4s bijeen en werd de buit van
een jachtpartij geslacht en verdeeld.

0nderweg naar sluis Abbécourt. Ijsvogeltjes. Aalscholver. Iemand een idee wat, waarom ?
Er lagen enkele everzijnen op de
grond en eentje hing gevild omhoog en werd versneden. Deze morgen hadden we een
aantal honden horen huilen in het dorp.
Het duurde een hele tijd en nu vermoeden we dat de jagers daar toen
bijeen gekomen waren om op jacht te vertrekken en da thet de jachthonden waren
die wij gehoord hadden.
Gezien het nog steeds zonnig was
besloten we de auto verder in de richting van Noyon te gaan zetten zodat wij
hem morgen niet zo ver moeten komen halen.
Toen we daar bijna waren zagen we daar boven een enorme regenbui hangen,
en toen wij in Varesnes arriveerden zaten we er net aan de rand in. We hebben een tijdje in de auto gewacht en
toen het stopte zijn we vertrokken over de Voie Verte langs het kanaal richting
Chauny.
Sluis 35Chauny op het begin van het
Canal de St Quentin en het einde van het Canal latéral à lOise.
Onderweg hebben we toch onze poncho
moeten aantrekken zo bleven we toch een beetje droog. Op een paar km van Chauny stopte het met
regenen maar voorbij die plaats hing nog een serieuze donker wolk. Gezien er geen wind was bleef die daar netjes
hangen en ze hangt er nu, een uur later nog altijd ter plaatse.
Sl/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T
F-Km/D F-Km/T U-teller
1 608 15 1786 1:50 362:30 28 1974 2691,7
|