Aniway op reis
Archief per maand
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
    Inhoud blog
  • Dag 154 – Zaterdag 14-10-2017 – Mol – Bryac
  • Dag 153 – Vrijdag 13-10-2017 – Mol
  • Dag 152 – Donderdag 12-10-2017 – Lier - Mol
  • Dag 151 – Woensdag 11-10-2017 – Lier
  • Dag 150 – Dinsdag 10-10-2017 – Zennegat - Lier
    Zoeken in blog

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    2017
    12-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 123 – Dinsdag 12-09-2017 – Taissy - Courcy

    Toen we vertrokken kwam er net  nog een jacht uit de richting van Reims aangevaren.  Wij gingen vandaag door de sluizen S12–Huon, S11-Chateau-d’Eau en S10-Fléchambault en gingen voorbij de jachthaven van Reims gezien het daar veel te lawaaierig is van het verkeer.  De autoweg loopt vlak langs het kanaal en dat geeft een lawaai van jewelste.  Een rustige nacht is daar uitgesloten.  Wij gingen verder tot aan de kleine kade in Courcy enkele kilometers voorbij Reims.  Daar hebben we nog al eens gelegen, daar is het rustig en is er een waterkraantje.  Te 11:30 uur lagen we er vast. Na het middageten zou ik met de trein van uit Reims de auto gaan ophalen in Chalons-en-Champagne.  Ik vertrok met de fiets en was net te laat om de trein van 13:30 te halen.  Ik moest tot 14:30 uur wachten voor de volgende trein. (Te lezen op het scherm met de aangekondigde treinen.) Ondertussen nam ik een ticket uit de automaat en ging zitten wachten.  Er kwam een ticket ter grootte van een bankkaart uit de automaat.  Na een tijdje de mensen te hebben geobserveerd (?) zag ik dat die allemaal een groot ticket (zo eentje als van de NMBS) uit de automaat kregen. 


        

      De bijna lege jachthaven van Reims.   Hier is het wel druk. En het wordt nog drukker.


    Wanneer ik naar het loket (dat ondertussen na de middag terug open gegaan was) ging en vroeg of ik het juiste ticket had werd dat zonder meer bevestigd. Na een tijdje terug te hebben gewacht sprak ik iemand aan of zij misschien het verschil tussen de twee tickets kende maar dat was niet het geval.  Gezien ik de zaak niet vertrouwde ging ik terug naar het loket en vroeg naar het verschil in de twee vervoerbewijzen.  Toen pas kreeg ik te horen dat de trein niet zou rijden maar vervangen werd door een bus gezien er werken op die lijn waren. Die bus zou stoppen aan de andere zijde van het station.  Daarvoor moeten de reizigers een icoon op de vloer volgen door enkele gangen, door een lange tunnel onder de sporen en tot aan een buitendeur.  Vanaf daar geen icoontje meer te vinden.  Er was daar wel een busstation maar wel van de stadsbussen.  Aan enkele mensen gevraagd waar de stopplaats was maar niemand wist waar de vervangbussen van de SNCF vertrokken.  Dan maar weer terug naar dat loket en toen ging er iemand mee (een beetje tegen haar zin denk ik te merken aan het vriendelijke gezicht van madame !. Ja die domme toeristen hè)  Zij moest wel de vertrekcontrole van de tickets aan de bus doen bleek later.  We gingen dezelfde weg tot aan de buitendeur en dan nog 200 meter verder de straat in (zonder icoontjes op de grond) en op een plaats zonder enig merkteken, daar ging die bus stoppen. Ja moet dat allemaal maar van jezelf weten. 

    Het verhaal is nog niet uit. Uiteindelijk vertrok de bus op tijd te 14:30 uur.  Wegens een staking of betoging (bleek later) deden we over de eerste 510 meter (volgens mijn wandel GPS) 38 minuten !.  Daarna volgden nog twee wegenwerken met een aanschuif-file van hier tot in Moskou waar het nog eens een kwartier duurde en nog een omleiding voor asfalteringswerken onderweg.  Uiteindelijk kwamen we te 16:37 uur aan in het station van Chalons-en-Champagne (2:07 uur voor 45 km ! met de fiets ben ik bijna zo snel.)  Dan moest ik nog terug met de auto naar het station in Reims waar mijn fiets stond.  Een half uurtje tot aan de stadsgrens van Reims en daarna aanschuiven, aanschuiven en nog eens aanschuiven.  Uiteindelijk mijn fiets kunnen opladen en na nog wat opstoppingen was ik te 18:45 uur in Courcy aan de boot.

    De rijstijl van de Fransen is verschrikkelijk. Elk kruispunt met lichten wordt telkens geblokkeerd door mensen die nog op het nippertje door oranje of rood rijden en dan midden op het kruispunt alles blokkeren.  Hetzelfde aan de mooie rotondes, ze rijden gewoon door tot de rotonde helemaal vol staat en er niemand meer door kan. Om het in termen van vroeger uit te drukken, het zou een goudmijn zijn als je hier bonnen begon uit te schrijven.


    Sl/D          Sl/T           VKm/D   VKm/T   VU/D      VU/T         F-WKm/D     F-WKm/T  U-teller

    3                585            017                        02:30     347:15      11                  1862        2676,2




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs