De
sluis S9-Chalons besteld tegen 09:30 uur.
Voordien vertrokken er drie Engelse boten in de tegenover gestelde
richting (dus van waar wij gekomen zijn). Die wilden allemaal naar Toul en ik
denk dat die mensen daar de boot allemaal laten liggen voor de winter. Twee van de boten zijn ex-Nederlands. Wanneer wij wilden vertrekken hoorden we de
gewezen huurboot met Zweedse vlag die ons gisteren aan de ligplaats in Pogny
voorbij stoof en die hier ook lag ook starten.
We
hebben dan maar gemaakt dat we eerst in de sluis waren. Ik had gedacht dat die
boot ons na de eerste sluis zou voorbij varen maar ze zijn achter ons blijven
varen tot in Condé en hebben daar ook aangelegd. We gingen vandaag nog door de
sluizen S10Juvigny en S11Vraux en legden te 12:00 uur aan
in Condé waar het Canal de lAisne à la Marne begint en dat we morgen naar
opvaren richting Reims.
We
hebben dan maar gemaakt dat we eerst in de sluis waren. Ik had gedacht dat die
boot ons na de eerste sluis zou voorbij varen maar ze zijn achter ons blijven
varen tot in Condé en hebben daar ook aangelegd. We gingen vandaag nog door de
sluizen S10Juvigny en S11Vraux en legden te 12:00 uur aan
in Condé waar het Canal de lAisne à la Marne begint en dat we morgen naar
opvaren richting Reims.
Ligplaats Condé. Langs het kanaal in Condé. Vroeger werden hier suikerbieten geladen.
Namiddag na het eten de twee grote batterijen van
plaats gewisseld. De oudste begint veel
van zijn opslagcapaciteit te verliezen of er is een cel die het laat afweten en
haalt niet meer zijn maximum spanning zodat de laadstroommeter die vroeger na
een uur of twee varen naar nul zakte nu zelfs na vier uur varen nog steeds op
20 A blijft staan en als we stil liggen soms de frigo in veiligheidsstand valt
omdat de spanning te veel gezakt is. We
zullen morgen zien wat het resultaat is.
De batterij is momenteel al 10 jaar oud, dus die is waarschijnlijk aan
vervanging toe.
Sl/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T
F-WKm/D F-WKm/T U-teller
3 570 17 1559 0 334:30 0 1851 2665,7
|