We hebben moeten wachten tot 09:15
uur om te vertrekken gezien de capitainerie was niet op tijd open en we moesten
de sleutel nog terug geven (en de waarborg terug ontvangen natuurlijk) We
konden dus pas weg tegen 09:30 uur ! Op
de Rijn ging het goed vooruit, wat stroming mee en het kwam aan de sluizen
telkens goed uit dat we nog net met een vrachtschip mee konden. Na 20 km arriveerden we al om 10:45 uur aan
sluis Marckholsheim. Daar konden we nog net met de tanker Chemgas 22 (NL) en
twee Duitse sportboten mee. Vervolgens na 22 km aan sluis Rhinau lag de tanker
aan de kant te wachten gezien er een ander vrachtschip, de Cyrano (NL) eerst
moest geschut worden. Hier konden we dan
naast gaan liggen en er kwamen nog twee andere Duitse sportboten bij in. Na deze sluis stoven drie van de vier
Duitsers met brullende motoren volgas de Rijn af richting Straatsburg. Wij gingen hier langs de Ecluse de
raccordement het verbindingskanaal naar het nog bevaarbare stuk van het Canal
Rhone Rhin (branche Nord) op. Twee
sluizen verder legden we aan de kade voorbij verhuurfirma Le Boat aan.
Gezien we al gegeten hadden hebben we
de fietsen afgezet en zijn we rond 15:30 uur vertrokken om de auto te gaan
ophalen. We volgden de Eurovelo 15 die
hier langs het kanaal tot in Biesheim loopt.
Het is wel 44 km rechtdoor.
Onderweg begon het hard te waaien en boven de bergen van de Vogezen
zagen we onweerswolken naderen. We zijn
droog gebleven tot de laatste 10 km toen we aan het Canal de Colmar
kwamen. Toen kregen we een hoosbui over
ons heen (gelukkig hadden we onze ponchos mee)
Na een vijftal minuten begon het gewoon te regenen. Onderweg lagen veel
takken op de weg en op een plaats was een boom boven afgescheurd en op het
fietspad en in het kanaal terecht gekomen, gelukkig konden we er net voorbij
met onze fietsen. We arriveerden tegen 19:00 uur aan de auto. Nadien hoorden we op de radio dat op veel
plaatsen in de buurt en wat verderop overal veel schade aangericht werd.
Geen foto's vandaag ! Fototoestel kapot !
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
5 391 49 1198 05:30 251:00 44 1447 2582,3
|