Het is hier een goed plaatsje om de nacht door te
brengen, weinig verkeer, geen picknickbanken in de buurt zodat er geen
hangjongeren kunnen komen zitten en de trein ver genoeg af om er geen
lawaaihinder van te hebben. We varen
vandaag tot Mulhouse en moeten nog 11 sluizen en twee draai- of ophaalbruggen
passeren. We waren klaar om te
vertrekken toen iemand van het VNF per brommer kwam zeggen dat de sluis voor
ons klaar stond, dat is dus goed op tijd. We waren nog maar door de sluizen
S29-Heidwiller, S30-Heidwiller, S31-Obergruen, S32-Illfurth en S33-Muehlenmatten
toen Wietse een sms-je kreeg dat Kris,
Danny en Rho nog 70 km van Mulhouse waren.
Ze waren enkele uren vroeger vertrokken dan eerst. We hebben dan afgesproken dat ze ons onderweg
aan een sluis zouden opwachten en dat Rho dan mee zou kunnen varen
 
Gevelbeschilderingen. Nog eens de tempel. Het stadhuis.
We
gingen nog door S34-Niedere Matten en toen we aan de ophaalbrug van
Zillisheim arriveerden stonden ze ons
daar op te wachten. Aan sluis S35 is Rho dan mee gevaren. Dan moesten we nog
door de sluizen S36-Didenheim, S37-Didenheim, S38-Brunstatt en S39-Mulhouse en
toen arriveerden we in de YH Mulhouse waar de havenkapitein ons stond op te
wachten aan een steiger die hij voor ons op vraag van de de laatste
sluismeester van gisterenavond voor ons gereserveerd had. We hadden een plaatse aan een kopsteiger in
plaats van een van de vingersteigertjes zodat we goed vast konden maken en de
fietsten nog gemakkelijk konden afzetten.
Je ligt aan de rand van de oude stad pal tegenover het station en het
busstation waar de langeafstandsbussen hun station hebben. We blijven hier drie nachten liggen en
maandag nemen Kris en Danny Wietse mee terug naar huis en varen wij verder.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
11 381 11 1095 02:50 236:45 0 1303 2568,1
|