Terwijl Annie naar de bakker was de
boot verlegd zodat we het water kunnen bijvullen. Na het ontbijt was dat klaar
dus konden we vertrekken We wilden
vandaag tot Clerval varen en moesten daarvoor 18 km varen en de sluizen
S40B-Baume (staat open), S39-Lonot, S38-La Raie aux Chèvres,
S37-Grand-Crucifix, S36-Heyvre-Magny, S35-LErmite, S34-Branne,
S33-Chaux-les-Clerval en S33B-Clerval (Staat open) doen. Aan sluis S35 hadden we dubbel rood, er werd
aan de sluis gewerkt. Hierdoor moesten
we een kwartier wachten en toen de sluis open gezet werd werd ons verteld dat
we moesten wachten op nog een boot. Het
bleek de Louis Pasteur (F) te zijn die we deze morgen vroeg in Baume vertrokken
was en onderweg aan een ponton aan een sluis lag. De volgende sluis moest ook nog met twee en
dat viel niet zo best mee. De bedieningsstand
lag twee meter achter ons en het had wat tijd nodig eer die andere de sluis in
gang kon zetten.

Nog eens tegenliggers. Kade LIsle/Doubs. Lagere school. Nog een buurman.
Toen we in Clerval aankwamen stond er
een bord bij de steiger dat er niet aangemeerd mocht worden. We hebben het
geprobeerd maar dat kwam niet goed. De
steiger ligt in heel ondiep water en we konden tot op een meter of vijf er
vandaan geraken maar daar liepen we met de boeg vast in de kiezel. Wanneer we
terug achteruit gingen vlogen de kiezelsteentje rond de schroef. Nu weten we waarom hier niemand ligt. We moesten dan ook verder en gingen nog door
de sluizen S32-Clerval, S31-Pompierre, S30-Plaine-de-Pompierre,
S29-La-Goulisse, S28-Appenans en S27-Papeterie om uiteindelijk voor sluis
S26-LIsle-sur-Doubs een lange aanlegsteiger recht tegenover de Intermarché te
vinden. Hier is geen elektriciteit en
water maar de eerste plaats (de wachtsteigertjes aan de sluizen niet mee
geteld) die we vandaag tegengekomen zijn waar je kan aanleggen ! Het is hier heel mooi varen maar heel weinig
aanlegmogelijkheden. We hebben hier dan
ook maar rap aangelegd en niet het risico genomen van nog veel verder te moeten
varen.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
16 318 32 1012 06:30 216:50 0 1183 2548,5
|