Rond 08:00 uur waren er al twee boten
vertrokken en even later startte die
voor ons lag, duidelijk een Daf. Die hebben een karakteristiek geluid (met
bijbehorende blauwe rookwolk als ze koud zijn) dat je zo uit een reeds
motorgeluiden kan halen. Na een half uurtje vertrok die boot dan eindelijk en
toen wij klaar waren met het ontbijt en het nazicht van de motorolie, de
keerkoppeling en het koelwatersysteem zijn wij ook vertrokken. We doen vandaag
de sluizen S46B (ecluse de garde, staat nu open), S45-Aigremont, S44-Lassay,
S43-Douvot, S42-Ougney, S41-Fourbanne en S40-Baumerousse voor we zullen
arriveren in de YH Baume-les-Dames. Alle
sluizen gingen vlot maar soms moet je wel lang wachten eer de afstandsbediening
contact maakt met het bedieningssysteem aan de sluis. Er zit hier ook een groot verschil in
schuthoogte, er was een sluis met een verval van 0,7 m, enkele van 1,2 tot 2,3
m en dan eentje van 4,2 m.

Onderweg, hoge rotsen. Ligplaats
Baume. Mooi uitzicht thv Fourbanne.
Het is hier mooi varen met aan beide
kanten bergen met veel steile rotswanden.
JHier moet je goed op de borden letten die de ligging van de vaargeul
vanaf de oever aangeven. Die ligt meestal tussen de 10 a 20 meter van de oever,
soms aan bakboord, soms aan stuurboordkant.
Toebn we in Baume-les-Dames arriveerden vonden we een plaatsje iets voor
het restaurant voor sluis S40Bis (weer een sluis die normaal open staat en
alleen bij overstromingsgevaar gesloten en bediend wordt.) Hier is water en elektriciteit. We lagen vast te 12:35 uur.
Rond 14:30 uur ben ik met Wietse per
fiets terug naar Deluz gereden om de auto op te halen. Op de terugweg namen we natuurlijk een andere
weg als waar we met de fiets gereden waren en passeerden zo langs de N83 waar
we een mooi uitzichtpunt op het dorp Fourbanne zagen. Toen we terug aan de jachthaven kwamen was
Annie net terug van haar wandeling naar een SuperU hier vlakbij. Voormiddag was het lekker weer, zonnig maar
nog niet te warm met een lekker windje maar nu is het ondertussen weer heet
geworden.
S/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
7 302 17 997 03:35 210:20 18 1201 2542,0
|