Deze morgen met de auto vijf kilometer verder naar de
bakker. Alle bakkers zijn hier ofwel op
maandag ofwel op woensdag dicht. Ge kunt
het al raden zeker, deze hier is voor de verandering eens op dinsdag dicht. Gelukkig is hier een Carrefourtje maar dat is
pas op 08:45 uur open dus wordt het hier een dik half uur wachten. Ondertussen hier eens rond gewandeld en
enkele fotos genomen.
Toen de Carrefour open was raprap naar binnen en naar
buiten en terug naar de boot. Daar waren er al enkelen ongerust dat ik zo
lang weg bleef. Tijdens ontbijt vertrok
de Adventure. Die gaan enkele kilometers
verderop in Berry au Bac rechtdoor richting Aisne en Oise en zo naar de Seine
en naar Parijs.

Aisne in Guignycourt. Sluis Fontaines. Papaverbollen ? In Courcy
Na het ontbijt de auto aan de kerk in Variscourt gaan
plaatsen dan komen we die vanavond ophalen. We vertrokken dus met de boot en
moeten eerst nog sluis S2 Condé doen en enkele Kilometers verder links het
Canal de lAisne à la Marne opdraaien.
Op dat
kanaal hebben we de sluizen S1-Berry, S2-Moulin de Sapigneul, S3-Sapigneul,
S4-Alger en S5-Gaudart. Dan komen we in
Loivre waar we weten dat er een kade is maar toen we daar kwamen lagen er twee
oude verbouwde vrachtschepen. De ene
herkenden we van een vorige reis maar de tweede was een nieuwe. Die heeft dus dat plaatsje hier ook weeral
ingenomen, er blijven er hier blijkbaar ook niet veel meer over voor passanten.

Courcy.
De oude Verrerie.
Dan gingen we maar verder door de sluizen S6-Loivre,
S7-Fontaines, S8-Noue-Gouzaine (de sluis waar we vorige reis een rondje
draaiden door de sterke zijinstroom van water voor we met een tweede poging
binnen konden) en S9-Courcy. Boven deze
sluis staat ook een kade aangegeven. Net
voor we aan die sluis kwamen zagen we er nog een vrachtschip uitvaren eer het
onze beurt was. Te 13:55 uur lagen we
vast net boven de sluis samen met een vrachtschip en een aan de paraplutjes op
het dek te zien een soort hotelboot. Na
het aanleggen nog een fris badje genomen en dan effe niksen.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T F-WKm/D F-WKm/T U-teller
10 117 15 502 04:25 100:15 14 784 2432,8
|