De bakker was deze morgen pas te 08:00 uur open. Ik was de eerste klant maar het probleem was
dat het meergranenbrood nog niet gebakken was, het zou nog een klein uur gaan
duren. Dan maar met een paar croissants
mee genomen en dan zien we straks wel of we een bakker vinden. De vrachtboot die dit weekend hier voor ons
lag was net vertrokken en iets later dan ik had opgeroepen voor de sluis kwam
de vrachtboot Arja aangevaren. Ik heb
die dan ook maar laten voorgaan gezien wij vandaag maar 6 km tot Ittre gaan
varen. Die schipper was dan ook content dat hij voor mocht.

Bootje van Donald Tr
..
? Fabriek van de Forges de
Clabecq.
Te 09:50 uur was het dan onze beurt. Hier zijn er vlottende bolders, deze sluis heeft
dan ook een verval van 14 meter, dus de schutting ging vlotjes maar toch nog
een twintigtal minuten eer we boven waren.
De sluis is 90 m lang, 12 m breed, en een verval van 14 m geeft een
waterverplaatsing van +- 14000 m3 !. Te 11:45 uur waren we boven en lagen we in
Ittre vast.

Sluis Ittre in zicht, voor
de sluis, in de sluis. Virginal-Samme.
Na het eten zijn we op bezoek gegaan bij Nonkel
Cyriel en Tante Mariette die hier op enkele kilometer vandaan in Virginal
wonen. Hier gaan we altijd eens langs als we hier passeren. De korte rit van 3 km gaat hier wel steil
omhoog. Het laatste stuk dan ook maar te voet gedaan. Straks
gaat het dan gemakkelijk terug. Na enkele uurtjes bijpraten hen uitgenodigd
voor het aperitief op de boot morgen. Toen we terug reden zijn we door gereden
naar Ittre maar daar was niet zo veel te zien. De bakker en de slager waren
vandaag en morgen dicht. Er was een
klein winkeltje met plaatselijke en bio producten maar dat is geen aanrader,
het is er nogal duur. Toen we terug
kwamen van de rit arriveerde net de havenmeester en hebben we dan dadelijk de
administraqtie in orde gemaakt. Terwijl Annie aan het eten begon nog een klein
ritje gemaakt naar de andere kant maar daar is ook niet veel te zien.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T
F-WKm/D F-WKm/T U-teller
2 23 6 148 01:55 30:35 12 383 2360,1
|