Te 09:05 uur vertrokken en onmiddellijk door brug 11
naar sluis 2. Hier was net het
vrachtschip de een half uur voor ons vertrek in die richting gevaren was
afgeschut en de sluis werd dadelijk voor ons open gezet. Een kwartier later arriveerden we aan sluis 3
met weer dat vrachtschip dat net onder was.
Hier moesten we wachten voor het opschutten van twee jachten. Aan sluis 4 liep het mis. Daar moesten we om een onbekende reden een
half uur om een nog steeds onbekende reden liggen dobberen eer er iemand
verscheen. Er werd niet gereageerd op een oproep met marifoon. Dan verder naar sluis 5 met het zelfde scenario
met dit verschil dat de sluis boven stond maar de deuren dicht waren en er twee
man in het kotje van de sluis bleken te zitten die niet reageerden op een
marifoonoproep noch op het gebruik van de claxon en bij het bellen van het
mobiele nummer kregen we het bandje de abonnee kan uw oproep momenteel niet
beantwoorden te horen. Pas wanneer een
deze persoon uit een van de huisjes naast de sluis kwam, naar het kotje toe
ging en er enkele minuten bleef en daarna terug naar zijn huisje ging kwam er dan
nog vijf minuten later twee man die naar het begin van de sluis slenterden en
terug gingen waarna de sluisdeuren eindelijk open gingen. Aan sluis 6 alles pico bello evenals aan
sluis 7 waar net een vrachtschip buiten kwam varen. Aan brug 12 was het weer van datte, weer 25
minuten aan ons broek. De bediening aan
sluis 8 en brug 12 waren dan weer in orde en te 13:00 uur waren we na amper 12
km gevaren te hebben op 4 uur gearriveerd aan de jachthaven van Schoten. Hier is de accommodatie volledig in orde,
alles proper, goed heet water en een toilet dat goed doorloopt (Dat laatste was
in Brecht een beetje een probleem).
Van hieruit ging Bieke naar huis.
Namiddag zijn wij met de fiets eens langs het
Albertkanaal eens gaan kijken hoe de situatie daar nu is ter hoogte van de
werken aan de afgebroken Ijzerbrug. We
wilden ook aan het Straatsburgdok naar de winkelbenodigdheden Nassau gaan maar
die bleek verhuisd te zijn. We zijn dan maar
verder gereden naar de firma Femm aan kaai 138 maar daar hadden ze ook niet
alles wat we zochten. In het terug rijden nog gepasseerd bij Landtmeters een
daar vonden we wat we nog misten. In het
terug rijden begon het wat te druppen maar we zijn toch droog gebleven.
SL/D Sl/T VKm/D VKm/T VU/D VU/T
F-WKm/D F-WKm/T U-teller
7 11 12 78 03:55 14:20 14 199 2343,8
|