Inhoud blog
  • Fotookes 1
  • Update links & fotookes
  • Rit van 26 mei
  • Rit van 12 mei
  • FOTO !
  • Ritje 17 maart
  • Fotootjes eerste rit in nieuwe kledij !!
  • Spoedig herstel !
  • Fotootjes eerste rit aankomst
  • Ritje 10 maart !
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • Texcuus kafee (clublokaal)
  • buienradar
  • Sporza Wielrennen
  • Wielerclubs uit de buurt
  • De Zondagsrijders
  • Kolenhof
  • De Kadansers
  • Beveren
  • De Ritsers Verrebroek
  • Zwijndrecht
  • Rustig Aan
  • Vercadi
  • Cruybeekshof
  • Blue Boys Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Het Amco Team

    21-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging extra rit

     

    Beste clubleden,

     

     

    Voor zij die graag nog wat extra (lange) kilometers willen fietsen!

     

     

    Zaterdag 30 juli 2011 is er een rit georganiseerd door "de Ritsers" uit Verrebroek.

    We zouden de rit van 135km willen doen.

    Aangezien we vanuit Melsele (café de Groene) vertrekken zal dit rond de 160km worden ...

    Het vertrek is voorzien om 8u.

     

    Hier vind meer info:

    http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/content/events/record.php?ID=857

     

     

    Laat gerust iets weten zodat we een beeld hebben van hoeveel er mee willen rijden.

     

     

    21-07-2011 om 13:55 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit verslag 17juli 2011

    Beste clubleden,                                                                

    Zondagochtend viel goed mee als je buiten keek, maar eens op weg naar café de "Groene" was het duidelijk dat het een lastige dag zou worden. Ondanks dat het zonnetje scheen en een temperatuur van 14 a 15°C, was er vooral veel wind (4 beaufort met stoten tot zelfs 6!). Maar omdat er ook hier en daar dreigende donkere wolken verschenen, besloten we om dicht in de buurt te blijven van Melsele.

    Omwille van die reden reden we met zijn allen te samen, een totale groep van 14 man:

    André de Ridder, André De Ridder, Bart Meessens, Patrick De Coninck, Frank Van Aertselaere, Gerry Van Lierop, Harald Mets, Leo De Meulenaere, Michel Hody, Michel Van Mulder, Pedro Claessens, Walter Heyndrickx, Werner Franssens en Stefan Peeters.

    Onderleiding van Gerry en Jurgen trokken we dus niet in de richting van Nederland maar naar het Zuiden. Niemand had zin om tegen de wind in te beuken in de open Nederlandse polder. Dus Kruibeekse polder lag als eerste op onze weg. Slingerend vervolgenden we dan naar Temse. Niet veel later reden we over de nieuwe Temsebrug (tevens de langste van Belgie 374m), wel opletten met extra zitbankjes die stonden zowaar bijna in het midden.

    Eens over de Schelde volgende we een zijarm met name de Oude schelde.  

    Hier een beetje info:

    De Oude Schelde is een 6 km lange zijarm van de Schelde met een oppervlakte van 115 ha. In de 13e eeuw werd dit deel afgesloten omdat de bedding van de Schelde zich verplaatste. De Oude Schelde ligt in de gemeente Bornem en is vooral bekend bij de bezoekers aan de deelgemeente Weert

    Tot 1950 werd de Oude Schelde nog bevaren door kleine schepen. Het sas is een afwateringssluis aan de Oude Schelde. Het is op één na het oudste waterbouwkundige waterwerk in België, en het oudste in Vlaanderen. Het dateert uit 1592. In 2000 werd het sas gerestaureerd. De gemeente heeft de omgeving heraangelegd zodat het aantrekkelijk is als recreatieve omgeving.

    Aan de Oude Schelde ligt ook het Kasteel de Marnix de Sainte-Aldegonde. Voor de aandachtige hebben dit misschien wel gezien.

    Genoten van de mooie natuur bolden we het cenrum van Mariekerke binnen al om gekend van hun "palingfeesten". Na enkele scherpe en korte bochten reden de schelde dijk op. Op onze weg botsen we op restaurant "Den Amandus". Dit lieten we rechts van ons en zo een rondje van 4km te maken om op die manier terug naar de Temsebrug maar nu langsheen de Schelde.

    Richting het westen reden over het domein van de opgeheven "Boelwerf" nu "de Zaat" genoemd. Dit is nu omgevormd tot een mooie woon/recreatie gebied waar het rustig is met unieke woongelegenheden. Hier vindt je meer luchtfoto's van de Temsebrug en de Zaat :

    http://www.temsebrug.be/luchtfotos.html

    Tegen de wind in kwamen we nog Elversele en Waasmunster (gehucht Hogendonk) tegen. Al die tijd, van kilometer 20 tot 54, hebben Patrick en Pedro de troepen prachtig en gemend, knap gedaan jongens!

    Met de wind nu wat in het voordeel namen Harald en Werner (eerst even Leo) het commando over. Parallel met deE17 zo naar industriepark-noord via her recreatiedomein "de Ster" Nieuwkerken-Waas aan te doen. Gerry besliste om ons rechtdoor te laten rijden om niet te vroeg binnen te zijn. Aangekomen aan de Grote Kouterstraat sloegen we rechts af naar Vrasene, Zillebeek, Beveren-Waas en Melsele naar café de Groene. Hier werden we getrakteerd door Gerry die afgelopen dinsdag jarig was, proficiat!

    De volledige rit was goed voor 80km met een gemiddelde net boven de 29km/h. Gezien het vele draaien en keren, toch goed doorgereden.

    Hieronder vind je de link om het in detail te bekijken:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-201(-0832.kml

     

    19-07-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit verslag 10juli 2011

     

    Beste sportieve clubleden,                                                       

     

    Hierbij het verslag van onze rit 10 juli '11

    Het weer was heerlijk; temperatuur van 15°C, licht bewolkt maar met veel zon en een zwakke tot matige wind uit het zuid-westen.

     

    Wie reden er allemaal mee:

    Ploeg 1: Mets Harald, Van Puymbroeck Marc, Leo De Meulenaere, Walter Heyndrickx, Marc Van Osselaer, Robert Bollaert, Werner Franssens, Erik Desair, Patrick De Coninck, Frank Van Aertselaer en Pedro Claessens.

    Ploeg 2 bestond uit: André De Ridder, Gerome Van Gasse, Leon Van der Linden en onze gast vrouw.

    Ook leuk om te zien was dat iedereen een helm op had, veiligheid is voor iedereen!

    Zoals gewoonlijk werd er weer vertrokken langsheen Gaverland dit onder leiding van Patrick en Marc VP. Net de Broekstraat ingereden werden ze al op de hoogte gebracht dat de Vliegenstal nog steeds onderbroken ligt. Hierdoor sloegen we vroeger af omheen "Singelberg", al was dit ook niet ideaal. Misschien volgende week mijden door Vrasene aan te doen ???

    Net over de viaduct werden de kopmannen afgelost om zo Koewacht binnen te rijden. Erik was weer voorbeeldig om even voorop te rijden om zijdelings verkeer te melden. Dit bracht wel Harald wat in de war want hij wou de groep even langs een andere weg laten rijden, dus werd de weg vervolgd zoals we gewoon waren ...

    Ten oosten van Hulst werd de groep dan toch over een andere weg geleid. Tussen de visserputten (die verbinding maken met die van Luntershoek, zie verslag van 29 mei ‘11) om over de Havikdijk, Patrijzenhoek en Havendijk te bollen. Zo kwamen weer uit thv het rondpunt. Hier had Erik het even niet begrepen met "links" zo reed hij verder over het rondpunt.

    Eens deze voorbij dacht Erik weer de groep even op te schrikken (kilometer 54) door "plat, plat" te roepen. Gelukkig trapte niemand in zijn frats, want we hadden allemaal al gezien dat er 2 mooie & sportieve dames ons te gemoed wandelde ... 

    Goed geprobeerd Erik!

    Net hierna besloot Harald om de groep rechtdoor te laten rijden. Zo kwamen we uit in de Grauw en snel reden we verder naar de Nederlands/Belgische grens op weg naar Doel. Toen we net Oude Doel voorbij waren keek iedereen omhoog. Er hingen plots donker wolken boven ons,  iedereen vreesde voor regen. Later bleek dit onnodig ...

    Op weg naar het vrij stuk ondervond we dat er een serieuze tegen wind blies, zeker in het nadeel bij de sprint. Net voor de rotonde over de "Ring Belge R2" ging Marc VP aan, Robert  en Harald niet viel later maar alles kwam na de rotonde weer mooi te samen. Het viel ons op dat er enkele mensen in de berm stonden, zij eisen voor een tol vrije tunnel. Hier kan je meer vinden:

    http://www.dirkpeeters.info/2011/07/11/tv-oost-over-de-actie-liefkenshoektunnel-tolvrij/

    Eens de Ketenislaan opgedraaid werd er vooraan mooi rond gedraaid door patrick,Harald en Pedro, enkel Frank zou nog moet meewerken. Toen we meer tegen de wind reden zakt het tempo tot 33km/h. Tot een 150meters voor de streep bleef iedereen samen tot er uitval van Perdo , deze werd beantwoord door Harald. Niet veel later ging Marc VP en Erik er nog over, nog een late uitval bolde Werner juist voor Harald over de streep.

    Door een gevaarlijk manouver tussen Erik en Werner worden ze dan ook gediskwalificeerd ...

     

    Het verdict van afgelopen rit was 95km met gemiddelde van 31,2km/h voor ploeg 1.

    Ploeg 2 deed een 80km met een gemiddelde van 28,5km/h 

    Web-link van onze rit (ploeg 1) vind je hier:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110710-0831.km


    12-07-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit verslag 26juni
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste clubleden,                                                                      

    Hierbij het verslag van onze rit 26 juni '11

    Wie reden er allemaal mee:

    Ploeg 1: Mets Harald, Van Osselaer Marc, Van Puymbroeck Marc, Van Lierop Bert, Van Lierop Gerry, Freddy Buys, Leo De Meulenaere, Walter Heyndrickx, Marc Amelinckx, Richard Van Hecke en Pedro Claessens.

    Ploeg 2 bestond uit: André De Ridder, Gerome Van Gasse, Leon Van der Linden en onze gast vrouw.

    De ochtend startte met een grijze hemel met relatief frisse temperatuur van 15°C maar deze keer met bijna geen wind. Toch waren er 15 dappere sportievelingen opgedaagd. De groep werd opgang getrokken door Gerry en Freddy. Ter hoogte van Gaverlandstraat scheiden de 2 ploegen hun wegen ...

    Ter hoogte van de kapel vervoegde Harald de groep (probleemje met een leegloper achteraan).

    Waarna we de weg vervolgenden via de Broekstraat naar de Vliegenstal.

    Aan de Vliegenstal was het even opletten want daar moesten we aan cyclocross doen, ze zijn daar bezig met nieuwe bekabeling. Vervolgens werd er rustig verder gereden via de parallel weg met de E34 richting de kust. Eens aan de rotonde van Stekene werd de E34 overgstoken waar we via de Tromp naar het voormelig fort van St-Jan en de Kemel Nederland binnen bolden.

    Flirtend met de Belgisch-Nederlandse grens over de Emmaweg kwammen we zo terug over bekend terrein van de Koewacht. Ondertussen kwamen beide groepen elkaar terug tegen in tegengestelde richting (rond kilometer 25). Aan kilometer 26 stuurde Gerry ons naar rechts, dit was niet zo'n goed idee aangezien we op race fietsen waren en niet met cyclocross fietsen. Hij bedacht wel snel een goede uitvlucht "het is maar om van kop af te gaan".

    Toch was er toen een wisseling vooraan, enkel was het Freddy die zijn plaats had afgestaan aan Marc VP. 2 km verder werd dan ook Gerry afgelost door Harald.

    Kronkelend over het fietspad van Nieuwmolen ging de tocht verder naar Axel mist een klein ommetje. Eens de Langeweg opgedraaid hield Harald het voor bekeken (nog herstellend net als Marc A van een ziekte afgelopen week). Marc trok onverminderd alleen voort. Op het einde hiervan krijg hij dan ook hulp van Freddy waarna ze tot het einde van onze rit doorreden (sterk!).

    Omheen de noord kant van Hulst werd de rit nu ingekort naar Meerdonk op, enkel toen we over de E34 reden werd er even "klimspurt" maar iedereen bleef mooi bij elkaar. Aan de viaduct Vrasene-Verrebroek kwamen we nog een club tegen die een toertje aan het maken waren. Dit was een klein deelt van totale Lotus club met hun Elise's.... http://www.clubteamlotusbelgium.org/

     

    Eens dit gepasseerd werd er nu rechtdoor gereden naar Singelberg op. Zo waren we iets vroeger als anders terug aangezien er in de namiddag nog een gezinstocht en barbecue was gepland ...

     

    Het verdict van de rit:

    Afstand was 82km met een gemiddelde van 31km/h

     

     

     

    Bijlagen:
    Schermafbeelding 2011-07-02 om 21.59.01.png (787.4 KB)   
    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110626-0836.kml   

    01-07-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rit verslag 12 juni

     

    Hierbij het verslag van onze rit 12 juni ’11

     

    Wie reden er allemaal mee:

    Ploeg 1: Bollaert Robert, Werner Franssens, Mets Harald, Meessens bart, Van Osselaer Marc, Van Puymbroeck Marc, Van Lierop Bert, Marc Amerlinckx en André De Ridder. Ploeg 2 bestond uit: Van Gasse Geromme, Van Der Linden Leon, De Roeck  Etienne met gastrijdster misses X.

     

    Onder een stralende hemel werd de groep opgang getrokken door Bert en Harald. Ter hoogte van Gaverlandstraat scheiden de 2 ploegen hun wegen ...

    Het merendeel vervolgenden hun weg via de Broekstraat naar de Vliegenstal.

     

    Juist na de viaduct van Vrasene-Verrebroek gaf Bert er de brui aan en plaatse zich lekker achteraan het peleton. Gelukkig voor Harald nam Werner zeer snel zijn plaats in. Maar dit duurde maar tot aan de piramiden, hij zat blijkbaar veel liever met zijn benen onder tafel dan op de fiets. Dus nam Bart het commando over ...

     

    Harald en Bart hielden een strak tempo van 31,5 op na terwijl we rustig naar de rotonde van Stekene reden. Op dit punt gaf ook André er de brui aan. Het leek wel het verhaaltje van de 10 kleine negertjes. Gelukkig voor de groep werden we terug versterkt door een mister Lanxess. Dit bleek dus de definitieve groep te worden waar na we onze tocht verder zetten doorheen de Koewacht.

     

    Op weg naar Axel dacht Marc VO even van de pijlen te volgen (Jan Bogaert rit) en sloegen dus links af . In de Ratte namen we rechts waarna op vertrouwde weg kwamen. Eindelijk was er aflossing door Robert en Marc VP. Voor vele ook tijd om nog een hapje te eten. De wind zat tocht iets slechter op de weg naar Hulst dus werd Robert afgelost.

     

    Eens rond we Hulst reden op weg naar Schuddebeurs besliste Harald om rechtdoor te rijden. In plaats van door Zandberg bleven ten noorden hiervan. De wind zat gunstiger hier en merkten we ook aan de snelheid. In Kruispolderhaven volgenden we mooi de dijk met het verdronken land van Saeftinghe. Naar de Muggenkoek kregen we hulp uit onverwachte hoek, mister Lanxess vergezelde Marc VP op weg naar Doel.

     

    Doel net gepasseerd zette Harald zicht terug vooraan. Veel hulp kreeg hij niet, er werd meer op een lint gereden (vermoeidheid bij velen). Enkel aan de Bazeput hulp van Marc. Gelukkig begon de wind terug goed te zitten waar bij iedereen even terug op adem kon komen. De Ketenislaan opdraaiend nam Harald deze volledig voor zijn rekening. Even nam mister Lanxess nog het over. Harald zag dat iedereen het moeilijk had en plaatste een uitval (op 89,5km), door verkeerd op te schakelen viel hij zelf plots stil. Bart zag dat en kwam er op en er over. Niet veel later en nog enkel 200 meters ging Bert met Marc VP achter Bart aan. Aan de streep reden Marc VP met Bert en ietsjes later Bart over, de rest volgde niet veel later in groep. 

     

    Omdat we dicht bij elkaar zaten waren we snel gegroepeerd en werd er op het gemakje naar Melsele gebold richting de Groene. Waarna er nog gezellig op het terras een drankje(s) werden genuttigd.

     

    Het verdict van de rit:

    Afstand was 98km met een gemiddelde van net geen 31km/h

     

    Link van de rit:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110612-0831.kml

    13-06-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kleren zijn er !

    Hallo leden,

    De weerprogonose voor zondag en maandag

    Zondag is het eerst nog droog met brede opklaringen. Nadien neemt de bewolking toe en stijgt de kans op wat lichte regen. Ook maandag verwachten we veel wolkenvelden en valt er soms (lichte) regen.

    Tevens melden we dat de nieuwe kleren gearriveerd zijn. Ze worden momenteel georganiseerd per bestelling en er zal contact opgenomen worden hoe deze tot bij de persoon zelf zullen raken

    Groetjes

    Het bestuur

    10-06-2011 om 09:56 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's 2 juni

    Hierbij het verslag van onze Hemelsvaart rit 2 juni ’11

     

    Wie reden er allemaal mee:

    Bollaert Robert, Claessens Pedro, De Meulenaere Leo, Werner Franssens, Mets Harald, Meessens bart, Ryckaert Wim, Van Osselaer Marc, Van Puymbroeck Marc Van Hecke Richard, Van Lierop Bert, Van Gasse Geromme, Van Der Linden Leon, De Roeck  Etienne . Met gastrijders Rudi Franssens Marcel en 2 rood hemden.

     

    Onder een stralende hemel werd de groep opgang getrokken door Geromme & Leon. Maar ter hoogte van Gaverlandstraat trokken zij rechtdoor met in hun spoor Etienne, Marcel en de 2 rood hemden. De rest sloeg dus af en werden op sleep genomen door Wim en Marc VP.

     

    Met een mooi tempo werd er via de gebruikelijke weg langsheen de Vliegenstal gereden. Na al de vorige ritten werd er nog eens over de Zalegemdijk gereden om via Meerdonk en Knorrenhoek naar Nederland te bollen.

     

    Het tempo werd nog steeds mooi strak gehouden tussen de 30-31km/h door de 2 sterke mannen vooraan. Na 30km hield Marc het voor bekeken, hij werd snel afgelost en het tempo werd langzaam aan lichtjes opgetrokken. Voor dat we wisten waren we al doorheen Roversberg en Duivenhoek.

     

    Aangezien we anders te vroeg en minder kilometers hadden gemaakt, sloegen we na Duivenhoek via Lange Nieuwstraat richting Kloosterzande. Dit laatste lieten we links liggen en kwam Walsoorden inzicht. Ideaal moment voor sommige om nog energie op te doen terwijl we onder de Schelde dijk richting Emmadorp. Hier blies de wind wel wat in ons nadeel, weer was er een wind 4beaufort.

     

    Toen we Belgie terug binnen reden werd er eens een alternatieve weg genomen ipv de gebruikelijke (rechtdoor) Muggenhoek. Net over de dijk sloegen we dan rechts af, deze weg noemt ook de Muggenhoek (zie bijgevoegde luchtfoto). Die baan lag wel beter dan dat we anders nemen, zo kwamen we uit in de Nieuwe Arenbergstraat. Vervolgens via Doel naar de Waaslandhaven te rijden.

    Het tempo werd dan nog eens omhoog gehaald met Wim (nog steeds!) op kop. Hij kreeg veel hulp onderweg van Pedro, Bart, Werner & Bert. Toen we richting de rotonde op de St Antoniusweg zag Wim zijn kans om in het zog van een vrachtwagen nog maar eens te versnellen. Niemand was bijmachten om te volgen uiten Rudi F. Achteraan werd eens we de Ketenislaan opdraaiden mooi rond gedraait. De sprint voor de 3de plaats werd dan ook gewonnen door Marc VP.

     

    Na dit werd er min of meer terug gegroepeerd en op het gemakje naar Melsele bolden. Echter Robert was nog een heel eind achter, Marc VP draaide rechtsom om hem op sleep te nemen richting de Groene. Waarna er nog gezellig op het terras een drankje(s) werden genuttigd.

     

    Het verdict van de rit:

    Afstand was 83km met een gemiddelde van net geen 32km/h

     

    Link van de rit:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110602-0831.kml

     

    07-06-2011 om 11:41 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 29 mei

     

    Beste Clubleden,

    Zie hier het verslag van de rit van 29 mei. Reden mee vandaag:

    Amelinckx Marc, Bollaert Robert, Claessens Pedro, De Meulenaere Leo, Desair Erik, Werner Franssens, Hody Michel, Mets Harald, Van Mulder Michel, Van Osselaer Marc, Van Puymbroeck Marc Van Hecke Richard (reed mee tot aan De Vliegenstal.). Van Gasse Geromme, Van Der Linden Leon. Met den Dijk: Ryckaert Wim.

    Wederom was de prognose van het weer betrekkelijk goed. Veel wind doch droog en 15-19 graden gedurende de voormiddag. Ideaal fietsweer als je het mij vraagt. 15 dapperen stonden klaar voor de tocht. Allen voor de eerste maal dit jaar met een harnas op het hoofd (helm), bravo!

    Van bij de start namen Harald en Erik het commando om de weg richting Gaverland aan te vatten. Het was dadelijk oppassen geblazen. Er stond een dranghek bij het indraaien van de gaverlandstraat Het waren namelijk bloemfeesten later die dag op Gaverland doch iedereen was al wakker genoeg om er veilig doorheen te komen. Leon en Gerome reden hier rechtdoor en hadden er 65 als ze thuis waren.

    Op weg naar de vliegenstal werd het tempo mooi onderhouden aan een snelheid van 28 gem. Goed opwarmertje dus. Er stond namelijk een vrij verraderlijke wind die al fameus in het nadeel blies. Op weg richting het viaduct van Stekene werd er even geopperd om een alternatief parcours te nemen maar dat werd als te druk beschouwd.  

    In koewacht besloot Erik na een 55 min de kop voor bekeken te houden na zijn intermezzo’s aan de kruispunten. Harald zette flink door met Pedro nu aan zijn zij. Wegens de werken richting Zuiddorpe draaiden we vroeger af richting de langeweg. Die staken we over om de andere parallelle weg te nemen. Aan de derde verkorting draaiden we linksaf om dan eerste rechts Kanaalweg/ Hogeweg te nemen.

    Wegens de introductie in het verslag van de Sint elooiskreek vorige week was het nu op voorstel van Harald de beurt om eens langs de Luntershoek te rijden. Het was opnieuw een mooi verfrissing van wegen die niet veel genomen werden en waar we tevens, voor diegene die fris genoeg zaten, een mooi stukje natuur konden bewonderen. Fotootje verder in het verslag.

     

    We reden verder richting ’t Jagertje en Zandberg. Ter hoogte van Zandberg en na ongeveer 2 uur onderweg werd Pedro vooraan afgewisseld door Marc, Robert en daarna Erik. Harald wou na lang aandringen een paar kilometer later toch wel eens de kop afstaan. Hij had een goede voorbereiding voor de 250 km van volgende zondag achter de rug (kom op tegen kanker)

    Ter hoogte van Emmadorp namen Werner F  en Marc A de kop. Zij namen het stuk door prosperpolder voor hun rekening en bleven mooi de snelheid van 32-34 aanhouden ondanks de wind die enorm in het nadeel blies.

    Via de Engelsesteenweg kwamen we zo in de industrie. Daar nam Erik de kop om wat tegen de wind in te beuken. Er diende echter halverwege de st Antonius weg versterking te komen van Michel VM, Harald, Marc A en Werner aangezien het alleen onbegonnen werk was. De wind blies er enorm.

    Bij de draai van de St-antoniusweg richting Indaver werd het opnieuw wind mee en kon er hersteld worden. De kop werd hier getrokken door Werner en het tempo ging de hoogte in. Aangezien het nu Werner was die de kop trok was het nu Marc V die er vanonder probeerde te muizen op het vals plat. Hij had een kleine voorsprong aan het rond punt op de Oudedijk. Zoals de traditie het ondertussen wil zette Erik zich daar recht om op de wind mee van de Oudedijk het tempo nog meer op te drijven.  Aangezien er niet dadelijk iemand aanpikte nam hij een kleine voorsprong. Het gat werd eerst gedicht door Marc VP en dit diende al te gebeuren tegen snelheden van boven de 50. Daarna sloten Werner, Pedro en Marc v O nog aan. De groep achtervolgers zaten niet veraf.

    Dit vijftal draaide de ketenislaan op en nam onder leiding van Erik wat meer afstand. Pedro en Werner draaiden mooi mee rond maar na een paar beurten werden de benen stil gehouden. Sein voor Erik om te demarreren. Hij had dadelijk “2 lantaarnpalen” voorsprong alvorens door het viertal opnieuw rondgedraaid werd.  Aangezien op het einde van de ketenislaan en met de meet in zicht het gat niet echt kleiner werd heeft Marc VP gekozen om met zijn laatste krachten het gat fameus te verkleinen zodat Werner en Pedro een stilvallende Erik net op tijd konden remonteren.  Werner won de spurt voor Pedro en Erik.

    Van hieruit werd er op een rustig tempo richting Groene gereden.

    Verdict = 91 KM tegen een gemiddelde van 30,5. Parcours hieronder.

    Weerbericht bij aankomst. 4 tot soms 5 Bft !

     

     


     

    Parcours

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110529-0832.kml

    01-06-2011 om 20:51 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    31-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wegcode voor fietsers

    Artikel 43bis. Fietsers in groep

    43bis1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

    43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

    43bis2.2. Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.

    43bis2.3. Indien deze groep vergezeld wordt door door wegkapiteins, zijn de bepalingen van artikel 43bis3.3.1° en 2° van toepassing.

    43bis.3.1. De fietsers die in een groep van ten minste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

    43bis.3.2. Zij moeten voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto.

    43bis3.3. 1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein".

    Op de kruispunten waar het verkeer niet geregeld wordt door verkeerslichten, mag ten minste één van de wegkapiteins het verkeer in de dwarswegen stilleggen op de wijze bepaald in artikel 41.3.2., terwijl de groep met inbegrip van de twee begeleidende voertuigen oversteekt.

    43bis4. De fietsers die met twee naast elkaar rijden mogen slechts van de rechter rijstrook van de rijbaan gebruik maken; indien de rijbaan niet in rijstroken verdeeld is mogen zij niet meer dan een breedte gelijk aan die van een rijstrook en in geen geval meer dan de helft van de rijbaan in beslag nemen.

    43bis5. Op het dak van de begeleidende auto's moet een blauw bord aangebracht zijn met de afbeelding van het verkeersbord A51 en eronder het symbool in 't wit van een fiets.

    Dit bord moet op een zodanige wijze aangebracht zijn op het voertuig dat de groep voorafgaat, dat het voor de tegenliggers goed zichtbaar is en, op het achteropkomend voertuig, dat het goed zichtbaar is voor het achteropkomend verkeer.

    31-05-2011 om 09:02 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit op Hemelvaart

    Nu donderdag 2 juni zal er ook gereden worden. Vertrek om 08:30.

     

    30-05-2011 om 11:56 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)




    Archief per week
  • 16/09-22/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs