Het thema van de bosklassen was 'Sprookjes'. Juf Els las het fantastische 'Weeuwsnitje' voor. Geniet nog maar eens van de dyslectische sprookjes van Sneeuwwitje en Roodkapje.
Of apprecieer je meer de sprookjesversie van Gerard of Urbanus.
Op donderdag hebben de leerlingen de afscheidsavond voorbereid. In de namiddag speelden we het cluedospel. De leerlingen moesten achterhalen wie Sneeuwwitje vermoord had. 's Avonds was er de avondshow met aansluitend de fuif. Als afsluiter hadden we de goedgevoeldoos en het bijzondere '3 biggetjes-sprookje'.
Bedankt voor het berichtje. Het is hier heel leuk. We hebben het bosspel gedaan, dat was wel een beetje griezelig maar voor de rest was het leuk. We hebben ook de grotten van Hotton bezocht,en het touwparkoer gedaan. Ik ben aan level 2 geraakt, 8 meter boven de grond. Vandaag is het ook de fuif, het wordt vast heel leuk. Dan zie ik jullie vrijdag !
's Ochtends bezochten we de grotten van Hotton. In de namiddag reden we richting Durbuy om een hoogteparcours af te leggen. 's Avonds is er nog een zangstonde. Dan mogen de bosklassers als de bliksem hun bed in, want de talloze activiteiten beginnen hun tol te eisen. Tijdens de busrit konden verschillende leerlingen amper hun ogen openhouden en werd er zelfs luidruchtig gesnurkt.
Vandaag een jarige ... Vicky. Deze ochtend mocht ze de vuurwerkkaars uitblazen en een wens doen. 49 luidruchtige stemmen zongen een verjaardagslied. Om de leerlingen wakker te krijgen, volgde de ochtendgymnastiek. Vervolgens ontbijten en 3 lesmomenten. In de namiddag mogen de leerlingen via een oriëntatietocht Amberloup ontdekken en de naam van de 'tovenaar zonder naam' achterhalen.
In de namiddag gingen we op zoek naar de ware naam van de tovenaar zonder naam. 's Avonds speelden we een heus casinospel. Na een alweer vermoeiende dag, kropen we omstreeks 21 uur in bed. Tot morgen!!!
Omstreeks 12 u kwamen we in Sainte-Ode aan. Vlug uitvissen wie onze andere kamergenoten zijn en dan smullen van een lekker middagmaal. De eerste dag reeds kip met frietjes en als dessert een ijsje. Smullen maar! Vervolgens verkenden we het domein. Er waren een aantal hele steile heuvels te overwinnen.
Op maandag vertrekken we op bosklassen. We zullen via deze blog jullie ook op de hoogte houden van de talloze activiteiten die we daar doen. Via filmpjes op de blog zullen leerlingen vertellen wat ze reeds allemaal gedaan hebben, hoe het met hen gaat, leuke weetjes doorvertellen, ... . Iedereen zegge het voort!!! Ben je nieuwsgierig naar de bosklaslocatie, surf dan eens naar onze klaswebsite 6bsfb.yurls.net. Bij de pagina '6B in beeld' vind je een hele rubriek over de verblijfplaats.
6B kon vandaag alweer genieten van een aantal toffe proeven. Zo konden we een zelfgemaakte lavalamp bewonderen, getuige zijn van het afschieten van een waterraket, zien hoe een colafles plotseling hevig begon te spuiten, een ei zien verdwijnen in de hals van een fles, en nog zoveel meer ... Bekijk de filmpjes maar.
Als voorbereiding op ons bezoek naar Technopolis moesten de leerlingen een wetenschappelijke proef voorbereiden. Vol bewondering keken de 6B'ers toe en leerden reeds heel wat bij over moeder natuur en chemische reacties.
Sommige muziekleraars beweren dat het slagwerk niet tot de muziekinstrumenten behoren. Nochtans moet je beschikken over een enorm ritmegevoel. Kijk eens naar volgende groepen ...
Andy Warhol was een bekend Amerikaans kunstenaar. Hij was één van de bekendste kunstenaars in de pop-art. Popart is afgeleid van het Engelse popular art, wat betekent populaire kunst. Populaire zaken zoals films, popsterren, stripboeken, alledaagse voorwerpen zijn het onderwerp. Warhols bekendste werken zijn de zeefdrukken van Marilyn Monroe, soepblikken, dollarbiljetten, ... Er wordt gewerkt met een paar felle kleuren.
Overleggen in groep, luisteren naar mekaar en dan een oordeel vellen. Wie mag in de atoomschuilkelder blijven? Waarom? Zal het aardse ras kunnen overleven. De 6b'ers hebben uiteindelijk de knoop moeten doorhakken en kwamen tot volgend besluit ... Julien, Valérie, Simone en Marcel moeten/mogen zeker blijven. Wat betreft de andere bunkergenoten waren de meningen van de groepjes verdeeld.