Een eucharistieviering is vieren, samen beleven als broers en zussen van elkaar. Ook wij kunnen leren van andere continenten zoals Amerika en Afrika, hoe zij het katholieke geloof beleven.
Een nieuw schooljaar, nieuwe gezichten ... Tijd om elkaar te leren kennen. 6B kreeg de opdracht om 5 opdrachten tot een goed einde te brengen. Samenwerken en elkaar vertrouwen zijn ontontbeerlijk om te slagen. Deze klas toont reeds een groot samenhorigheidsgevoel ... en slaagde reeds in 2 opdrachten. Proficiat 6B (is dik? oké)
Vandaag hebben we het hoekenwerk opgestart. Voor sommigen was dit even wennen. Zelfstandig werken en een opdracht lezen alvorens die uit te voeren is immers niet evident. Toch mochten we spreken van een geslaagde start ...
Een deel vaan de taken worden nu ook digitaal maken. Op Bingel
nogwel! Ga naar de site. http://www.bingel.be/. Via de klaswebsite is er ook een link naar de bingelsite. Kies de ballon van de
leerlingen Alvast de code: 2526 Daarna kies je de klas. Je geeft je
klasnummer in. Je typt je wachtwoord. Die vind je in de klasagenda. In de circustent is het huiswerk klaargezet. Per oefening kan je wat punten verdienen, met die
punten kan je spelletjes spelen. Zijn je punten op, moet je weer nieuwe
verzamelen. Je kan ook vrij rondsurfen op het eiland. Daar kan je extra
oefeningen maken van allerlei vakken. Ook daar kan je punten
verzamelen. Alvast veel succes.
Heb je thuis geen
internet en kan je deze digitale taken niet maken, dan wordt er op school wel
een momentje voorzien om de oefeningen daar te maken. Graag een seintje
a.u.b.
Bavo Dhooge, geboren en getogen in Gent is toch een speciale schrijver. Al zijn boekentitels beginnen met de S van Superman. Wil je wat meer te weten komen over deze eigenaardige auteur, surf dan naar zijn website http://www.bavodhooge.be/home.php
Een korte samenvatting van het boek Schoolmonsters ...
Sonny mag naar een nieuwe school omdat hij zo slim is. Maar hij maakt zich zorgen want ze krijgen nooit huiswerk en dat doet hij nu net zo graag. Hij merkt dat er in de klas iets vreemds aan de hand is. Elke dag moet er een leerling naar de directeur en als er na een poosje een zware toets gegeven wordt, heeft de helft van de klas alle antwoorden juist, wat volgens Sonny volstrekt onmogelijk is. Hij beseft dat er iets mis is en gaat op onderzoek. Gaat hij zichzelf nog kunnen redden voor het te laat is?
Ce matin j'imagine un dessin sans nuage Avec quelques couleurs comme vient mon pinceau Du bleu, du rouge je me sens sage comme une image Avec quelques maisons et quelques animaux.
Ce matin j'imagine un pays sans nuage, Où tous les perroquets ne vivent plus en cage Des jaunes, des verts, des blancs, je fais ce qui me plait C'est comme ça que j'imagine un monde parfait...
{Refrain:}
Un oiseau, un enfant, une chèvre Le bleu du ciel, un beau sourire du bout des lèvres Un crocodile, une vache, du soleil Et ce soir je m'endors au pays des merveilles
Un oiseau, un crayon, une chèvre Le bleu du ciel, un peu de sucre, un peu de sel Un crocodile, quelques fleurs, une abeille Et ce soir je m'endors au pays des merveilles
Ce matin j'imagine un dessin sans étoile De toute les couleurs un dessin sans contour Quand ça m' plait plus j'efface tout et je recommence Avec d'autres maisons et d'autres animaux
Ce matin j'imagine un pays sans nuage, Où tous les perroquets ne vivent plus en cage Des jaunes, des verts, des blancs, je fais ce qui me plait Car c'est comme ça que j'imagine un monde parfait...
{au Refrain} (au Refrain et fin pour la version courte)
Ohhh c'est beau ça, ah ouai, C'est comme ça que t'imagine un monde parfait Ah avec un oiseau, un enfant, une chèvre, Un crocodile, une vache, du soleil Moi aussi ce soir je m'endors au pays des merveilles...
Ce matin j'imagine un dessin sans étoile De toute les couleurs un dessin sans contour Quand ça m' plait plus j'efface tout et je recommence Avec d'autres maisons et d'autres animaux {au Refrain}