6B nieuwtjes
6B bruist ... 6B is oké!
Inhoud blog
  • De Eerste Wereldoorlog
  • Geheim agent
  • Powerpoint alternatieve energie
  • Een powerpoint over alternatieve energie.
  • Lego movie
  • Tijd afstand snelheid deel 2
  • Tijd afstand snelheid
  • Heksen ...
  • Wetenschap en techniek is sjiek : de poort van Pascal (besturingen).
  • Liefdesplein



    Klik op bovenstaand plaatje!

    Actua
  • Karrewiet
  • VRT de redactie
  • De Standaard
  • De Morgen
  • websites 6B , SFB en SFI
  • KLASWEBSITE 6B
  • schoolwebsite SFB
  • oudercomité
  • schoolwebsite SFI
  • sfeerfoto's 6b
  • sfeerfoto's SFB
  • Tips voor leerlingen
  • Yeti
  • Ketnet
  • Kid city
  • Chatten for kids
  • Kids top 20
  • Hallmark e-cards versturen
  • Kinder + jongerentelefoon
  • Voetbal jupiler pro league
  • Kinepolis film
  • Spelletjes ter ontspanning
  • Air hockey 2
  • Winkelwagenheld
  • Dogfight
  • Penalty schieten
  • Voetbal
  • Biljart-pool
  • BMX Stunt Race
  • Mahjong
  • Bomberman
  • Bubble trouble
    22-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Middeleeuwen : Tijd van burchten en de katholieke godsdienst. (500 - 1500)

    Door de Germaanse invallen in het noorden viel het Romeinse rijk rond 500 uiteen. Dat was het begin van de Middeleeuwen. In de volgedne eeuwen nam de onrust toe, vooral door de invallen van de Noormannen.  Met hun snelle snekken of draken voeren ze tot ver in het land op om te plunderen, te moorden en te roven. De wegen en de steden raakten in verval. Om zich te beschermen tegen de plunderaars bouwde de plaatselijke bevolking burchten. Ook abdijen werden versterkt.

    Leven in een burcht was allesbehalve prettig. Het was  er vaak koud en tochtig.
    In het leven van de middeleeuwer speelde de christelijke godsdienst een belangrijke rol. Rond het jaar 1000 keerde de rust terug. Aan oversteekplaatsen van rivieren en aan kruispunten bouden ambachtslieden en handelaars invloedrijke steden.

    Het grootste deel van de bevolking werkt op het platteland. Het leven speelde zich af rond de burchten en abdijen. Boeren moesten in ruil voor bescherming voor de kasteelheer en de geestelijken werken.  De overgrote meerderheid van de stedelingen vond werk in de textielnijverheid. Handelaars kochten en verkochten grondstoffen zoals wol en vlas. Ze verenigden zich in gilden. Ambachtslui maakten van grondstoffen luxegoederen. De meesten werkten thuis in hun atelier en waren georganiseerd in ambachten.
    De eerste steden kun je niet vergelijken met onze steden. Er waren geen rioleringen. Iedereen wierp zijn afval op straat. In de 14de eeuw stierf één derde van de Europese bevolking aan de pest. Dat is een besmettelijke ziekte die wordt overgedragen door vlooien op de zwarte rat. In de dichtbevolkte maar vieze steden krioelt het van ongedierte.
     
    In het begin van de Middeleeuwen is het onveilig om te reizen. Mensen leefden vooral rond de burcht of abdij. Dat veranderde wanneer de handel tussen de steden op gang komt. Handlaars vervoerden hun koopwaar op grote huifkarren. Door het slechte wegennet verliep het transport vooral over de waterwegen met de trage koggeschepen.



    Bijlagen:
    powerpoint guldensporenslag.ppt (2.6 MB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    22-09-2015, 00:48 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Oudste Tijden : De Eerste Wereldrijken. (3000 v.C - 800 v.C)

    Later ontdekten de eerste mensen de landbouw. Ze bouwden stevigere woningen met een omheining. De 'boeren' teelden gewassen en kweekten dieren. Zo ontstonden de eerste dorpen.




    In een aantal vruchtbare streken groeiden boerendorpen uit tot hoogstaande beschavingen. Dit gebeurde bijvoorbeeld in Egypte.
    Ieder jaar trad de Nijl buiten haar oevers en liet een vruchtbaar slib achter. De Egyptische boeren bewerkten de bodem met werktuigen zoals sikkels en ploegen. Ze verbouwden graan en weefden vlas tot kleding. Met klei bakten ze potten en bouwen ze huizen.

    Aan het hoofd stond een koning of farao. Hij had alle macht en beschikte over een sterk leger.

    De vizier, de schrijvers, ambtenaren en priesters genoten een groot aanzien. De slaven hadden het minst te zeggen.

    Ambtenaren konden lezen en schrijven. Zij inden de belastingen voor de farao in natura.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2015, 00:46 geschreven door 6B  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Oudste tijden : De oertijd (4000 voor Christus - 3000 v.C)

    Er was eens de mens ... De eerste mensen zochten hun eigen voedsel. Ze gaan samen op jacht, vangen vissen, verzamelen vruchten en noten. Ze trokken rond in de natuur. De eerste mensen waren zwervers.

    Oermensen die in rotsachtige streken woonden, zochten als woonplaats een grot of spelonk. Anderen bouwden primitieve tenten of schuilden in holen onder de grond.

    Dankzij de ontdekking van het vuur konden ze het vlees roosteren, het warm houden en vijandige dieren op een afstand houden.

    De mens verplaatste zich vooral te voet. Rond 3500 voor Christus ontdekte de mens het wiel. Op een kar konden ze nu zware dingen vervoeren.
    De Eerste mensen hadden ook snel door dat hout drijft op water. Zo gebruikten ze boomstammen om zich op het water te begeven. Later bouwden ze vlotten.

    Ze maakten zelf hun werktuigen met allerlei soorten steen, ivoor en beenderen. Dierenhuiden werden gebruikt als kleding of om tenten te maken.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    22-09-2015, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    20-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kinderrechten

    Ieder kind heeft rechten en plichten.
    Maar zijn ze zich daar wel bewust van?





    Speel het spel over kinderrechten. Ga naar de website www.ikenjijenzij.be 

    Verzamel de 17 sterren. Veel succes!!!

    Bijlagen:
    ik en jij en zij.pdf (729.1 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-09-2015, 22:50 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    17-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij zijn allemaal heel groot!
    6B in actie! 

    Donderdagnamiddag maakten we sokpoppen en lieten ze tot leven komen. Het resultaat mag er zijn! Goed gedaan, zesdes!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    17-09-2015, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    13-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeken verslinden ...
    Boeken lezen doe je overal.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-09-2015, 21:57 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    10-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetenschappelijke proeven
    Wetenschap in 6B







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2015, 22:09 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    08-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helden op de fiets.

    Enkele tourkampioenen an het werk. Aandacht voor de Kannibaal, the Boss, en El Rey.






    http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_van_Frankrijk

    http://wielrennen-spel.startpagina.nl/


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    08-09-2015, 20:54 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    05-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste schoolweek
    De eerste schoolweek zit er alweer op! 
    Het werd een drukke, maar productieve week. 
    We werkten o.a. aan onze popart-zelfportretten. 
    Binnenkort kan je deze bewonderen in de gangen van de school.
    Op donderdag namen de zesdeklassers elk een kindje van het eerste leerjaar onder hun vleugels. 
    Ze maakten kennis tijdens de verkenningstocht op onze school. 
    Jullie toonden je meest zorgzame kant, 6B! Goed gedaan!

    Het wordt vast een fijn en leerrijk schooljaar! 



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-09-2015, 15:05 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    02-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het raadsel van de wolf, de geit en de kool.

    Wat moet ik doen?
    Hoe ga ik het doen?
    Ik doe het!
    Ik kijk na of dit wel kan!

    Het raadsel :
    De veerman moet de geit, de wolf en de kool naar de overkant brengen.
    Zolang de veerman er is, eet de wolf de geit niet op, en de geit de kool niet.
    De drie moeten veilig naar de overkant gebracht worden.
    Hoe lost de veerman dit probleem op, als je weet dat hij telkens slechts 1 dier / voorwerp
    kan meevoeren?




    http://www.plastelina.net/game1.html

    Wie kan de volgende raadsels oplossen?

    http://www.plastelina.net/game2.html

    En dit raadsel?

    http://www.plastelina.net/game3.html
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    02-09-2015, 20:54 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    26-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuw schooljaar




    Welkom op de klasblog van 6B
    We hebben de eer 25 fantastische leerlingen te begeleiden ...
    stuk voor stuk bijzonder,
    stuk voor stuk een wonder
    Hopelijk maken we er een onvergetelijk jaar van ...

    Juf Elien en meester Frederic
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2015, 22:12 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    28-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blaarmeersen
    Op vrijdag genoten we van een ontspannende dag aan de Blaarmeersen. 
    Onder een stralende zomerzon konden we spelen en een frisse duik nemen in het water. 




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-06-2015, 14:10 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    05-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.webpad energie
    Maak volgend webpad. Klik op de link! 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-06-2015, 13:08 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    04-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het broeikaseffect
    Broeikas maakt leven op aarde mogelijk.
    Maar te veel broeikasgassen veroorzaakt een onevenwicht op onze aardbol







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2015, 16:39 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Energie beheren ...
    Wees een goede burgemeester ...
    Laat je stad groeien : hou rekening met elektriciteitsvoorzieningen (gas - steenkool - windmolens - ...), werkgelegenheid (fabrieken - toerisme - ...), ontspanningsmogelijkheden.
    Xie hudt het 150 beurten vol en krijgt een goede beoordeling?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-06-2015, 16:38 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    01-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ladder van Lansink.








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-06-2015, 09:26 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    30-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat gebeurt er met ...
    de pmd



    het GFT-afval

    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20021104_compost02


    het glas uit de glasbollen

    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050115_glasrecycling01

    het restafval





    papier en kartonafval

    http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050115_papierfabriek01
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    30-05-2015, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    29-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Campagne correct sorteren!


    Sorteren jullie het afval goed?

    http://www.betersorteren.be/





    campagnes Fostplus

    http://www.fostplus.be/about_Fost_Plus/Pages/Campaigns.aspx

    http://www.betersorteren.be/ontdek-de-campagne/#

    http://www.indevuilbak.be/

    Klik op onderstaande link om naar de webquest te gaan.

    http://www.educatief.diekeure.be/mundoleerling/

    Klik op webquests!

    Klik op biomundo!

    Klik focus 7 les 3 aan : Wat doen we met al dat afval!

    Bijlagen:
    Waar moet dit afval in.pptx (701.7 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-05-2015, 00:08 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    27-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy birthday
    Van harte proficiat ...


    Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!


    Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-05-2015, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    21-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora Pixel + 'k Zag 2 beren
    Een boeiende dag in het Huis van Kina...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-05-2015, 16:36 geschreven door 6B  
    Reacties (0)


    Klik op bovenstaand plaatje!



    Klik op bovenstaand plaatje!


    Archief per week
  • 16/01-22/01 2017
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 26/09-02/10 2005
  • 29/11-05/12 2004
    Zoeken in blog

    Zoekrobots
  • Google
  • Kennisnet
  • Meestersipke
  • Davindi
  • Look4
  • 8 tot 12 jaar info
  • huistaak
  • Europa-taak
  • wereldgodsdiensten
  • kinderrechten
  • landen
  • beeld-videomateriaal
  • Europa-landen
  • Anne Frank : huistaak
  • Meer weten over Anne Frank
  • Thema elektriciteit
  • Speurneus ... door de EU ...
    Kunst
  • huistaak kunst
  • Kijken naar kunst
  • Kunstroof
  • Kunstwerk
  • Moord op Mozart of niet?
  • Surrealisme : Dali
  • Renaissande : Leonardo da Vinci
  • Impressionisme : Monet
  • Kubisme : Picasso
  • Kangoeroe Leonardo da Vinci
    Kangoeroe-internettaak
  • Oefenen maar
  • spEUrnEUs
  • Latijn voor dummies
  • Kennismaking met het Latijn
  • Kennismaking met het Latijn 2
  • Kennismaking met Engels
  • Wiskunde in het secundair
  • Webkwestie Kinderkruistochten
  • Webkwestie optische illusies
  • Oefenen maar...
  • Huiswerkweb groep 8
  • Digischool
  • Digitips
  • Herhaling wiskunde 5de leerjaar
  • Inoefening wiskunde 6de leerjaar
  • Hot potatoes oefeningen 6de leerjaar
  • Oefentoetsen piramide
  • KITS
  • Wero : De Europese geschiedenis
  • De oudste tijden : de prehistorie
  • De oudste tijden : Egypte
  • De klassieke oudheid : Grieken
  • De klassieke oudheid : Romeinen
  • De Middeleeuwen
  • De Middeleeuwen : vikingen
  • De nieuwe tijd : ontdekkingsreizen
  • De nieuwe tijd: Lodewijk XIV
  • De nieuwste tijd : stoommachines
  • De nieuwste tijd : WO 2
    wrts
  • mijn wrts-site
  • wrts Franse oefeningen overnemen
  • wrts wiskunde oefeningen overnemen
  • wrts woordpakketten tijd voor taal

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs