Geografen hebben onze aarde verdeeld in tijdzones. Dat betekent dat als we grote afstanden afleggen naar het oosten of het westen, dat we ons uurwerk moeten aanpassen. Ook als we via internet skypen, chatten, ... moeten we rekening houden met de tijdzones. Klik op onderstaande link, en je weet meteen hoe laat het dan ergens anders is.
Een originele foto maken, dat was de opdracht die de 6A'ers en 6B'ers tot een goed einde moeten brengen. Spelend met perspectiefen trucage gaan de creatieve breinen hopelijk aan het werk.
Hoe kan je met een foto bedriegen. Aan jullie de taak om op een creatieve manier op zoek te gaan naar manieren om onze ogen te bedroegen. Niets is wat het lijkt.
Cédric veut des pommes. Il jette un baton contre l'arbre. Mais dans cet arbre, il y a un homme. Il n'est pas content et Cédric ... ce gamin peut bien courir!
Om jullie nog eens te laten genieten van de voorbije week heb ik een slideshow van onze bosklassen gemaakt. Voor de laatste filmpjes zal je nog wat geduld moeten uitoefenen. Geniet van jullie vakantie, zesdeklassers!!!
Deze dag opnieuw een druk programma.Na de trilogie (voorbereiding afscheidsavond, les- en sportmoment mogen de leerlingen zich opmaken voor het cluedobosspel. Daarna de puntjes op de i zeten voor hun optreden. Vanavond is er de ontknoping van de mysterieuze moord op Philippe Lelait, daarna volgt de 'laatste show' We sluiten af met een bloedstollende, spetterende fuif.
De leerlingen hebben genoten van de daguitstap. De grotten van Hotton vonden ze adembenemend, het touwenparcours uitdagend en avontuurlijk. Vanavond nog eens de stembanden smeren en dan gaan ze een verdiende nachtrust tegemoet.
De laatste filmpjes voor vandaag. Morgen is er de daguitstap naar de grotten van Hoton. Onze hoogtevrees zullen we moeten overwinnen door het touwenparcours in Durbuy af te leggen. Tot morgen!
Deze namiddag stond er een speurtocht op het programma. Via diverse speurtechnieken zochten de leerlingen de opdrachten en het materiaal om het motief van de moord te achterhalen.
Bedankt voor de leuke berichten. We zullen die via de goedgevoelsdoos doorgeven aan de leerlingen. Voorlopig is er geen vuiltje aan de lucht. De leerlingen gaan respectvol met elkaar om , helpen mekaar waar nodig, ...