Aangezien we deze weken toch werken rond verkeer en verkeersborden, kregen de kinderen het stratenplan van een sprookjesbos. Bij elke bezienswaardigheid moest er een passend verkeersbord komen. De kinderen gingen aan de slag. Ze lazen de teksten en kozen voor het juiste verkeersbord.
Vrijdag is het de eerste toets w.o: 'Een droom van een school'. Soms controleert onze juf of we al wel geoefend hebben. Ryan trok een kaartje. Weet hij ook wat het betekent?
Vaya trok het kaartje semester. En ja hoor, Vaya kon heel goed vertellen wat een semester was. Dus mocht ze het in onze doos stoppen.
Dit groepje mocht zelf een verhaal bedenken met de stokpopjes van 'Le petit Chaperon Rouge'. Ook Merel die thuis geen Frans spreekt kon haar popje al heel wat laten zeggen!! Super!
Abdelsamad was druk in de weer met zijn blokkenbouwsel.
Ook dit schooljaar kijkt gans de lagere school elke dag naar hetzelfde filmpje van Zeppe en Zikki. En de kinderen... Die vinden Zeppe en Zikki nog steeds héél grappig.
Na het bekijken van het filmpje gaan we aan de slag in groepjes. Wie is materiaalmeester, verslaggever of organisator? Hoe gedraag ik mij veilig in het verkeer als voetganger. Zet de regel bij de juiste prent.
Vorige week waren enkele kinderen hun lievelingsvoorwerp vergeten. Vandaag kwamen ze heel lief vragen of ze met hun voorwerp ook nog even op de foto konden: