De kinderen van het derde leerjaar organiseerden voor het 1ste en 2de leerjaar een halloweenfeest. Er werd besloten om hapjes te maken en spelletjes te spelen. Dus gingen we aan het werk.
Als hapje stonden er mummies op het menu:
Het feest werd ook aangekleed met prachtige tekeningen:
Na heel wat verkeerslessen voelde het derde leerjaar zich klaar om verkeerspolitie te spelen in Etterbeek. We gingen op stap en toonde het goede voorbeeld. Veilig de straat oversteken, de verkeersborden bestuderen, ... De burgemeester van Etterbeek doet heel wat goede dingen in zijn gemeente: verhoogde zebrapaden, een gemachtigde opzichter, een speelpleintje voor kinderen ... Toch vond het derde leerjaar dat er geen veilige fietspaden waren. Een werkpuntje voor de gemeente!
Samen met L1, L2 en L4 brachten we een bezoekje aan autoworld. Eerst werden alle auto's goed bekeken en besproken. Nadien kozen de kinderen hun lievelingsauto en mochten ze hem zo goed mogelijk proberen na te tekenen. Ze gingen heel nauwkeurig te werk:
Aangezien we deze weken toch werken rond verkeer en verkeersborden, kregen de kinderen het stratenplan van een sprookjesbos. Bij elke bezienswaardigheid moest er een passend verkeersbord komen. De kinderen gingen aan de slag. Ze lazen de teksten en kozen voor het juiste verkeersbord.
Vrijdag is het de eerste toets w.o: 'Een droom van een school'. Soms controleert onze juf of we al wel geoefend hebben. Ryan trok een kaartje. Weet hij ook wat het betekent?
Vaya trok het kaartje semester. En ja hoor, Vaya kon heel goed vertellen wat een semester was. Dus mocht ze het in onze doos stoppen.
Dit groepje mocht zelf een verhaal bedenken met de stokpopjes van 'Le petit Chaperon Rouge'. Ook Merel die thuis geen Frans spreekt kon haar popje al heel wat laten zeggen!! Super!
Abdelsamad was druk in de weer met zijn blokkenbouwsel.
Ook dit schooljaar kijkt gans de lagere school elke dag naar hetzelfde filmpje van Zeppe en Zikki. En de kinderen... Die vinden Zeppe en Zikki nog steeds héél grappig.
Na het bekijken van het filmpje gaan we aan de slag in groepjes. Wie is materiaalmeester, verslaggever of organisator? Hoe gedraag ik mij veilig in het verkeer als voetganger. Zet de regel bij de juiste prent.
Vorige week waren enkele kinderen hun lievelingsvoorwerp vergeten. Vandaag kwamen ze heel lief vragen of ze met hun voorwerp ook nog even op de foto konden: