Vorige week waren enkele kinderen hun lievelingsvoorwerp vergeten. Vandaag kwamen ze heel lief vragen of ze met hun voorwerp ook nog even op de foto konden:
Deze week brachten de kinderen uit onze klas allemaal hun lievelingsvoorwerp mee. Per twee stelden ze aan elkaar vraagjes: * Van wie heb je het voorwerp gekregen? * Waar bewaar je het voorwerp? * Waarom kan je het voorwerp niet missen? * Van wanneer heb je het voorwerp?
Nadien kregen de kinderen de opdracht om van elkaars voorwerp een tekstje te schrijven. Opgelet, de antwoorden op de vraagjes moesten in hun tekstje verwerkt worden. Een hele opdracht!!!
Enkele kinderen en hun lievelingsvoorwerp:
Na de vraagjes moest er natuurlijk geschreven worden. Juf Katrien en juf Marijke liepen rond in de klas om te helpen. Vergeten we onze hoofdletters niet. Elke zin eindigt met een leesteken, ...
Woensdag kwam er een "virtuele" clown op bezoek. Hij ging ervoor zorgen dat de kinderen van het 3de leerjaar buikpijn kregen van het lachen. Goed luisteren naar wat hij zei was de boodschap. Konden ze zijn opdrachten juist uitvoeren?
Door je armen kruipen met je benen. Zonder je handen te lossen?
Op elkaars voeten staan en verder stappen. Halime en Ikram kunnen het! In elkaars ogen kijken zonder te lachen is al heel wat moeilijker.
Na 2 maand vakantie zitten de maal- en deeltafels ver weg in ons geheugen. Even een testje van de juf. Wie kent zijn tafels nog? Hamza, Anahit en Ilyes zijn er in ieder geval klaar voor!
Na 2 maanden zon en strand zijn we weer helemaal fris om er in te vliegen. Op 1 september stonden er 20 nieuwe gezichtjes in mijn rij. Klaar om samen met de vrienden heel wat nieuws bij te leren. Ik wil jullie vooral WELKOM heten in het 3de leerjaar!