Nieuws van de ballonnen. Onze Enzo bevindt zich in hogere sferen. Deze morgen kreeg hij van juf post. Een lieve dame uit Paal (een dorp en deelgemeente van de stad Beringen, in de Belgisch-LimburgseKempen), vond de ballon van Enzo en stuurde hem een kaartje met vriendelijke groeten.
Maak je morgen, vooral geen zorgen. Terug aan de slag, in een nieuwe klas. Terug met een lach en een volle boekentas. Terug mijn oude vriendjes zien en nieuwe leren kennen maar vooral een nieuwe juf, gaan we daaraan wennen? Dit allemaal niet alleen, want vanaf 1 september zijn we met twee.
Wij zijn klaar voor een tof, leerrijk, plezant en ruzie- vrij jaar.
Tot morgen, (b)engels Juf Rebecca en meester Hannes
Woensdag, halfweg de week, het opstaan gaat al iets moeizamer maar nog steeds vol enthousiasme. Vanaan de ontbijttafel wisten we alweer veel te vertellen over onze dromen, over nieuwe vriendschappen die worden gesmeed en oude die worden versterkt...
3 en 4 gingen vandaag alleen op stap. Wat 3 deed in de voormiddag, was voor 4 in de namiddag en omgekeerd. Verdwalen in verhalen liet ons kennismaken met het Oostende van vroeger. En dat alles in het huis van Louise-Marie - onze eerste koningin, jawel. Met een 'benne' rond onze nek, konden we visjes verzamelen. Wisten jullie: Dat een boot geen schip is? Dat we ons echte knoopkunstenaars kunnen noemen? Dat 'opkallefateren' een russisch woord is? Dat een net boeten het herstellen is? En nog zo veel meer.
De meeuwen onder de middag wisten ook onmiddellijk waar en wanneer we lunchten. De invasie was dan ook onvoorstelbaar. Gelukkig moesten we niet delen ...
Even schuilen nog voor verdwaalde regendruppels maar dat hield ons niet tegen om uit volle borst radioklassiekers mee te brullen. En dan op naar het Ensorhuis waar James ons inviteerde.
James, Ensor by the way, was een Oostends kunstenaar die vanop het zolderkamertje boven de souvenierswinkel van z'n mama tekende. Portretten, schedels, maskers met hier en daar de spot voor vooraanstaande lui. En als slot mochten we in het atelier onze eigen ensorfantastieke kwaliteiten botvieren.
's Avonds buikjes gevuld met puree en balletjes in de tomatensaus / fishsticks en een filmpje.
We weten nu al wat te vertellen morgendochtend vroeg...;-)
zonnige kameelgroetjes,
Van jullie zeeknapen
PS: bedankt ook voor de fijne reacties op onze eerdere flessenpost.
Als 's nachts de regen zachtjes tikt op het vensterraam dan komt de zon de zeekameelgangers op dinsdagochtend tegemoet...wees daar vanaf nu maar zeker van !
Een dagje naar De panne stond vandaag op het menu, maar pas nadat we heerlijk ontbeten want de boterhammetjes hier waren een beetje te lekker ... !
Eerst op zoek naar 28 planten en dieren, dat was langs de zee, over de duinen, bij de golfbreker...allemaal samen in een boek.
's Middag vulden we ons buikje met zelfbereide broodjes en gooiden we de armen en benen even los op een belevingsparcours.
Later die middag trokken we bos en duinen in om via spel heel wat te ontdekken: het sterretjesmos, het wie-is-het-spel, het voedselweb, het konijnenkeutelspel, de luisterboscd, het kriebelbeestenloepmoment,...voor elk wat wils....en dat allemaal in het gezelschap van een stralende zon die zich maar af en toe verstopte achter de wolken.
Vanavond schreven we brieven en kaartjes naar het thuisfront, dus hou die brievenbus van jullie maar in de gaten.
Tot morgen,
jullie leergierige en nieuwsgierige zeegarnaaltjes
Nadat de koffers met de nodige mankracht op de bus waren geraakt en na het uitwuiven, vertrok de bus voor een vlotte rit richting zeekameel. Daar aangekomen, de eerste zware beproeving van de dag: zelf die pakken en zakken ter plekke op de eerste verdieping krijgen. Maar met de nodige commentaar en gekke bekken is het ons allen gelukt! De kamers werden ingenomen en goedgekeurd. Wat vergelijken hier en daar met elkaar, maar iedereen was tevreden.
Na de homemade boterhammetjes waren we klaar voor de volgende opdracht: Nieuwpoort verkennen via fotozoektocht. In team zoeken naar de juiste plekjes vanop de foto's. Samenwerken het ging erg vlot!
Dan nog even uitblazen op het strand: hollend, springend, bouwend, klimmend. En we kregen zelfs het gezelschap van een verdwaalde zonnestraal. Jipiejee... Tussenin hadden we zelfs de tijd om een groep toeristen aan het perfecte kiekje te helpen.
Met een overvloedige en heerlijke spaghetti achter de kiezen, beginnen we dadelijk aan de spelletjesavond. Gieren, lachen, winnen verliezen...maar leuk dat wel.
We hebben al heel hard gewerkt. De toetsen waren soms wel moeilijk maar de juf zegt dat ze heel goed zijn. De spreekbeurten waren leuk. We hebben bijgeleerd over de luchthaven. Liam legde dit mooi uit. We leerden ook meer over hockey, voetbal, tennis, judo, paarden, domino, harp, lego, dolfijnen, de koala, de fluweelmijt, reanimeren, strips en de werelddelen. Volgende week gaat Nicola ons nog wat vertellen over wolven.
Op 20 juni vertrekken we op zeeklas. We hebben daar in de klas al over gesproken. Wist je dat het water van de Noordzee komt uit de Atlantische Oceaan en ook van onze rivieren. Ze bevindt zich tussen 7 landen: België, Nederland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en Noorwegen. De kamers zijn ook al verdeeld. Lorenz, Liam, Nicola, Timber en Quinten slapen samen. (Als dat maar goed komt..) Jacques, Zander, Berre, Yanis en Ruben slapen ook samen. Anke en Jitse gaan het met hun tweetjes gezellig maken en dan hebben we nog Shania, Robin, Tessa en Chloé.
Voor vaderdag hebben we ook erg ons best gedaan. We hopen dat de papa's tevreden gaan zijn!
De cadeautjes hebben bloed, zweet en tranen gekost maar ze zijn af en ze zijn mooi! De kinderen hebben enorm hun best gedaan. Sommige kinderen hebben een persoonlijke boodschap geschreven voor hun mama. Dit deden ze uit de grond van hun hart!
Wie goed gekeken heeft naar het schilderij kan zien dat de onderkant een vervolg is van de bovenkant (vb. deel van de schedel) en dat beide zijkanten ook bij elkaar passen. Goed opgemerkt van Yanis.
In de les LO hebben we een dansje geleerd op het liedje Baila Pa Emoticiona - Calypso. Dit was heel tof.
Ik wens jullie allemaal een super krokusvakantie en geniet met volle teugen van het eerste lentezonnetje.
Hallo!(aan degenen die het lezen) . Wist je dat: Ons diertje van de week de eekhoorn is. Hij is altijd zo leuk & schattig & een echte acrobaat Dankzij zijn staart blijft hij in evenwicht.
We hebben cijferen met maal Woensdag geleerd. Dinsdag zijn we gaan turnen bij spelcarrousel in Sint-martens Latem. We hebben al veel toetsen gemaakt. Vandaag hebben we geleerd over James Ensor. We gaan een masker maken. Yanis maakte een heel slimme opmerking over het schilderij. Zoeken jullie ook?
Wist je dat we heel hard werken in de klas? Wist je dat we vorige week geleerd hebben hoe we moeten werken op de computer? Wist je dat juf Laura jarig was op valentijn en wij een feestje gehouden hebben? Wist je dat er aan het raam van de gang heel mooie werkjes hangen? Wist je dat we geleerd hebben over mensen die anders zijn? Wist je dat Quinten heel goed kan mikken en Berre daar al vaak het slachtoffer van geweest is? Wist je dat Anke haar arm pijn gedaan heeft en nu niet meer kan schrijven in de klas? Wist je dat het diertje van de week het lieveheersbeestje is omdat we er al veel gezien hebben? Wist je dat het binnen 2 weken vakantie is? Wist je dat het gisteren spaghetti was? Wist je dat we ons zwembrevet gehaald hebben? Wist je dat Quinten vaak vergeet om de tandenborstels te halen 's middags? Wist je dat we 2 ballen op het dak geschopt hebben? Wist je dat Nicola veel zingt in de klas? En Ruben ook... Wist je dat Robin vindt dat we al veel wist je datjes hebben?
We hebben geleerd dat de huismus een standvogel is. Dit wilt zeggen dat de huismus het hele jaar door in ons land blijft, zelfs in de winter wanneer het toch wel koud is en moeilijk om eten te vinden. maar dat kan geen kwaad. De huismus maakt het liefst zijn nest in een gat van de muur of onder een dakpan De eitjes van de huismus zijn wit met lichtgroen en bruine spikkels. Hij leeft in een groep:
deze week hebben we over de winter geleert. en veel toetsen gemaakt. we hebben onze eigen versjes gemaakt. we hebben foto's voor ons versje op zoek naar sneeuw gemaakt. we hebben veel gesijfert in ons rekenboek. dit is nog erg moeilijk voor sommige kinderen. nu gaat de bel bijna gaan. de week is al voorbij.
in de winter hebben we veel gedaan. de juf geeft veel uitleg maar nog altijd is het moeilijk. we hebben veel gerekend. nu zijn we op de computer. we hebben proefjes gedaan. we hebben over de ienewiet (Inuït) geleerd. we hebben veel plezier gegad in de sneeuw. iedereen leert veel en we doen ook w.o. we hebben al veel plezier gehad in de klas. we hebben ook een rijmverhaal gemaakt.
De toetsen zijn achter de rug, de nieuwjaarsbrieven zijn geschreven, de kerstboom staat te fonkelen in de klas, pakjes liggen te wachten op hun nieuwe eigenaar, ... kortom ... de kerstvakantie is in zicht!!
Nog een paar daagjes en dan kunnen jullie genieten van een welverdiende vakantie!
¢agenda: elke dag ondertekenen ¢opvang: ochtendopvang vanaf 08.00 uur => voor 08.00 uur naar dof- fijn, kinderen blijven tussen 15.45-16.00 uur bij hun juf
¢bewegingsopvoeding: zwemmen: elke vrijdag (zie frigokalender), vergeet je badmuts niet turnen: elke donderdag, vergeet turnzak niet (sportbroek, t-shirt en sportschoenen)
¢In de voormiddag eten wij een stukje fruit of groente, in de namiddag mag een koekje.