vliegtuigen
alles over vliegtuigen
Archief
  • Alle berichten
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Over mijzelf
    Ik ben jan, en gebruik soms ook wel de schuilnaam zaventem.
    Ik ben een man en woon in geel (belgie) en mijn beroep is studend.
    Ik ben geboren op 05/03/1997 en ben nu dus 27 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: vliegtuigspotter.
    ik ben iemand die het met vliegtuigen meent
    Rondvraag / Poll
    wat vinden julie van de luchthavens in zaventem
    slecht
    stom
    aardig
    leuk
    super leuk
    fantaschtich
    Bekijk resultaat

    Een interessant adres?
    11-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegrampen

    [bewerk] tot 1939

    [bewerk] 1940 tot 1949

    [bewerk] 1950 tot 1959

    [bewerk] 1960 tot 1969

    • 1962, 3 juni - Een gecharterde Boeing 707-328 (registratie F-BHSM) verliet de gate op het vliegveld van Orly (Parijs) voor een vlucht naar Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (Atlanta, Georgia, USA). Het toestel stortte neer tijdens de start. De oorzaak was een kapotte servomotor waardoor een foute, en niet corrigeerbare, trim op de flappen stond. Van de 132 inzittenden kwamen er 130 om het leven. Twee stewardessen werden levend gered uit de staart van het vliegtuig. Sporen toonden aan dat de bemanning pogingen had ondernomen om de start af te breken.

    [bewerk] 1970 tot 1979

    • 1970, 2 mei - Een DC-9 van de vliegmaatschappij O.N.A. gecharterd door de A.L.M (Antilliaanse luchtvaartmaatschappij) stort neer dicht bij St. Croix (Virgin Islands) door gebrek aan brandstof. 40 overlevenden incl. 4 bemanningsleden, 23 slachtoffers incl. 2 kinderen en 1 bemanningslid.
    • 1972, 13 oktober - Uruguay Air Force vlucht 571, beter bekend als de Andes vliegramp. Van de 45 passagiers, een rugby-team met familieleden en vrienden, overleefden er 16 de meer dan twee maanden tot hun redding. De film Alive (Engels voor in leven) (1993, Frank Marshall) geeft een beeld van de ontberingen.
    • 1974, 4 december - Een DC-8 van Martinair Holland vliegt tegen bergtop in de jungle, vijftig kilometer van Colombo, in Sri Lanka. Alle 191 inzittenden, moslim pelgrims, en 9 bemanningsleden, komen om het leven.

    [bewerk] 1980 tot 1989

    • 1981, 6 oktober. Vliegtuigongeval Moerdijk. Een Fokker F28 van de NLM stort neer in zwaar onweer bij Moerdijk. Alle passagiers en bemanningsleden komen om. De krachten op de vleugels bleken te groot door de grote turbulentie in de onweerswolk.
    • 1983, 1 september - Korean Air vlucht 007, een Boeing 747-200, wordt boven Russisch grondgebied neergeschoten door Sovjet-straaljagers. Alle 269 passagiers en bemanningsleden komen om het leven.
    • 1985, 2 augustus. Delta Air Lines vlucht 191 stort neer op Dallas Airport, waarbij 8 van de 11 bemanningsleden en 128 van de 152 van de passagiers omkomen.
    • 1985, 12 augustus. Een Boeing 747 van Japan Airlines botst tegen Mount Osutaka in Japan. Er komen 520 mensen om.
    • 1985, 12 december. Arrow Air vlucht 1285, een McDonnell Douglas DC-8 stort vlak na de start neer in Gander, Newfoundland en Labrador, Canada. Bij het ongeluk komen 248 inzittenden en 8 bemanningsleden om het leven. De inzittenden waren Amerikaanse miltairen die terugkeerden van een vredesmissie in de Sinaï.
    • 1986, 31 maart. Mexicana Airlines vlucht 940 krijgt, na het intrekken van het landingsgestel, schade door een ontploffende band. Alle inzittenden kwamen om.
    • 1988, 3 juli - Iran Air vlucht 655 was een passagiersvlucht vanuit Teheran naar Dubai via Bandar Abbas. Het vliegtuig werd neergeschoten door een Amerikaans kruiser waarbij 290 mensen om het leven kwamen.
    • 1988, 26 juni - Er crashte een Airbus A320 nabij het vliegveld Mulhouse-Habsheim in de Elzas. Het toestel vloog in goed weer over het vliegveld, om enkele ogenblikken later bomen te raken. Bij de crash kwamen 3 personen om het leven en raakten er 50 gewond.
    • 1988, 28 augustus - Tijdens een vliegshow op de Duitse luchtbasis Ramstein Air Base botsten drie Italiaanse jets in de lucht en één stortte in het publiek. 67 toeschouwers en de drie piloten kwamen om, en er waren honderden gewonden.
    • 1988, 21 december - Een Boeing 747 ontplofte tijdens Pan Am vlucht 103 boven het Schotse Lockerbie als gevolg van een terroristische aanslag. Alle 259 inzittenden en 11 mensen op de grond kwamen om het leven.
    • 1989, 7 juni - De SLM-ramp. Een DC-8 met aan boord onder andere veel talentvolle Surinaams-Nederlandse voetballers stort neer bij het Surinaamse vliegveld Zanderij. Slechts elf mensen van de 187 aan boord overleven de ramp.

    [bewerk] 1990 tot 1999

    [bewerk] sinds 2000


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-07-2007, 21:29 geschreven door zaventem  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegtuig makers
  • Airbus
  • Alexander Schleicher GmbH & Co
  • Antonov
  • Apex
  • Beriev
  • Boeing
  • Bombardier
  • British Aerospace
  • Cessna
  • Cirrus Design
  • De Havilland
  • Diamond Aircraft Industries
  • Dornier
  • Fokker
  • Glenn Martin
  • Iljoesjin
  • Junkers
  • Lockheed
  • Messerschmitt
  • Piper
  • Raytheon
  • Soechoj (ook bekend als Sukhoi)
  • Saab
  • Tupolev
  • Wright

  • 0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (24 Stemmen)
    11-07-2007, 21:13 geschreven door zaventem  
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-09-2005, 16:32 geschreven door zaventem  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.drukste luchthavens

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    27-09-2005, 16:32 geschreven door zaventem  
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Inhoud blog
  • bezoekers
  • vliegtuig
  • vliegtuig
  • snelheidkampioen sr-71
    Zoeken in blog


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs