Foto
Over mijzelf
Ik ben Poppe alain, en gebruik soms ook wel de schuilnaam schildpad.
Ik ben een man en woon in oostende (belgie) en mijn beroep is militair.
Ik ben geboren op 10/08/1962 en ben nu dus 61 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: lopen.
Mijn favorieten
  • bereken uw eigen route
  • MARATHON

    1998 antwerp marathon 3.20.49

    1999 rotterdam marathon 3.23.26

    1999 middelkerke marathon 3.24.26

    2000 parijs marathon 3.37.17

    2000 torhout marathon 3.18.13

    2005 kustmarathon       3.09.52


    2006 echternach marathon 3.04.38

    2008 lanzarote marathon 3:13:08

    2009 parijs marathon  3:13:18

    2011 marathon berlijn 2:59:24
    BESTTIJDEN
    marathon 2.59.24

    1/2 marathon 1.22.31

    10 km 37.32
    schildpad

    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.st jansloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag de st jansloop
    had er eindelijk niet zoveel van verwacht en ging me dan ook niet laten zot maken
    redelijk goed vertrokken maar eindelijk te snel
    de km van de marathon zitten er in maar de snelheid is minder en daar moet ik nu wat aan werken
    had een beetje martin desmedt verwacht maar een feestje heeft er anders over beslist (foei martin )
    dan maar een ander slachtoffer uitzoeken
    jan schoolmeester kwam mij voorbijgesneld en hem dan maar gevolgd
    kon eindelijk nooit overnemen van jan maar de laatste 200 meter een versnelling geplaatst want ik dacht
    dat jan nog in mijn cat zat en 5 puntjes meer pakken tegenover martin is altijd meegenomen he
    nadien te weten gekomen dat jan al in de h4 zit dus dadaa puntjes
    aangekomen in een tijd van 37:10 op 9km750 M met een mooie 26 plaats
    er waren weer mooie prijzen en dan komen er al meer vreemde eendjes die met de puntjes weglopen
    ik was de 7 in mijn cat
    en won dan ook een mooie personenweegschaal
    rita ook een mooie wedstrijd gelopen
    maar liefst 2:15 beter als vorig jaar
    met een tijd van 32:50 op de 6 km 500 is aan 5 min 03 de km
    en wetend dat er toch een paar heuveltjes inzitten
    nu nog 14 dagen tijd om de snelheid bij te schaven en mij voor te bereiden naar de nieuwe stadloop
    we hebben onszelf dan nog eens verwend met een leffe (ik toch) en een pastaschotel in het waterhuis
    en nu naar mijn bedje
    tot een van deze
    grtz poppetje 

    03-05-2009 om 22:04 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.la ko sta ole ole
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag de halve marathon gelopen 
    vertrek in kortemark en aankomen in langemark
    ik zal eens niet over mijn eigen beginnen maar over het vrouwtje
    rita aangekomen met een supertijd van 1:57:30
    en ze heeft dit heel in haar eentje geklaard
    ik ben nog teruggelopen naar haar maar na 1,5 km was ze daar al
    en ze zag er nog fris uit ook hoor dat verdiende een bloemetje maar
    alle bloemenwinkels waren al gesloten
    maar heb dan mijn prijs afgegeven aan haar
    een ganse zak vol met pudding en karnemelk en nog teen en tander
    ben heel trots op haar en zelf was ze ook heel tevreden
    ikzelf ook tevreden mijn tijd 1:23:56
    na 15 km ging het lichtje alweer uit
    nog niet uitgerust van de verdomde marathon zeker
    maar ik was niet de enige, jan janssens en viane ook serieus afgezien
    de enige  3 die sterk waren martin desmet en diedrik
    die zijn aangekomen in 1:21 en een klein beetje
    ver buiten mijn zicht
    amaaaai wat waren die sterk
    of was het die mooie vrouw die bij hun liep?
    en dan niet te vergeten onze willy lefevere die er door kwam op 1:26 en daarmee
    tweede van zijn cat was proficiat hoor
    en nog een pr was voor dieter sandra die de halve liep in 1:27:30
    nu een kleine rustperiode want de spiertjes voelen moe aan en binnen 2 weken is
    het al st jansloop en de martin zal zeker niet op mij wachten hoor
    grtz en tot een van deze 

    18-04-2009 om 00:00 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hazegras
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    gisteren toch van mijn hart een steen gemaakt en de wedstrijd van het hazegras meegelopen
    met de start stond ik goed vooraan omdat het zo een flessenhalsstart is, ik me niet wou laten insluiten
    zeer goed weg in de eerste 15
    maar al na 1 km die ik liep in 3:41 voelde ik dat de beentjes nog niet waren gerecupereerd van de marathon
    heel de week gewandeld gelijk pinocio en nu er weer invliegen ,niet gezond
    het enige dat ik wou was de schade beperken
    gino eerste h3 ik als tweede h3  maar dit duurde niet lang
    raf deschacht kwam mij voorbijgesneld en daar had ik geen antwoord op
    dan kwam martin desmedt mij voorbij gelopen en daar kon ik met moeite mijn karretje aanhangen
    het lukte wonderwel maar na ieder bocht of verhoogje moest ik 3 meter laten en dit dan weer goedmaken
    het ging meschien in de loop van de koers beter gaan maar dat was maar dromen
    de laatste ronde versnelde martin effen en het lichtje was uit bij mij
    dit zou een vierde plaats worden he bij de h3
    maar de schade was beperkt
    de 12 km in 48:19
    toch niet slecht voor een pinokio
    en daar was ik al blij om
    nu deze week een beetje recuperatie
    en dan volle bak ertegenaan voor de st jansloop
    waar ik mijn concurenten het leven weer zal zuur maken
    nadien nog wat nagekaart en iets gaan eten met marc en zijn vrouwtje en walter
    dan gaan kijken naar paul michiels  en tegen 1u30 in mijn bedje
    twas terug een leuke dag
    rita ook een zeer goede wedstrijd gelopen
    de 9 km in 48:02
    ze bleef veel van haar concurenten voor
    en volgende week de halve marathon in de la ko sta
    tot later nog eens
    poppetje 

    12-04-2009 om 13:01 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dipje is over
    Klik op de afbeelding om de link te volgen






    Détails

    Personne

    Nom

    POPPE, Alain (BELGIUM)

    Numéro

    4744

    Catégorie

    VH1 (1969 - 1960)

     

    points intermédiaires

    Temps

    5 km

    00:21:27

    10 km

    00:42:41

    15 km

    01:04:04

    21.1 km

    01:30:21

    25 km

    01:47:15

    30 km

    02:10:04

    35 km

    02:34:01

     

    Total

    Place (H/F - net)

    2274

    Place (total - brut)

    2329

    Place (total – net)

    2391

    Place (cat. - net)

    912

    Temps total (net)

    03:13:18

    Temps total (brut)

    03:14:02

     zoals bovenstaande tabel zie je wat ik heb gepresteerd in parijs
    de verwachtingen lagen dan ook niet zo hoog
    veel woorden zijn er niet aan te besteden, goed tot 30 km dan jan met de hamer tegengekomen(oei wat was die vroeg deze keer)
    en binnengestroppeld zo leeg als iets
    de ontgoocheling nog twee dagen verbeten,eenmaal thuis te veel nagedacht en leeg
    alles eens goed op een rijtje gezet (ik was niet aangenaam om mee te leven deze week)
    en weer tot de zelfde conclussie gekomen DE MARATHON ONDER DE 3 HR IS NIET AAN MIJ BESTEED
    en dat moet ik nog leren aanvaarden
    hoewel het moeilijk is is het wel een feit
    de ontgoocheling was meschien ook groter nu omdat ik nooit diezelfde goede omstandigheden meer zal tegenkomen
    geen wind een lekker temperatuurtje enz enz
    het enige positieve was het w e zelf
    met de bende chris, gebr janssens, dirk, francis,gino, die allemaal een pr liepen
    de vrouwtjes die mee waren die ons probleemloos door de metro loodsten
    zeker voor herhaling vatbaar (ik als supporter natuurlijk)
    nu morgen een loopje in oostende (het hazegras)
    als ik uit mijn zetel geraak en ik kan lopen zonder krukken en de blazen op de voeten zijn weg
    zou ik meschien eens meedoen
    we zullen zien
    tot een van deze
    grtz poppetje 
     

    10-04-2009 om 12:02 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    03-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen nog een laatste stand van zaken voor ik vertrek naar parijs
    de eerste keer een marathon zonder een deftige voorbereiding
    maar 2 duurlopen van 25 km
    maar ik voel me heel goed
    nergens geen last van
    goed gemotiveerd
    en zeker goed uitgerust
    ben eindelijk zelf benieuwd naar mijn tijd
    voor hetzelfde geld een pr
    voor het andere krijg ik al op 30 km een klop van de hamer
    wie weet
    ik ga mijn zeker niet laten zotmaken door francis of de jan janssens
    gewoon mijn eigen tempo en zonder stress
    eindelijk gewoon genieten en daarna mij eens goed laten gaan
    en wie weet ?????????????????????????????
     tot een van deze
    grtz poppetje

    03-04-2009 om 12:23 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.noordzeeloop
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren deelgenomen aan de noordzeeloop
    na het 3 x verkend te hebben met de olifantjes wist ik al dat het een zwaar parcour ging zijn en dat een snelle start
    niet ging renderen
    met de marathon van parijs in gedachten van volgende week en nog geen snelheid te hebben getraind waren mijn verwachtingen
    dan ook niet zeer hoog maar ik ging de schade proberen te beperken
    na een redelijke snelle start in ongeveer 20 ste positie zag ik aan de deelnemers dat ik daar op mijn plaats zat
    en daar moest proberen te blijven
    met de wind was het af en toe proberen te schuilen in het groepje maar daar ben ik niet zo goed in
    na een halve ronde kwam martin desmet mij vergezellen en die moest ik proberen bij te houden of toch zo lang mogelijk
    maar na 100 meter deed die al een demarrage om tegenwind naar een groepje van 3 voor ons te lopen
    ik stond gelijk stil zo vlug ging hij
    ben dan mijn tempo blijven lopen maar zag dat martin juist dit gaatje niet toekreeg
    verkeerd ingeschat of over zijn toeren gegaan wie weet?
    na een tijdje kwam ik alleen dichter en dichter terug bij martin die had hem waarlijk misrekend hoor
    na 100 meter moest hij al lossen bij mij ,dan maar mijn vizier richten op een olifantje voor mij de laenens gunther
    meter bij meter kwam ik dichterbij en na geert derudder al achter mij te hebben gelaten kwam ik bij gunther
    die er eindelijk ook snel afmoest
    voor de laatste ronde zag ik nog tackx koen;de schacht raf; viaene christ; voor mij uitlopen
    zou dit nog gaan want die mannen stonden ook niet stil hoor
    na het lange stuk tegen wind alleen te hebben gelopen naderde ik redelijk vlot tot bij die mannen
    dan overgenomen en een voor een moesten ze ervan
    juist tackx koen bleef nog hangen tot de laatste rechte lijn
    maar met een kleine versnelling had die ook geen zin meer om lastig te doen
    aangekomen op een 12 plaats in 41:22 op de 10km710 meter(garmin)
    eens aangekomen hoorde ik al geruchten dat ik in de eerste 3 van mijn cat zou kunnen zitten
    dat werd later bevestigd toen ik voor mijn 2 plaats in mijn cat een mooie biermand kreeg
    dit is de eerste keer in mijn lange carriere dat ik in een loop van het olc in de eerste drie heb gelopen
    ps de jean vrancken die me een hele week zot had gemaakt dat hij het vuur aan mijn schenen ging leggen heb ik niet gezien
    hij eindigde dan ook op de 60 plaats met een tijd van 46:51
    dit moment zal ik zeker koesteren hoor jean   ik zou zeggen blijven trainen he
    mijn vrouwtje ook een zeer goede prestatie geleverd
    haar tijd dat ik heb opgegeven 38:30 was  ruimschoots beter
    met een mooie 32 plaats in 37:22 met de wind en nog 120 meter verder dan die 7 km
    kan ik alleen maar mee tevreden zijn
    doe zo verder zou ik zeggen
    de biermand moet nog wachten tot volgende week om gekraakt te worden tot na de marathon
    ik hou jullie op de hoogte wat ik ervan heb gebakken in parijs
    maar met mijn beperkte voorbereiding ben ik zeker tevreden met een 3 hr en 10 min
    tot later
    grtz poppetje

    29-03-2009 om 12:43 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 x net niet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen wat een rare titel he maar ik heb een simpele uitleg
    ik had beloofd om in sluis haas te spelen voor sandra dieter en collega van onze club
    zijn besttijd was 1:30:24
    hij wilde onder de 1:30 en zo gezegd zo gedaan
    samen vertrokken aan 4:15 de km
    zelfs de eerste km was aan 4:15
    ikzelf de hele tijd aan kop gelopen van het groepje van ongeveer 20 man
    tot aan km 15 zaten we op schema en ging het goed met mijn collega
    na km 17 zag ik hem afzien en moest hij een beetje vaart minderen
    na enkele motiverende woordjes kwam hij er gelijk weer door
    maar die wind was er teveel aan
    de laatste 2 km constant hem aangemoedigd maar leeg is leeg he
    ik spreek van ondervinding
    toch nog binnengekomen in 1:30:15
    ikzelf vond het sterk gelopen met de wind die veel in het nadeel zat
    nog enkele trucjes leren aan hem en de volgende keer duikt hij zeker onder de 1:30
    zoals drinken en je snelheid houden,want meestal moest hij toch ieder keer 25 meter goedmaken na de bevoorrading
     en dan als je met een groep van 20 man in een steegje komt moet je zien dat je vooraan in de 2 lijn loopt
    anders moet je terug die meters goedmaken
    en je moet ook eens durven duwen met die elleboog en niet te braaf zijn
    maar volgende keer zal hij wel die knepen onder de knie hebben
    rita ook gestrand op 2:01:28
    ver constant alleen gelopen en met die wind toch een zeer goede prestatie
    nadien nog iets gaan eten met de olifantjes
    het was een prachtige dag en voor herhaling vatbaar
    vele bekende gezien van die gasten die de marathon lopen in parijs
    ik loop die ook maar die gasten staan op scherp hoor met tijden van 1:20 ot 1:24
    daar kan ik nog niet aan hoor
    maar ja ik heb nog 3 weken voor te trainen he
    grtz poppetje  

    16-03-2009 om 21:12 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 4 weken te gaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo allemaal
    nog vier weken gezond leven en dan kan ik nog eens erin vliegen
    gelukkig blijven we in parijs slapen achter de marathon zo kan ik een goeie drinken
    de km beginnen door te wegen en de km mijn keel uit te hangen
    je moet er verdomme veel voordoen he voor die marathon
    maar al bij al gaat het goed met mijn
    hier en daar enkele kleine kwaaltjes maar doenbaar
    volgend w.e de halve marathon van sluis waar ik een kameraad onder de 1h30 moet loodsen
    met rita ook alles goed en goed op schema om zondag onder die 2 hr te duiken
    ik heb er wel een goed oog op
    en moest het niet lukken zal ik haar nog altijd even graag zien hoor
    tot later nog eens
    poppetje

    08-03-2009 om 20:46 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pijlen verschoten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag oostende brugge gelopen
    mocht vooraan staan door mijn goede prestatie vorig jaar (1:04:34)
    daar vele bekende gezichten gezien gino gebr janssens,desmet martin,kris viane en nog enkele
    de start goed weggekomen en direkt een mooie snelheid 3:45/km
    in het spoor van martin en kris
    janssens en gino al verdwenen
    het tempo van ons groepje net iets te snel voor mij en moest bijten om er bij te blijven
    de eerste die ervan moest was martin en ik dacht nog van ook te milderen maar beet door
    dan ging het plots te snel en ik en viane moesten ook lossen
    alhoewel ik vond dat kris heel sterk bezig was
    daarna heeft kris het bewezen hij heeft constant kop getrokken en mij uit de wind gezet
    ikzelf een keer 50 meter overgenomen maar al snel zag kris dat ik snelheid minderde en nam spontaan weer over
    dank daarvoor en sorry dat ik zo weinig overnam maar het ging te snel
    aan 9 km hoorde ik een groep aankomen van minstens 10 personen
    daar moet ik mijn karretje proberen aan te hangen en het lukte nog ook maar ik zag toch af
    martin ook teruggekomen met dat groepje liep constant in de tweede rij
    ikzelf liep in de achterste gelederen en was al blij dat ik meekon
    kris daarintegen bewees dat hij sterk bezig is en heeft dan tot aan de aankomst 15 meter voor die groep alleen gelopen
    zeer sterk van hem
    aan km 13 versnelde martin opeens en nam direkt 15 tot 20 meter
    hij liep kris voorbij en ging meter per meter van ons weg
    ik besloot maar in het groepje te blijven dit ging al moeilijk genoeg
    binnengekomen op mijn garmin 1:03:48 en de afstand was perfect juist
    rita een zeer verstandige en goede wedstrijd gelopen
    ze had besloten voor de start niet boven h/s 170 te gaan en dit vol te houden tot de aankomst
    dit is haar wonderwel zeer goed gelukt met een gemiddelde h/s van 169 en 1 minuut sneller als vorig jaar
    binnengekomen op garmintijd 1:28:22
    dit was een goed resultaat met het oog op de halve marathon van sluis op 15 maart
    waar ze zal proberen binnen te zijn onder die 2 hr
    al bij al tevreden over mijn wedstrijd maar wel een beetje sneu als je eens niet de kop kan
    overnemen en altijd moet profiteren van een ander
    zo zit ik niet in elkaar
    ik denk dat ik teveel pijlen heb verschoten donderdag in grobbendonk
    maar ik zal dit wel goedmaken hoor
    tot later en bedankt aan alle toeschouwers om mij te steunen
    poppetje

    01-03-2009 om 19:26 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bk cross masters grobbendonk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag naar grobbendonk geweest
    als je regelmatig mag sporten op je werk en ze vragen als je eens wil meedoen aan
    een wedstrijd wat doe je dan ?
    de kerk in het midden houden he en meedoen
    het was niet de ideaale week om die wedstrijd te lopen
    zondag wedstrijd 27 km watervliet
    vandaag cross grobbendonk
    en zondag oostende brugge
    vanmorgen om 6 hr vertrokken met de bus want de dames hun wedstrijd was al om 10.30 hr
    om 11 hr30 waren wij aan de beurt
    de jonge vet van 40 tot 50 jaar
    een goede start genomen aan 3:50 voor de 1 km
    met een 500 man vertrekken in een bos met een aanloopstook op een voetbalplein is niet evident
    gepasserd de tweede km in 96 positie
    en wie zag ik op 40 meter voor mij lopen de JEAN VRANCKEN
    die had deze winter al enkele crossen in de benen en ik wist als ik bij hem kon blijven ik een
    mooie tijd zou lopen
    km na km kwam ik dichter en dichter bij jean maar het was een moeilijke bevalling hoor
    je kan niet voorbijsteken waar je wil en had een beetje schrik op mijn voeten om te slaan en
    de jean stond ook niet stil
    op 5 km was het zover ik zat in zijn zog en kon het tempo gemakelijk aan
    ik dacht een 500 meter recuperen en er over maar een supporter riep mijn naam en de jean had het in de mot
    zijn concurent zat vlak achter hem
    hij maande me aan van ga maar je kan er nog een paar pakken maar heb wijslijk nog een 300 meter gewacht
    dan op 5 km 500 ging ik erover
    ik hoorde hem nog rochelen en lelijk doen zo n 250 meter maar hij moest dan toch lossen
    toegekomen op een mooie 71 plaats met een tijd van 27:13 op een afstand van (garmin) 6.720meter
    de jean op een 80 ste plaats op 27:27
    zeer tevreden met mijn loop en zeer goed voor mijn koppeke
    en voor het eerst deze jaar een wedstrijd gelopen zonder pijn en geen pijn na de wedstrijd ook
    voor de jean : je was een fijne concurent en een faire loper
    wij waren aan elkaar gewaagd en ik denk dat we nog veel duels gaan uitvechten deze jaar
    grtz en slaapwel 
    poppetje
      

    26-02-2009 om 20:59 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.watervliet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag naar watervliet geweest
    gelukkig had ik mijn gps bij want zijn 3 x moeten omrijden wegens wegwerkzaamheden
    vele bekende gezichten puystjens,viane,janssens,brouckaert en nog enkelingen van de vossenslag
    ik en rita en vosje en luypaert die met mij meegereden hebben
    mijn planning was er een duurloop van te maken en proberen aan 4:15 de 27 km te lopen
    dat zou dan overeenkomen als ik dat tempo 42 km volhoud dat ik in parijs binnen de 3 hr binnen zal zijn
    mooi weer en een klein windje,de eerste 13,5 km op kop
    het parcour goed maar hier en daar langs de vaart putten en kleine plassen en een beetje slijk
    maar het viel best mee
    eerste km gestart en achter viane gebleven dit was de enige die er van het begin niet invloog
    maar na 1 km was de tijd 3:55
    veel te vlug voor mij dan maar bewust vertraagd en proberen te lopen aan 4:15
    ver altijd met 2 samengelopen iemand van gent
    maar die kon juist mijn tempo volgen en ik heb dan maar constant op kop gelopen
    binnengekomen op de 62 plaats met een tijd van 1:53:18 dit is aan 4:11 de km en 310 deelnemers
    missie geslaagd maar dit nog 15 km blijven aanhouden betwijfel ik dat ik dat kan
    rita de 12 km gelopen in een tijd van 1:05:32 dit is aan 5:27 de km en de derde plaats in haar cat
    wat word zij goed he of zou het toch de trainer zijn ?
     andere tijden vosje 11 plaats 1:41:03
                          puystjens 26 plaats 1:46:11
                          viane 43 plaats  1:50:55
                          janssens 66 plaats 1:54:22
                          luypaert 78 plaats 1:57:57 
                          brouckaert 127 plaats 2:05:59
    met de tombola geen succes we zijn niet verder gekomen dan een koekebrood
    maar geen geluk in het spel is geluk in de liefde he
    zal nu maar vlug afsluiten he
    grtz poppetje

    21-02-2009 om 21:31 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.watervliet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen heb me weer laten verleiden zeker
    op de vossenslagtraining werd er druk gepraat om zaterdag naar watervliet te gaan
    een 6 een 12 en een 27 km
    ik heb me dan ook maar kandidaat gesteld om mede te gaan
    ik loop de 27 km rita de 12 km
    hopelijk is het 20 graden zondag want zoals je weet ben ik een warmteloper he
    ik kan die 27 km opnemen als een duurloopje voor parijs
    dirk luypaert en devos patrick lopen er ook
    tot later nog eens
    grtz poppetje

    15-02-2009 om 20:25 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TERUG EEN BEETJE ZIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen DEZE WEEK TERUG EEN BEETJE ZIN GEKREGEN OM TE LOPEN
    ALHOEWEL DE KLEINE BLESSURES NIET WEG TE DENKEN ZIJN IN MIJN DAGELIJKSE TRAININGEN
    ALTIJD WEL ERGENS PIJN (HEUP BUIKSPIEREN KNIE)
    EN HET ERGSTE VAN AL DAN THUISKOMEN EN MIJN FUSTRATIES EEN BEETJE UITWERKEN
    TEGEN VROUWLIEF
    ALHOEWEL ZE MIJ AL EEN BEETJE KENT IS HET SOMS OK MOEILIJK VOOR HAAR
    ZAL HET MORGEN WEL EEN BEETJE GOEDMAKEN MET EEN SAUNA EN GEZICHTSMASSAGE
    EN BUBBELBAD EN TURKS STOOMBAD EN NEE ER IS GEEN PLAATS MEER
    DAARNA EEN LEKKER ETENTJE BIJ KAARSLICHT EN DAN SAMEN NAAR HUIS EN ........SLAPEN
    HEB VANDAAG ENKELE VERSNELLINGEN GEDAAN OP DE ZEEDIJK EN HET GING REDELIJK
    HALFWEG KWAM IK NOG EEN LOPER TEGEN EN HEBBEN SAMEN ENKELE VERSNELLINGEN GEDAAN
    NA 3 KEER 1000 METER MOEST HIJ ERAF EN HEB DAN ALLEEN LOSGELOPEN TOT THUIS
    HEB ZELF NOG EEN FOTO GETROKKEN (ZIE BIJLAGE)VAN MIJN TRAININGSKAMERAAD EN HEBBEN ZONDAG OOK AL AFGESPROKEN 
    HOPELIJK MOET HIJ ZONDAG NIET LOSSEN
    GRTZ EN TOT LATER NOG EENS
    HEB ME OOK AL INGESCHREVEN VOOR OOSTENDE BRUGGE EN DE HALVE VAN SLUIS
    POPPETJE 

    13-02-2009 om 20:41 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marathon parijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen binnen 8 weken de marathon van parijs
    wat gaat de tijd toch snel he
    zeker als je nog aan je schema moet beginnen
    ik geraak er nie aan
    ten eerste nog geen 100% genezen met de heup
    maar het betert
    daarom ook durf ik nog niet teveel km doen
    ten tweede hier en daar een beetje meer last na een loop
    is dat oud worden of wat?
    ten derde ik heb gezegd dat ik er niet meer 100% voor ga
    want ik doe daar heel veel voor en als je dan niet beneden die 3 hr geraakt
    ben je meer gefustreerd
    maar ik moet er  toch wat voor doen
    al ga ik niet voor die 3 hr ik wil toch een beetje getraind aan de start komen
    moest ik nog geen startnr betaald hebben en een hoteletje voor 2 nachten geboekt hebben 
    zou ik waarschijnlijk mijn kat sturen
    maar we zullen er het beste van maken he
    grtz poppetje  

    08-02-2009 om 16:47 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blijven trainen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag corrida van het sas gelopen
    een korte wedstrijd van 6,9 km
    kort samengevat
    1 km 3:36
    2 km 3:47
    3 km 3:51
    4 km 3:53
    5 km 3:55
    6 km 4:02
    900 m 3:07
    toegekomen op de 39 plaats op 26:12
    tevreden met de loop,zeker aangezien de matige trainingen de laatste tijd
    nu nog 7 weken tijd naar de volgende loop
    rita ook een goede wedstrijd gelopen
    alhoewel ze liever langere wedstrijden loopt heeft ze toch een mooie tijd van
    36:01 op de 267 plaats
    nu volgen er wat trainingsweken met meer km,kwestie van me toch een klein beetje voor te bereiden
    voor de marathon van parijs op 5 april
    alhoewel ik er geen tijd op zet moet een mens toch een klein beetje voorbereid zijn he
    grtz en tot een van deze
    poppetje

    01-02-2009 om 19:01 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lombardsijde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag gaan lopen in lombardsijde
    het was er redelijk koud maar als men vertrokken is voelt men de kou niet meer
    had eerst de 5 km meegelopen met rita
    haar tijd 27:20 op de 5km en 80 meter
    een constant gemiddelde ,zelfs in de duinen hetzelfde tempo aangehouden
    mooi resultaat
    ik niet te zot gestart
    de dirk luypaert was vlugger weg dan ik en het duurde tot de 2 de km voor ik hem inhaalde
    mijn tempo goed onderhouden zonder overdreven zot te doen
    op km 3 kwam clint bij me en ging gemakkelijk over mij
    zo n 30 meter bleef hij voor mij lopen
    mijn constante tempo blijven lopen en terug bij clint gekomen 
    die nog een 7 tal keren versnelde maar ik kon het altijd goedmaken zonder te versnellen
    de laatste km nog iets versneld tot clint eraf moest
    de laatse 500 meter nog versneld tegen collega van mijn werk
    aangekomen op 42:01 op de 57 plaats en best tevreden
    zeker met mijn weinige trainingen en mijn pijnlijke heup
    nu zien wat het morgen zegt
    maar zo te zien is er nog veel werk aan de winkel
    maar ik heb nog tijd he
    dan nog het droevige nieuws,er is nog iemand in elkaar gezakt ook en ik heb later vernomen dat deze man gestorven zou zijn
    ene gino delaere uit bredene
    volgens de computer toch een goed sportmens die al zeer veel wedstrijden heeft gelopen en
    zeker bekend zal zijn bij velen
    een spijtige zaak he
    langs deze weg mijn oprechte deelneming aan de familie
    eens een momentje om bij stil te staan he
    ik en rita hebben ons eigen daarna nog eens verwend en een ferme zak friet gaan eten
    want het leven gaat al snel genoeg he
    grtz en tot een van die dagen
    poppetje 

    10-01-2009 om 20:23 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELONING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag gaan trainen met de woensdaglopertjes
    wat zijn nu woensdaglopertjes hoor ik je denken
    een beetje uitleg : alle dinsdag en donderdag ging ik trainen met de olifant
    ik zag daar dat er mensen het  moeilijk hadden om mede te kunnen met de groep
    dit waren nieuwe leden ,mensen die na een kwetsuur terugkwamen en andere
    dit bracht me op een idee en besloot de woensdag met die mensen een tourtje van 10 km te doen aan
    een zeer gezapig tempo
    de eerse weken waren we met 4 a 5
    maar na enkele weken groeide de bende aan tot gemakkelijk 15 personen
    de bedoeling is om altijd in groep te blijven en dat lukt dan ook altijd onder het strenge oog
    van mijn vrouwtje die de taak overneemt als ik van dienst ben
    zelf de betere lopers zoals willy lefevere,rik provost en andere komen zelfs meelopen omdat
    dit eens goed is aan een gezapig tempo te lopen
    ik was dan ook aangenaam verrast dat de woensdaglopertjes me vandaag beloonden met een stuk chocolade (zie foto)
    bedankt aan alle woensdaglopertjes om deze mooie verrassing
    ter titel van informatie je moet geen lid zijn van de olifant om met ons mede te lopen
    iedereen is welkom
    wanneer de woensdagavond om 18 hr aan het zwembad van oostende
    tot later nog eens
    grtz poppetje

    07-01-2009 om 21:48 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lui,lui en nog eens lui
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik zit in mijn mindere periode
    lui dat ik ben het is niet te doen
    het lopen staat dan ook op een heel laag pitje
    waar ik nu heel goed in ben is eten en snoepen
    mijn kilo s gaan dan ook gemakkelijk de hoogte in
    dit zal wel zo blijven tot na 1 januari
    een mens moet toch een goed voornemen hebben voor het nieuwe jaar he
    mijn eerste wedstrijd zal op 10 januari zijn in lombardsijde
    als je het een wedstrijd mag noemen
    ik zal daar de 10 km lopen maar niet voor tijd wel als training
    eerst zal ik nog de 5 km lopen met rita die nu ook een beetje
    hetzelfde probleem heeft dan ik
    mijn eerste grote test is niet op 1 feb met de sasloop  
    op het sas zijn er teveel vreemde eenden en de volgende wedstrijd van het olc is dan maar 2 maand later
    en veel punen zijn daar niet te verdienen
    op 26 feb : dan is het in grobbendonk een loopwedstrijd voor veteranen (militair)
    dan zou ik al in form moeten zijn
    dan zou ik nog op 15 maart de halve marathon in sluis willen meedoen
    kwestie van toch een beetje km te doen voor mijn laatste marathon op 5 april in parijs
    een marathon om te genieten en eens rond te kijken zodus geen tijd erop zetten
    dit moet ook eens leuk zijn
    dit is mijn programma voor de eerste 4 maand
    daarna zet ik alles op het olc  
    en probeer ik nog eens in de eerste 7 te eindigen
    nu eerst een tasje koffie met je raad het al een gebakje
    tot later nog eens 
    grtz dikke poppe 

    27-12-2008 om 13:49 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    11-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MILITAIR KAMPIOENSCHAP VELDLOPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren mede gedaan aan een wedstrijd van defensie
    het militair kampioenschap veldlopen te schaffen
    de 9km110m(garmin) in 36:16 min en de 208 plaats
    het parcour lag er zeer goed bij
    per ronde 2 x de berg op 

    ben tevreden met mijn loop en toch maar 208 plaats
    dat zijn 207 lopers voor mij
    zo zie je het dat het niveau van het leger nog zo slecht niet is he
    dat je niet altijd moet geloven wat de kranten schrijven dat het bmi van de soldaten veel te hoog is
    heb dan ook de jean vrancken geklopt met 8 sec
    die is aangekomen op de 213 plaats
    de francis niet gezien
    zou die al schrik beginnen krijgen of wil hij
    nog niet in zijn kaarten laten kijken
    of had die juist die dag veel werk
    was ook voor de rudy viane
    een minder bekende loper voor vele maar hij doet altijd de
    halve marathon mede in nieuwpoortmet een tijd van rond de 1u 20 min
    zaterdag ga ik niet naar bredene gaan lopen
    ben vrijdag van dienst tot zaterdagmorgen 9:30 hr
    anders alles ok buiten toch nog wat last aan die heup
    we zullen het moeten opvolgen he
    dan nog op de terugweg naar huis nog een mooie sleutelhanger gekregen
    van de politie middelkerke
    ik moest eens blazen en het was een save(zo kent iedereen mij he)
    tot een van die dagen he
    poppetje

    11-12-2008 om 13:36 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo

    Terug in ons koud belgenlandje

    In lanzarote ook niet teveel zon gehad maar het was er toch 20 graden

    Wat de marathon betreft kan ik kort zijn

    4 ronden van 10.500 m ,op het parcour 5 waterposten 4 keerpunten van 180 graden

    Redelijk veel wind ,en lichte hellingen

    De eerste 5 km in 21:10 dan op 7 km de bocht van 180 graden en een lichte pijnscheut

    In de heup

    Hetgeen ik nu de laatste 2 weken niet meer had gevoeld had ik terug en het was nog ver

    De 10 km in 42:25 de heup begon al meer te iriteren maar het was nog te doen.

    Aan de 15 km 1:03:45 de snelheid kon ik aanhouden maar kreeg het lastig met de heup.

    De halve marathon in 1:31:34 ik zat fysiek nog goed maar belaste teveel de linkerbeen

    Om mijn rechterheup te sparen en kreeg zowel overal een beetje last

    Dan besloten om de marathon verder uit te lopen en de tijd op de tweede plaats te zetten

    En nog enkel aankomen was mijn doel

    Dan aan de 35 km toch nog eens gekeken naar de horloge en min tijd 2:42:04

    Na km 37 begon de pijn een beetje te minderen of raakte ik de pijn gewoonJ

    Aangekomen in een tijd van 3:13:08

    Conclussie na enkele dagen bezinning: ben tevreden met mijn tijd

    Had al 3 weken bijna niks gedaan met de heup en heb dan mezelf ook een beetje laten gaan

    Kwestie voeding en een drankje

    Maar ik ben gewoon niet gemaakt voor die lange afstanden tegen tijd en heb dan ook besloten

    Om me toe te leggen op het o.l.c en de 10 mijl en max nog een halve tegen tijd

    Volgend jaar ben ik wel ingeschreven voor de marathon van parijs en ik ga die lopen ook

    Maar om te genieten en niet meer voor die verdomde 3 hr

    Sommige mensen zijn daarvoor gemaakt (gino,vince watthy,clint ) ik blijkbaar niet

    Al mijn concurenten van vroeger zijn nu geen concurenten meer (gino,vince,hein,martin) ze zijn nu al bij de subtoppers

    Wat doen zij of wat hebben zij wat ik niet heb?

    Zal van trainer en van merk van bier moeten veranderen zeker?

    We zullen wel zien he

    Rita daarintegen heeft een goede halve marathon gelopen in een tijd van 2:04:14

    Opdracht geslaagd en zeker voor herhaling vatbaar

    Grtz poppetje

    Ps:nog een dikke proficiat aan gino die de marathon gelopen heeft in een tijd van 2:54

    Ik had wel gedacht aan een 2:57 maar niet aan die supertijd

    Nu niet laten van goeiedag te zeggen tegen mij heJ

    04-12-2008 om 00:00 geschreven door poppe  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.



    Welkom op mijn blog!
    Gastenboek
  • uitslag berlijn
  • berlijn
  • marathon berlijn
  • vraagje
  • gevonden

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs