Inhoud blog
  • Januari - februari 2014
  • December 2013
  • November 2013 in vogelvlucht...
  • Long time no see...
  • Ylias' eerste, echte carnavalsfeestje
    Over mijzelf
    Ik ben Sandy
    Ik ben een vrouw en woon in Wakken (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 06/11/1980 en ben nu dus 43 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, koken, met mijn lieve zoon en stiefdochter leuke dingen doen.
    Foto
    Gezinssamenstelling:

    Klein Ventje : 29/11/2008
    Klein Meiske : 23/09/1999
    Groot Meiske : 06/11/1980
    Groot Ventje : 12/04/1978

    Samen = Superformitastisch gezinneke



    Nachtkastboekjes:

    - Komt een vrouw bij de dokter - Kluun
    - De storm
    - De hel van '63


    I-podtunetjes:

    - Bløf
    - Maria Mena
    - 3FM foliekes (Ndl)
    Foto
    Foto
    Foto
    Ylias, held op kousenvoeten

    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste verjaardag!!!!
    Dag kleine jongen,

    morgen is het jouw allereerste verjaardag. Dan ben je een maand oud. Waar is de tijd dat je mama bijna niet meer alleen uit bad kon? Jouw papa heeft op jouw blog een foto gezet waarop je kunt zien hoe lekker jij zat in de buik van je mama.
    Je bent in die maand tijd al enorm veel veranderd. Na een moeilijke start met de borstvoeding zijn we op aanraden van vroedvrouw Virginie overgestapt op flesjesvoeding. Sindsdien groei je zoals de kolen, gelijk dat we dat zeggen. Dinsdag komt Virginie je terug wegen en je papa en ik zijn heel benieuwd om te weten hoeveel je al weegt. Vorige week woog je 3 kg en 60 g. Als we de foto's bekijken van jouw eerste week, ben je toch al heel wat gegroeid. Je gele kleurtje is volledig verdwenen en je krijgt van die schattige kleine, bolle kaakjes. Dat zal je waarschijnlijk wel mee hebben van je mama.
    Er zijn al heel wat dingen die jij al kan op een maandje tijd. Je lacht heel vaak en je herkent al de gezichten van je mama en je papa.
    Je kan je hoofdje al goed rechtop houden en je ligt al heel vaak rond te kijken in je park. Je lievelingsspelletje is boksen met je papa. Doen alsof natuurlijk hé. Je draait je hoofdje al naar de bron van het geluid. Je gaat heel graag in bad, maar je hebt een hekel aan het uitdoen van je kleren.

    Kijk maar eens goed naar de foto's van je eerste weken. Er staan foto's bij met de vroedvrouwen in het ziekenhuis en ook een foto met Dr Decleer. Jammer genoeg heeft hij de bevalling niet gedaan... En een foto van de gynaecoloog die de bevalling gedaan heeft, hebben we jammer genoeg niet.

    Dikke knuffel kleine knul!















    28-12-2008 om 21:02 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van onzen YLIAS
















    28-12-2008 om 20:08 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag mogen we naar huis!!!
    Vandaag is jouw grote dag, want we mogen naar huis. Straks krijg je je laatste voeding in het ziekenhuis en dan komt papa ons halen om naar huis te gaan.
    Jammer genoeg moeten we zaterdag nog eens terug keren om jouw bloed te laten prikken. Je bloedwaarden zijn goed, maar zouden eigenlijk nog ietsje beter kunnen. Daarom dat ze zaterdag nog eens bloed willen prikken om dit toch zo goed mogelijk te controleren. Je zal ook nog eens gewogen worden om te zien of je bijgekomen bent.
    We zijn nu natuurlijk heel bezorgd, alhoewel de vroedvrouwen zeggen dat dit heel normaal is. Bijna alle kindjes moeten een paar uren onder de lampen. Jij hebt er blijkbaar net iets te kort onder gelegen. Papa gaat ervoor zorgen dat je park voor het venster komt, omdat het zonlicht jou ook zal helpen om zelf wat minder geel te zien. (alhoewel ik vind dat je er al heel wat gezonder uitziet dan eergisteren) Mama moet er dan voor zorgen dat je veel drinkt, omdat dit ook heel goed is voor je. Gelukkig trek jij je hier allemaal niet te veel van aan! Daarin lijk je heel erg op je mama denk ik. Wat moet gebeuren, moet gebeuren...
    Maar hoe zeggen we dat in het Engels? Better to be safe than sorry hé?

    Knuffel kapoentje (je bent net aan het wakker worden voor je voeding )

    04-12-2008 om 13:13 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    02-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg na de geboorte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Net na jouw geboorte werd je meteen al een uurtje bij je mama gelegd en hadden je papa en tante tijd om de familie te verwittigen. Je grote zus stond te trillen op haar benen van het nieuws. En blij dat ze was!
    Daarna werd je verzorgd door de vroedvrouw en mocht je met mama mee naar de kamer. Daar heb je al heel snel rust gevonden en kon mama ook een beetje rusten. 's Morgens was je papa er al terug met je grote zus en tijdens de namiddag had je al je eerste grote bezoek van je overgrootmoeder en je overgrootvader. Ze waren hier samen met een neef van je papa. Natuurlijk waren je meter en je opa ook van de partij. Al bij al was het wel een drukke namiddag hoor.
    Je eerste echte nacht verliep heel vlot. Je hebt geslapen van ongeveer 3 uur tot 8 uur en bent enkel wakker geworden omdat je een vieze luier had. Flink hoor!
    Mama zal proberen om regelmatig nog iets op jouw blog te zetten (want deze blog is nu echt helemaal van jou), maar de eerste dagen thuis zal dat niet zo gemakkelijk zijn. We hebben namelijk thuis nog altijd geen internet.
    Voorlopig dus tot ziens klein ventje.....

    02-12-2008 om 20:46 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 29/11/08 Dag kleine jongen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op dit moment ben jij bijna 2 dagen oud. Het was helemaal niet de bedoeling dat jij er dit weekend al ging geweest zijn, maar jouw grote zus heeft je heel graag zien komen. Anders moest ze namelijk 14 dagen wachten tegen dat ze jou in het echt ging kunnen zien.
    Vrijdagavond zijn we jouw zus gaan halen bij haar moeder nadat we bij Agata geweest waren voor de kaartjes. Zij zei nog dat je zeker niet ging komen voor de 9de december. Je kunt je wel voorstellen dat zij zaterdagavond even moest slikken, want ipv december moest er nu nog november op de geboortekaartjes komen. Met jouw zus zijn we dan nog even snel bij je peter langs geweest en daarna zijn we zelfs nog frietjes gaan eten, want je grote zus was (zoals gewoonlijk) weer razend van de honger. Je mama en je grote zus hebben nog een pakje friet gedeeld en daarna zijn we snel in ons bedje gekropen.
    Het was de bedoeling dat je papa de zaterdag nog allerlei kleine werkjes thuis ging doen. Je weet wel, het laatste karton en zo wegbrengen... Ondertussen zou je mama met je grote zus naar de kapper gaan om ons samen nog eens te laten verwennen. Haar mooie haren zijn gelukkig weer wat sneller aan het groeien na het afschuwelijke kapsel dat haar moeder erin had laten knippen.
    Op zondag ging je mama dan samen met je grote zus de kerstboom uitzetten zodat het bij jouw thuiskomst al meteen gezellig zou zijn, zonder dat we deze dan nog zouden moeten opzetten.
    Jij hebt er echter anders over beslist, jij kleine sloeber!We hebben vrijdagavond eigenlijk goed geslapen, wij twee. Maar zaterdagmorgen was het precies niet echt juist. Ik moest heel de tijd naar het toilet, maar op een bepaald moment kon ik het niet meer ophouden en besefte ik dat mijn water gebroken was. Toen heb ik jouw papa geroepen en hebben we ons rustig klaargemaakt. Gelukkig stond alles al klaar, zodat we ons gewoon moesten wassen en aankleden. We hebben grote zus dan afgezet bij je meter en opa en zijn dan op het gemak naar het ziekenhuis gereden, samen met tante Fifi. (die dus heel jouw komst van dichtbij heeft meegemaakt )
    Op het verloskwartier was men ook nog altijd heel rustig, omdat mijn water eigenlijk nog niet zo lang gebroken was. Na het invullen van een aantal documenten hebben ze jouw mama dan op een bed geïnstalleerd en daarna was het afwachten totdat de echte weeën gingen beginnen.
    Jammer genoeg ging dit niet zo vlot en hebben de vroedvrouwen een infuusje gestoken. Daarna ging alles veel sneller, maar deed het natuurlijk ook veel meer pijn. Dankzij een epidurale verdoving ging het al gauw veel beter en na wat hulp van de gynaecoloog (niet Dr Decleer, maar de dokter van wacht, want Dr Decleer zat op een symposium) ben jij de wereld ingerold om 11 minuten voor 22 uur. Dus in het deftig Nederlands: om 21.49.

    01-12-2008 om 21:36 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste loodjes ...
    Dag klein sloebertje,

    wie weet tegen volgende week rond deze tijd kan ik dit jou persoonlijk toefluisteren... Je papa en je mama zijn dinsdagavond naar de gynaecoloog geweest en deze heeft gezegd dat hij verwacht dat je er tegen eind volgende week zou moeten zijn. Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat jij toch wat langer zult blijven zitten, dat weet je natuurlijk nooit hé?
    Je papa kijkt er enorm naar uit om je eindelijk in zijn armen te houden. Ik kijk er NATUURLIJK ook naar uit, wat dacht je... Maar ik heb je al bijna 9 maanden dicht bij me en ik heb er wel een beetje spijt van dat het er weldra op zit. Hopelijk ben je als je geboren bent ook zo'n flinke slaper. Want nu slaap je 's nachts gewoon door zonder dat je jouw mama ambeteert. (of jouw papa)
    Gisteren hebben we de enveloppen geschreven voor de geboortekaartjes. Je papa moet er dan enkel nog de kaartjes insteken en op de post doen.
    Vandaag hebben we de cadeautjes gemaakt voor de kindjes uit Yana haar klas. Natuurlijk ook voor de kindjes die naar jou zullen komen kijken. Het enige wat we nu eigenlijk nog moeten doen, is nog enkele doosjes dichtknopen en voor de rest staat alles klaar voor jouw komst.
    Het toestel waarop jouw doosjes komen te staan, is ook al bijna klaar. Het is echt handwerk, gemaakt door jouw overgrootvader. En met veel precisie en liefde moet ik zeggen. Amai, diene mens kan er iets van. Ik zal hier niet verklappen wat het wordt. Dan is het voor de mensen die op bezoek komen ook nog een verrassing hé?
    Vandaag is jouw tante Fifi komen eten en is ze eindelijk kunnen beginnen aan het decoreren van jouw kamertje. Alles is geverfd, maar zij is nu bezig met de wandschilderingen. 
    Jouw koffertje en het mijne staan ook al klaar. Elke keer als we nu een verre rit maken, zal onze auto meer dan een beetje vol zitten. Dat belooft als wij later met je grote zus op weekend zullen gaan. Met jullie koffers alleen al zal onze auto vol zitten!  

    Allee, tot volgende week kleintje!

    27-11-2008 om 20:26 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geboorte waarschijnlijk een beetje vroeger dan voorzien...
    Dag klein duimpje,

    vanavond ben ik naar de gynacoloog geweest en die heeft me verteld dat jij waarschijnlijk geen vier weken meer op jou zal laten wachten. Normaal gezien verwacht hij jou binnen de 2 weekjes. Volgende week moet ik terug naar de gynaecoloog, maar gelukkig kan je papa er dan wel bij zijn.
    Ik kijk er eigenlijk al heel erg naar uit. De dokter heeft ook gezegd dat je toch goed op gewicht bent. Dus mag je eigenlijk wel al komen. Mama moet wel verder goed rusten, zodat ik niet te moe ben als jij beslist om eruit te komen.
    Deze week werk ik de geboortekaartjes verder af en jouw doopsuiker natuurlijk! Zodanig dat alles klaar is, wanneer je komt.
    Gelukkig moet je mama niet meer gaan werken, want ik kan mijn tijd wel heel goed gebruiken.

    Dit weekend begint je tante aan je muurschildering. Ik hou je wel nog op de hoogte...

    Op zaterdag heeft je papa samen met Bart (vriend van papa) je peter en je opa je kamertje ineen gestoken.Bij het laatste deel zoals je commode en nachtkastje heeft je papa enorm veel hulp gehad aan je zus. Yana was precies een kleine Bob de Bouwer. Die meid leest het plan zoals een grote mens dat zou doen. En geloof me maar, veel grote mensen hebben daar een probleem mee. En fier dat je papa was op je zus.We hopen dat jij dit ook heel leuk zal vinden of graag doen. Dan zijn jullie met drie en kan ik een beetje lezen of het huishouden doen. Papa heeft ook je buggy al helemaal ineen gestoken. Al bij al was het dus wel weer een druk weekendje.

    Dikke knuffel mini-bouwerke!

    18-11-2008 om 22:14 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verplichte rust voorgeschreven door de gynaecoloog
    Dag klein kapoentje,

    zoals je weet, moesten je papa en ik woensdag naar de gynaecoloog. Daar hebben we te horen gekregen dat je mama best niet meer zou gaan werken en heel veel moet gaan rusten. Anders zou het kunnen gebeuren dat jij een paar weekjes vroeger komt dan voorzien. En omdat je nog maar zo'n 2,2 kg weegt, zou dat toch niet zo interessant zijn.
    Normaal is je mama nu al thuis tot en met woensdag en als ik me goed voel, zou ik proberen om donderdag en vrijdag te werken. Dan moet ik enkel de maandag nog werken en de dinsdag moet ik dan alweer naar de gynaecoloog. Waarschijnlijk zal hij dan toch zeggen dat ik moet stoppen met werken.
    Voor je papa is het natuurlijk wel heel vervelend, want nu moet hij alles helemaal alleen doen in het huishouden. En hij deed al zoveel. Gelukkig is je papa een beetje een superpapa, want niets is hem teveel. Koken, strijken, schoonmaken, boodschappen doen,... Ik voel me wel een beetje schuldig als ik dan in de zetel lig en je papa al die dingen doet en dan nog eens 8 uren moet gaan werken. Maar hij heeft zelf gezegd dat het voor jouw gezondheid is en dat het hem helemaal niet kan schelen om me zo te helpen.
    Maandag begint je papa met het verven van je kamertje en als je papa klaar is, zal je tante er een mooie muurschildering maken.
    Je mama is al druk bezig met het vullen van je doosjes en het schrijven van de adressen. Gelukkig zijn dat allemaal dingen die ik in de zetel kan doen. Er is wel meer werk aan dan ik had gedacht, maar ook daarbij heeft je papa al flink geholpen.(Eerlijk gezegd doet je papa vele dingen heel wat beter dan ik ze doe, gewoon omdat hij het zo graag doet en enorm veel geduld heeft ) Alleen met de stofzuiger kan hij niet overweg. Die twee krijgen altijd ruzie. Vraag me niet waarom...
    Volgend weekend geven we een klein feestje voor je mama haar verjaardag. Je mammie maakt wafels klaar. Ze doet dit elk jaar voor je mama haar verjaardag. Volgend jaar zal je er zelf ook kunnen van meegenieten. Want er kan niemand zo'n lekkere wafels maken als jouw mammie. (vraag dat maar aan grote zus )

    Dikke knuffel kleine pruts.

    08-11-2008 om 20:21 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.druk aan het aftellen
    Dag kleine meid/jongen,

    dit weekend was je grote zus terug bij ons en nu zijn we toch wel met zijn allen flink aan het aftellen totdat jij ter wereld zult komen. Je grote zus kon het niet laten om in de zetel telkens heel dicht tegen je aan te kruipen en mijn buik te knuffelen. Hopelijk blijft dit zo, eens jij geboren bent hé?
    We hadden dit weekend een kleine verrassing voor je zus. We hebben heel haar kamer opnieuw ingericht en er een echte tienerkamer van gemaakt. Ze was supercontent natuurlijk. Bij ons wordt ze namelijk al lang niet meer als een klein kind behandeld en we wilden dit ook eens laten merken in haar kamer. Ze had al een nieuw bed gekregen en nu heeft ze ook enkele nieuwe kasten bij. We hebben ook een oude computer gekregen van opa waarop ze gewoon spelletjes kan spelen. Ze weet dat wij geen internet gaan aanschaffen thuis en ze heeft daar ook helemaal geen probleem mee.
    Je grote zus vond het wel heel jammer dat ze niet vanaf de woensdagavond al bij ons mocht komen. Ze wou het niet vragen aan haar moeder want ze ging toch niet mogen, zei ze... Dus hebben we zo veel mogelijk van het weekend geprofiteerd om dingen samen te doen. Je kon zo zien dat ze er enorm van genoten heeft. Ze is ook al volop plannen aan het maken om dingen samen met jou te doen. Ik denk niet dat jij je ooit zal moeten vervelen als je grote zus bij ons komt.

    Woensdag moeten mama en papa opnieuw naar de gynaecoloog om aan de monitor te liggen. De dokter zal ook een echo maken om te zien of alles daarbinnen nog ok is. Maar zoals jij trappelt, zou het al heel erg verkeerd moeten lopen denk ik...
    Hopelijk ben je woensdag wakker, zodat we je mooi zien bewegen hé?

    Tot woensdag kleine meid/man.

    Mama.

    03-11-2008 om 12:28 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    23-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kinesist Erwin
    Dag kleine schat,

    gisteren was weer een bewogen dag voor jou. Eerst zijn we bij kinesist Erwin geweest. Daar moet mama allerlei ademhalingsoefeningen doen die ons zouden moeten helpen om wat meer te ontspannen tijdens de bevalling. Bij Erwin lukte het heel goed, hopelijk zal dit in het ziekenhuis ook goed lukken. Hij heeft me ook nog een aantal oefeningen geleerd om mijn bekken te doen kantelen en dan ook nog een aantal oefeningen om te leren persen. Natuurlijk mocht ik van hem nog niet echt gaan persen, want dan zou jij waarschijnlijk al eens komen piepen...
    En ik zou je toch liever nog een aantal weekjes bij me houden.

    Na de kinesist zijn we dan samen met papa naar de gynaecoloog geweest, waar ik opnieuw een halfuurtje aan de monitor moest liggen. Jij was blijkbaar in een grappige bui, want je kroop de hele tijd weg, zodanig dat het toestel je hartslag heel moeilijk kon registreren. Je papa vond dat natuurlijk heel grappig.
    Dokter Decleer heeft gezegd dat je nog lekker hoog ligt, maar dat je wel al met je gezichtje naar beneden ligt. Hopelijk blijft dit zo, want anders zou het kunnen gebeuren dat het een stuitligging wordt. En dat heeft mama liever niet hoor.

    Weet je wat je papa en ik ook zo grappig vinden? Telkens als je papa kookt, of als je gewaar wordt dat er eten op komst is, begin je heel wild in mijn buik te bewegen. Wanneer ik dan gedaan heb met eten, ben je een tijdje heel rustig, totdat je weer iets van eten opmerkt.
    Zie je wel dat je heel veel op je papa lijkt???

    Een dikke knuffel kleintje, van je mama en je papa!

    23-10-2008 om 12:21 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het laatste zonnige weekend van oktober
    Dag kleintje,

    dit weekend hebben we geprobeerd om ten volle te genieten van het mogelijk laatste zonnige weekend van oktober.
    We zijn naar de markt geweest in Aalst, samen met je meter en je grote zus. Het was redelijk koud, maar in het zonnetje konden we toch op het terras zitten.
    's Avonds zijn we dan om Chinees geweest. We hadden dit aan jouw grote zus beloofd, omdat we niet naar de kaas- en wijnavond konden gaan. Ze was natuurlijk supercontent. Chinees is namelijk één van die dingen die ze heel graag eet. Vooral haaievinnensoep lust ze heel graag. Ik denk wel dat jij dat later ook allemaal zult lusten. Als je een beetje meehebt van je papa en je grote zus...
    Zondag zijn we naar de bibliotheek geweest en daarna hebben we je grote zus geholpen met het verbeteren van haar toetsen. We gingen normaalgezien ook helpen bij het studeren van haar godsdienst, maar ze had alweer haar map niet mee. Gelukkig moet jij je daar allemaal nog niet te druk om maken. Jouw grootste toets komt er aan binnen een 50-tal dagen.
    Jouw meter had dan nog eens een karrenvracht wafels gebakken, dus moesten we haar wel helpen om die allemaal op te eten hé? Ik kan je wel vertellen dat het niet gelukt is. Je papa heeft er vier dubbele gegeten, je zus één dubbele en je mama 3 enkele.
    Al jouw kleertjes liggen al klaar, nu enkel nog de rest van mama haar kleren klaarleggen en we zijn er samen helemaal klaar voor. Je papa en ik beginnen het nu echt wel een beetje spannend te vinden. Zal je op tijd komen? Of een beetje te vroeg? Of een beetje te laat?
    Weet alleszins, wanneer je ook komt, je bent welgekomen!

    Dikke knuffel lieve schat!

    20-10-2008 om 12:25 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opnieuw gaan werken
    Dag klein snoepertje,

    vandaag ben ik de eerste dag terug gaan werken. Ik had het vanmorgen even moeilijk, maar voorlopig gaat alles nog goed. Ik heb wel werk met jou hoor; volgens mij lig jij nu met je hoofdje naar beneden, want nu voel ik aan alletwee de kanten van mijn ribben dat je aan het stampen bent.

    Gelukkig ben je nog altijd 's nachts de braafheid zelve. Je laat je mama rustig slapen... Het enige waar ik wel last van heb, is mijn bekken en het feit dat ik elke 2 uur moet gaan plassen. Daardoor geraak ik moeilijk terug in slaap en daardoor is mama overdag veel te moe.
    Woensdag, donderdag en vrijdag werk ik maar een half dagje. Dat zou er toch moeten voor zorgen dat ik opnieuw wat krachten opdoe. Jij blijft groeien gelijk een bloemkool, maar ik kan nog altijd niet méér eten dan ervoor. Integendeel, nu krijg ik zelfs nog minder binnen. Tenzij het natuurlijk frietjes zijn met stoofvleessaus en mayonaise... Maar dat kun je natuurlijk niet elke dag eten hé?
    Het voorbije weekend hebben we het eens rustig aangedaan. Zaterdagmorgen zijn we naar een tweedehandsbeurs voor kinderspulletjes geweest in Waregem, maar daar waren we rap weer buiten. De prijzen waren om van achterover te vallen. Daarna zijn we op ons gemak naar de markt geweest en heb ik daar een stukje pizza gegeten. Je papa heeft natuurlijk weer moeten helpen.
    's Namiddags mocht mama lekker in de zetel liggen lezen, terwijl je papa en zijn vriend Bart onze woonkamer helemaal goed hebben gezet om te zorgen dat jij een comfortabel plekje zult hebben als je geboren bent. Dat was wel eens leuk om andere mensen zo te zien zweten. Papa moest alle kabels van de tv en van de stereo namelijk versteken...
    's Avonds zijn we dan nog op het gemakje met Bart naar den Auchan gereden. Eerst lekker gegeten in de Flunch (ja, je mama heeft een massa groenten gegeten) en daarna rustig boodschappen gedaan, want het was helemaal niet druk. Natuurlijk hebben we iets gekocht voor jou. Een mobile voor aan je bedje te hangen die we in de Paradisio niet konden bestellen. En hij was in Frankrijk ook nog eens 5 euro goedkoper. Ik denk wel dat je heel vaak papa in de schommelstoel zal zien zitten slapen, want hij is verzot op de lichtjes en op de regenwoudgeluidjes.
    Op zondag was er babybeurs in Gent en daar hebben we heel wat info gekregen en gratis dingen.
    Al bij al dus weer een geslaagd weekend.

    Slaapwel, kleintje. (toch een paar uurtjes hé deze namiddag)

    13-10-2008 om 12:34 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    08-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mama is ziek

    Dag kleine kapoen,

    jij zal het waarschijnlijk al gevoeld hebben, je mama is deze week ziek. Maandag is je mama naar de dokter geweest en heeft ze een volledig onderzoek gekregen. Ook een bloedonderzoek. Gelukkig is je mama niet bang van naalden, want de dokter heeft maar liefst 4 buisjes getrokken. Hij heeft ook een heleboel vragen gesteld, want hij vertrouwde het zaakje toch niet helemaal.
    Gelukkig hebben we vandaag de uitslag van het bloedonderzoek gekregen en daardoor kon de dokter ons vertellen dat er met je mama's bloed niets ernstigs aan de hand is. De conclusie van de dokter is: oververmoeidheid. Zijn advies is: veel rusten en geen stress. Voor je mama is dat wel niet gemakkelijk hé!
    Gelukkig weet je papa goed hoe hij je mama moet verwennen en ervoor moet zorgen dat ze niet te veel hooi op haar vork neemt.
    De dokter heeft ook gezegd dat je mama best geen volledige weken meer werkt en regelmatig een dagje of een half dagje verlof moet nemen.

    We hebben zaterdag je geboortelijstje gelegd. Daar staat ongeveer alles op wat we graag voor jou zouden willen hebben. Maar elke dag komen er nog in onze gedachten dingen bij die we blijkbaar vergeten zijn... Maar tegen jouw geboorte zal dit wel in orde zijn hoor.

    Zeg kleintje, ik hoop dat jij later niet zo veel zal eten als je grote zus, want zij heeft dit weekend weer enorm haar best gedaan. Als jullie beiden zoveel zullen eten, zal ik een weekendjobke moeten zoeken om dit allemaal te kunnen betalen. We hebben haar eens gevraagd hoe het komt dat zij bij ons altijd zo veel eet. Blijkbaar lust ze het eten op school helemaal niet en eet ze gedurende 14 dagen bijna niets. Daarom moet ze dan bij ons voor 2 eten. Je grote zus is gelukkig helemaal geen vieze om te eten. Ze lust werkelijk alles! Dus moet het eten op school echt wel afschuwelijk zijn, als ze dat niet lekker vindt hé?

    Dikke knuffel kleine snoeper!

    08-10-2008 om 19:42 geschreven door steven  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste meubelstuk
    Dag kleine schat,

    gisterenavond hebben we jouw eerste grote meubelstuk gekocht. Een park met een hemel en de parkbekleding. Het park was van een collegaatje van je meter. Zodoende hebben we dit voor een mooi prijsje kunnen kopen. Je papa heeft het gisterenavond al helemaal open gezet, gewoon om eens te zien hoe het er in het echt uitziet. Natuurlijk gaan we dit vanavond terug afbreken, want alle bekleding moet nog naar de nieuwkuis gebracht worden.
    Ik ben er zeker van dat je het heel mooi zal vinden en dat je er heel veel plezier zult aan beleven.
    Ik heb gisterenavond ook eens al je kleertjes uit de kast gehaald en ik moet zeggen dat ik al een mooie mand vol heb. Nu heb ik tenminste wel al een overzicht van wat we nog allemaal moeten aanschaffen. Zaterdag moeten we namelijk de geboortelijst aanleggen en kan ik er eventueel ook een paar kleertjes opzetten.
    We zullen wel zien wat het zaterdag geeft...

    Dikke knuffel van je mama

    02-10-2008 om 12:19 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rustig weekendje
    Dag klein snoeperke,

    je kan het waarschijnlijk al raden: Het weekend was weer druk, maar wel gezellig...
    Zaterdag hebben we Roland en Marc naar de luchthaven gebracht. Ze vertrokken voor een midweekje naar Salou. Je papa wou eens graag de luchthaven zien en daarom had hij voorgesteld dat wij hen zouden brengen. Jammer genoeg was er niet echt veel te zien op de luchthaven, maar papa vond het toch eens plezant om te zien.
    Nadat we hen hebben afgezet, zijn we doorgereden naar de fanshop van voetbalclub Anderlecht. Daar heeft papa voor jou je eerste tenueke van Anderlecht gekocht. Het is wel mooi hoor, maar ik zag een ander pakje veel liever... Dat was in fleece, maar de maat was niet goed... Je ging precies de paarse Teletubby geweest zijn, mochten we dat gekocht hebben.
    Nu is het een trainingske dat je bijna meteen zult kunnen dragen. Alleen maar jammer dat het in het paars is hé? Je krijgt van papa geen tenueke van Zulte-Waregem, alhoewel ik vind dat hij je de kans moet laten om zelf te kiezen. Misschien hou jij later ook helemaal niet van paars.
    Op zondag hebben we lekker lang geslapen en zijn we 's middags barbecue gaan eten met Bart, een collega van je papa. Het was heel lekker en het was ook stralend weer buiten. We hebben er meteen van geprofiteerd om nog eens door te rijden naar Lichtervelde. Het was daar rommelmarkt en je meter en opa stonden er. Ik hoef je niet te vertellen dat we weer heel wat voor je gekocht hebben hé?
    's Avonds heeft je opa dan nog getrakteerd met frietjes en ik moet zeggen dat die heel lekker gesmaakt hebben.

    Dikke knuffel lieve schat van me!

    29-09-2008 om 12:28 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    25-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoekje bij Dr Decleer

    Dag klein Duimelijntje,

    gisteren was weer een leuke dag. Ik ben namelijk met jou op bezoek geweest bij de gynaecoloog, dr Decleer. Je weet wel, die meneer die altijd zo'n cameraatje op mama's buik zet om te zien hoe jij het doet daarbinnen.
    Eerst moest ik een halfuurtje aan de monitor liggen om te zien hoe jouw hartje het doet. Het klonk heel goed en sterk. Maar telkens als tante Fifi haar GSM boven haalde, ging jouw hartslag omhoog, alsof je wou zeggen: Eila, 't is wel met mij dat je moet bezig zijn hé!
    Gelukkig was tante Fifi mee, want anders ging het nogal saai geweest zijn hé... Alhoewel ik wel ging kunnen slapen op de tonen van jouw hartje. Hoewel het heel snel ging (tussen de 120 en 160 slagen) vond ik het toch rustgevend.
    Enkel wanneer jij besloot om nog eens te boksen of stampen, was het lawaai oorverdovend. Je hebt je alleszins weer goed geamuseerd!

    De dokter heeft gezegd dat wij het alletwee supergoed doen en dat jij al een hele flinke baby bent.(Dat belooft dus hé voor de bevalling )
    Misschien kom je wel net voor sinterklaas en krijg je bij je peter en meter al meteen je eerste sinterklaascadeautje! Dat zou wel leuk zijn hé?

    Papa was een beetje boos en verdrietig dat hij er deze keer niet bij kon zijn. Maar gelukkig heeft hij niets gemist, want de dokter heeft geen echo gemaakt, omdat we het allebei zo goed doen. Maar de volgende 3 keren kan onze papa er wel bij zijn, dus kan hij samen met mama een halfuurtje naar de monitor luisteren. Hopelijk ben je dan ook zo in form.

    Kleintje, blijf je mama maar lastig vallen hoor. Ik vind het helemaal niet erg! Dan weet ik tenminste dat alles nog goed met je gaat.

    En eigenlijk zorg je heel goed voor je mama, want ik ben nog maar 3.4 kg bijgekomen sinds ik zwanger ben van jou. (3.4 kg, geen 34 kg hé! )

    Dikke knuffel aan jou, je lieve papa en je grote zus!

    25-09-2008 om 00:00 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoi kleine spruit

    Voor de verandering ga ik, je papa, eens een berichtje achterlaten. Moet niet altijd je mama zijn he .Ik moet toch ook tonen wat ik kan. Ivm computers nie veel. Maar we doen ons best.Als je later groot bent zal ik me wel samen met jou bezig houden met andere dingen zoals je zus en je mama plagen. Je zus heeft blijkbaar ook gevonden hoe de blog werkt want het is nu al de 2de dag dat we een berichtje ontvangen van haar. Ze ziet je wel graag he. Je mama en ik hebben ons wel zot gelachen toen ze je vertelde wat ze vorig weekend allemaal heeft uitgespookt. Ze is wel vanalles vergeten hoor. Het was, zoals je wel al wel kunt vermoeden weer een druk weekend. Er was een stockverkoop van boeken waar we voor jou en je zus een hele serie boeken hebben gekocht(hopelijk ga je ze leuk vinden). En in de namiddag was het je zus haar verjaardagsfeestje. Ze wordt namelijk morgen 9jaar.Lekkere taart was het wel. En zondag zijn we op onze wekelijkse uitstap geweest,een rommelmarkt waar we natuurlijk voor jullie beiden gekocht hebben. We hebben voor jou prachtige kleertjes gevonden bij een jonge mevrouw die na 2 kindjes al haar kleertjes weg deed. En dan was het weer tijd om je zus bij haar mama af te zetten . leuk is anders maar ja het moet nu eenmaal. Kleine spruit ik hoop dat je evenveel van je zus zult houden zoals wij van haar en nu al van jou. Dat het maar vlug december is. Dikke kus van je papa
    En aan je zus een heel gelukkige verjaardag van papa,sandy en ....

    22-09-2008 om 22:41 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekendje "niet" thuis

    Dag kleine schat,

    vorig weekend zouden we normaal gezien enkel op zaterdag een kort uitstapje doen. Je mama moet namelijk zo veel mogelijk rusten in het weekend van de dokter. Nu was het weer echter zo mooi dat we ook op zondag heel de dag weg geweest zijn. Daarom heb ik niet kunnen rusten, maar dat geeft niet, want ik heb een prachtig weekend gehad met je papa!
    Zaterdag zijn we eerst naar Ronse gereden om je verf te gaan kiezen voor je slaapkamer. We hebben ook hele mooie kleuren gezien voor je grote zus, want haar slaapkamer wordt ook meteen helemaal opnieuw opgedaan.
    Daarna zijn we doorgereden naar Aalst, omdat het daar weekmarkt was en omdat papa zin had in een lekkere hamburger. (en mama in een tasje verse soep ) We hebben er meteen van geprofiteerd om de cadeautjes voor Yana haar verjaardag te kopen. We moeten je waarschijnlijk niet vertellen dat ze opnieuw een massa boeken krijgt. Het is heel leuk om te zien hoe verzot je grote zus is op lezen. Hopelijk erf jij deze goede eigenschap ook! Je mama heeft voor grote zus en voor jou weer een massa mooie kleren op het oog, maar je papa zei dat jullie beiden al goed verwend waren de laatste weken en dat jullie die kleren nooit allemaal zullen kunnen verslijten. Ik heb namelijk voor grote zus weer drie nieuwe rokjes gekocht en ook nog een aantal spulletjes voor jou...
    Na de markt van Aalst zijn we doorgereden naar Anderlecht, naar de fanshop daar, omdat je papa jouw eerste rompertje wou kopen van Anderlecht. Jammer genoeg gingen vlak voor onze neus de deuren toe. Toen zijn we uiteindelijk in Ninove geland waar we nog een aantal inkopen hebben gedaan. We hadden zo'n zin om eens bij je grote zus langs te gaan, maar dat kan nu eenmaal niet. Dat verhaal zullen we je wel vertellen als je groter bent...
    Op zondag zijn we naar twee rommelmarkten geweest. Enerzijds om de boeken van Marc De Bel te zoeken voor grote zus en anderzijds om nog een aantal spulletjes voor jou aan te schaffen. Met de boeken hadden we geen succes, maar met de kleertjes wel!

    Volgend weekend is je grote zus jarig. We organiseren een klein feestje zaterdag, maar jammer genoeg kunnen we dit niet doen met kindjes erbij. De kindjes van haar klas zullen namelijk niet de moeite willen doen om zo ver te rijden... Maar het belangrijkste voor zus is dat wij erbij zijn, je meter en opa, Marc en Roland, tante Frieda en nonkel Michel en tante Fifi natuurlijk! Je mama gaat er dan ook voor zorgen dat Yana lekkere cake heeft om in de klas uit te delen. Natuurlijk maak ik die pas maandag en niet dit weekend hé!

    Dag kleine knuffel van me! (eigenlijk van ons, ik wil niemand beledigen )

    17-09-2008 om 12:54 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.je allerliefste zusje
    Dag mijn klein (b)engeltje,

    dit weekend was het eerste weekend na de zomervakantie waarbij je liefste zusje terug bij ons mocht komen. Het werd tijd, want het was al 3 weken geleden dat we ze nog gezien hadden. Wij (je papa en je mama) hadden in Nederland een hele dikke winterpull gekocht voor haar en van je meter en je opa heeft ze een heleboel leuke leesboeken gekregen. Er zaten er zelfs 2 bij van Marc De Bel, de schrijver die Yana voor het moment het liefst leest. Je mama en papa hun nek doet nog pijn van de megagrote knuffel die ze ons gegeven heeft. We hadden ook meteen ervoor gezorgd dat alle nieuwe kleren die ze gekregen heeft, vers gewassen en gestreken waren zodat ze zomaar kon kiezen... Ze heeft al beloofd dat ze van jou net zo'n hip kindje zal maken zoals ze bij ons is. Jouw zus is namelijk verzot op felle kleuren en ze begint nu echt haar dingen te vinden tussen de tienerkleren. Ze is tenslotte al een hele grote meid en ze is (gelukkig) al die kinderachtige kleren al lang ontgroeid. Dat belooft dus als je mama met jullie samen op shoptocht zal gaan. We komen nu al elke keer met een massa kleren thuis, dan zullen we zeker je papa moeten inschakelen om al die zakken te dragen.
    Kleine snoezepoes, weet je wat je grote zus ook beloofd heeft? Dat ze jou elke avond zal voorlezen... Dat is wel iets wat wij zeker gaan onthouden hé? Ik ben zo blij voor jou dat je zo'n lieve, schattige, brave, flinke, hippe, stoere zus hebt!

    Dikke knuffel kleine pruts!

    07-09-2008 om 15:00 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kamertje en andere spulletjes
    Dag klein kapoentje,

    even vertellen dat we gisteren naar de babywinkel geweest zijn waar we jouw geboortelijst gaan leggen om een afspraak te maken. Blijkbaar waren we wel een beetje aan de late kant. Maar gelukkig kunnen we jouw kamertje en jouw buggy al op voorhand bestellen, zodat we ze zeker op tijd zullen krijgen. Papa en ik zijn van plan om dit morgenvroeg meteen te gaan vastleggen.
    We zijn er ook redelijk uit wat de kleuren van je kamer betreft. En ik denk dat je grote zus haar kamer op net dezelfde manier zal willen geschilderd hebben. Papa ziet het helemaal zitten hoor. Als hij maar kan knoeien met verf hé?
    Ik heb gisteren toch zo'n schattig pakje gezien en zo'n superlieve pyjamaatjes. Ik zag je er zo in liggen! O ja, wat betreft de eetstoel en de bedbekleding en parkbekleding zijn we er ook uit. We hebben voor iets leuks en lekker warms gekozen. Ik ben er zeker van dat jij het later ook mooi zult vinden!

    Slaap lekker klein duivelinnetje of duiveltje!

    05-09-2008 om 08:39 geschreven door sandy  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek




    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Bløf, van blog naar boek
  • Cas
  • Bløf

  • Archief per maand
  • 03-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs