Druk op onderstaande knop om een positief berichtje achter te laten in mijn gastenboek (let wel : obsceniteiten worden eruitgeflikkerd !)
Motortoerisme...mijn hobby
Motortoerisme... mijn passie Enkele korte flashes uit mijn motorrijderscarrière die begon in 1972.
Regelmatig een korte impressie van de nieuwste modellen.
Ook komen de meest gekke motoren aan bod alsmede bijzondere verkeerssituaties.
Treffens en andere activiteiten.
En niet te vergeten mijn collectie 'Politie-bikes'en badges.
Informatief aangaande wijziging Belgische verkeerswet voor motoren
Informatief aangaande wijziging
Belgische verkeerswet voor motoren: (met aan Jake de Snake)
Op maandag 20 juni verscheen in
het Belgisch Staatsblad het Koninklijk besluit ter bevordering van de
veiligheid van de motorrijders, een KB dat er kwam op initiatief van
staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in
voege gaat. Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de
Belgische openbare weg begeeft.
1. Filefilteren
Filefilteren is vanaf 1 september
toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer
per uur rijdt en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert
niet groter is dan twintig kilometer per uur. Motorrijders die tussen de traag
rijdende of stilstaande rijen autos door willen rijden moet daarvoor de ruimte
tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken.
2. Parkeren op het trottoir
Binnen de bebouwde kom mogen
motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd, op
voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook
van minstens 1,50 meter vrij laten.
3. Kinderen op de motor
Vanaf 1 september mogen kinderen
vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen.
Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een
125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje.
Kinderen jonger
dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een
motorfiets.
4. Beschermende kledij
De verplichting voor motorrijders
om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om
beschermende kledij te dragen. Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij
uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall. Het
schoeisel laarzen of bottines - moet de enkels
beschermen.
5. Busbanen
Motoren mogen vanaf 1 september
op de busbaan rijden. Hiervoor dient wel een bord F17 aanwezig te
zijn.
Een 53-jarige motorrijder uit Ter Apel is vanmiddag door een ongeval om het leven gekomen op de N381 ter hoogte van Westerbork. Door nog onbekende oorzaak kwam de man vanuit de richting Emmen frontaal in botsing met een personenauto, die uit de richting Assen kwam, en overleed ter plekke. Dat heeft de politie vandaag gemeld.
De 39-jarige automobilist uit Emmen raakte levensgevaarlijk gewond en moest door de brandweer worden bevrijd uit zijn voertuig. Hij is overgebracht naar het UMCG in Groningen. De andere inzittende, zijn 11-jarige dochter, is met onbekend letsel overgebracht naar het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen.
Ik ben Guy Vandendriessche
Ik ben een man en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gewezen rijkswachter en veiligheidsagent.
Ik ben geboren op 04/06/1955 en ben nu dus 69 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: motortoerisme, terrariumdieren, plastic modelbouw, snorrenclub,....