Vanochtend begonnen met de toets hoofdrekenen + en - tot 10 000. Sommige leerlingen hadden hier wel wat tijd voor nodig en aangezien we dan toch aan het toetsen waren, kregen de kinderen een toets luisteren en lezen erbij. Er was wel wat werk aan beider toetsen zodat de laatste letter van de toets lezen pas geschreven werd twintig minuten voor het eindigen van de voormiddag. Net genoeg tijd om met hen de brief rond 'lezen' te overlopen. In de brief staat er kort uitgelegd wat we de komende maanden gaan uitvoeren in verband met technisch lezen en de leesopdracht van nu. De kinderen worden verondersteld een (favoriet?) boek te lezen en hierrond een schatkoffer te maken, die ze dan op latere datum gaan voorstellen aan de klas. De bedoeling is de klasgenootjes proberen warm te maken om dat boek te gaan lezen. Verdere details vindt u op de brief. De kinderen kregen van mij wel de opdracht om hun brief te laten handtekenen. Gelieve dit dan ook te doen! Agenda: Taal: thema 3 spelling dictee les 3-4 28/11 WO: Focusthema 5 open - en gesloten boektoets 28/11 Doen: taal: Mijn monster 29/11 taal: Brief lezen laten handtekenen 28/11 Badhanddoek/strandlaken, favoriet speelgoed. Toets handtekenen
De boekjes voor technisch lezen worden morgen pas uitgedeeld, wegens te weinig tijd vandaag. Wat het favoriete speelgoed betreft, als leerlingen dit niet mogen meenemen naar school, mag een foto of afbeelding ook als alternatief meegebracht worden.