Na een dagje rust (voor de leerlingen ,toch!) stond het programma voor donderdag 20 januari weer goed vol. De rekenles startte een halfuurtje later, omdat er nog wat geld voor kaarten van het toneel werden verrekend. Langs deze weg, wil ik er nogmaals aan herinneren dat ik enkel reserveer voor de kinderen van de klas. ( Heb wel al gehoord dat de eerste rijen bemachtigen ,zeer moeilijk zal worden!). De rekenles die ging over breuk nemen van een getal tot 100 000. A.d.h.v. rekenverhalen hebben we dit ingeoefend. Dan was het tijd voor spelling. Woorden waar je de verdubbeling en verenkelingsregel moet op toepassen, kwamen rijkelijk aan bod. Het eerste deel van het verhaal " De verrassing" werd tijdens de godsdienstles aangevuld door het tweede gedeelte. We gingen ook op zoek naar de betekenis van " Het geweten". Na een korte herhaling wat we in vorige lessen al gezien hadden, gingen we verder met omvormers en transformatoren. De kinderen ontdekten de betekenis van de woorden en ook een aantal toestellen die transformatoren in zich hebben. Afsluiten deden we met de bespreking van het gedicht voor morgen " Thuis". De leerlingen worden verondersteld om dit vlot en expressief te kunnen voorlezen ( niet van buiten dus). Uiteraard zijn gebaren en andere voorwerpen altijd welkom bij het voordragen. Agenda: taak: godsdienst: het geweten 21/01 lessen: WO: machtig, krachtig 21/01 taal: gedicht "Thuis" 21/01 niet vergeten: agenda, leesmapje, kledij " school van toen" 28/01