Staat niet in de agenda geschreven, maar wordt wel van de kinderen verwacht. Lezen in hun bronnenboek over de koningen! De brief rond de opdracht " schatkoffer" ( terug te vinden in het mapje leesplezier) moet maandag voorzien zijn van een handtekening van één van beide ouders.
Vandaag begonnen we met onze toets MMR. Hij duurde tot aan de speeltijd.
Trieeng
Na de speeltijd hadden we turn les het ging over loopsprongen. We deden er ook toets van.
MIDDAG
Na de middag gingen we van start met een luistertoets over de TTT affiche. Daarna gingen we verder met een spelling les over smoothies en vooral over korte klanken, g en ch In deze les moesten we het verhaaltje van : Noor ligt in bed legt haar boek neer en zegt : slaapwel. We kregen er ook een flitsdictee van.
TRIIEENG
Na de speeltijd werkte we nog even voort. Daarna schreven we onze agenda. Godsdienst: we deden toffe ademhaling oefeningen. Bv . We stapten op onze stoel en er weer af. Een minuut lang.
Vandaag was het zwemmen en hebben een toets over zwemmen gedaan.
Nu is het speeltijd triiiiing.de speeltijd is voorbij nu gaan we naar de klas We gaan meetkunde doen het was makkelijk. De middagspeeltijd begint. We eten onze lekkere boterhammen. Nu doen we trefbaltoernooi. We zijn gewonnen!!! Nu kunnen we een beetje spelen. De bel is gegaan. Nu gaan we wo doen HET GAAT OVER DE KONINGEN.
De wafels zijn vandaag geleverd en verdeeld. Alle wafels van de leerlingen (behalve die van Rhune!) staan in onze gang. De poort van de broeders en de deuren van de gang blijven tot 20 uur open. Gelieve zo snel mogelijk de wafels te komen oppikken. Verder is er een brief meegegeven, waarin vermeld wordt dat in de toekomst de briefwisseling en dergelijke digitaal zal gebeuren. Uiteraard indien gewenst. Graag deze brief ten laatste tegen vrijdag terug naar de klas. Tot slot is er ook nog de mogelijkheid om een Zonnestraal kerstboek te bestellen voor de democratische prijs van 6 euro. Interesse? Het bedrag meegeven in een gesloten omslag en afgeven aan de leerkracht.
Morgen geen school, donderdag wel grote toets MMR. Zorg dat de leerlingen goed voorbereid zijn.
Dag allemaal. We begonnen de dag met onze boekentas leeg te maken. daarna begonnen we met rekenen het ging over meten en metend rekenen. Na het rekenen was het speeltijd . In de taalles ging het over verkleinwoorden. De meester begon de les met een gedicht met allerlei verkleinwoorden in. ' s Namiddags gingen we op V1 een enquête invullen in verband met ons welbevinden. We eindigden met de creales van juf Edel, waar een schoen versierd werd voor Sinterklaas. Xander en Victor.
Op het einde van de week twee grote toetsen meetkunde en meten en metend rekenen. Herhalingsoefeningen terug te vinden in de werkschrift. Materiaal (indien mogelijk) meebrengen morgen naar school.
Dag allemaal. We zijn vandaag begonnen met spelling het ging over:ooi,oei,aai,ieuw,eeuw en uw. Na de spellings les hebben we godsdienst gedaan. Allerheiligen! triiiiiiieeeeeeeeeeeeng de bel gaat. Na de speeltijd zijn we gaan turnen we moesten over banken springen! Tijdens de middag aten we frietjes mmmmmmmmm. en dan gingen we spelen!!! triiiiiiiiiiieeeeeeeng de bel gaat. We gaan terug naar de klas. We leerden over de getallen tot 10.000 . Joepieeeee !!!!!!!!!!!!! En nu de speeltijd mjam lekker ijsje eten . Na de speeltijd hebben we WO gedaan. We kregen een filmpje te zien over het ontstaan van België! Schreven onze agenda en kregen ons rapport! Eindelijk! Wat een druke dag zeg!
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: / Doen: / Frietjes, toetsen tekenen, briefje oudercontact.
Vrijdag mogen de kinderen (video)spelletjes meenemen naar school en zich eventueel verkleden in het Halloween thema. (Niet verplicht). Elektrische spelen worden op eigen verantwoordelijkheid naar school meegebracht en enkel in de klas gebruikt! Het is de leerlingen niet toegestaan om individueel op elektrische spelletjes te spelen.
Deze ochtend hebben 4 kinderen hun TTT voorgesteld. Eerst Hannah. Daarna Zofia en zij koos Jantien. Als laatste ging Mayté. En dan hebben we rekenen gedaan. We hebben verschillende rekenverhaaltjes opgelost.
Triiinngg! Speeltijd.
Na de speeltijd hebben Dario, Sasha, Victor en Xander hun TTT voorgesteld. Nog snel de laatste rekenverhaaltjes oplossen en dan: middageten en speeltijd.
Na de middagspeeltijd hebben we een toets van godsdienst gedaan. Daarna hebben we nog 4 spreekoefeningen gedaan. Nadien hebben we een les spelling gedaan. Die les ging over leestekens. Toen was er flitsdictee.
Speeltijd.
Na de speeltijd verbeterden we zelf ons flitsdictee. Als laatste les stelde Matheo, Gustaf en Jemima hun talenten voor. Nog de agenda schrijven en we mochten al naar huis.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: focusthema 2 Welkom in onze gemeente open en gesloten boektoets 27/10 Rekenen: toepassingen/rekenverhalen: zie blad 28/10 Doen: / Wafels, toetsen tekenen, schoolfotograaf 28/10, uur oudercontact:
Bij het rangschikken van de oudercontactbriefjes kreeg ik volgende resultaten: 5 mensen tussen 16 en 17uur, 5 mensen tussen 17 en 18uur en 11!!! mensen tussen 18 en 19 uur. Het is dus onmogelijk om iedereen tussen 18 en 19 uur te ontvangen. Daarom heb ik een aantal mensen vroeger gezet. Ik hoop dat iedereen zich kan aanpassen.
We gaan als eerst een toets van cijferen maken. De meester is de toets aan het uitleggen . Terwijl wij onze toets maken is de meester geld voor de frietjes aan het vragen. Als we klaar zijn mogen we ons rustig bezig houden. Nu gaan we een toets maken van begrijpend lezen. En de meester is onze toets aan het uitleggen. Wij schrijven tot aan de eerste speeltijd. We gaan nu godsdienst maken. Voor dat we echt beginnen is er een liedje. Er zijn prenten geplakt op het magneetbord. De platen zijn voor een verhaal uit de Bijbel. (de profeet Natan en Jona) We gaan nu in ons boekje werken. We gaan nog een verhaal laten vertellen door de meester. Het is middag ! We zijn terug van de middag speeltijd. We gaan nu WO maken. We zijn klaar met WO . Nu gaan we onze agenda schrijven. En als we klaar zijn komen de uitdelers onze spellingschriften uitdelen. De bel gaat ! Einde speeltijd. Een aantal leerlingen stelt haar/zijn talent voor in de spreekoefening. Terwijl mogen we spelling maken. Nu is het tijd om de schooltas te maken. Einde schooldag!!