Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    07-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De brug got's talent
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een spectaculaire dag gehad vandaag. In de voormiddag ons afdak afgevlogen door de stormwind, de brandweer langsgekomen om de resterende stukken er af te doen, de kinderen die niet op de speelplaats mochten tijdens de voormiddagspeeltijd, weinig aandacht in de lessen door al deze gebeurtenissen. U begrijpt dat het geen alledaagse vrijdagvoormiddag was.
    In de namiddag een fantastisch spektakel in de feestzaal. De show The brug got's talent was een echte voltreffer.
    Jong en oud gaven het beste van zich zelf. Dikke proficiat aan alle kandidaten en de organisatie!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kenmerken van de vierhoeken 10/02
    taal: thematoets taalbeschouwing 14/02
    doen:
    rekenen: blz 29 afwerken + blaadje scheurblok blz 66-67 10/02
    taal: werkschrift blz 4-5 10/02
    zwemmen 

    Niet vergeten om het nieuwe taalboek te kaften tegen maandag.

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    07-02-2014 om 18:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verteltas
    Goedenavond beste lezer(es),

    Een beetje later dan verwacht, maar toch verschijnt er nog een verslagje.
    Dit verslagje heeft als hoofdthema: ' De verteltas'. De reden hierachter is zeer eenvoudig... We kregen massaal positieve opmerkingen rond onze organisatie. Meer zelfs, de leerkrachten van het eerste leerjaar vroegen ons om dit in de nabije toekomst nogmaals te herhalen. Wat we zeker en vast zullen doen.
    Ook de leerlingen van het vierde leerjaar zelf deden het schitterend. Dankzij hun grondige voorbereiding en het creatief zijn met hun prentenboek bezorgden zij de leerlingen van het eerste leerjaar een toffe tijd.
    Dikke proficiat aan iedereen!!
    Voorts leerden we in de rekenles optellen en aftrekken met kommagetallen tot op 0,1 hoofdrekenen. Dat verliep bij de meeste kinderen zeer vlot. Hopelijk blijft dit zo.
    De kinderen kregen ook twee toetsen WO voor zich, waarbij de open boek toets zich profileerde als moeilijke!
    Tenslotte gaf ik de inleiding van les 2 van het nieuwe taalthema 6. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    leren:
    taal: spelling thema 5 dictee 07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    rekenen: afwerken blz 28 07/02
    brieven 07/02 geld voor drank/chips

    Morgen de brug got's talent, tijdens de pauze hebben de leerlingen de mogelijkheid om drankje en een chipske te kopen aan de democratische prijs van 1euro. De opbrengst gaat naar naar ons goede doel.
    Hieronder enkele sfeerbeelden van deze namiddag.
    Op de weblogs van de collega's van het eerste en vierde leerjaar zult u ook nog foto's kunnen vinden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

















    06-02-2014 om 20:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leestesten
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen we de dag met een grote verhuis. Verschillende leerlingen zwermden uit over de hele school. Dit kwam omdat er leestesten werden afgenomen vandaag.
    Het principe was simpel... De leerlingen kregen een tekst voorgeschoteld die ze gedurende 8 minuten moesten lezen en ondertussen het correct passend woord in de zin onderlijnen. De bedoeling is om zoveel mogelijk zinnen te lezen en dus antwoorden te onderlijnen.
    Door de leestesten ging de speeltijd ook vroeger van start.
    Na de speeltijd begonnen we voor het eerst met de kommagetallen tot op 0,1. A.d.h.v. het materiaal dat gebruikt wordt om breuken aan te brengen, bracht ik ook de tiende aan. Al snel werd het voor de kinderen duidelijk dat breuken eigenlijk hetzelfde zijn als kommagetallen.
    We maakten klassikaal ons werkblaadje af om vervolgens in de werkschrift zelfstandig van start te gaan.
    Ze kregen rond dit onderwerp ook een huistaak mee.
    Agenda:
    leren:
    WO: Welkom in onze gemeente ! 06/02
    taal: spelling thema 5 dictee 07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    taal: verteltas 06/02
    rekenen: huistaak 15 06/02
    brieven 07/02 toets tekenen

    Morgen de grote dag! Eindelijk mogen we de theorie aan de praktijk toetsen... We gaan morgennamiddag onze verteltassen voorstellen aan de kinderen van het eerste leerjaar. Super!
    Toch nog even de aandacht vestigen op de kenmerken van een goede voorlezer en niet te vergeten morgen toets van WO!!!

    Tot morgen allemaal.
    Meester Joeri

    05-02-2014 om 16:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moeilijke dag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen met wat vertraging aan ons werk begonnen. Dit kwam door het ophalen van geld voor de BBQ, het doorbellen van de maaltijden, ...
    Uiteindelijk konden we dan toch beginnen aan de thematoets lezen van thema 5. Het eerste gedeelte bestond uit het expressief voorlezen van een gedicht, gevolgd door verteltips, een oefening rond alfabetisch rangschikken en opzoeken in het woordenboek.
    Terwijl de leerlingen aan de schriftelijke opdrachten bezig waren, riep ik hen om een stukje voor te lezen.
    Rond 10 over 10 begonnen we aan de les spelling in een nieuw werkschrift en een nieuw thema. Na het grote dictee van thema 5 zal ik de vorige spellingschriften ophalen en in de kas bewaren. Zo krijgen ze wat meer ruimte in hun bank.
    De les spelling van vandaag draaide rond de " Verenkeling".
    Net voor de middag begonnen we aan het slotoffensief rond het thema: Welkom in onze gemeente.
    De verschillende gebieden ( ruimtelijke ordening) van Ternat werden op de kinderen hun plattegrond aangeduid en ingekleurd. ( De legende hadden ze reeds in hun schrift gezet)
    Een herhalingsoefening rond het thema en het overlopen van de leerstof bracht ons al ver in de namiddag.
    We deden nog aan niveaulezen (gisteren niet gebeurd) en de kinderen mochten opnieuw oefenen voor de verteltas.
    Agenda:
    leren:
    WO: Welkom in onze gemeente ! 06/02
    taal: spelling thema 5 dictee 07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    taal: verteltas 06/02
    brieven 07/02 toets tekenen

    Er was vandaag veel rumoer en onrust in de klas, maar heb geen flauw vermoeden hoe het komt. Ook onderling waren er geregeld disputen. Hopelijk morgen beter!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    04-02-2014 om 18:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen crea
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het ophalen van de rapporten ( bijna iedereen in orde!) en het overlopen van de dagplanning.
    Vandaag werd er heel wat afgetest. We controleerden de leerlingen hun rekenniveau ( totaalpakket en hoofdrekenen tegen de tijd) en hun taalniveau ( verschillende woorden en zinnen werden gedicteerd).
    Als toetje was er ook nog een luistertoets gepland.
    Al deze opdrachten  namen serieus wat tijd in beslag. Pas als de speeltijd in de namiddag begon, waren we klaar.
    Het laatste gedeelte werkten de kids verder aan hun verteltas.
    Agenda:
    leren:
    WO: Welkom in onze gemeente ! 06/02
    taal: spelling thema 5 dictee  07/02
    rekenen: kenmerken van vierhoeken 10/02
    doen:
    taal: verteltas 06/02
    brieven 07/02

    Zoals u kan lezen, werd er ook wat administratie meegegeven. De nieuwsbrief en een brief rond de krakdag op 28 februari.
    Op die 28 februari organiseert de "Krak" een barbecue ten voordele van ontwikkelingshulp. Onze meisjes en jongens hebben de traditie om hier aan deel te nemen, dit jaar is niet anders.
    Graag het inschrijvingsstrookje en gepast geld mee naar school geven ten laatste tegen vrijdag 7 februari.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    03-02-2014 om 19:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!