Repeteren, repeteren, wie zijn best doet zal het leren!
Dag lieve lezer(es),
Amai, wat een dag! Oefenen, oefenen, oefenen! En natuurlijk eens kijken naar wat de andere klassen opvoeren. Het ziet er leuk uit. Elke groep heeft goed kunnen oefenen en weet nu precies wat er hen te wachten staat op het schoolfeest! Hopelijk wordt het een echt spektakel, maar daar twijfel ik niet echt aan.
En nog een speciale gebeurtenis: meester Joeri was jarig vandaag! Oh oh, nu bedenk ik mij ineens dat we geen foto hebben genomen van de meester met zijn traktatie! Want ja hoor: we kregen allemaal een zakje chips en een frisdrankje. Hmm, dankje meester Joeri. En geniet nog van je verjaardag. HAPPY BIRTHDAY!
Tussen het oefenen door waren er ook telkens 2 groepen in de klas. We hebben dan het moederdagcadeau afgewerkt en ingepakt. Tadaaa! Het wordt een fijne verrassing! Daarnaast hebben we ook nog wat rekenen gedaan: herhaling van de 4 hoofdbewerkingen tot 100 000 en tot op 0,01. Na het zware werk, was er dan nog even de tijd om gezelschapsspelletjes te spelen.
Het was een aangename, zonnige dag!
Agenda: Leren: / Doen: afwerken rekenen (2 blaadjes) (ma 6/5) blaadje Vlaamse provincies maken (gebruik je bronnenboek!) (ma 6/5) toetsen laten tekenen Meebrengen: wc-rolletjes en een krant (woe 8/5) voor CREA
Dat was het dan voor vandaag! Geniet van je weekend en het zonnetje! Maak er een fijn schoolfeest van!
Tot zondag (dan kom ik helpen op het feest) of tot maandag allemaal!
Vandaag was een dag van toetsen, voorstellen en oefenen. We begonnen met onze W.O.-les over de Vlaamse provincies. We mochten opzoeken op de computers in het computerlokaal. Zo konden we de groepswerkjes wat aanvullen met informatie dat we niet in de boeken vonden. Jullie waren allemaal zeer enthousiast en er zijn dan ook leuke werkjes uit gekomen. De muurkranten werden in de namiddag voorgesteld na enkele momenten dit nog te mogen voorbereiden. We luisteren maandag nog naar 2 groepjes en dan kunnen we onze quiz doen die jullie zelf hebben opgesteld.
Na de speeltijd van de voormiddag werd de toets meten en metend rekenen afgenomen. Na de middag volgde dan de toets van taalschat. Jullie kregen ook jullie toetsen van luisteren, begrijpend lezen en getallenkennis terug.
Zoals reeds gezegd volgde dan de voorstelling van de muurkranten. Er zitten enkele talenten onder jullie! Sommigen moeten dan wat meer praten naar de groep in plaats van naar het bord
Na de speeltijd volgde dan een hele blok oefenen voor het schoolfeest en dit op het podium. Opletten geblazen! Sommigen moeten zich nog wat meer concentreren hoor. Die knie! En op het ritme slaan met die raket! Morgen nog een hele dag oefenen, weliswaar per groep en dan komt het wel in orde!
Agenda: Leren: / Doen: Toetsen laten tekenen (Vrij 3/5) Zelfevaluatie van het groepswerk invullen (Vrij 3/5) Meebrengen: gezelschapsspel en kledij voor schoolfeest indien dit niet in orde is (Vrij 3/5) ! Morgen 3/5 geen warme maaltijden !
Zo, dit was het voor vandaag. Morgen wordt een drukke dag dus rust allemaal maar goed uit!
Amai, amai, ik voelde het vandaag dat het zonnetje scheen en morgen verlof is. Onze 4-de klassers waren vandaag wat rumoerig. De kriebels van het goede weer en het schoolfeest dat dichterbij komt, komen op! De luide muziek van het schoolfeest (de andere klassen oefenen op het podium op onze speelplaats) maakte het ons ook niet gemakkelijk.
We zijn de dag gestart met de toets getallenkennis. Deze krijgen jullie donderdag terug. We hebben dan ook nog wat geoefend op bewerkingen met getallen tot 0,01. Dit gaan we vrijdag nog wat oefenen, want dat zit nog niet bij iedereen goed in het hoofd. Na de speeltijd deden we nog een kleine toets begrijpend lezen en dan hebben we zelf nog wat geoefend voor het schoolfeest in onze groepen. Zo konden er ondertussen nog wat verder werken aan hun rekenen en aan het cadeau voor moederdag. En nee, ik zal mij niet verspreken over wat we aan het maken zijn. Jullie hebben dat toch ook nog niet gedaan hé!
Tijdens de middagpauze werd alle kledij verzameld voor het schoolfeest.
Na de middag gingen we van start met een hele blok godsdienst: herhaling van de vorige les en bespreken van ongezonde en gezonde lucht. Dit deden we aan de hand van cartoons, tekstjes, foto's en een stellingenspel. Ik denk dat jullie nu wel beseffen dat gezonde lucht nodig is en wat we eraan kunnen doen om gezonde lucht te behouden. Na de speeltijd hebben we dan onze agenda ingevuld, godsdienst afgewerkt en een echte klankmassage gehouden. Eén groep maakte geluiden, de andere groep luisterde met de ogen toe. Dit was wel heel fijn! Misschien doen we het nog eens als we een gaatje hebben en jullie flink zijn.
De agenda: Leren: - toets meten en metend rekenen (werkschrift b) (do 2/5) - toets taalschat (werkschrift A p. 80 oef.1,2 - werkschrift B p. 7 oef. 1, 2, 3, 4, en werkschrift B p. 15) (do 2/5) Doen: - informatie opzoeken over je provincie (do 2/5) Meebrengen: - witte rok/short en andere kledij voor schoolfeest Afgeven: nieuwsbrief
MORGEN IS HET EEN DAGJE VAKANTIE! Probeer er naast het leren toch ook wat van te genieten. Een pauze mag weleens! ;-)
Vandaag was het een fijne, afwisselende dag. We zijn gestart met een blok toepassingen. Dit is niet altijd even gemakkelijk, maar even doordenken en dan lukt het wel! Iedereen kreeg ook een kaartje met een rode en groene kant. Zo kan je de rode kant naar boven leggen wanneer je een vraag hebt. Dan moet je natuurlijk wel doorwerken aan een andere oefening, tot de juf bij jou kan komen. De groene kant naar boven wil zeggen dat je goed aan het werk bent. Het lukt wel al aardig om met dit kaartje te werken.
Nadien gingen we zwemmen. Zo hebben we ons even kunnen uitleven.
Tijdens de middag werd er dan nog even geoefend voor het schoolfeest. Concentratie is hier belangrijk! Er kan nog wel wat geoefend worden
Na de middag volgde er nog een luistertoets. Dit was soms wel wat moeilijk door de muziek van het schoolfeest waarop geoefend werd door andere klassen. Maar dan las de juf het nog eens extra voor, en dan ging het wel. Nog even lezen en dan was het weer speeltijd.
Na de speeltijd werd er nog wat gewerkt aan het moederdagcadeau. Weer eens hé mama en dat wil wel zeggen dat er heel hard aan gewerkt werd! En het resultaat mag er zijn. Nog wat kleine dingen afwerken en dan zal het prachtig zijn!
Agenda: Leren: toets getallenkennis (herhalingsles en wat ervoor komt om te oefenen, werkschrift B) (di 30/4) toets meten en metend rekenen (p.76-77 en wat hiervoor komt over deze leerstof om te oefenen) (do 2/5) toets taalschat (werkschrift A en B) (do 2/5) Doen: informatie opzoeken over je provincie (om op te plakken, om informatie uit te halen voor het groepswerk) (do 2/5) Meebrengen: witte rok of short als je geen rok hebt (je hoeft geen nieuwe te kopen, dan wordt er wel een oplossing gezocht) en andere kledij voor het schoolfeest (di 30/4)
Zo, dat was het voor vandaag. Het is een laat berichtje aangezien het nog vergadering was op school en ik daarna echt eerst moest eten. Ik had echt wel honger na zo'n lange dag!