Rondvraag / Poll
Bent u gelukkig ?
Ja
Neen
Bekijk resultaat

 pag. 1 / Welkom

Categorieën
  • Algemeen (19)
  • Autisme (1)
  • Bachbloesems (1)
  • Boeken (7)
  • Consulten (1)
  • De liefde (1)
  • Dieren (2)
  • Geestenrijk (2)
  • Gezocht! (1)
  • Gezondheid (2)
  • Hulpdiensten (2)
  • Informatief (7)
  • Ingezonden (1)
  • Kinderen (1)
  • koopjes (1)
  • Kruiden (7)
  • Kunst (2)
  • Levensmoeilijkheden (1)
  • Menselijk verstand (6)
  • Over Bloggen (1)
  • Over mijzelf (2)
  • Psycho (1)
  • Spiritueel (4)
  • Toekomst weten? (3)
  • Verhalen (3)
  • vlierbessensiroop (2)
  • Foto
    Telkens u hier bent geweest, zal u het geluk aantrekken, kom veel weer en het geluk komt keer op keer.
    Spiritueel
  • Kunstenaars
  • Schilderkunst
  • Tekenkunst nieuw!
  • Bloggen.be
  • bloggen.be
  • Vlierbessen
  • boekjes zelfontplooiing
  • Vera's hoekje
  • Foto
    Geestelijke gezondheid
  • Zorg-en-gezondheid
  • DAGG
  • Ms Liga
  • ALS liga
  • Huntington Liga
  • Liga laat je hart spreken
  • Belgische liga voor mensenrechten!
  • Liga Gehandicapten sport
  • Kruiden websites
  • Heilige kruiden
  • Kruid brandnetel
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Noodnummers
  • Noodnummer
  • Teleonthaal
  • Rode Kruis
  • Foto
    Foto
    Foto

    bloggers

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kris
    www.bloggen.be/kris
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    patrickzelzate
    www.bloggen.be/patrick
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    lapaillote
    www.bloggen.be/lapaill
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    evertsuitlaatklep
    www.bloggen.be/evertsu
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    astralis
    www.bloggen.be/astrali

    Mijn uitgevers 

    http://www.writehistory.be/?p=store  

    http://vera.uitgaven.com/vera/

     

    Foto
    Geloof in jezelf, want ik geloof ook in jou!
    Levensmoeilijkheden
    22-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kitten groeit op
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Het kitten heeft een zeer goede en warme thuis gekregen,. Hij is een echte hartendief geworden.

     

    Gebeurtenis van een pasgeboren kitten.

    Op 1 Juni 2011 ontving ik een telefoontje van een vriendelijke dame.

    Vroeger had ik een kitten opvang, dus weesjes van poesjes konden bij mij terecht om groot te brengen met de papfles.

    Nu die vereniging heb ik moeten stoppen, wegens het groot aantal poesjes dat binnenkwam en het te weinig centjes van sponsers. Het kost voor 1 poesje niet echt veel, maar als je er in de 30 binnen krijgt in het seizoen, dan is het echt onbetaalbaar.

    Elk kitten moet ook de juiste voeding krijgen, inentingen en ontwormingen. We weten allemaal dat een dierenarts echt wel geld kost.

     

    Mijn telefoonnummer is nog steeds hetzelfde, dus de dame aan de telefoon vroeg om hulp met een klein kitten dat net geboren was. De moeder had het achtergelaten en ze kwam het niet meer ophalen.

     

    Daar heb ik maar eventjes over nagedacht, eentje dat kan ik wel aan, dat is toch maar weinig en het beestje had nergens een overlevingskans, alle asielen waren toen dat weekend gesloten in de buurt. 

    Ze kon nergens anders met het diertje terecht.

     

    Mijn hart brak echt even.....

     

    1 dag oud, dat heeft maar een overlevingskans als je het wil grootbrengen van 50 %.

    Samen met een doos poedermelk heeft de mevrouw het diertje dan snel naar mij gebracht. Al het materiaal had ik toch  nog zoals de mini papfles en alle doeken en spulletjes voor de verzorging.

    De stoelgang van zo een klein kitten moet je uitlokken, het kan niet zelf plassen of stoelgang maken.

    Telkens na het eten van pap moet je de buik maseren.

     

    Nu dit kitten plaste wel degelijk direct, maar van stoelgang kwam er niets terecht.

    Het is eindelijk sinds vanacht stoelgang beginnen maken, het heeft dus lang opgehouden als je bedenkt dat het geboren is op 1 juni en vandaag is het dus al 21 dagen oud.

     

    Het is ook een heel braaf manneke, het is ja een katertje en een tijgertekening in het grijs.

    Het slaapt veel meer dan normale kitten doen, meestal eten die om de 2 uur, dit kereltje slaapt continu. Ik moet hem wakker maken om te eten, soms laat ik hem wel eens doorslapen zoals tijdens de nachturen. De laatste fles krijgt hij tussen 12 u en 1 uur nachts. Als ik hem morgens niet wek, dan slaapt hij door tot 10 u!

    Van een slaapkopje gesproken....

    Hopelijk vind ik nadien ook een goede thuis voor dit kereltje. Want hij is echt super braaf.

    Het kan pas geplaatst worden na 10 weken, want doordat het zo klein zonder mama is gevallen, hou ik ze meestal iets langer bij me. Om zeker te zijn dat alles goed gaat.

    Af en toe zal ik foto's toevoegen of eentje wijzigen. Het is toch altijd prachtig nieuw leven, niet? Zo klein en hulpeloos dat hij was op 1 juni, nu doet hij al zijn eerste wankele stpajes heen en weer naast mij. Het groeit enorm snel.

    Toen hij hier aankwam woog hij amper 125 gram. Hij verdween in mijn hand! Nu is hij op een gewicht gekomen van 320 gram. Dat is al flink gegroeid op die korten tijd. Zijn oogjes zijn open gegaan toen hij een dag of 5 oud was. 

     

    Veel lieve groetjes van mij en dit kleine prutske.

     

    Vera

     










    22-06-2011 om 00:00 geschreven door Vera  


    Categorie:Algemeen
    Tags:kitten,katje, kat, poesje, kater


    Geloof in jezelf, want ik geloof ook in jou! Iedereen is belangrijk op deze wereld, u ook.

    forum
  • Veel schrijvers bij de bloggers
  • Zelf een kruid getest
  • Waar zit u mee?
  • Zijn er mensen die snachts online zijn?
  • Extr info gevonden

    Nieuw onderwerp? Geef het door op: MIJN IDEE


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    Mijn favorieten
  • Whisperer
  • Eef
  • ik ben positief
  • Mijn lieveling zangeres

  • ↓♥Mijn Gastenboek vindt u onderaan of klik hier ♥↓


    Mailinglijst

    klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.



    Fotoalbum Vera



    Logo 

    Hier koop ik:

    Al mijn dieren benodigdheden!

     


    Zoeken in blog


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • Bobke een ^probleemhond blijkbaar (Vera)
        op BOB is ziek!
  • Vlierbessen altijd ergens goed voor! (Eef Hübbers)
        op Vlierbessen gaan vroeg zijn dit jaar!
  • Foto

    Online winkels
  • Puurnatuur shop
  • Kruidenthee, natuurshop
  • Heksen hoekje

  • bloggers


    Archief per maand
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 06-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 03-2010
  • 02-2010

    Gastenboek


    Waargebeurd?Zend het door!

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.U geeft met deze toestemming om uw tekst te publiceren.


    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heiligerita
    www.bloggen.be/heilige
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    fietsplezier
    www.bloggen.be/fietspl
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    kwisfan
    www.bloggen.be/kwisfan
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u
    www.bloggen.be/cat4u


    E-mail mij


    Eigen website GRATIS? KLIK HIER 

     


    linkjes website

    http://www.crea-pro.be


    Foto

    http://boeken.tekoopjes.be/spiritualiteit_1">Spirituele


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • klussers moeten hier zijn!


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs