Met DANK aan trainers Peter, Frank, Jean en Jaak en al mijn loopmaatjes
Inhoud blog
  • 1700
  • bitterballen van kwekkeboom, spaghetti en saunabonnen en op naar de duizend!
  • verslag van mijn tweede halve marathon
  • over een week is 'het leed' geleden
  • ontbijten moet je toch!
  • en van 0 naar 72
  • van zeventien naar nul
  • één één één
  • 'poëtisch' jaaroverzicht 2012
  • ik ben er bijna, ik ben er bijna, maar nog niet helemaal
  • superkorte update
  • The MusicRun
  • hoe flink van mij
  • snakken naar een loopje
  • DDH 2012 : doelstelling niet bereikt en tóch dik tevreden
    Blog als favoriet !
    Hoe het liep, loopt en hopelijk nog verder (en sneller) zal verlopen!

    Welkom, sympathisant!!! Met deze ludieke loopblog wil ik de beginnende en de recreatieve loper een hart onder de riem steken. Met succes doorliep ik in 2008 de start-to-run bij AVT Maaseik. De loopmicrobe kreeg me spoedig in z'n greep en samen met mijn man sloot ik aan bij de keep-on-runners. Inmiddels vormen we een hecht loopgroepje, dat evenwel openstaat voor enthousiaste nieuwkomers. In de loop der jaren nam niet alleen het plezier in het lopen toe, maar ook mijn ambitie. Via deze loopblog wil ik duidelijk maken dat je niet hoeft over te lopen van talent om grenzen te verleggen. Een gigantisch doorzettingsvermogen volstaat. Kom je voor het eerst kijken op deze blog? Lees dan het verslag van 29.11.2010 en mijn gedichtje van 14.02.2011 en je zal begrijpen wat ik bedoel. Veel lees- en loopplezier en hopelijk tot blogs!
    14-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oeps...
    Beste bloglezer

    Ik verschiet er zelf van dat het zolang geleden is dat ik nog eens iets gepost heb.
    De tijd neemt een loopje met mij en ik neem een loopje als ik tijd heb.

    Ik probeer toch minstens 3x per week te gaan lopen, zelfs als ik pas naar de kapper ben geweest.
    Geen goed idee bleek (dit woord mag je letterlijk opnemen!) achteraf. Want de koperkleur had zich verplaatst van mijn haar naar mijn nek!

    Sinds ik niet meer gericht ben op snelheid is de inspiratie hier wat zoek.  Toch wil ik dit blogje nog wat bijhouden, gewoon voor mezelf, al leest hier buiten mij mogelijks geen kat. 

    Groetjes aan alle miauwende lezers

    een fanatieke keep-on-runster

    14-07-2012 om 22:07 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de gezelligste jogging ever
    Beste bloglezer

    Eergisteren deden we mee aan de teutenjogging in Zonhoven.

    Voor ons Dorien was het haar eerste échte wedstrijd met tijdregistratie. In Meeuwen (kerstcorrida) had ze ook al met een chipke gelopen, maar toen liepen we verkleed als beddenbak en was de snelheid van minder belang.  Wel sleepten we (terecht) de hoofdprijs voor de meest originele outfit in de wacht.

    Dorien zou één ronde van vijf km lopen en ik twee rondes.  Vermits het vertrek voor beide afstanden gelijktijdig verliep,  konden we samen lopen.  Ik zou haar hazen, want zonder ervaring is het moeilijk om de snelheid te doseren.  De garmin werd ingesteld op 5'20" per km.  Maar reeds vanaf de eerste km liepen we te snel. Omdat ik het gevoel had dat ze het wel aankon, heb ik slechts een beetje vertraagd, waardoor zij op 25'37" finishte, ruim één minuut sneller dan de vooropgestelde tijd.  En fier dat ze was! En wij natuurlijk ook!!  Zelf deed ik er tot op de seconde dubbel zo lang over, dus 51'14".  Een tijd waarmee ik heel tevreden was, omdat ik vrij comfortabel gelopen had, uitgezonderd de laatste 50 meter toen ik nog even mijn beste beentjes wilde voorzetten.

    Na de wedstrijd kregen we een groot bord spaghetti en een chocomousseke voorgeschoteld.  Het was lekker en supergezellig.  Er waren slechts een honderdtal deelnemers en achteraf was er ook nog een tombola voorzien.  Alleen Dorien viel in de prijzen.  Fijn voor haar.  Wacht eens even. Shame on me! Ik vergeet nog te vermelden dat er twee échte prijzen werden uitgereikt aan evenveel clubgenoten.  Tuur was de snelste op de vijf km en Annick was de snelste vrouw op de tien. Alweer een mooie (!) beker als aandenken.

    Kortom, het was echt een fijne jogging: kleinschalig, goedkoop, gezellig en hongerstillend. Wat wil een mens nog meer?

    's Anderendaags had ik nergens last van, waardoor ik ijverig ononderbroken 1 km zwom tijdens de zwemparty van ons Dagmar die 12 kaarsjes mocht uitblazen.  Het was al bijna 10 jaar geleden dat ik deze afstand in één keer zwom en dankzij mijn conditie bleek dat geen probleem te zijn.  Vandaag piep ik echter anders.  Pijn in de schouders en bovenarmen. Misschien in de toekomst wat meer zwembewegingen maken tijdens het lopen!

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster 



    03-06-2012 om 22:01 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    02-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loopstage in Nieuwpoort
    Wist je dat...

    - we vorig weekend met AVT op loopstage zijn geweest in Nieuwpoort: 9 volwassenen en 21 kinderen
    - we kennis maakten met de geneugten van het openbaar vervoer
    - we de vertragingen niet aan ons hart lieten komen, want de trein is altijd een beetje reizen
    - trainer Frank, die instond voor het vervoer van het materiaal en onze koffers, ons 's vrijdags al drie uur in Nieuwpoort op te wachten stond
    - hij desondanks geen tijd gevonden had om onze bedden alvast op te maken
      maar ons aangenaam verraste door toch al wat voorbereidend werk gedaan te hebben
    - Johan en ik gescheiden werden van bed, maar niet van tafel
    - ik een bedje toegewezen kreeg in de giechelkamer en daar toch wat schrik voor had
    - deze schrik geheel ongegrond bleek
    - we 's zaterdags al bij al toch  nog goed uit ons bed geraakten
    - ik er wel tegenop zag om tegen de wind in te joggen
    - ik mijn uitsluitend mannelijke loopmaten kon overtuigen om enkel met de wind mee te lopen 
    - zij dus de slechtsten nog niet zijn
    - we niet mochten lopen tot we enkel Frans zouden horen praten, omdat er een Frankrijk geen tram terug rijdt
    - we verschillende watertjes dienden over te steken
    - we niet wisten waar we liepen
    - er hilariteit alom was toen Johan de weg vroeg en in het Engels van antwoord werd gediend
    - van Nieuwpoort tot de Panne slechts 12 km is langs de kustlijn
    - wij er ruim een uur over deden en mountainbiker Frank slechts een kwartiertje
    - de terugweg per tram niet veel sneller ging
    - Frank dankzij de wind ongeveer even 'hard' terug fietste als wij heen liepen
    - ik des te blijer was dat wij de tram hadden genomen
    - het eten 's middags heel lekker was
    - de training 's namiddags veel te zwaar was voor mij
    - de frietjes er niets mee te maken hadden
    - hollen door het losse zand niet mijn ding is
    - hollen door het losse zand moeilijker is dan lopen op hoge hakken
    - ik spoedig honderd meter achter de jeugd aanhobbelde
    - ik mij even immens oud voelde
    - de zee gelukkig verkwikking bood
    - VTM onze jeugd meermaals in zee heeft doen rennen en ondertussen filmde
    - ze een volwassene zochten om te interviewen
    - geen van ons geïnteresseerd was om op het VTM-journaal te komen
    - we daarom de nietsvermoedende Frank achter de micro lokten
    - hij voor één keer niet uit zijn woorden kwam en we (daardoor?) het journaal niet haalden
    - het avondeten ook weer veel te lekker was
    - Gert een boeiende kwis in elkaar geknutseld had
    - de kinderen beter waren in de praktische proeven dan de volwassenen
    - Johan een uitzondering vormde op deze regel
    - niemand hierover verwonderd was
    - de wijn en zoutchips er 's avonds ingingen als zoete koek, behalve bij
      Alex, die met de kippen (en de kinderen) op stok ging
    - hij 's anderendaags beter uitgerust leek dan ons
    - we 's zondags naar de piste trokken in Nieuwpoort
    - ik daar kennismaakte met andere disciplines in de atletiek
    - ik geen topper zal worden in het speerwerpen, kogelstoten, noch in het verspringen
    - ik Tia Hellebaut verhoudingsgewijs kan evenaren, aangezien mijn benen één meter korter zijn dan de hare
    - een carrière in het hoogspringen desondanks niet voor mij is weggelegd
    - we ideaal weer hadden aan zee
    - sommigen aanvankelijk weigerden om zich in te smeren omdat dat voor janetten is
    - diezelfde personen 's anderendaags smeekten om zonnecrème
    - ik zondagnamiddag geluierd heb op het strand
    - ik mij ook opofferde om met enkele jongedames te gaan shoppen
    - we hiervan net op tijd terug waren
    - onze tram, daarentegen, vertraging had
    - we hierdoor de juiste trein misten
    - er gelukkig nog wat witte wijn over was
    - deze in een latere trein ook nog smaakte
    - onze stage een uurtje langer duurde
    - ik pinkstermaandag broodnodig had om te bekomen
    - het fantastisch was, maar ik meer dan twee dagen loopstage fysiek niet zou aankunnen 
    - dit niet noodzakelijk met mijn sportieve prestaties te maken heeft
    - ik volgend jaar mijn best ga doen om alle keep-on-runners te overtuigen om mee te gaan
    - de afwezigen weeral ongelijk hadden!


    02-06-2012 om 00:00 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    23-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het blijft hier stil
    Ik weet het... Ik ben zowat uitgeschreven, maar gelukkig nog niet uitgelopen.
    Alles loopt zijn gewone gangetje hier.  Nergens meer last van, maar ik doe het dan ook heel erg op het gemak.

    Met dit berichtje wil ik even laten weten dat ik nog steeds in de running ben.

    Groetjes

    een fanatieke keep-on-runster

    23-05-2012 om 21:14 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    13-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jawel, ik leef/loop nog
    Beste bloglezer

    April was niet zo een beste maand voor me: een ferme verkoudheid, waarvan ik moeilijk leek af te geraken en lager rugpijn, waardoor ik, telkens als ik van mijn stoel opstond, krom liep als een oude banaan.  En neen, het feit dat ik veertig ben geworden heeft daar niets mee te maken.

    Gelukkig heeft de osteopaat me weer opgelapt voor zolang het duurt.  Zodoende heb ik deze halve meimaand al meer kilometers in de benen dan voor de hele maand april.

    Vandaag een moederdagloopje gedaan: 12,5 km en ook nog eens heuveltje op en heuveltje af, al kan je dat laatste heuveltje bezwaarlijk van een tje voorzien.  Enfin, hierdoor had ik dan wel de mayonaise op mijn frietjes verdiend. En reken maar dat die gesmaakt hebben.  De coupe aardbeien achteraf trouwens ook!

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster

    13-05-2012 om 18:36 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.daarnet regende het oude wijven...
    ... en het lijkt wel alsof ik daar eentje van ben.

    Veertig jaar worden bleek niet zo gunstig te zijn voor mij, anderzijds was het ook geen optie om het niet te worden. 
    Ik ben nog altijd niet volledig van mijn verkoudheid af.  Ach, dat staat mijn looploopbaan niet in de weg, maar mijn onderrug speelt me weer parten.

    Dus heb ik woensdag een medische verwendag (nu ja, heel geslaagd is deze woordkeuze niet) ingelast: in de voormiddag naar de huisarts en in de namiddag naar de osteopaat.

    Alleszins zal het deze maand gene vette worden op loopgebied. Op ander gebied helaas wel... die paaseieren, ik kan er niet van afblijven!

    Grz

    een fanatieke paaseierenfretter

    23-04-2012 om 18:54 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    17-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van snotneus hebben naar snotneus af
    Beste bloglezer

    Nog weinig kilometers op de teller deze maand.  Komt omdat ik een beetje ziekjes ben geweest. En daarnaast ook een beetje jarig.  Een beetje veel jarig zelf : eindelijk 40, eindelijk snotneus af.  En we hebben dat fantastisch gevierd.  30 atleetjes is mijn living (partners krijgen even hetzelfde statuut toebedeeld) tot bijna 3 uur 's ochtends. En 's anderdaags om 9.30u braaf gaan trainen om de calorietjes van de kaasschotel en de lekkere (al zeg ik het zelf) dessertjes te verbranden.
    Gelukkig terug op de been, vanaf nu 40 km per week trainen, helemaal conform mijn leeftijd!

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster

    17-04-2012 om 22:44 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (2)
    26-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Venloopt 2012 : een negatieve split in een uitermate positieve dag
    Beste bloglezer

    Gisteren had ik een fantastische dag en ik ben er zeker van dat ik niet de enige was
     
    Om te beginnen genoot ik al van de voorafgaandelijke wedstrijdspanning.  
    Beduidend minder stress dan vorig jaar, maar zo'n lichte aangename spanning, je kent dat wel... Geen zorgen over het feit of ik wel genoeg gegeten en  gedronken had.  10 km is immers te kort om je hier druk over te moeten maken.  Geen zorgen over het feit dat ik nog niet gekakt had (want dat had ik al).
     
    Een mooie ontspannen start dus, waarbij ik genoot van de ambiance naast en op de straat, de warme zonnestralen op mijn gelaat en de kleurige sliertjesregen die terzelfdertijd met het startschot vrolijk naar beneden dwarrelde.

    Al spoedig bleek ik een slechte en onloyale haas te zijn voor mijn loopmaatje met wie ik samen tegen 5'20" zou gaan lopen.  Na 2 à 3 te snelle kilometers koos ik immers het hazenpad en muisde er - met permissie weliswaar - vanonder. Bij de vijfde kilometeraanduiding (volgens mijn horloge 100 meter verder) klokte ik 26'21" en ik besefte dat ik mijn doelstelling zou kunnen halen.  Dat motiveerde me des te meer om nog een tandje bij te steken en ik begon stiekem te dromen van een tijd van maximum 52 minuten. 

    Zoals geprogrammeerd stopte mijn horloge op 10 km bij met een tijd van 51'23", maar in de praktijk had ik nog - shit, shit, shit - honderd meter te gaan.  Dus finishte ik in 51'51" horlogetijd en in 51'58" geregistreerde, dus officiële tijd.  Zeven seconden meer is wel een groot verschil, but who cares, ik zit onder de 52 minuten.  In mijn leeftijdscategorie haalde ik zelfs een 22ste plaats op 222 leeftijdsgenoten.  En dan werd er hierbij rekening gehouden met de brutotijden en niet met de nettotijden, want dan mocht ik zelfs nog 6 plaatsen naar voren schuiven.

    Zonder intervaltraining liep ik voor mijn doen een meer dan aanvaardbare tijd.  En dit versterkt mijn besluit om de intervaltrainingen tot een minimum te herleiden. Voor amper 8 seconden tijdwinst per km wil ik mijn rug nog wel wat sparen.

    Na de wedstrijd ging ik nogal heftig op in mijn rol van supporter voor de lopers van de halve marathon, waaronder mijn halve trouwboek.  Ik brulde en riep heel wat onbekenden bij hun naam - deze stond immers genoteerd op het startnummer - en dat lokte wel enkele verraste reacties uit van lopers die mij van haar noch pluim kennen.
    Mijn supportersenthousiasme werd echter abrupt onderbroken toen er plots een loper recht voor mijn neus begon heen en weer te zwalpen, van de ene op de andere seconde wit wegtrok en vervolgens in elkaar stuikte.  Gelukkig werd hij  net op tijd letterlijk onder de arm genomen door een loopmaatje, waardoor hij, amper 10 meter van mij verwijderd, niet al te hard met de grond in aanraking kwam.  De hulpdiensten kwamen snel ter plaatse en de organisatie zorgde ervoor dat de weg deels werd vrijgemaakt zodat andere lopers niet over hem zouden struikelen.  Een twintigtal minuten later stond hij terug recht als een pasgeboren kalfje dat probeert te lopen.  Maar zijn finishmedaille kon hij wel vergeten, dit amper 500 meter van zijn doel verwijderd.

    Ook mijn man stond een beetje wankel op zijn benen na een puike eindtijd van 1u31'40".  Heel tevreden met het resultaat, doch behoorlijk uitgeput.  Zodanig zelfs dat hij 's avonds in de brasserie, in afwachting van onze bestelling, bijna ter plaatse in slaap viel. Zelf voelde ik me nog zo fris als een hoentje. Geen haan echter die daar die avond naar zou kraaien !

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster (die volgend jaar opnieuw een halve marathon ambieert)

    26-03-2012 om 00:00 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    24-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the day before
    Prachtig weer.  Lentekriebels?  Neen, wedstrijdkriebels!  Een tijdje geleden had ik nog bijna spijt dat ik me had ingeschreven voor Venlo, maar nu ben ik reuzeblij dat ik het gedaan heb.

    Niet alleen voor de wedstrijd op zich, maar ook voor het hele sfeervolle gebeuren errond.
    Zo blij als een kind ben ik met het pakketje dat mij de voorbije woensdag overhandigd werd door Ton van Stepco.  You may be sure: I'll let my IT running!  Mooi T-shirt, Ton, Yvonne heeft een goede smaak. ;-) Of ga je me wijsmaken dat je dat helemaal alleen gekozen hebt?  Momenteel hangt het vrolijk droog te wapperen in het lentezonnetje.

    Daarnaast verheug ik me ook op de prettige spanning vóór de start (is eigenlijk nu al een beetje begonnen), het gezelschap van mijn loopmaatjes, voor, tijdens en na,  het enthousiasme van het publiek tijdens onze sportieve prestatie, de voldoening als ik de eindmeet bereik (liefst rond 53 minuten) en niet op zijn minst het gezellige welverdiende etentje achteraf. Het moet gezegd, mijn liefde voor het lopen gaat vooral door de maag! 




    24-03-2012 om 15:58 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wedstrijdkriebels
    Beste bloglezer

    I know, ik ben niet meer zo actief op deze blog. Dat komt omdat ik geen wedstrijden meer loop, of er alleszins niet meer voor train, waardoor er gewoonweg beduidend minder te vertellen valt.  Trouwens, de intervaltrainingen heb ik eigenlijk nog geen seconde gemist.

    En toch... zo een klein weekje voor de Venloop, waar ik vorig jaar voor de eerste, en vermoedelijk ook enige, keer een halve marathon liep en waar ik me dit jaar beperk tot 10 km, begint het toch weer een klein beetje te kriebelen.  Ik heb niet getraind op snelheid, maar heb uiteraard wel genoeg kilometers in de benen om probleemloos 10 km te lopen (en helaas ook vier extra kilo's ballast mee te zeulen).

    Zou ik er toch nog eens een lap op geven?

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster

    18-03-2012 om 00:00 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    29-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leve de negentwintigste
    Dankzij het extra dagje deze maand heb ik ook een extra loopje kunnen doen en zo eindig ik deze maand met ruim 150 km op de maandteller.  Uiteraard minder kilometers dan februari van vorig jaar, maar toen was ik dan ook aan het trainen voor een halve marathon.
    Inmiddels heb ik het wedstrijdgegeven zo goed als volledig uit mijn looploopbaan verbannen. Op het einde van de maand ga ik wel al joggend de wedstrijdsfeer snuiven in Venlo, maar het is niet zeker niet mijn bedoeling om daar een persoonlijk record te vestigen. Toch blijf ik een beetje nieuwsgierig welke snelheid ik zou halen zonder intervaltraining.  Dus wie weet...

    29-02-2012 om 22:20 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    20-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hier blijft het rustig
    en op loopvlak ook, maar ik blijf wel stilletjes verderlopen.  Deze maand staan er toch alweer 100 km op de loopteller. De midwinterjogging van Kiewit sla ik over. 'k Zal achteraf wel van manlief horen hoe het geweest is.  Alleen jammer van de vlaai die ik nog tegoed heb.   'k Heb de intervaltrainingen nog steeds niet hervat en 'k heb ze nog geen seconde gemist.

    grz

    een rustige keep-on-runster

    20-02-2012 om 23:01 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (2)
    25-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moeten van jezelf

    "Ik ga niet lopen vandaag", kwam ik eergisteren de keuken binnengestormd. Manlief en de kinderen waren zo goed als klaar met eten en ik had nog amper een kwartiertje om in mijn loopkleren te schieten. "Ppppppfffffffffff, ik ben gewoon te moe", verklaarde ik nader. "Je kan beter wel gaan. Je weet hoe deugddoend lopen is, zelfs al ben je moe", moedigde Johan me aan.Omdat onze jongste ook op de piste werd verwacht, besloot ik om mezelf bij elkaar te rapen en toch maar te gaan.

    Dochterlief had er echter nog minder zin in dan ik en begon meteen te jammeren toen ik mijn goede voornemen kenbaar maakte. Zij heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel, toch vooral wat zichzelf aangaat. M.a.w. ze voelt zichzelf nogal vlug tekort gedaan.

    "Ik vind het niet eerlijk", mopperde ze. "Als ik ergens geen zin in heb, moet ik het toch doen. En als jij ergens geen zin in hebt, hoeft het niet."

    "Oh neen?", antwoordde ik gelaten.

    "Neen," herkauwde ze "als ik geen zin heb om te lopen, moet ik toch gaan. En als jij geen zin hebt, mag je thuisblijven."

    "Ik heb anders ook geen zin en toch blijf ik niet thuis."

    "Maar als jij dat wil, kan je dat wel doen en ik niet."

    "Toch niet, ik moet ook, ik moet van mezelf!"

    "Jamaar, van jezelf moeten is niet zo erg als van iemand anders moeten!"

    "Van jezelf moeten is véél erger dan van iemand anders moeten," sloot ik de discussie af, na een kort wellens-nietesintermezzo en daarna scheidden onze wegen zich.

    Een uurtje later waren we terug thuis, beiden volledig opgemonterd. 

    Lopen doet inderdaad toch zo een deugd. Ongeacht of dit van jezelf of van iemand anders moet!

    25-01-2012 om 13:02 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    08-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in 2011 liep ik een dertiende maand

    Wie denkt dat ik sinds gedichtendag heb stilgezeten wat lopen betreft, heeft het mis.  De laatste dag van 2011 werd gevierd met 12 km, een gezellig drink achteraf en 's avonds helaas met een opstoot van poezenallergie.

    1 januari lag ik voor pampus, thuis en bij mijn ouders, 2 januari was terug werkendag en 's avonds werden we bij de schoonouders verwacht.  Op vier januari hebben we ons terug aan een loopje gewaagd, zo ook 6 januari en vandaag, met achteraf een gezellige nieuwjaarsborrel bij ons thuis.  Toch weer goed voor 30 km en 30 liter.

    Als enige loopdoel voor dit jaar wil ik op het jaareinde opnieuw minstens 1500 km bijeengelopen hebben, dus gemiddeld 125 km per maand.  Ondanks mijn rugklachten ben ik hier vorig jaar ook in geslaagd.  Ik liep zelfs 133 extra, zeg maar een dertiende maand.

    Ambitie om er een veertiende maand aan te breien heb ik niet, integendeel zelfs, 12 maanden volstaan. We shall see...

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster

    08-01-2012 om 15:53 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    30-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jaaroverzicht 2011
    2011 is

    het jaar dat ik mijn BMI spectaculair liet zakken
    enerzijds door te leren lopen op hoge hakken
    en anderzijds door te trainen voor een halve marathon
    die ik in Venlo ruim binnen de 2 uur uitlopen kon

    2011 is ook

    het jaar waarin ik op de sukkel raakte
    en mijn rug voor de eerste keer met een osteopaat kennismaakte
    die me gelukkig voldoende kon oplappen
    zodat ik in Bocholt op het podium mocht stappen
    vanaf dat ogenblik drink ik mijn melk
    steevast uit een protserige kelk

    de steunzolen die me eveneens moesten rechttrekken
    veroorzaakten vooral blaren die pijn deden om te verrekken
    daarom gooide ik ze zover als ik kon
    met een wijde boog in de richting van de horizon

    in oktober snelde Hasselt Dwars Door mijn maag
    ik moest er het onderspit delven en dat had ik niet graag
    wijselijk koos ik om niet meer te lopen met rugzeer
    wat spoedig leidde tot een grote ommekeer:
    hoge hakken werden definitief afgezworen en
    ook intervaltrainingen konden me niet langer meer bekoren

    tijdens de kerstcorrida liep ik dus heel op mijn gemak
    samen met dochterlief verkleed als een halve beddebak
    zo eindigden we in de middenmoot van de wedstrijd
    maar wel als eersten op vlak van originaliteit

    kortom, 2011 is

    het jaar waarin ik mijn loopdoelstellingen heb herschreven
    maar waarin de goesting om te lopen gelukkig is gebleven!

    tenslotte wens ik al mijn lezers een voorspoedig 2012!*


    grz

    een fanatieke keep-on-runster

    PS * Kent er iemand een woord dat rijmt op twaalf?  Ik alleszins niet!









    30-12-2011 om 22:51 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (2)
    29-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trommelgeroffel voor...
    ons TV-debuut: op 1'57 (na nep-Borat, en neen, dat wordt NIET mijn outfit voor volgend jaar)

    Bijlagen:
    http://www.tvl.be/nl/2011-12-28/kerstcorrida-in-meeuwen/   

    29-12-2011 om 09:08 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (2)
    28-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wie niet snel is, moet...

    ... vindingrijk zijn.

    Dat ik nog iets interessants te vertellen kon hebben dit jaar, had ik niet meer verwacht.

    Twee jaar geleden nam ik deel aan de kerstcorrida in Meeuwen-Gruitrode en vestigde er mijn persoonlijk record.  Vorig jaar had ik dit in principe moeten verbreken.  De weergoden beslisten er anders over en de wedstrijd werd afgelast.

    Consequent aan mezelf zou het er dit jaar niet van komen om mijn record te verbreken.  Het leek me echter ook eens tof om samen met mijn oudste dochter deel te nemen aan de 5 km.  En, als het dan toch niet meer over 'zo rap mogelijk' ging, waarom dan niet over 'zo origineel mogelijk'.  Er werd immers een prijs toebedeeld aan de meest origineel verklede loper.

    Enkele weken eerder hadden we al beslist om er een échte duoloop van te maken.  Maar gisteren, amper 5 uurtjes voor de wedstrijd, kreeg onze outfit, op aangeven van Dorien, the finishing touch, en wat voor één.  Achteraf bleek dit een schot in de roos te zijn.

    We hadden ons in een oude dekbedovertrek gehesen.  Dan heel simpel twee gaten in de bovenkant geknipt om ons hoofd door te steken en twee gaten aan de zijkanten, waardoor ik mijn linkerarm en zij haar rechterarm stak.  Het overtollige stof beneden werd weggeknipt, net boven de grond.  Als hoofddeksel hadden we een kussensloop - met inhoud - gebruikt.  Van een klein kussentje weliswaar, gewoon vanuit onze woonkamer.  Jaren geleden had mijn moeder mijn kussens van hoesjes voorzien, met een grote flap en zonder tiretten, zodat we het kussen er gemakkelijk konden uitnemen om de sloop uit de wassen. We staken ons voorhoofd gewoon achter zo een flap en... done.  Vooral langs de achterkant moet dit een spectualair zicht zijn geweest, omdat je dan twee kussens zag dansen boven een dekbedovertrek.

    Oefening baart kunst, zegt men wel eens.  Niet voor ons.  We deden het gewoon zonder oefening.  Om ongelukken te vermijden, hebben we wel het hele traject hand in hand afgelegd.  Bekijks hadden we alleszins genoeg, zowel voor, tijdens, als na de wedstrijd.  Je werd gewoon zelf vrolijk van al die lachende gezichten.  Zelfs de mensen die we voorbijstaken - en dat waren er heel wat - en die de boodschap kregen - opgelet, u wordt ingehaald door een bed - konden ermee lachen.

    Bescheiden durf ik dan ook meedelen dat we verdiend de eerste prijs 'Grote Snor' wegkaapten, net voor de schattige engeltjes.  Nochtans hadden onze clubgenootjes die zich verkleed hadden als meeuwen, met één plakkaat aan hun voorzijde met de boodschap "ik houd niet van Meeuwen", verwijzend naar de vogels en één plakkaat aan hun achterzijde "maar ik houd wel van Meeuwen", verwijzend naar de gemeente, zeker en vast ook een prijs verdiend.  Niet alleen omwille van de originaliteit, maar ook omwille van het vele werk dat ze erin gestoken hadden.  Toch veel origineler dan al de andere winnaars met hun afgehuurde pakjes. 

    Enfin, mijn dochter en ik hadden ons 'moment of fame' en we hebben er enorm van genoten. Wie weet, misschien komt er wel een foto in de krant of zelfs een TV-optreden (TV Limburg), aangezien we bij aankomst geïnterviewd werden met een camera op onze neus gericht.

    't Was zo tof dat ik er slecht van heb geslapen.  Nochtans heb ik lang genoeg in bed gelegen/gelopen.

    Grz

    een originele keep-on-runster

    PS Binnenkort vind je foto's op www.avtmeeuwen-gruitrode.be én verder nog een dikke proficiat aan de clubgenootjes die wel voor snelheid gingen en zichzelf weeral overtroffen.

    28-12-2011 om 21:53 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (1)
    24-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tijd voor een jaaroverzicht, maar...
    ... helaas geen tijd. Merrie kristmas!

    24-12-2011 om 16:58 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    11-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat doet een kruiwagen in een loopblog?

    Een dubbelrol spelen, tiens!

    Afgelopen vrijdag kon ik dat ding nog vervloeken, maar vandaag kon ik 'm gebruiken.

    Even terug naar vrijdag.  Tegen 19.00u begeef ik me samen met mijn man naar de runnerscorner, het clublokaal, om van daaruit een loopje te doen.  Ik gris een fluovestje van de kapstok, maar heb geen oog voor de  kruiwagen  die er, rechtop geparkeerd, onder staat.
    Een toevallig tikje tegen dat ding en het valt in al zijn lompigheid om tegen mijn been.  Resultaat : een blauwe plek van 38,465 vierkante cm.  (heb deze uitermate relevante informatie speciaal voor jullie berekend!)

    Vandaag was er het laatste bosloopje van het intergemeentelijk bosloopcriterium.  We hebben ze alle vier alle zeven meegedaan.  Dat levert ons om te beginnen al een mooi loopshirt op.  Verder is er ook een tombola onder de deelnemers van àlle boslopen.  We hebben dus 28 kansen om iets te winnen.  Moet lukken toch.

    Even ziet het ernaar uit dat het noppes wordt, maar uiteindelijk wordt mijn naam afgeroepen, gerelateerd aan een bierkorf.  Yes, zo blij als een kind.  Blijgezind deel ik nootjes uit aan mijn loopmaatjes.  Een kruiwagen om mijn prijs in te vervoeren heb ik helaas niet bij.  Gelukkig wel een kruier.  Tenslotte zal Johan er toch het meeste van mogen opdrinken (om te delen is het net te weinig, echt waar!), want ze zijn de kriek vergeten...  Maar de chocolade smaakt zeker zo goed en je wordt er niet zo vlug tipsy van.

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster

    PS Oh ja, het was best een pittig parcours, een gedeelte van een finse piste met een dikke laag boomschors en enkele heuveltjes.  Maar ik heb me goed geweerd : 8 km op 45 minuten.



    11-12-2011 om 21:02 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een loopdipje?

    Neen hoor.. enkel een blogdipje.

    'k Heb niets meer te vertellen hier. Momenteel loop ik 3x i.p.v. 4x per week op een rustig tempo en verder valt daar niets meer over te zeggen.

    Enige nieuwtje: ik heb me ingeschreven voor de 10 km in Venlo. Geen halve marathon voor mij deze keer, daar heb ik me al half mee verzoend.

    Grz

    een fanatieke keep-on-runster

    07-12-2011 om 18:31 geschreven door wiebenik  


    >> Reageer (0)




    _____________________
    _____OVER MEZELF_____

    Hallo
     Ik ben Hilde, een prille veertiger.  Ik woon in een bosrijke omgeving ergens in Limburg.  Mijn hobby's zijn lopen en lekker eten/snoepen (een noodzakelijke combinatie) en bloggen.  Ik ben gelukkig getrouwd met Johan en samen hebben we 2 fantastische dochters.


    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 12-2013
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010

      2011  2012   2013
     jan  169  134  141
     feb  173  151  159
     maa  184  150  159
     apr  123    62  160
     mei  105  159  156
     jun    80  157   175 
     jul  146    78  114
     aug  159  152  136
     sep  150  166  159
     okt  104  148  156
     nov  128  152  165
     dec  112  160  145
    tot   1633  1669 1825




      2014  2015   2016
     jan   82   165   191
    feb   162   166   119
     maa  187   182   139
     apr  173   159   163
     mei  172    195   173
     jun  150   160   140
     jul  150   171     76
     aug    77   179    140
     sept   150   193    128
     okt   168   125    140
     nov   152   183    148
     dec   167   186    158
     tot. 1790  2064 1715


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs