Recreatieve fietstochten in Vlaanderen en Zuid-Nederland
Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind,
Zichzelf een weg baant.

08-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietsen of niet
Tot 1 uur was ik aan twijfelen of ik vandaag al dan niet zou gaan fietsen, iets na twee uur was ik dan toch vertrokken. Het ging eerst richting Antwerpen. Toen ik net voorbij Polderstad (Hoboken) was werd ik aangenaam verrast door het heraangelegde fietspad, de putten waren verdwenen en het was een mooi fietspad geworden en leuk fietsen tot we terug richting Petrol reden. Na een klein stukje langst de kaai te rijden ging het dan een klein stukje over het fietspad dat naast de ring ligt.
Vlakbij de oude jeugdherberg doen deze bruggen me steeds een beetje wegdromen hoe het hier vroeger moest geweest zijn.


We nemen ook vaak foto's om door te zenden naar de routedokter, die er meestal snel werk van maken om de bewegwijzering te herstellen. 


Na Antwerpen ging het over Wilrijk en Aartselaar terug naar Schelle

Tocht van 36,3 km tegen een gemiddelde van 20,7 km/u.

08-02-2015 om 22:39 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
17-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede voornemens
Zoals de meeste met nieuwjaar, heb ik voorbij nieuwjaar ook goede voornemens gemaakt. Ik ga proberen mijn fietsblogje terug bij te houden en zelfs proberen om enkele oudere fietstochten er nog tussen te plaatsen.


Het was een beetje fris vandaag, maar toch te mooi weer om binnen te blijven.


Dat vonden ook deze schermvliegers, die waren afgezakt naar de Schorre.
 

De Schorre ligt er in de winter meestal maar troosteloos bij.


Deze tocht leidde me eerst in een boog langst de grenzen van Schelle verder door naar de Schorre om uiteindelijk langst de Rupel terug naar Schelle te rijden.


Het was een tochtje van ± 31.4 km tegen een gemiddelde snelheid van 20.5 km/u.

17-01-2015 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
02-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaventem en Leuven
Ik zou niet meer richting Brussel fietsen, maarja ... het heuvelachtige van Vlaams Brabant en het anders toch maar steeds op dezelfde wegen rijden, lokte me toch terug richting Brussel, ik zou wel wat andere knooppunten proberen.


Smalle maar toch berijdbare paadjes leidde ons hier naar Rossem.


Waar we dan ook het huis en de tuin van kunstenaar Paul Gregoir passeerden.


Van op afstand vind ik Brussel toch altijd wel iets hebben.


Als we later voorbij Brussel zijn en Vilvoorde passeren, dan vind ik het hier echter echt verloederd.


Als we Zaventem passeren, dan kunnen we natuurlijk niet anders dan ook een beetje aan vliegtuigspotten doen. Na Zaventem reden we nog door naar Leuven en dan ging het via Mechelen naar Boom waar we frietje zijn gaan steken en was onze tocht van vandaag bijna rond. 


Een tocht van 136 km tegen een bewogen gemiddelde van 19.6 km/u en met topsnelheid van 45.9 km/u

02-06-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
01-06-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondje over 't water
We hadden deze voormiddag nog van alles te doen zodat we niet vroeg de fiets op konden. Dan fietsen we gewoon nog eens een kleiner toertje.

Eerst via het fietspad naast het spoor in Niel en Boom reden we richting Rupel die we overstaken en via een ommetje Willebroek passeerden we Ruisbroek.


"De redder" blijft maar roeien als blijvende herinnering aan de overstroming van 1976. We reden nu eerst via het kanaal en daarna naast de Schelde naar Temse. Vandaar ging het dan richting Beveren.


Zie je graag open lucht tentoonstellingen, dan is 'Hof ter Saksen' in Beveren zeker een bezoekje waard. Ben je daar en tegen op zoek naar een leuk vakantieverblijfje ...


Nog in volle bouw, maar ze hebben er vast nog wel een kamertje vrij.
Via Bazel, waar ze nog steeds aan het werken zijn reden we terug naar de Schelde en het veer van Callebeek bracht ons naar overkant.


Een leuk ritje van 62.5 km tegen een gemiddelde van slechts 18.6 km/u

01-06-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
25-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inrijden
Nog steeds geen volledig lente of zomer weekend goed genoeg om een heel weekend weg te fietsen, dus maar rondje rond de kerktoren gereden.

We hadden bewust een toer uitgetekend waarbij we op regelmatige punten zouden kunnen afkorten, mocht er iets mislopen met de fiets, want het is de eerste keer dat we een grote toer zouden rijden met onze nieuwe fiets. We reden eerst richting Boom om dan via Willebroek wat in Klein-Brabant rond te fietsen.


Ook vandaag reden we voorbij Liezele fort, het was hier wel veel rustiger dan de vorige keer toen we hier voorbij reden.


De brug van Temse is de overgang van Klein-Brabant naar het Waasland. Tijd om ff te verpozen en onze nieuwe op de foto vast te leggen met op de achtergrond de ingepakte kerk van Temse. Maar ... o ... ramp ... net toen ik de foto wou nemen, kwam er een windvlaag opzetten en die smakte mijn nieuwe fiets op de grond. En ja ... zoals dat hoort bij nieuwe dingen had ik al meteen brokken, de derailleur bescherming was afgebroken. Voor de rest leek alles nog wel in orde en geef ik graag nog enkele details van mijn nieuwe fiets mee: Het is dus een Koga Signature Traveller, volledig afgemonteerd met Deore XT, het speciaal voor Koga gepimte Sella Italia, Lederen vlinderstuur, lowrider, multi-purpose pedalen, ..., weegt net geen 18 kg en de prijs ... wel, vorig jaar heb ik een nieuwe auto gekocht, deze fiets is net niet 1/3 van die wat ik toen heb moeten betalen.
 

Net voorbij de brug van Temse, als je van de richting Puurs komt, ligt deze blote madam van Karel Aubroeck. Na Temse reden we nu eerst naar Sint-Niklaas om daar dan naast de spoorweg tot voorbij Belsele te fietsen. Aan de nieuwe ondertunneling was ik ff de weg kwijt, men is hier vergeten knooppunt bordjes te plaatsen.


In Sinaai hielden we ook ff halt bij het mooie beeld van een schaapherder van Frans Heirbout.


Het was prachtig cruisen door het Waasland.


En zo bereikten we dan de Moervaart, steeds een kiekje waard. Hier zouden we maar een klein stukje naast rijden om dan verder langst de oude spoorlijn naar Stekene te rijden en vandaar reden we dan richting Nederland.


Gewoon maar ff de grens over om toch te kunnen zeggen dat we vandaag in Nederland hebben gefietst.


Een originele manier om fietsen te recycleren hebben ze in Kieldrecht.


Met de haven op de achtergrond reden we nu terug richting Antwerpen.


Regelmatig eens verpozen om een versje te lezen.


In Beveren staken we ff een frietje en vroegen ons in het park af, wie er nu eigenlijk het onderspit moet delven.


Deze eerste langere tocht met onze nieuwe fiets was er één van 138.7 km tegen een gemiddelde van 19.4 km/u

25-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
19-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FortenGordel
Vandaag mooi weer en dan ook nog eens de FortenGordel, dus wij met z'n allen de fiets op.


We reden eerst naar het Fort van Edegem om ons daar in te schrijven en onze tocht van 20 km aan te vatten.


Bij de tussenstop was er veel animatie voorzien van de jeugd, Robbe en Lena die een balletje proberen te slaan.


Of zich ff Robin-Hood waanden.


Terwijl was Maarten in de lucht aan het fietsen.


Dit was allemaal te beleven in het fort van Mortsel.


Maar ook in het fort van Edegem was er van alles voorzien.


Maarten op de klimmuur terwijl Robbe langst de ladder naar boven klimt.


En als Robbe dan terug naar beneden komt, is het de beurt aan Lena.


Afsluiten deden we nog ff bij de melkboerderij zodat we vandaag toch een tocht van in totaal 52 km gereden hadden. De tocht wijkte wel een beetje af van het plannetje hierboven

19-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
11-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mano Mundo
Niet zo ver maar aangezien het toch een festival is voor de bewuste mens, konden we natuurlijk niet anders dan met de fiets naar Mano Mundo te rijden. Bovendien ligt de fietsenparking vlakbij het festival en heb je dus absoluut geen parkeerprobleem.

Dit festival is ook steeds een groot feest voor de kinderen, allerlei spelletjes en toestanden met toch steeds een achter liggende gedachte. Of dat de kinderen er echt veel van opsteken weet ik niet, ze amuseren zich er meestal geweldig en zo ook vandaag weer.


Eerst krijgen ze de nodige instructies en dan is het een wedstrijd, Maarten neemt het als arme met gebonden handen op tegen Lena en Robbe die de rijken zijn.


Met gebonden handen zo'n klimmuur op klimmen bleek toch wel onmogelijk voor Maarten.


Lena maakte een prachtige twijgen mandje die nu mijn schoorsteen siert.


En terwijl Lena aan het knutselen was, deden Maarten en Robbe een kwis ivm kinderarbeid, waar ze uiteindelijk toch ook naar hun beloning mochten happen.


En dan tenslotte nog een klassiek spelletje.

Ja, we hebben tussen door ook wat naar optredens gekeken, zoals Slongs Dievanons.


We zullen ongeveer 22 km gefietst hebben.

11-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
10-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naar de zoo
Wij hebben een abonnement zoo-Planckendael en als we naar de Zoo in Antwerpen gaan, dan deden we dat meestal in de week omdat we dan met de trein kunnen gaan, wat veel goedkoper is dan met de auto, maar in het weekend stopt er geen trein in Schelle.
Vandaag zouden we dan ook nog eens naar de Zoo treinen ... maar de kinderen wilden niet met trein, ze wilden met de fiets. k Vind dit toch steeds een beetje gevaarlijk met het verkeer in t stad, maar we gingen het toch maar eens proberen.

Lena was de fotograaf van dienst:


We konden af en toe een glimp opvangen van het pasgeboren kuiken





Ook deze helden mochten niet ontbreken

10-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
09-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voetgangers tunnel
Klik op de afbeelding om de link te volgen We hadden vandaag een tochtje linkeroever gepland.

Ter voorbereiding van onze fietsvakantie de komende zomer moeten we toch nog heel wat km's oefenen.
Normaal zouden we de fietsers tunnel aan de Kennedy tunnel nemen om de linkeroever te bereiken. Daar aangekomen bleek de lift defect, en de kinderen langst de roltrap met hun fietsen naar beneden, dat wou ik toch absoluut nog niet riskeren, dus reden we door naar de voetgangerstunnel aan het Sint-Jans-Vliet.
Met de lift gingen ze naar beneden, maar toen we langst de overkant aan kwamen stond er zover volk aan de lift te wachten dat ze toch langst de roltrap naar boven wilden gaan. Naar boven vind ik zelf ook niet zo erg als naar beneden en die houten roltrap die heeft wel iets. Het heeft echter heel wat zweet en bijna tranen gekost en ik denk niet dat ze de eerste jaren nog met de fiets langst de roltrap naar boven zullen gaan.
Het vervolg van onze tocht verliep rustig langst Burcht, Kruibeke en Bazel om dan met het veer van Callebeek terug de andere Schelde oever te bereiken.



Was een tochtje van 41 km tegen een gemiddelde van 14.6 km/u

09-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
05-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterstad
Eerst niet van plan om vandaag een fietstocht te maken, toch kon ik niet binnenblijven.

We zouden niet zo ver fietsen als gisteren, die tocht moet eerst nog wat verteren, dus een kortere tocht richting Mechelen gestart. Eerst richting Rupeldijk gereden en dan de Rupel gevolgd tot de splitsing of samenvloeiing in Rumst en daar dan de eerst brug over gestoken. Tot net voorbij Walem reden we dan verder langst de Beneden-Nete.


Tussen Walem en Mechelen vinden we ook verrassende boswegels die wel aangenaam rijden zijn als het droog genoeg is. Nu reden we verder naar Mechelen via De Nekker.


We kwamen dus langst de oostzijde Mechelen binnen gereden.


De ene brug volgde de andere op als we de Dijle bleven volgen steeds meer het centrum van Mechelen binnen rijdend


En zelfs net voor er een HST over zou rijden.


Het viel mij nu pas echt op hoeveel water we in Mechelen terug vinden.


Na al deze bruggen en waterpartijen reed ik ook ff de stad binnen en daar was net een heiligen carnaval ofzo bezig. Dus maar ff te voet met mijn fiets door de binnenstad tot dat de stoet voorbij was en ik mijn tocht fietsend kon verder zetten.


Terug naar huis rijden zou ik doen tussen de Grote vijver en de Dijle, steeds leuk fietsen met water links en rechts.


Niet zo een lang tochtje als gisteren maar toch verrassend leuk over 57.7 km tegen een gemiddelde van 21.1 km/u

05-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
04-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zag Rubens het zo?
Echte lente kan je het nog steeds niet noemen en toch zijn we al in mei.

Vandaag een ritje richting Brussel gepland. Op tijd vertrokken zodat ik nog het laatste veer Schelle-Wintam voor de middagpauze zou kunnen nemen. Eerst reden we nog ff langst het kanaal om dan via Breendonk naar Londerzeel te rijden. Ik merkte onderweg dat ik een stuk van de brouwersroute aan het rijden was.


Net voorbij Meise moest ik van de fiets op een zeer korte maar te steile helling voor mij, ze lag net voorbij een bocht en ik had ze niet zien aankomen. Ik was al wel aan het balen, ik hou wel van een heuvelachtig toertje en vandaar dat ik Brussel vandaag aandeed, echter, ik kan wel waarderen dat de wegen een beetje menselijk zijn maar kasseiwegen of van deze zand wegels maken het klimwerk toch zwaarder. Het was de eerste keer dat ik de uiterste knooppunten net voor Brussel nam, waarschijnlijk ook de laatste keer. Buiten de minder betere wegen uitgekozen voor de knooppunten hier, waren ook de anti-fiets mentaliteit hier enorm. Op een gegeven moment moest ik van het fietspad omdat er wagens op geparkeerd stonden, k heb ze geteld, het waren er 23, ja 23 wagens geparkeerd op het fietspad in één straat. Nu snap ik ook beter de opmerkingen van de fietsersbond wanneer ze het over Brussel hebben. Tenslotte was het ook het landschap aan Vilvoorde en Machelen dat niet tot aangenaam fietsen aanleiding gaf, verlaten industrieën en troosteloze landschappen, nee, ik denk echt dat ik hier niet meer kom fietsen. Het buitenverblijf van Rubens was dan ook terug een leuke verademing.


Het landschap werd terug genietbaar en met volle moed vatte ik de terug weg aan. Ik zou vooral langst het kanaal Brussel-Willebroek terug naar de Rupelstreek rijden, is lekker rechtdoor. In Kapelle-op-den-Bos zag ik een frituurtje, net op tijd om mijn honger te stille en krachten op te doen om mijn rit van vandaag af te werken.


121.8 km hadden we afgelegd tegen een gemiddelde van 19.7 km/u maar toch een topsnelheid van 42.1 km/u gehaald.

04-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
01-05-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duvel on tour
Op deze communistische feestdag liet ik me eens verleiden om mee te doen met de "Duvel on tour" familiefietstocht.

Nog steeds zonder koga reed ik naar het startpunt dat het dichts bij mij thuis was en dit was het Boothuis in Heffen. Het had er alle schijn dat het een mooie dag ging worden, meer moeten wij niet hebben. Na ingeschreven te zijn, besloot ik eerst de grote lus te gaan volgen, dus reed ik richting Willebroek en van daaruit ging het dan richting Ruisbroek en Puurs. Een van de controle punten was in het fort  van Liezele ondergebracht.


Het museum was ook beperkt open, en daar maakte we dan ook dankbaar gebruik van om ff rond te kijken.
Na deze controle post zou onze volgende controle post, ook de tweede startplaats, de brouwerij van den Duvel zijn.


Tijdens het nuttigen van onze gratis aangeboden Duvel ff verpozing bij gezellige deuntjes en dan konden we er weer tegen om de volgende km's af te malen.


Natuurlijk ook niet vergeten een foto te nemen van de Brouwerij.


We hadden vandaag al flink wat vaart gemaakt, voor fort Liezele heb in zonder moeite in het wiel van twee wielertoeristen kunnen hangen en voor den Duvel ben ik in het wiel gedoken van een groep MTB'ers. Maar nu, nu stond ik net zoals iedereen stil aan de brug der zuchten.


In Klein Willebroek was er ook nog een controlepost en hier groet ik toch ook steeds de trekker. Voor de tweede wereldoorlog werden boten en schepen getrokken door de schipper en of zijn familie. Hiervoor moesten er naast de waterlopen natuurlijke mooie paden liggen zodat men zonder hinder de boten kon trekken of jagen. De meeste van die trekpaden of jaagpaden, zijn nu die prachtige fiets- en wandeldijken bij de meeste van onze rivieren en kanalen.


Onze volgende stop was in het Museum Rupelklei in Rumst, meteen ook de laatste controlepost. Aandachtig luisterden we naar de verhalen uit de Rupelstreek om daarna terug uitgerust onze rit verder te zetten, eerst over de fietsersbruggen en tenslotte terug naar ons startpunt in Heffen. Nu nog de terugweg naar huis en we hadden één van de eerste echte prachtige fietsdagen van dit jaar beleefd. 


Het volledige route bedroeg ongeveer 51 km en liep grotendeels langst knooppunten. Samen met de heen en terug weg legden we 80.6 km af tegen een gemiddelde van 22.1 km/u en haalde we een maximum snelheid van 38.5 km/u.

01-05-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
21-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk lente
Zou de lente nu eindelijk beginnen? Het zou vandaag een mooie zonnige dag worden, slecht 14° maar na zo'n lange winter vinden we dit uitstekend.

Het is nog wachten op mijn Koga, dus stapte ik op mijn vertrouwde fiets en vertrok richting Aalst.
In het begin van de tocht was het nog wat bewolkt maar eens Londerzeel voorbij, was de zon er en ze liet zich toch al goed voelen.


Het was nog rustig op de fietswegen en zo heb je dan altijd nog wat meer kans om van de vergezichten te genieten. En nu kwam ook Aalst in zicht.


Op het pleintje was het ook te zien dat de jongelui van dit lentezonnetje aan het genieten waren.


We reden nu richting Dendermonde, en ook hier zijn aangename jaagpaden.


Nadat een visser van zijn oren maakte omdat hij zijn visstokje op het fietspad had gelegd en vond dat ik niet op het fietspad mocht rijden bereikte ik Dendermonde, maar was een bordje voorbij gereden. Als je zo'n hele toertjes rond dat punt draait, dan is het te begrijpen waarom dit paard zo steigert.


Na een korte pauze aan de Brusselse poort en het terug bereiken van de juiste knooppunten zouden  we nu richting Temse fietsen.


Net na Dendermonde ben ik ook ff van knooppunten af gegaan om een brug over te steken zodat ik later geen veer zou moeten nemen om de Schelde over te steken. Eerst reed ik ook nog eens langst het groot broek in Moerzeke en ook de Mira brug lag op de weg naar Temse. Daar verlieten we terug oevers van de Schelde en ging het nog via een klein omweg richting Bazel om dan via het veer van Callebeek in Hemiksem te belanden. De weg richting het veer was wel grondig gewijzigd in de winter, het overstromingsgebied nadert nu echt wel zijn voltooiing.


We reden vandaag 106.2 km tegen een gemiddelde van 22 km/u

21-04-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
14-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speeltuinen
Als de kinderen mee gaan fietsen, dan stoppen zij al eens graag bij speeltuinen.

We reden eerst via Hemiksem naar Hoboken. Daar in het park is een grote speeltuin, maar op deze lente dag was er ook een korfbal wedstrijd en een partijtje straatvoetbal. Na een voor de kinderen leuk op onthoud reden we naar de volgende grote speeltuin. We doken de Boomsesteenweg onderdoor en kwamen enkele km's verder in het Nachtegalen park. Hier was het duidelijk te zien dat iedereen met kinderen lang op deze eerste lentezon aan het wachten is geweest, de speeltuin, het terras en al de banken rond de speeltuin zaten vol. Na het speelhafluurtje, de nodige snacks en verfrissingen was het nu tijd om langzaam de terugweg aan te vatten.


Eerst nog ff poseren bij een flauwgevallen boot en dan ging het boven de Craeybeeckstunnel richting Aartselaar. We passeerden er ergens een golfterrein en Robbe vond er een golfbal langst het fietspad en fier met zijn trofee fietste hij verder. Toen we de Boomsesteenweg terug over staken passeerde we nog langst de melkboerderij waar we de drinkbussen vulden met verse koeien melk.


Een leuk tochtje zonder al te veel gezeur van ± 33 km.

14-04-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
07-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag
Eerste keer dit jaar dat we twee dagen achter elkaar gingen fietsen.

Het ging eerst via Hemiksem en Hoboken naar de Ring rond Antwerpen, althans, toch het fietspad dat er naast ligt. Vandaar ging het dan richting Schoten.


Altijd een mooi zicht als we net voor Schoten het Albertkanaal over rijden. In Schoten zelf zouden we deze keer niet meteen afslagen en het Albertkanaal volgen maar we gingen nu eens een klein stukje naast het Kempisch kanaal rijden om dan bij knooppunt 20 ook deze jaagpaden te verlaten en richting Schilde te rijden. We reden net onder Schilde door en terug naar het Albertkanaal waar we nu wel eventjes langst de boorden bleven rijden, terug richting Schoten. In Wijnegem, net voorbij het sluizencomplex staken we het kanaal dan over en reden nu over Wommelgem, Ranst en Broechem richting Lier.


Net voor Lier konden we ook weer genieten van water langst rechts en bootjes langst links. Na Lier reden we via de Nete naar Duffel. Hier zijn werken aan de spoorweg brug zodat we hier de omleiding moesten nemen. Over Rumst en Boom reden we nu verder om tenslotte langst het mooie fietspad langst de spoorweg in Niel terug Schelle te bereiken.


Ons tochtje van vandaag was 92.5 km en legde we af tegen een gemiddelde van 22.8 km/u.

07-04-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
06-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naderend afscheid
Lente blijft echt wel heel lang op zich wachten. Ik wacht er wel niet op om mijn tochtjes te maken.

We reden eerst richting Lier. Al zeer snel passeerden we Reet, vlakbij een winkel waar ik vrijdag ook nog was geweest.
Een drietal jaar geleden kocht ik een nieuwe fiets voor Maarten, een 26". Vorig jaar reed Maarten dan op mijn oude mountainbike want bij de voorjaarskuis van de fietsen was er toen een fiets te slecht bevonden om nog mee verder te rijden, dus moest iedereen een trapje opschuiven, Maarten dus mijn oude mountainbike, Lena op die fiets van Maarten en Robbe tenslotte op die van Lena. Nu vorige week gingen we de eerste keer dit jaar met z'n allen weer fietsen, de familiefietstocht van de Scheldehappening. Nog voor we in Boom waren had Lena al zo hard gezaagd dat haar fiets niet vooruit ging en dat ze die mountainbike wilde dat Maarten maar toegaf en hij terug op die kleinere fiets zou verder rijden. Zadel heel hoog gezet, maar die fiets is toch wel echt te klein voor Maarten. Bij thuiskomst mijn zadel eens op z'n laagste gezet en Maarten er een toertje mee laten rijden en dit ging perfect voor hem, maarja dan zou ik zonder fiets zitten. Normaal zou ik maar volgend jaar of over twee jaar mijn nieuwe fiets kopen, dit is dus allemaal versneld en vrijdag was ik dan bij Fietsen De Zwaluw in Reet om mijn Koga Signature te bestellen. Vandaar dus de titel, langzaam maar zeker neem zal ik afscheid moeten nemen van mijn nog niet zo oud ros waar ik toch wel heel leuke tochten heb mee gedaan en de nodige km mee heb afgelegd. Voorlopig mag die mij dus nog wel eventjes dragen en zo reed ik nu dus ook verder richting Lier.
Van Lier uit reden we richting het Albert kanaal.


Het was met dit nog steeds afwezige lente weer wel heel rustig rijden op de jaagpaden langst de Kleine Nete. 
Aan de jaagpaden langst het Albertkanaal waren ze op verschillende plaatsen aan het werken zodat we hier en daar een kleine omweg moesten maken. Dit heeft natuurlijk ook steeds het voordeel dat je andere dingen ziet.


Zo reden we door Oelegem en kregen we de aparte kerktoren te zien en passeerde we daar ook de windmolen.


We reden nu de zon zich ook af en toe al eens liet zien nog verder langst het kanaal tot in Schoten en vandaar ging het dan richting Ring om vandaar dan weer over Wilrijk, Hoboken en Hemiksem weer langst de Scheldeboorden kwamen om de laatste meters van vandaag af te leggen.


Een tochtje van 83,4 km afgelegd met een gemiddelde van 21,8 km/u

06-04-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
01-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scheldehappening
Geen april grap en toch mooi weer. Vandaag was het de Scheldehappening, de ideale start om het fietsjaar met de kinderen te openen.

We reden eerst naar het veer in Schelle, daar zou een infostand stand staan waar we de nodige info zouden kunnen bekomen. De kinderen kozen er om de fietstocht van 21 km richting Boom te volgen. Dus waren we op weg naar Boom. 
Deze eerste fietstocht vertrok met veel gesakker, dan kon Robbe weer niet vooruit, dan ging het fietsen bij Lena niet meer, nog voor dat we in Boom waren had Lena al zo hard gezaagd bij Maarten om van fietsen te wisselen dat die uiteindelijk maar toegaf en zelf terug op die kleinere fiets te rijden. In Boom hadden ze eerst de volle aandacht voor de vissen die werden gevangen in de Rupel.


En dan was het tijd voor een boottochtje over de Rupel, op deze dag slechts voor de spotprijs van 1 €uro. De tijd vloog snel en we wilden nog langst het Heemmuseum in Hemiksem rijden, dus probeerde we wat vaart te zetten na onze boottocht en aan knooppunt 18 verlieten we dan ook het traject van de fietstocht om zo via knooppunt 17 naar Hemiksem te rijden en naar de Abdij. Echter toen we daar aankwamen, kwamen ook de laatste bezoekers buiten en sloot het museum. Reste ons dus niets anders dan naar huis te rijden en deze eerste familie fietstocht af te sluiten.

We hadden ongeveer 22 km gefietst.

01-04-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
Categorie:met de kids
» Reageer (0)
03-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Om 't water
Nog niet veel lente in aantocht, maar toch met alle plezier de fiets op.

We reden eerst richting voetgangerstunnel aan 't Sint-Jansvliet. 


En zo bekeken we Antwerpen ook nog eens van de rechter oever. Na de Schelde ondergedoken te hebben, zouden we de knooppunten volgen richting Temse, maar niet de kortste route, we zouden de knooppunten nemen die het dichts bij de Schelde liggen.


Zo passeerden we onderweg Bazel met het kasteel Wissekerke.


En hielden we in Rupelmonde ff halt bij het standbeeld van Mercator.


Als we bijna in Temse zijn, zien we langst de overkant reeds De Notelaar liggen, daar zou ik straks ook nog voorbij rijden. Na Temse reden we langst de andere Schelde oever verder naar Zeekanaal Brussel-Schelde.

Ook gewone rivierboten kunnen aantrekkelijk gemaakt worden.
We reden nu nog via Willebroek naar Boom en dan via de oevers van de Rupel zouden we uiteindelijk Schelle terug bereiken.


Een tochtje van net geen 80 km en we reden hem tegen een gemiddelde van 21.2 km/u.

03-03-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
16-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mountainbike route
Ons tochtje van vandaag vertrekken we richting Waasland. We rijden eerst naar de fietserstunnel naast de Kennedytunnel.


Zo vroeg in het jaar is het nog redelijk rustig in deze tunnel en zijn er weinig fietsers of voetgangers die langst hier oversteken.


Nu gaat het gemakkelijk via de lift, maar ik kan mij nog herinneren dat hier vroeger een roltrap stond en dat vond ik toch altijd een beetje griezelig, vooral bij het naar beneden gaan had ik steeds schrik dat ik mijn fiets niet zou kunnen tegenhouden en dat die naar beneden zou totteren.
Over ' water reden we nu richting Fort van Haasdonk. 


De laatste meters naar dit Fort waren fietsknooppunt onwaardig, maar ik wist toen nog niet wat er nog ging komen toen ik het bordje naar knooppunt 98 vervolgde. 


Ik kwam in een slijkweg waar mijn fiets wegzakte, ik had veel moeite om overeind te blijven, maar van de kuisbeurt die ik mijn fiets had gegeven bleef niets over. Volgens mij hebben de parkourmeesters zich hier vergist en moest dit geen stuk van het knooppunten netwerk zijn maar van een mountainbike route.
We reden nu naar Temse om daar de brug over te steken en dan langst de Schelde verder te rijden.


De Westhinder hield langst de overzijde in Rupelmonde nog steeds trouw de wacht en wat verder bereikten we de sluis van Wintam, we staken niet over maar reden verder langst het kanaal richting Willebroek. Na Willebroek kwamen we in Boom en dan ging het langst de spoorweg naar Niel en verder naar huis.


Een winters tochtje van 72 km tegen een gemiddelde van 21 km/u.

16-02-2013 om 00:00 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Dagtochtjes
» Reageer (0)
04-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiscale voordelen.
Alles wordt belast, alles wordt duurder ...

nee, niet alles !!!

Fietsen is de grote uitzondering. 
Buiten dat fietsen milieuvriendelijk, ontspannend, ... en zoveel anders zijn, is fietsen zowel voor werkgever als werknemer fiscaal voordelig.

De werknemer kan een fiets vergoeding ontvangen tot € 0.22 per km belastingvrij, bovendien moet de werkgever hierop geen RSZ bijdragen betalen.
Ook alle kosten i.v.m. fietsen die de werkgever doet zoals bouwen van een fiets stalling, fietsen en bagagetassen, veiligheidskledij, .... kunnen door de werkgever aangegeven worden voor 120%, praktisch dient hij enkel zijn afschrijvingen fiscaal met 20% op te trekken, deze 20% dient later niet mee in rekening genomen te worden bij een meer- of minderwaarde na een eventuele verkoop.

Veel site's maken dit allemaal nog wat duidelijker:

Fietsen naar het werk: de fiscale voordelen op een rijtje Kluwer fiets-velo
Fiscaliteit Fietsersbond  taxonomy
Woon-werkverkeer  Fietsersbond woonwerkverkeer
Met de fiets naar het werk: fiscale duidelijkheid rond de bedrijfsfiets SD Worx met-de-fiets-naar-het-werk
Fiets  Slimweg voor_werkgevers
Nieuwe fiscale regels voor fietsgebruik in woon-werkverkeer  Provincie Antwerpen  fiscale_voordelen 
Fiets en Werk Fietsen.123  fiets-en-werk 

04-02-2013 om 12:21 geschreven door Klungelbeest

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:Tips en Trics
» Reageer (0)


Inhoud blog
  • en nu dan
  • daar is de lente
  • Fietsen of niet
  • Goede voornemens
  • Zaventem en Leuven
    Categorieën
  • Allerlei (7)
  • Dagtochtjes (62)
  • Meerdaagse trips (26)
  • met de kids (16)
  • Tips en Trics (2)
  • agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Archief per maand
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
    Fietsze
  • fietsmaatje

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Aanbevolen links:
  • Fietsnet, de Fietsrouteplanner voor de knooppunten
  • Jeugdherbergen in Vlaanderen
  • pdf veerdiensten waterwegen en zeekanaal nv
  • 7 veerdiensten van VLOOT
  • Een Velotariër vreet kilometers op de fiets
  • een ander leuk fietsers blogje
  • fietsreis naar Santiago De Compostela
  • De Vakantiefietser informeert over fietsreizen moedigt fietsreizen aan.
  • Rijwielen De Zwaluw te Reet
  • Fietsen De Nutte
    Een interessant adres?
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Queen
    Jazz (1978)
    Bicycle Race


    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like

    You say black I say white
    You say bark I say bite
    You say shark I say hey man
    Jaws was never my scene
    And I don't like Star Wars
    You say Rolls I say Royce
    You say God give me a choice
    You say Lord I say Christ
    I don't believe in Peter Pan
    Frankenstein or Superman
    All I wanna do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my
    Bicycle races are coming your way
    So forget all your duties oh yeah!
    Fat bottomed girls they'll be riding today
    So look out for those beauties oh yeah
    On your marks get set go
    Bicycle race bicycle race bicycle race
    Bicycle bicycle bicyI want to ride my bicycle
    Bicycle bicycle bicycle
    Bicycle race

    You say coke I say caine
    You say John I say Wayne
    Hot dog I say cool it man
    I don't wanna be the President of America
    You say smile I say cheese
    Cartier I say please
    Income tax I say Jesus
    I don't wanna be a candidate
    For Vietnam or Watergate
    Cos all I want to do is

    Bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle bicycle bicycle
    I want to ride my bicycle
    I want to ride my bike
    I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like






    Fietsweer
    Schelle
    Meer fietsweer in Schelle


    My Great Web page
    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs