Cyclocross & Wegwielrennen
Verslagen, uitslagen & mijn wedstrijdkalender
Inhoud blog
  • Nieuwe blog online
  • Nieuw blog
  • En we zijn terug vertrokken
  • Trainen op een laag pitje
  • Terug aan't trainen !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    01-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 November - Meer (VDN)
    Na amper 4,5uur aan slaap door een leuk feestje in de hipste keet van Antwerpen kwam ik vrij vermoeid aan de start. Op een technische omloop zoals die van de Moste is dat natuurlijk dodelijk & regelmatig kwam ik wel eens in contact met de grond. Toch nog een 16de plek op 25deelnemers kunnen bemachtigen & de schade in het klassement is beperkt gebleven.
    Ik sta nog steeds op plek 8, maar wel met evenveel punten als Tom Schallenbergh die 2 puntjes ingelopen is.

    Volgend weekend rij ik zaterdag Rijkevorsel bij de Moedige Veldrijder. Zondag weet ik het nog niet goed.
    Vanavond ga ik ook terug trainen op de piste aangezien ze vrij slecht weer voorspellen voor de rest van de week.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-12-2009, 09:38 geschreven door Dennis  
    28-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer!
    Vanavond nog een 'zwaar' feestje & morgen ben ik paraat te Meer voor een race bij de Verstandhouding der Noorderkempen.
    Ik verdedig er mijn 8ste plek en hoop stiekem weer een top 15plek te rijden.

    Laat het maar gieten morgen!

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-11-2009, 16:08 geschreven door Dennis  
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe aanwinsten

    Binnenkort mag ik weer enkele nieuwe aanwinsten verwachten.
    Een FORT frame (alu) waardoor ik mijn oud excluziv frame te koop kan aanbieden.
    Voor 150€ mag u het komen ophalen, heeft gebruikssporen maar is voor de rest nog in perfecte staat.

    Wegens verkoop van mijn mtb kwam er ook budget vrij voor een nieuw setje wielen van XPOZED.
    50mm carbon, met grijze decals.
    Nu rest er mij enkel nog de moeilijke beslissing om nieuwe crosstuben te kiezen. Ga ik voor de Challenge Griffo met een allround profiel of kies ik voor de Grifo XS voor droge & bosrijke omstandigheden (die ik dan mss wat minder kan gebruiken).

    Ondertussen verkoop ik ook nog 2 setjes wielen:

    Shimano WH500 (gebruikt) & een setje Tiagra naaf-Jazz Velgen (nieuw).
    Beide mogen de deur uit. Stuur me maar een berichtje als je intresse moest hebben.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-11-2009, 13:23 geschreven door Dennis  
    23-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 November - Herenthout (VDN)
    Na een week vol stress, spanning en operatie van de papa waren de omstandigheden niet echt ideaal.
    Op de wekelijkse woensdagtraining ging het voor geen meter en ik zag het dan ook niet echt zitten dit weekend.
    Onderweg naar de cross dan telefoon gekregen met de boodschap dat de operatie zeer goed verlopen was & dat met mijn vader alles super ging (hij keek zelf al naar de TV ). Zo'n goed nieuws krijgen is dan natuurlijk zeer leuk & vooral de moraal ging omhoog. Ik zag het allemaal direct al wat beter zitten...

    Aangekomen in Herenthout konden we vaststellen dat het parcours weer helemaal hertekent was tegenover vorig jaar. De lus achter de serre die vorig jaar één en al modder was is vervangen door een grote lus door een maisveld (weeral  ), een technische passage in het bos.
    Ook waren er weer balkjes van de partij (die juist ver genoeg lagen om over te springen ipv te lopen; spijtig genoeg ben ik dit niet meester ).

    Bij de start stond ik wonderwel op de 2de rij (wat niet klopt want ik heb startnummer 11 in het klassement) en moest ik in de eerste strook een hele hoop volk voorlaten. Duwen & wringen is nog niet echt mijn ding blijkbaar, ik schat dat ik ergens rond plek 20 het bos ben ingedraaid.
    Bij het uitkomen zag ik de eerste renners al in de helft van het maisveld verschijnen & zag ik mijn dichtste concurenten in het klassement ook al zéér ver uitlopen. Tijd om de turbo aan te zetten & aan een inhaalrace te beginnen. Ik win de ene plaats na de andere en kom na 2 ronden al in de buurt van Tom Schallenbergh die ik direct achterlaat. Ook Dirk Baeten & nog enkele andere moeten er aan geloven. Daar waar ik vorige weekends direct moest gaan zitten na een bocht kon ik nu bijschakelen, versnellen en demarreren...

    Na een ronde of 5 kwam ik dan in de buurt van één van mijn laatste dichte concurenten in het algemeen klassement, Tom van de Water, die trouwens op heel wat supporters kon rekenen. Ik koos ervoor, op aanraden van Eric & Stefan, om enkele minuten te herstellen in zijn wiel om nadien het verschil te kunnen maken. Wanneer ik hoorde dat er nog 3 ronden te rijden waren besloot ik om te versnellen. De eerste 3 versnellingen kon hij nog beantwoorden maar na enkele pogingen zag ik dat er gat gemaakt was van een goede 50 meter.  Ik ben dan vollop doorgaan tot het gat definitief was. In de voorlaatste ronde zag ik dan Tijs rijden die ik voor de eerste keer dit seizoen kon dubbelen. In de laatste lussenstrook ben ik hem dan voorbijgegaan & met 2 gingen we de laatste rechte lijn in waar we er nog een prestigespurtje uitpersten (waar ik wel geklopt werd ).
    Ik eindig op een 11de plaats, maar een top 10 zat er zeker in. Mits een iets betere start had ik zeker nog een plaatsje kunnen opschuiven. De persoon op plek 10 finishte amper 50 meter voor mij...

    Winnaar: Kris Snels
    Uitslag: 11 / 28 deelnemers.

    Ook in het algemeen klassement doe ik een goede zaak. Ik spring van plek 11 naar plek 8.
    Hopelijk kan ik dit vasthouden & bereik in binnenkort ook eens mijn nieuwe doelstelling: een top 10 plek bij de VDN rijden.

    Volgend weekend is het cross te meer. De dag ervoor heb ik wel een VIP feestje in de noxx. Hopelijk brengt dit niet te veel schade aan mijn klassement
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-11-2009, 09:55 geschreven door Dennis  
    17-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 & 15 november
    Dit weekend heb ik geen wedstrijden gereden.
    Zoals reeds aangekondigd hebben we zaterdag geprofiteerd van het goede weer om er een flinke duurtraining van te maken. Na een goeie 93 kilometer kwam ik net voor donker aan. Met toch nog een gemiddelde van 27km/h was ik tevreden!
    Zondagmorgen was de regen voor mij de spelbreker om deel te nemen aan de Toertocht van Kalmthout. Ik heb er dan maar een korte rollentraining van gemaakt.
    Ondertussen begint de rug weer zijn rol te spelen & moet ik nog een dringend langs de kraker passeren.
    Dit weekend rij ik zaterdag te Herenthout, zondagmiddag ben ik van dienst op het doopsel van mijn nichtje & moet ik de cross bij de WTK laten schieten (maar feesten mag ook wel eens ;-) )
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2009, 11:18 geschreven door Dennis  
    13-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woendag 11 November - Merelbeke LRC

    Woensdag waren we van de partij te Merelbeke in de buurt van Gent.
    Reeds bij het aankomen zagen we dat er een lekker stukje geklommen mocht worden, door een maisveld vol met klei & modder. Lekker! Echte cross; het zou zwaar maar mooi gaan worden.
    Bij de start besloot ik achteraan te starten om mij op de eerste klim wat naar voor te begeven. Dat ging perfect, ik schat dat ik rond plaats 5 zat na de beklimming en bij het versnellen bleek ik een redelijk technisch probleem te hebben, enkel op de 25-23 kon ik vlot rondrijden. De rest van de kroontjes trapte door... Na anderhalve ronde kon ik dan wisselen maar eerlijk gezegd was de fut er een beetje uit, de laatste weken rij ik meer dan een halve cross rond als een toerist. Een dipje misschien? De privé problemen zullen er waarschijnlijk ook wel wat tussen zitten...
    Na een paar ronden moest ik mijn concurenten laten rijden & enkele ronden later werd ik zelf gedubbeld door iemand die ik er in Zele nog vlot wist af te rijden...
    Ik eindig als 11de van de 18. Niet tevreden dus

    Deze zaterdag zou ik te Puurs rijden; maar ik heb besloten om niet te starten. Een duurtraining op zaterdag & een ouderwetse toertocht op zondag zullen deugd doen denk ik. Nadien een beetje cross kijken op de TV en vooral wat rusten !

    Volgende week rij ik Herenthout bij de VDN. Allen op post!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2009, 09:13 geschreven door Dennis  
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 november 2009 - Strijbeek (VDN)
    Na een deugddoende vakantie vol met snot, keelpijn, opkomende griep & een irritant hoestje besloot ik om zaterdag niet te starten in Lichtaart om de schade voor zondag te beperken.

    Bij de opwarming had ik een redelijk goed gevoel alhoewel ik de 2 voorafgaande weken niet veel getrained had door omstandigheden. Bij de start stond ik op de 2de rij rechts en dat was blijkbaar niet echt een goede keuze; links schoot men weg als een pijl uit een boog & rechts bleef wat hangen waardoor ik als 3de laatste ofzo het veld in draaide. Het liep ook voor geen meter, kracht zetten ging niet en ik heb dat indruk dat ik maar wat van links nr rechts hobbelde Na de slechte start een paar plaatsen kunnen opschuiven maar nooit echt kunnen versnellen. Normaal kan ik elke ronde 1,2 of zelfs 3 serieuze versnellingen plaatsen om zo een gat dicht te rijden of van mijn concurenten weg te rijden; vandaag lukte me dit echt niet. Een leeg gevoel, hoofdpijn, snot, hoesten... Het ging me niet af, gevolg van de ziekte/stress van de laatste weken denk ik.
    Alhoewel ik op serieuze achterstand van mijn concurenten voor het algemeen klassement aankwam (en ook gedubbeld!!! ) heb ik toch de schade kunnen beperken tot een paar punten/plaatsen.

    Winnaar: Tom Wilmsen (onterecht volgens mij maar soit!)
    Uitslag: 17de/24 deelnemers

    Normaal zou ik woensdag bij de LRC starten te Merelbeke. Misschien beter wat uitzieken, we zien wel...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-11-2009, 08:39 geschreven door Dennis  
    05-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Planning dit weekend
    Hallo,

    Waarschijnlijk start ik zaterdag niet in de wedstrijd te lichtaart.
    Ik sukkel al sinds vorige vrijdag met een snotvalling/keelpijn/hoest die nu stilaan het onderspit moet delven tegen de resem siroopjes & sprays.
    Zondag start ik zowieso te Strijbeek. Vanavond train ik terug voor de eerste keer.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-11-2009, 12:07 geschreven door Dennis  
    31-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantie!
    Wij trekken er voor enkele dagen tussenuit richting het hoge Noorden.
    Op woensdag ben ik terug & hopelijk volledig snot & keelpijn vrij.
    Volgend weekend staan er normaal gezien twee crossen op het plan met zaterdag de WBV manche te Lichtaart.
    Zondag verdedig ik mijn klassement bij de Verstandhouding der Noorderkempen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-10-2009, 10:20 geschreven door Dennis  
    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een weekendje rust!

    Hallo,

    Dit weekend rij ik zoals gepland geen wedstrijd.
    Zaterdag plan ik nog een lekkere duurtraining & zondag vertrekken wij voor 3 nachten naar Texel. Ik laat de fiets een paar dagen aan de kant staan & ook de loopschoenen blijven thuis. Eens lekker uit eten & uitwaaien langs de kust zal ons goed doen!

    Woensdagavond bij thuiskomst rij ik nog een uurtje los op de rollen; donderdagavond zal je mij waarschijnlijk (bij goed weer toch) terugvinden op de piste in Wilrijk waar ik een lekker stevige training probeer af te werken. Vrijdag zal het vooral uitrusten zijn en dan cross ik normaal 2keer.

    Mijn programma voor de maand november (onder voorbehoud):

    07/11: Lichtaart - De moedige veldrijder (WBV)
    08/11: Strijbeek (NL) - Verstandhouding der Noorderkempen
    11/11: Mol-Achterbos - WTK
    14/11: Puurs - De Moedige veldrijder (WBV)
    21/11: Herenthout - Verstandhouding der Noorderkempen
    22/11: Herenthout - WTK (dit zal ik nog bevestigen)
    29/11: Meer  - Verstandhouding der Noorderkempen

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-10-2009, 11:13 geschreven door Dennis  
    26-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 Oktober 2009 - Wilrijk (De moedige Veldrijder)
    Op 25 oktober verdedigde ik de kleuren van het Xcluziv Cycling Team te Wilrijk. Een cross op het fort 6.
    De dag ervoor had het lekker geregend met als gevolg dat de weide voor geen meter liep.
    Het parcours lag me wel; een groot stuk over een weide waar je al lekker kon stoempen, klimmen & dalen.
    Gevolgd door een leuk stukje bergop op de weg met nadien een technisch deel vol bergjes, bochten & gevaarlijke afdalingen! Gevarieerd, snel & zwaar bij momenten.
    Aangezien ik hier geen klassement heb moest ik achteraan starten en besloot dan ook om geen risico's te nemen tijdens de lange start op de weg. We moesten direct een bocht van 90° maken op het asfalt richting de wei en zoals ik reeds gevreesd had gingen er daar al een paar bij liggen. Als voorlaatste ofzo kon ik dan aan mijn wedstrijd beginnen. Normaal probeer ik altijd toch een 30 tal minuten op te warmen op de rollen om zo reeds door mijn eerste adem te zitten bij de start. Zondag was ik deze dus vergeten en duurde het toch een ronde of 2 alvorens ik de 'turbo' kon aanzetten. Ik kon nog verschillende renners inhalen en reed soms gaatjes van meer dan een minuut dicht op voorgangers. Ik kon een 30tal minuten (buiten de eerste 2 ronden) een goed strak tempo aanhouden, stevig doortrekken en ook op de technische passage verloor ik niet te veel tijd. Buiten 1 slipper verliep alles perfect!

    Ik kan steeds dieper gaan, krijg ook meer & meer kracht in de benen en kan versnellen, even rusten & dan direct terug demarreren.
    Blijkbaar is dit de manier waarop ik mijn tegenstanders uit het wiel moet rijden, progressief afmatten lukt me beter dan constant een hoge snelheid ontwikkelen.
    De laatste ronde werd ik nog voorbijgestoken door een renner die het nodig vond om de laatste rechte lijn uit te bollen. Ik zag dit gebeuren en besloot om nog een spurtje te trekken en kon hem nog op de meet kloppen

    Conclusie:

    Goede cross, de technische passages zijn nog niet super maar toch al véél beter dan vorig seizoen.
    De Fir Antara's bollen hemels lekker!
    Ik had een paar super supporters langs de kant & bedank nogmaals Eric om mijn fiets in de materiaalpost klaar te houden...
    Met een beter start en een goede eerste 2 rondes zit er misschien wel een top 17- in ergens dit seizoen bij de WBV.

    Uitslag: 21ste/32 deelnemers



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-10-2009, 00:00 geschreven door Dennis  
    20-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe fiets bijna klaar voor het seizoen
    Na enkele maanden geduld uitgeoefend te hebben kan ik alvast mijn nieuwe wedstrijdfiets aan jullie tonen:

    Het is exact dezelfde fiets als mijn huidige, die vanaf nu dienst zal doen als trainings-/materiaalpost fiets.
    Opbouw:
    Xcluziv D.I.R.T frame met shimano Tiagra afmontage.
    Onderdelen op de nieuwe fiets zijn van Jazz, de oude fiets heeft nog Pro onderdelen.








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    20-10-2009, 12:11 geschreven door Dennis  
    19-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 Oktober 2009 - Brecht VDN

    Brecht, bij de Witte...

    Daar waar ik vorig jaar een top 20-plek wist te versieren in mijn eerste jaar als veldrijder. Ik keek met veel plezier uit naar deze wedstrijd en besloot dan ook maar om de dag ervoor niet te rijden bij de LRC. Lekker fris & uitgeslapen aan de start staan was de boodschap.
    Bij het opwarmen valt me direct op dat dit een halve wegkoers betreft. Dubbel zoveel baan als vorig jaar en zelfs het maisveld liep lekker.

    Het zou vandaag er op aan komen om de grote molen lekker vlot rond te krijgen, geen fouten te maken en zeker geen groepjes te laten rijden.
    Bij de start roepen ze mij als 14de af. Ik start nog op de eerste rij en zit ongeveer rond plaats 10-12 na de eerste wei-strook. Op het asfalt komen er enkele mij voorbij die ik er in het veld terug kan afrijden. Na enkele ronden is de wedstrijd beslist en vormen zich vaste groepjes. Ikzelf zit in een groep van 5 met mijn voornaamste concurrenten voor het klassement, als ik hier een goede uitslag kan rijden is het toppie. We rijden voor plek 13 !
    Na enkele ronden maak ik echter weer een belachelijk stom foutje door de bocht totaal verkeerd aan te snijden. Gevolg is dus dat ik de 4 moet laten rijden & kan achtervolgen. In het veld kom ik dichter maar op de weg draaien ze zeer vlot rond waardoor ik telkens mijn achterstand die ik goed maak in het veld terug verlies. Ik geef echter niet op en hoop dat het vooraan even stil valt. In dezelfde ronde maak ik echter nog een slipper en val zwaar op het asfalt in de laatste bocht. Ik spring direct recht en zie een concurrent voorbij snellen. Ondertussen komt het groepje achter mij terug aansluiten en hoor ik wat gefoeter omdat ik ze niet voorlaat (nuja ik was gewoon sneller).
    In mijn gat gebeten omdat die ene tist denkt dat ik zomaar uit de weg ga beslis ik om hem er maar snel terug af te rijden. 2 demmarages later zit ik terug alleen op weg naar een voorganger die ik een rond later alweer bij de lurven heb. Ondertussen hang ik nog altijd op 100meter van plek 13; en maar gas geven !!!
    In de laatste ronde komt mijn concurrent terug en spurten we voor plek 18.
    Ik word als eerste geklasseerd maar weet niet of dit correct was. Het was in ieder geval een foto-finish

    Na de koers ben ik tevreden over mijn form, mijn inzet en mijn demarrages.
    Ik kan heel veel en heel lang heel snel rijden, maar moet dan telkens een 100 tal meter uitrusten. Constant gas geven lukt nog niet; maar ik koers wel beter dan ooit tevoren. Als ik er nu nog die kleine foutjes er uit kan halen & mijn techniek van het bochten nemen wat kan verbeteren dan zit er een top 15plaats wel zeker in!

    Tevreden na een goede wedstrijd. Ondertussen sta ik ook op plek 11 in het algemeen klassement van de Verstandhouding der Noorderkempen.

    Uitslag: 18de / 31 deelnemers
    Winnaar: Tom Wilmsen

    Volgende wedstrijd is de cross in Wilrijk (WBV) op zondag, zaterdag zit ik met de familie te kijken naar de Sound of Music 
    Het weekend van 31 oktober/ 1 November rij ik wss geen cross. Zondag vertrekken we voor 4 dagen naar Texel (NL). Mijn fiets zal ook thuisblijven maar ik ga alvast proberen mijn conditie wat te onderhouden met de nodige looptrainingen.
    Zaterdag 30 oktober wil ik nog wel een fikse duurtraining maken, moesten er geïntresseerde zijn die mij gezelschap willen houden?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    19-10-2009, 14:19 geschreven door Dennis  
    VOLGENDE WEDSTRIJDEN: 
     



    Archief per week
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Bekijk ook dit!
  • Xcluziv Cycling Team
  • Xcluziv.net
  • Xposed Wheels!

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs