Foto
Inhoud blog
  • Nieuw donorportaal
  • Eetfestijn afdeling Bever
  • Donordate
  • Resultaat bloedafname van 22 januari '24
  • Eerste bloedafname van het jaar
  • Huldiging op Editiepajot
  • Waar is de tijd?
  • Huldiging '24 - Sfeerbeelden
  • Huldiging '24 - Gehuldigden
  • Huldiging '24 - Voorbereiding
  • Doneerdoel
  • Dankkaartje R+
  • 435.745 maal bedankt
  • Huldiging bloedgevers
  • Merry X-Mass & Happy New Year
  • Eetfestijn uitslag tombola
  • Internationale dag vrijwilliger
  • 597 keer bedankt
  • Statistiek 2023
  • Result afname 23-11-23
  • Bloedafname 23 nov '23
  • Mag ik bloedgeven?
  • Wil je eens lekker eten?
  • Vaandeldrager ingehuldigd
  • Twee nieuwe functies
  • Eindelijk!
  • Eetfestijn - Uitnodiging
  • Rode Kruis Vrijwilliger
  • Resultaat bloedafname van 24 aug '23
  • Bloedgeversaccount geblokkeerd?
  • Nieuwe vaandeldrager
  • Bloedafname van 24 augustus '23
  • Fotomozaiek
  • Vergadering bij M. & A.
  • Hoe lang duurt een bloedafname?
  • Planning Afnames '24
  • Resultaat bloedafname 25 mei 2023
  • Bloedafname van 25 mei
  • Heb je de pleister(s) al?
  • Belang van de donorzelftest
  • Nieuwe uurregeling!
  • Bloedgeven na je 65e
  • Afscheid van een monument
  • Resultaat bloedafname 23 februari 2023
  • Website Galmaarden
  • Bloedafname van 23 februari 2023
  • Huldiging 2023
  • Planning afnames 2023
  • Eerste reactie bij herseninfarct
  • Prachtresultaat (meer dan 500 donors)
  • Postdonatiekaart
  • Afname - ID-kaart bij?
  • Donorportaal (link)
  • Hoe verloopt een bloedafname?
  • Begin het jaar goed (goede voornemens)
  • Statistiek 2022
  • Merry X-Mass & Happy New Year
  • Twee BV's op één foto
  • Resultaat bloedafname van 24 nov. 2022
  • Op naar de 500
  • Reanimeren en defibrilleren
  • Pinterest
  • Geweigerd als donor?
  • Resultaat bloedafname van 25 aug 2022
  • Waarom zou je het niet doen?
  • Kermis Dorpsraad Onkerzele - wij waren er ook
  • Meiboomplanting 2022
  • Doelstelling gehaald (resultaat afname 12 mei '22)
  • Op naar 140 donors
  • Meer dan 250
  • Result bloedinzameling 24 februari
  • Bloedafname van 24 februari 2022
  • Afscheid van een vriend
  • 171.800 bloeddonoren in 2021 in Vlaanderen
  • Bedankje van Rode Neuzen Dag
  • Statistiek bloedafnames dienstjaar 2021
  • Resultaat bloedafname van 25 nov 2021
  • Bloedafname van 25 november 2021 - RND
  • Resultaat bloedinzameling 26 augustus
  • Bloedafname van 26 augustus 2021
  • Vervallen bioscoop en pretparktickets
  • Marcel met pensioen en resultaat bloedafname mei 2021
  • Planning afnames 2022
  • Bloedafname van 20 mei 2021
  • Bloedafname van 25 februari 2021 (resultaat)
  • Bloedinzameling van 25 februari 2021
  • Tijdelijk niet doneren na vaccin
  • Planning afnames 2021
  • Statistiek bloedafnames 2020
  • Resultaat bloedafname van 26 november 2020
  • Bloedafname van 26 november 2020
  • Bloedafname van 28 mei 2020
  • Bloedafname van 27 februari 2020
  • COVID-19 (Coronavirus)
  • Huldiging bloedgevers dienstjaar 2019
  • Bezoek aan het parlement
  • Brevet Koninklijke Maatschappij
  • Eetfestijn 2019
  • Bloedafname van 28 november 2019
  • Bloedafname van 23 mei 2019
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Volgende bloedafname: donderdag 30 mei 2024 - start 17u00
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Vriendenkring Vrijwillige Bloedgevers Afdeling Galmaarden

    27-11-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Resultaat bloedafname van 26 november 2020
    Op de bloedinzameling kwamen 111 donors af, waaronder 4 nieuwe.
    Ons bestuur had gehoopt om over het ganse jaar 500 bloedzakjes te verzamelen, maar door de beperkingen opgelegd door het Vlaamse R+ (corona) werd het aantal bedjes met vooraf inschrijving beperkt.

    Zie foto genomen door Marc Colpaert en zijn artikel op Editiepajot (onderaan de blz).

    foto1MC





























    Na afloop van de bloedafname kreeg elke bloedgever een chocoladen Sint-Niklaas.
    Deze werden besteld bij een plaatselijke bakker en de lieve Sint heeft ze daar voor ons bestuur en de brave bloedgevers afgeleverd.


    foto2niklazen

























    De donors konden kiezen voor ofwel een bruine (melkchocolade) ofwel een zwarte versie (= fondant).
    Let vooral op het Rode Kruis op de mijter van de Sint.

    Blijkbaar konden vele van onze donoren deze geste van ons bestuur naar waarde appreciëren, getuige hiervan zijn hun vele commentaren op Facebook.




    Bijlagen:
    https://editiepajot.com/regios/6/articles/69930   

    27-11-2020 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafname van 26 november 2020
    De laatste bloedafname van dit dienstjaar vindt plaats op donderdag 26 november 2020 tussen 17u30 en 20u30 in het Baljuwhuis.

    Ook deze bloedinzameling zal volledig corona-proof doorgaan.

    Inschrijven kan via het portaal van het Rode Kruis. Eerstdaags wordt de link vrijgegeven.

    Alle donors zullen opnieuw een leuke attentie krijgen vanwege ons bestuur. 

    03-10-2020 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafname van 28 mei 2020


    De bloedafname van 28 mei in het Baljuwhuis in Galmaarden gaat wel degelijk door, ondanks de corona-crisis.

    Om de verspreiding van het virus af te remmen zijn er wel een aantal aandachtspunten waarmee je als donor vooraf dient rekening te houden:

    ·         Heb je koorts of keelpijn? Ben je verkouden of ziek? Moet je hoesten of heeft er een gezinslid COVID-19? Dan mag je niet doneren;

    ·         Vermijd nauw contact met zieke personen in je omgeving;

    ·         Wil je bloed geven dan dien je je vooraf in te schrijven via het donorportaal (https://donorportaal.rodekruis.be/), of bel naar het gratis nummer 0800 777 00;

    ·         Breng niet-donoren (bv.  kinderen) niet mee naar de afname.

    ·         Donoren zonder afspraak zijn ook nog steeds welkom, MAAR enkel indien er vrije plaatsen beschikbaar zijn en dit combineerbaar is met de afspraken die al ingeboekt staan.

    ·         Breng je eigen balpen mee om de medische vragenlijst in te vullen;

    ·         Breng je bevestigingsmail die je ontving mee, deze doet dienst als legitimatie voor je verplaatsing;


    Op de bloedafname dienen volgende maatregelen te worden gevolgd:

    ·         Volg de instructies van de vrijwilligers en van het personeel van het R+ nauwgezet op;

    ·         Houdt minimum 1,5 meter afstand van andere personen;

    ·         Vermijd om handen te geven, begroet elkaar met een zwaai;

    ·         Aan de ingang wordt er een temperatuurmeting gedaan met een infrarood thermometer. Als je lichaamstemperatuur 37,6 C of hoger is mag je niet doneren.

    ·         Op de afnameplaats volg je de bewegwijzering. Was eerst je handen (zie toiletten op de vdp -1) en raak bij het opnieuw betreden van het gelijkvloers geen voorwerpen aan zoals deur(en), balustrade, enz.

    ·         Er zullen ook sprayflessen met ontsmettingsmiddel beschikbaar zijn op de collecte;

    ·         Probeer erop te letten je gezicht zo weinig mogelijk aan te raken met je handen;

    ·         Moet je hoesten? Doe dat in een papieren zakdoekje of in de binnenkant van je ellenboog;

    ·         Gebruik papieren zakdoekjes bij het niezen of snuiten en gooi ze weg in een vuilbak;


    Na de bloedafname is er een beperkte nazorg voorzien: een drankje en een voorverpakte koek zodat je vlug opnieuw de nodige suikers kan aanmaken.


    Bedankt voor je begrip en steun.

    14-05-2020 om 18:43 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafname van 27 februari 2020

    Op donderdag 27 februari vond onze eerste bloedafname van het dienstjaar 2020 plaats.

    Elke donor ontving na afloop een bordje met daarop twee warme, lekkere pannenkoeken!

    In het totaal kwamen 119 donors opdagen.

    Jean-Paul Bellemans bereikte de kaap van 100 bloedgiften (zie fotomateriaal):

    foto1bellemans































    foto2bellemans
























    Liefde is samen bloed geven

    foto3samen



































    Persartikels:




    02-03-2020 om 21:21 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    25-02-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.COVID-19 (Coronavirus)
    Het Rode Kruis meldt ons dat er een aanpassing is in de donorrichtlijn waarbij personen die de afgelopen 28 dagen in een risicogebied voor Coronavirus verbleven of in contact zijn geweest met een persoon met een bevestigde besmetting, uitgesteld worden voor bloeddonatie. 

    Iedereen die vragen heeft omtrent dit virus kan terecht op de officiële website (zie link)

    25-02-2020 om 20:21 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huldiging bloedgevers dienstjaar 2019

    Op zaterdag 25 januari 2020 werd opnieuw verzamelen geblazen in de zaal Willem Tell te Tollembeek voor ons jaarlijks huldigingsfeest.

    Alle bloedgevers die gedurende het dienstjaar 2019 bloed hadden gegeven op onze collectes werden uitgenodigd. Liefst 117 man tekenden in voor het gezellig diner.

    foto1overzichtzaal
















    Foto van de zaal en de genodigden. Een kleine 120 man is niet mis.


    Van de 17 te huldigen bloedgevers gaven er 6 present:

    •          Mevr. Isabelle Desmecht voor 10 bloedgiften
    •          Mevr. Kathleen Depelseneer voor 25 bloedgiften
    •     Mevr. Béa Neukermans, Dhr. Danny Van Eesbeeck en Dhr. Kristof Goovaerts voor 50 bloedgiften
    •     Dhr. Johan Decorte voor 75 bloedgiften

    foto2gehuldigden
















    Alle helpers van ons eetfestijn van 30 nov. en 1 dec. kregen een cadeautje als dank voor hun onbaatzuchtige medewerking en een stevig applaus van het aanwezige publiek.


    Agnes, de echtgenote van onze penningmeester, ontving een extra attentie omdat ze maar liefst 400 kaarten had verkocht. Hier op de foto met onze voorzitter en ondervoorzitter.

    foto3Agnes

















    De kids werden ook niet vergeten. Dit jaar kregen ze een bioscoopticket met volledig arrangement (dus ook pop-corn).


    foto4kids

















    De leden van de Dorpsraad van Onkerzele komen ons ook al een paar jaar met een aantal man helpen. 

    Een aantal van hen heeft ook al de weg gevonden naar onze bloedinzamelingen.


    foto5onkerzele

















    Hierna nog enkele sfeerbeelden:


    foto6gehuldigden en bestuur

     















    Hierboven een foto van de 6 gehuldigden met achteraan op de tweede rij, alle bestuursleden. Jewel, we zijn met negen.



    Aanschuiven voor het voorgerecht.

    foto7voorgerecht

     















    Het bakken van het vlees en de vis van het hoofdgerecht. Nog effekens wachten, 't is nog niet gereed!


    foto8hoofdgerecht
















    Het overvloedige dessert. De bordjes waren te klein om alles er in één keer op te krijgen, maar dit lukte wonderwel bij een tweede shift

    foto9dessert


























    Ook een delegatie van de Pauwelviering mocht niet ontbreken. 
    Eveneens op de foto onze oud-burgemeester, onze nieuwe burgemeester, één van onze schepenen, een gemeenteraadslid en onze voorzitter.

    PLUIK !

    foto10pauwel

     

























    Een laat "GRATIS" gastoptreden van de driekoningen.


    foto11driekoningen

































    Persartikels:











    28-01-2020 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-01-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan het parlement

    Na onze passage bij de gouverneur in het Provinciehuis in Leuven, waar ons het brevet Koninklijke Vereniging werd overhandigd (december 2019), rijpte reeds het idee om eens met het bestuur een bezoek te brengen aan het parlement.

    Agnes, de echtgenote van onze penningmeester, organiseerde de hele daguitstap en op donderdag 16 januari 2020 was het dan zover en spoorden wij naar Brussel.  

    Vooreerst was er een gezellige lunch in het restaurant Moniteur (de vroegere drukkerij) gepland waar wij genoten van een driegangenmenu (zie afbeelding hierna) vergezeld van het nodige mondwater.

      foto1menu















    foto2aantafel
















    Nadien werden we opgewacht door een vrouwelijke gids die ons veilig en wel doorheen het parlement en haar wandelgangen met schilderijen, bustes, wandtapijten en andere bezienswaardigheden loodste. 


    foto8bordverkozenen
















    Na een bezoek aan de senaat (zie volgende foto's) mochten wij vanuit de volkstribunes ook een zitting van de kamer van volksvertegenwoordigers bijwonen. 


    foto5trapsenaat
















    Hierboven, poseren op trap die leidt naar de senaat.


    Foto hieronder, het voetvolk vooraan op de barricades.

    foto3senaat
















    foto6christianneestem
















    Christian heeft zojuist een geldige nee-stem uitgebracht.


    Nadien volgde nog een geleid bezoek aan één van de commissiezalen.

    De dag werd vakkundig afgesloten in een drankgelegenheid nabij het Centraal Station.


    P.S.: in de Kamer, mochten geen foto's worden gemaakt. Kwestie van geen slapende honden wakker te maken.

    20-01-2020 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brevet Koninklijke Maatschappij
    Eind januari 2019 werd een officiële aanvraag (= een lijvig dossier met tal van bijlagen) ingediend bij de Kabinetschef van de Koning om als Koninklijke Vereniging te worden erkend.

    Op 13 maart kregen wij bericht van het Koninklijk Paleis dat op ons verzoek werd ingegaan en dat wij door de gouverneur van Vlaams Brabant zouden worden ontvangen en ons het brevet van Koninklijke Maatschappij zou worden uitgereikt.

    Op donderdag 5 december werden wij en nog een aantal andere verenigingen in het Provinciehuis in Leuven ontvangen.


    De dagindeling zag er als volgt uit:

    10.00 uur: verwelkoming met koffie en thee

    10.30 uur: rondleiding bestaande uit bedrijfsfilm, toelichting en rondleiding 

    12.00 uur: plechtige uitreiking van de brevetten

    12.15 uur: persmoment

    12.45 uur: receptie


    Hierna enkele sfeerbeelden:


    foto1tafeltje
























    Een fiere voorzitter en zijn apostels.



    foto2perszaal gouverneur
























    De gouverneur en zijn gedeputeerden in de perszaal
    (van links naar rechts: Monique Swinnen, Tom Dehaene, Lodewijk De Witte en Ann Schevenels).



    foto3perszaal
























    Foto genomen in de perszaal. 
    Plechtige overhandiging van het brevet (zie bijlage hieronder).



    foto4daltons
























    De 4 Daltons aan de "wall of fame" (= een fotocorner met duizenden foto's genomen in Vlaams Brabant).


    foto5tom
























    Nog een foto genomen in de perszaal door de aanwezige pers.
    Op de foto Tom Dehaene (de zoon van, jawel) en ons bestuur.


    foto6gouverneur
























    Op de foto met de gouverneur Lodewijk De Witte en Tom Dehaene.

    foto7voorzitterbloem
































    Op de terugkeer. 

    De voorzitter heeft een bloemetje bij voor zijn vrouwtje. 
    Op de achtergrond het provinciehuis met logo.



    Bijlagen:
    Brevet.jpeg (228.3 KB)   

    06-12-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eetfestijn 2019
    Op ons eetfestijn, dat doorging in zaal Willem Tell in de Hernestraat te Tollembeek kwamen 661 eters opdagen.

    Aan allen hartelijk dank voor jullie steun.

    In bijlage vind je de lijst van de personen die een tombolaprijs wonnen.

    Hierna een aantal sfeerbeelden:


    foto1drankkassa
























    Onze penningmeester komt poolshoogte nemen aan de drankkassa: zit er al iets in kas?


    foto2keuken
























    Een rustig moment in de keuken. Wij zijn klaar !


    foto5toog
























    Liefde is samen achter de toog staan.


    foto3vaat
























    Even poseren, voor we er weer in vliegen.



    foto4hoeveijs
























    Cécile heeft er nogal wat hoeve-ijs van "De Calogne" doorgedraaid.



    Bijlagen:
    Lijst winnaars tombola en adres.xlsx (11.6 KB)   

    06-12-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafname van 28 november 2019
    Op donderdag 28 november ging de laatste bloedinzameling van 2019 door. 

    Alle bloedgevers ontvingen als dank voor hun donatie een gratis mattentaart.

    In het totaal kwamen 107 donors opdagen.

    Jan Ricour uit Vollezele werd gehuldigd voor 100 bloedgiften (zie artikel)

    Opgelet! Vanaf volgend jaar gaan de inzamelingen door vanaf 17u30 tot 20u30.
    Dit zijn alvast de datums voor volgend jaar: 27 februari - 28 mei - 27 augustus - 26 november.



    03-11-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafname van 23 mei 2019
    De opkomst was een succes: 130 donors, waaronder 10 nieuwe.

    Dit resultaat werd o.a. bereikt door de publiciteit die werd gevoerd.

    Na hun bloedgift werden alle aanwezigen vergast op een warme BBQ-hamburger.

    Berichtgeving: 

    28-05-2019 om 14:53 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mag ik bloed geven?
    Op onze bloedcollectes bieden er zich soms kandidaat-donoren aan die spijtig genoeg geen bloed mogen geven en dit om uiteenlopende redenen, bijvoorbeeld: recent bezoek aan de tandarts, buitenlandse reis, operatie, enz. 

    Om te vermijden dat je je vruchteloos aanbiedt is het raadzaam vooraf te checken of je wel bloed mag geven. 

    Dit kan vooraf worden gecheckt op de site van het Vlaamse Rode Kruis. Het volstaat op onderstaande link te klikken en de donorzelftest te doorlopen.

    Niet getreurd, het is niet omdat je vandaag geen bloed mag geven, dat je levenslang uitgesloten bent om bloed te geven. 

    Bijlagen:
    https://www.rodekruis.be/wat-kan-jij-doen/geef-bloed-of-plasma/mag-ik-geven/   

    07-03-2019 om 20:34 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafname van 28 februari 2019
    Elke bloedinzameling wordt vooraf aangekondigd via de plaatselijke media. Dit was voor voormelde inzameling eveneens het geval (zie  berichtgeving via Het Laatste Nieuws hieronder).

    Op de bloedafname kwamen 116 donors langs, waaronder 10 nieuwe.

    Elke donor kreeg na zijn donatie twee warme pannenkoeken zodat hij/zij opnieuw op krachten kon komen


    07-03-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze afdeling
    Het bestuur van onze afdeling bestaat uit 9 actieve leden. Dankzij evenwel de inzet van vele andere onbaatzuchtige medewerkers (o.a. tijdens ons eetfestijn) boeken wij jaar na jaar betere resultaten.

    Dank aan allen die dit mogelijk maken!

    Lijst bestuursleden (zie bijlage).

    Ben je gemotiveerd en voel je je geëngageerd om iets te betekenen binnen onze gemeente, meld je dan aan via e-mail of nog liever neem contact op met één van onze bestuursleden om deel uit te maken van ons bestuur. Voorwaarde is dat je vroeger bloed hebt gegeven of je bereid bent bloed te geven.

    Bijlagen:
    Lijst bestuursleden 2019.docx (23.4 KB)   

    06-03-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wetswijziging leeftijdsgrens
    Met ingang vanaf dinsdag 5 februari werd de maximumleeftijd om bloed te geven afgeschaft.

    Hiermee volgt België het voorbeeld van o.a. het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada waar deze leeftijdsgrens al langer opgeheven werd.



    Wat is er verandert t.o.v. vroeger?

    • Al wie zijn 71e verjaardag bereikt heeft kan blijven doneren op voorwaarde dat de laatste donatie niet langer dan 3 jaar geleden is en mits goedkeuring van de controlearts van het Rode Kruis die langskomt op de bloedafname.
    • Zoals voorheen kan je donor worden tot je 66e verjaardag en mag vanaf die leeftijd je laatste donatie niet langer dan 3 jaar geleden zijn om te kunnen blijven doneren, steeds mits goedkeuring van de controlearts.

    Dit geldt voor alle bloedproducten: dus zowel voor bloed, plasma als plaatjes.


    01-02-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koninklijke vereniging
    Tijdens één van de laatste vergaderingen van het dienstjaar 2018 gaf onze voorzitter Christian te kennen dat, gelet op het feit dat onze vereniging 50 jaar bestaat, hij graag zou willen dat onze vereniging zou erkend worden als "Koninklijke vereniging". Hij vroeg zijn secretaris, ondergetekende dus, te starten met het samenstellen van het dossier voor de officiële aanvraag tot erkenning.

    Na het nodige opzoekingswerk bleek dat deze aanvraag dient gericht aan de Kabinetschef van de Koning en minimaal volgende elementen dient te bevatten:

    • een kopie van de statuten of van het huishoudelijke reglement indien er geen statuten bestaan
    • de doelstellingen
    • het officiële bewijs van de stichtingsdatum (maand en jaar) (indien niet in de statuten vermeld: via krantenknipsels, attest van de burgemeester, …)
    • het adres van de zetel
    • de voornamen, namen en privéadressen van de leden van de raad van bestuur (voorzitter, secretaris, beheerders,...)
    • een activiteitenverslag van de afgelopen vijf jaar
    • de toekomstige projecten
    • de publicaties van de afgelopen vijf jaar
    • de financiële situatie van de groepering met onder andere de jaarlijkse rekeningen van de laatste vijf jaar
    • het huidige effectieve ledenaantal en sympathisanten
    • de federaties of organismen waarvan de groepering deel uitmaakt of waarbij ze eventueel aangesloten is, met vermelding van: naam en voornaam van de voorzitter van die organisatie, adres en telefoonnummer van de zetel
    • de historiek van de vereniging (markante gebeurtenissen)
    • de eventuele erkenning van de groepering door officiële instellingen (en bedrag van de verleende subsidies).

    Dankzij onze burgemeester, Patrick Decat, werd ons een bewijs ter hand gesteld van de officiële stichtingsdatum van onze vereniging. Wij waren nl.  in de veronderstelling dat onze vereniging was opgericht in 1969 (zie onze vlag), maar volgens een artikel uit een brochure die hij ons bezorgde, werd onze vereniging gesticht op 22 april 1967 (zie uittreksel hierna):
    foto2uittreksel

































































    Het dossier (brief met 15 bijlagen) werd tijdens de huldiging van de verdienstelijke bloedgevers op zaterdag 26 januari in zaal Willem Tell ondertekend door onze voorzitter en de 15de bijlage was een aanbevelingsbrief getekend door onze burgemeester Patrick Decat.


    foto1ondertekening






























    Mee op de foto, Erik Dhaeyer, secretaris en opsteller van het dossier.


    Het volledige dossier werd onder envelop op 29 januari per aangetekend schrijven opgezonden naar de Kabinetschef van de Koning.


    Hoe verloopt nu verder de procedure?

    Eerst moet het dossier ontvankelijk worden verklaard, het toekennen is sowieso een gunst en gebeurt dus niet automatisch. 

    De Kabinetschef van de Koning vraagt aan de gouverneur van de betrokken provincie of de vereniging het waardig is de titel van Koninklijke Maatschappij te krijgen.

    De provinciale administratie doet daarvoor het nodige administratieve werk. Als het onderzoek gunstig is, dan verleent de Koning de titel en stelt zijn kabinetschef het brevet op.

    Het provinciebestuur wordt daarvan verwittigd en organiseert een plechtigheid waarop het brevet officieel overhandigd wordt.

    We zijn dus in blijde verwachting.




    Bijlagen:
    https://www.hln.be/regio/galmaarden/vriendenkring-wilt-koninklijke-vereniging-worden~a91888cd/   

    29-01-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huldiging bloedg. 2019
    Op zaterdag 26 januari 2019 vond de huldiging plaats van onze verdienstelijke bloedgevers (dienstjaar 2018).

    Deze huldiging ging net zoals de voorgaande jaren opnieuw door in de zaal Willem Tell in de Hernestraat 5 te Tollembeek. 

    Ongeveer 120 personen zakten af naar dit gezellig samenzijn dat ook in het teken stond van het 50-jarig jubileum van de vereniging. Zowel de burgemeester als het voltallige schepencollege tekenden present.

    Iedereen werd vergast op een koud -warm en desserten buffet (traiteur van dienst was Sablon Catering uit Teralfene - zie menu in bijlage) en nadien konden ook nog de beentjes worden losgegooid onder de muzikale begeleiding van onze Marcel, onder supervisie weliswaar van Johny P.

    Van de 22 te huldigen donoren waren er 7 aanwezig (zie foto hierna genomen door de huisfotograaf).


    foto1gehuldigden


































    Op de foto:

    Bovenaan de burgemeester met zijn schepencollege en Roger Van Holder, onze erevoorzitter.
    Onderaan van links naar rechts: Paul Cochez, Beatrice Mertens, Rita Faute, Dirk De Roeck, Geert Goesseye, Nicole Pieck en Ronald Schollaert.

    De vrouwen ontvingen een mooie ruiker bloemen, de mannen een goeie fles porto.


    Ook de Pers kwam langs.

    Hierna foto genomen door Marc Colpaert voor Het Laatste Nieuws en EditiePajot


    foto8hln


























    Hierna foto genomen door Wim Rampelberg voor Persinfo



    foto9persinfo























    Hierna nog een aantal andere sfeerbeelden (eigen fotomateriaal):


    Het aperitief

    foto2aperitief
























    Zicht op het voorgerecht


    foto3voorgerecht


























    Onze nieuwe burgemeester Patrick Decat tijdens zijn speech en een aandachtige voorzitter.

    Later zouden beiden nog de officiële aanvraag tot erkenning van "Koninklijke Vereniging" ondertekenen, maar daarvoor verwijs ik jullie graag naar dit item zelf (zie inhoud blog).


    foto4patrickenchristian


























    Onze voorzitter had in aanloop van ons eetfestijn van eind december het meest aantal kaarten verkocht en werd dan ook in de bloemetjes gezet. Alhoewel bloemetjes, dit lijkt me eerder een zak gevuld met een paar flessen rood vocht


    foto5christianbloemetjes

























    Zicht op de Tepanyaki bar


    foto6tepanyaki


























    Het desserten buffet

    foto7desserten

























    Marcel in actie. Wat een diskjockey !!


    foto8Marcel

























    Bijlagen:
    Menu 2019.docx (24.5 KB)   
    https://www.hln.be/regio/galmaarden/bloedgevers-gehuldigd-in-de-zaal-willem-tell~a8a7171d/?utm_campaign=newsletter&utm_medium=email&rcid=&utm_source=hln&utm_content=regio&ctm_ctid=211a9e4f9413ce28c175feb0fc60d768   
    https://www.persinfo.org/nl/nieuws/artikel/huldigingsfeest-vrijwillige-bloedgevers/37681   

    26-01-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Statistiek bloedafnames
    In bijlage, ter informatie, de statistiek van de ingezamelde bloedzakjes van de afgelopen 5 jaar. Dus dienstjaar 2014 tot en met 2018.

    Met enerzijds het aantal ingezamelde bloedzakjes per dienstjaar en anderzijds het gemiddeld aantal bloedzakjes.

    Deze informatie werd door onze voorzitter tijdens het banket van 26 januari 2019 in de zaal Willem Tell aan de genodigden, het College van Burgemeester en Schepenen en aan de vertegenwoordigers van de plaatselijke pers becommentarieerd.




    Bijlagen:
    statistiek 2018 001.jpg (471.1 KB)   

    10-01-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eerste keer
    Het Rode Kruis gaat op zoek naar nieuwe donoren en wil de Vlaming overtuigen om donor te worden met de campagne #mijneerstekeer.

    De campagne brengt verschillende eerste keren in je leven in beeld die je nooit vergeet. Net als de eerste keer dat je alleen fietst of je eerste kus geeft, is je eerste keer bloed geven een uniek onvergetelijk moment.

    Voor meer info (zie link hierna en filmpje youtube):


    Bijlagen:
    https://www.facebook.com/RodeKruisVl/videos/vl.2418848718186308/221836245430456/?type=1   
    https://www.rodekruis.be/ja-ik-wil-een-eerste-keer-bloed-geven/   

    08-01-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloedafnames
    Waar? 

    GC Baljuwhuis - Kammeersweg 2 te 1570 Galmaarden

    Wanneer?

    van 17u30 tot 21u00
    Opgelet! in 2020 van 17u30 tot 20u30

    Planning 2019:

    • 22 februari
    • 23 mei
    • 22 augustus
    • 28 november
    Planning 2020:

    • 27 februari
    • 28 mei
    • 27 augustus
    • 26 november







    Bijlagen:
    banner-1.jpg (41.9 KB)   

    03-01-2019 om 00:00 geschreven door Nonkel Erik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/04-07/04 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 22/11-28/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 23/11-29/11 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 02/12-08/12 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 26/11-02/12 1984

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Erik Dhaeyer, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Nonkel Erik.
    Ik ben een man en woon in Galmaarden (België) en mijn beroep is gepensioneerd preventieadviseur.
    Ik ben geboren op 26/09/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: tuinieren, reizen, wandelen, fotografie, ....
    Ik ben sinds 1993 secretaris van onze vereniging.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Laatste commentaren
  • leuk (Martien Carels)
        op Bloedafname van 27 februari 2020
  • Bloedafnames (Nonkel Erik)
        op Plasma geven
  • beoordeling blog (Govaerts Diane)
        op Plasma geven

  • Zoeken in blog


    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs