Voor een les beeldopvoeding lieten we ons graag inspireren door Alberto Giacometti. We bestudeerden enkele van zijn werken. We experimenteerden met allerlei houdingen bij het vallen. Toen konden we aan de slag om zelf een "vallend mannetje" te creëren.
In een les bewegingsexpressie werd er geëxperimenteerd met allerlei vormen. De leerlingen kregen de opdracht om met hun lichaam bepaalde vormen uit te beelden: een banaan, een stoel, de letter V, een windmolen, een glijbaan, een kameel,...
Sedert deze week is de herfstsfeer volop aanwezig in de klas. Een goed moment om paddenstoelen te bestuderen. De leerlingen brachten paddenstoelen in alle geuren (ja, ook de stinkzwam was er) en vormen mee. Kijk je ook eens mee?
Spinnen, spinnen en nog eens spinnen. Er kwamen wel 27 spinnen op bezoek in de klas. Dit was het moment om ze eens van dichtbij te bestuderen.
Via www.schooltv.nl konden we op enkele clips kijken hoe een spin een web weeft of een prooi vangt. Wisten jullie dat een spin 8 ogen heeft? Wisten jullie dat spinnen vervellen als ze groeien? Wisten jullie dat er ook spinnen in de tuin zijn als het zomer is? Maar ze zijn nog zo klein dat ze niet opvallen.
Volgende week brengen we nog meer herfstsfeer in de klas: paddenstoelen en bladeren komen aan bod.
Tijdens de lessen muzische expressie werkten we het thema sprookjes uit. We dobbelden enkele ideeën bij elkaar (personages, plaats, gebeurtenis, eigenschap,...) Via een activiteit naar keuze konden we onze ideeën vorm geven.
%%%FOTO1%%% %%%FOTO2%%% %%%FOTO3%%%
Het maken van een tekening was heel populair.
%%%FOTO4%%%
Wie over muzikaal talent beschikt, koos voor het componeren van een eigen lied.
%%%FOTO5%%%
Enkele durvers gingen ervoor om een verhaal te schrijven en brachten het verhaal naar voor.
%%%FOTO6%%%
Het ineen steken van en het naar voor brengen van een poppenspel was ook een activiteit.