Inhoud blog
  • Bewegingen verzinnen op een olifanten-melodie
  • Er groeien paddenstoelen in onze klas...
  • Bram en de OK-brigade
  • Vertellen in de klas
  • OP STAP IN ROESELARE
    Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 11--0001
    Gastenboek
  • moederdag
  • jarne
  • leuk!

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    derde klas van de zilverbergschool
    oktober
    10-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sportweek
    Nog net voor de vakantie konden we ons uitleven tijdens de sportweek.
    We konden  een hele week lang meedoen aan allerlei sportieve activiteiten.





    Klaar voor de aanval?



    Hup, hup, vooruit dan maar.



    En rek en strek en rek en strek.



    Volhouden, niet opgeven.



    Hup met de beentjes



    Music maestro.



    En wat vonden we ervan???

    10-11-2011 om 22:51 geschreven door zilverberg3  


    >> Reageer (0)
    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beeldopvoeding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor een les beeldopvoeding lieten we ons graag inspireren door Alberto Giacometti.
    We bestudeerden enkele van zijn werken. We experimenteerden met allerlei houdingen bij het vallen.
    Toen konden we aan de slag om zelf een "vallend mannetje" te creëren.

    13-10-2011 om 00:00 geschreven door zilverberg3  


    >> Reageer (0)
    11-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bewegingsexpressie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In een les bewegingsexpressie werd er geëxperimenteerd met allerlei vormen.
    De leerlingen kregen de opdracht om met hun lichaam bepaalde vormen uit te beelden: een banaan, een stoel, de letter V, een windmolen, een glijbaan, een kameel,...


    Bijlagen:
    v7.jpg (242.3 KB)   

    11-10-2011 om 00:00 geschreven door zilverberg3  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paddenstoelen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sedert deze week is de herfstsfeer volop aanwezig in de klas.
    Een goed moment om paddenstoelen te bestuderen.
    De leerlingen brachten paddenstoelen in alle geuren (ja, ook de stinkzwam was er) en vormen mee.
    Kijk je ook eens mee?

    Bijlagen:
    p4.jpg (425.5 KB)   

    11-10-2011 om 00:00 geschreven door zilverberg3  


    >> Reageer (0)
    04-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spinnen
    Spinnen, spinnen en nog eens spinnen.
    Er kwamen wel 27 spinnen op bezoek in de klas.
    Dit was het moment om ze eens van dichtbij te bestuderen.



    Via www.schooltv.nl konden we op enkele clips kijken hoe een spin een web weeft of een prooi vangt.
    Wisten jullie dat een spin 8 ogen heeft?
    Wisten jullie dat spinnen vervellen als ze groeien?
    Wisten jullie dat er ook spinnen in de tuin zijn als het zomer is? Maar ze zijn nog zo klein dat ze niet opvallen.
        

    Volgende week brengen we nog meer herfstsfeer in de klas: paddenstoelen en bladeren komen aan bod.

    04-10-2011 om 00:00 geschreven door zilverberg3  


    >> Reageer (0)
    30-11--0001
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sprookjes
    Tijdens de lessen muzische expressie werkten we het thema sprookjes uit.
    We dobbelden enkele ideeën bij elkaar (personages, plaats, gebeurtenis, eigenschap,...)
    Via een activiteit naar keuze konden we onze ideeën vorm geven.

    %%%FOTO1%%%      %%%FOTO2%%%   %%%FOTO3%%%

    Het maken van een tekening was heel populair.

    %%%FOTO4%%%

    Wie over muzikaal talent beschikt, koos voor het componeren van een eigen lied.

    %%%FOTO5%%%

    Enkele durvers gingen ervoor om een verhaal te schrijven en brachten het verhaal naar voor.

    %%%FOTO6%%%

    Het ineen steken van en het naar voor brengen van een poppenspel was ook een activiteit.

    30-11--0001 om 00:00 geschreven door zilverberg3  


    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 30/11-06/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs