Voor de activiteit 'Teambuilding' werden we buiten (op een erg drassig terrein) verwacht. Het was samenwerken om de activiteit tot een goed einde te brengen!
De laatste activiteit van de dag was schermen.
Herken je ons nog met zo'n pak aan?
Hier en daar wat hulp bij het aan- en uittrekken van de pakken was welkom.
We begonnen onze sportdag met een ritje met een trike. Eerst enkele keren afduwen met een voet op de grond en dan proberen verder te geraken door korte bewegingen te maken met het stuur en van links naar rechts te duwen met je voeten.
Wat een toffe voormiddag! We werden eerst opgewarmd door te dansen op een tof nummer. Daarna werden we in drie groepen verdeeld en deden we verschillende sporten / activiteiten over drie plateaus: ballen wegslaan met een baseballknuppel, ballen vangen met een baseballhandschoen, met een frisbee en een softbal naar een doel gooien, basketbal, kin-ball,...De fotografen en verslaggevers van dienst waren Febe en Laure. Hier zie je enkele van hun foto's met bijhorende uitleg.
Eerst wat opwarmen en dan beginnen...
Ze slaan er zo hard op (soms ook naast) als ze kunnen.
Het is gelukt. Emma slaat voor de eerste keer raak en is blij!
Ze staan te popelen om te beginnen, maar hebben toch nog even tijd om te poseren.
Ook Marieke neemt de tijd om de fotograaf een plezier te doen.
Fleur scoort erop los bij Bigbox-hockey.
Samen houden ze de kin-ball in de lucht, onder het goedkeurend oog van juf An.
Dinsdag 5 februari gingen we de ganse voormiddag naar het PTI te Zottegem om er kennis te maken met een middelbare school. De leerlingen van 6 A maakten een spaarpot in de afdeling carrosserie. Ze mochten er ook een remtest doen met een auto. De leerlingen van 6 B maakten een memoblaadjes-houder in de afdeling mechanica. Daarna kregen we nog een rondleiding door de school.
Na de middag traden de kinderen van de lagere school op voor de sint. Enkele sfeerbeelden van dit feest en enkele foto's van ons optreden (zie verder op deze blog voor het filmpje van ons optreden).
De zwarte pieten werder door meester Sander uitgenodigd om ook te dansen...
En dan was het onze beurt.
Sinterklaas bracht enkele banken voor op de speelplaats van de lagere school mee als geschenk. Bedankt daarvoor!
Deze week werkten we aan het thema: 'Carnaval der dieren' van Camille Saint-Saëns tijdens de lessen Nederlands (luisteren), ICT, muzische opvoeding en beeldopvoeding. Saint-Saëns gebruikte muziek die anderen geschreven hadden en vervormde die om er dieren mee te vertolken. Dit zijn de verschillende fragmenten van het muziekstuk: 1. De introductie en de koninklijke mars van de leeuw 2. De haan en de kippen 3. De muilezel 4. De schildpad 5. De olifant 6. De kangoeroe 7. Het aquarium 8. De ezels 9. De koekoek 10. De volière 11. De pianisten 12. De fossielen 13. De zwaan 14. De finale
'De koekoek' "Visuele poëzie": Een gedicht met klanknabootsingen en gevoelens of gedachten.