Santiago de compostella
Inhoud blog
  • Dag 100
  • Dag 99
  • Dag 98
  • Dag 97
  • Dag 96

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    26-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 9
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van Bourg fidele (buurt v rocroy) naar signy-l'abbaye 30 km. Vanaf nu volg ik pelgrimsroute 51, de via campaniensis. Deze is super goed aangegeven. Als ik hier verkeerd loop ben ik echt een kieken!!! Van rocroy dus via sevigny la foret, chilly, l'echelle naar villaine, no problem, verharde banen, weliswaar in the middle of nowhere, maar heel goed midde in de natuur. Van villaine naar aubigny les pothees, Fontaine olive, en signy l-abbaye..... Das een ander verhaal : slijk en nog eens slijk. Super kontent dat ik die wandelstokken idd gekocht heb. Al heb ik met deze andere manier van stappen wel pijn op de schouders. Da gaat ook wel weer over... Morgen hopelijk verder : richting Lalobbe, Wasigny, Hauteville, Chateau Porcien. X

    26-05-2013, 19:37 geschreven door Yvette  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8
    Van couvin naar rocroy, via de autoweg 17 km, maar ging deze toch maar ni volgen (gevaarlijk stuk) dus Google maps nog maar eens boven gehaald... Bij t vertrek zei Francoise, waar ik geslapen had, dat ik zo ver ni rond moest zen... Dus wees ze me een binnenweg om op t zelfde plaatsje uit te komen.. Niks dus... T was super mooi, maar ik geraakte de bossen ni uit... Konstant stromend water langs mij, uiteindelijk terecht op de baan, en nu, links of rechts... Eerst gegeten en de baan op naar links, met hulp van een voorbij rijdende politieagent. Al zat ik nog op t randje van de kaart zen... Dan toch via Petite Chapelle naar rocroy, maar veel langer gestapt dan verwacht. Slapen gezocht... Vlotte ook niet want alles zat hier vol... Wegens een of ander moto gebeuren. Van de madam van t gazettewinkeltje kreeg ik de tip om door te stappen naar de camping tegen Bourg fidele, nog 4 km verder. Ik daar binnen met klein hartje, alle karavans om te verhuren waren bezet door motards... Maar van de vrouw des huizes, mocht ik in één van de privé karavans hoera! 

    26-05-2013, 19:23 geschreven door Yvette  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    24-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7
    Hallo, hallo, vandaag met waterzonnetje vertrokken vanuit Walcourt. Ik volg een route via Google maps vandaag...in t begin alles vlotjes, dan 5 km langs grote baan, veilig is anders... Dan terug een redelijk stukje maar toen kwam het... 15.5 km langs super grote baan....hier heb ik zelf op eigen risico enkele omwegen gemaakt, maar hierboven waren ze me heel goed gezind vandaag. Niks verkeerd gelopen. Dus ong walcourt, Philippeville, roly, mariembourg, frasne gepasseerd tot couvin. Waar het laatste uur de temperatuur enorm gezakt was en het begon te regenen. Slaap nu bij Francoise privé. Deze dame sprak me zelf aan....  Toeval ???A demain....

    24-05-2013, 18:07 geschreven door Yvette  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (8 Stemmen)
    23-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6
    Deze morgen, na een simpel maar lekker ontbijt, terug op pad. Eerst regen dan zonneschijn... Maar na het stormweer van deze nacht toch besloten de baan te volgen... En nee niks verkeerd gelopen.  Ik begin het te kennen! Eerst via berzee naar  thy-le-chateau  waar ik getrakteerd werd op hagelbollekes, spurt naar binnen waar ik dan maar mijn middageten heb genuttigd. dan naar Pry en walcourt. Ok een iets kortere etappe van 16 km maar ik wou een onderdak met internet en dat heb je privé niet altijd..dus slaap ik vannacht in een gite vlak naast de basiliek van Walcourt. Heb hier alles gewassen se, en blogske aangevuld...  A demain

    23-05-2013, 21:58 geschreven door Yvette  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag4/5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen En toen begon het avontuur.... Vanuit seneffe vertrokken, en ja hoor na 1km al ergens verkeerd afgeslagen, maaaaaar toen vond ik de schelp van compostella! Mijn redding.... Dacht ik. Ikke verder langs het kanaal maar juist ... Dat ging ni de kant uit die ik moest hebben. Eer je daar dan af geraakt.... Yes yes, volledig uit de richting.  Maar uiteindelijk na een omzwerving van enkele kilometerheffing komt toch alles in orde. S'avonds onderdak gezocht en gevonden in een schooltje in Anderlues. / volgende dag zou ik de GR.volgen. In t bos fantastisch aangegeven, maar eens daarbuiten.... Ni te doen.... Veel gevraagd ... Veel verkeerd gestuurd (kennen hier hun eigen streek ni)  dus buiten plan geraakt maar mits hulp van een hele lieve dame, terug op het rechte pad gekomen.... Na 23 km aangekomen in ham-sur-heurs waar ik ontvangen werd bij een echtpaar thuis. Voilà alles komt op zijn pootjes terecht.

    23-05-2013, 21:57 geschreven door Yvette  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Helaba beste volgers, vandaag gestart met een miezerig weertje, maar na een uurtje was het al droog. De zon deed enkele pogingen maar helaas... Alles heel vlotjes verlopen...na een lekker ontbijtje vertrok ik naar het kanaal, dat ik bleef volgen tot Ittre, daar gegeten in de kantine van de plaatselijke jachtclub. Het eerste stuk vaart was gene vette, maar hoe verder hoe mooier! Tot ik in de verte die helling op het water zag dichter komen...idd Ronquieres kwam in zicht... Hoe kunnen ze het Wauw! Toen was het 16u en ik had nog geen zin om te stoppen, dus nog 12km verder gestapt tot seneffe, wel langs de baan. Daar had ik echter geen keuze van overnachtingsplaatsen, dus bevind ik me in een prachtige kamer met ontbijt op de kamer morgenvroeg. Het bed voelt in ieder geval zalig aan, dus t zal ni echt laat worden vandaag. Ha ja... Eerste dag was ong 28.4 km, 2de dag ong. 18km en vandaag ong. 33km.... Op naar nog....

    20-05-2013, 21:04 geschreven door Yvette  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (10 Stemmen)
    Archief per week
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 14/01-20/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs