HET LANGE AFTELLEN NAAR 31/08/2006
Foto

Wij zijn Mario en Cindy en al sind September 2005 begonnen aan de procedure om een kindje te adopteren. Aangezien onze droom nog niet onmiddellijk zal uitkomen nodigen wij jullie uit met ons mee af te tellen naar de dag dat onze kleine spruit van haar/hem zal laten horen.
Inhoud blog
  • nieuwe site
  • 15/09
  • Ray of Hope
  • Ray of Hope
  • het eerste WACHTEN is voorbij
    Laatste commentaren
  • yes yes eindelijk een doorbraak!! (frans en Anita)
        op Ray of Hope
  • gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag! (anita)
        op 9februari
  • yes yes ne kie of zes (anita)
        op 27/01
  • schattig! (Anita en Frans)
        op Speciaal op aanvraag
  • volhouden! (Frans en Anita)
        op rumors

  • Op 1 januari 2008 moeten er nog 255dagen worden toegewezen en dan zijn WIJ ERBIJ!!!!!!!!
    - 8dagen voor februari is nog 247dagen
    - 8dagen voor maart is nog    239dagen
    - 5dagen voor april is nog      234dagen
    - 3dagen voor mei is nog       231dagen
    - 8dagen voor juni is nog       223dagen
    - 5dagen voor juli is nog        218dagen
    - 6dagen voor augustus is nog212dagen
    - 9dagen voor september       203dagen
    - 6dagen voor oktober is nog 197dagen
    Adoptie China
    De lange weg naar onze droom
    05-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rumors
    Volgens de laatste rumors zouden ze 10 dagen toewijzen.  Tot 22januari dus.

    Please, please, please let this be true. (en dan de volgende maanden nog een beetje meer )
    Niet meer onder de 10 dagen gaan zou ik al supper vinden. 2jaar geleden zou dit teleurstellend geweest zijn en nu zouden we bijna euforisch worden. Raar hé.

    Maar we gaan nog niet te vroeg juichen en blijven hopen dat het waar is.

    05-06-2008 om 16:51 geschreven door Cindy  


    29-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bring me hope
    Dit filmpje laat zien hoe een moeder haar kindje te vondeling legt.  Het is zeer aangrijpend en bijna onwezenlijk.  Hier kan je zien dat het voor niemand ter wereld makkelijk is zijn kind achter te laten maar deze vrouw ziet haar kind zo graag dat ze het achter laat met de hoop dat het een beter leven zal krijgen.  Beter dan wat zij het kan geven.  Dat is moederliefde.  En dat is wat ik mijn kindje later zal meegeven.

    29-05-2008 om 20:55 geschreven door Cindy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Matching is begonnen
    Blijkbaar zouden ze in China begonnen zijn met de maandelijkse matching(dwz kindjes toewijzen aan dossiers van adoptie ouders).
    Hopelijk zijn er deze maand veel.  Dat hopen we iedere maand maar er is nog niet veel van in huis geomen.  En nu met die verschrikkelijke aardbeving inChina vrees ik dat het nog zou kunnen trager gaan dan voorheen. 

    Eigenlijk is dat begrijpelijk.  Die mensen hebben nu andere prioriteiten.  Maar als je al zo lang aan het wachten bent wordt je al eens egoïstisch en vergeet je al eens te denken aan de anderen.  Niet schoon maar wel realiteit.

    Ik hoop echt dat iedereen daar vlug kan geholpen worden om terug een dak boven het hoofd te hebben en terug te kunnen leven op en menselijke manier  en daarna hoop ik dat er iets of wat versnelling in de adoptie wereld mag komen zodat we toch nog op eind 2009 mogen hopen.

    Dus allemaal duimen de komende dagen dat er veel dagen zullen worden toegewezen.

    Tot heel gauw

    29-05-2008 om 15:42 geschreven door Cindy  


    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12januari
    Ja, je ziet het.  TERUG maar 3dagen.  De teller staat nu op 12januari.  Als we zo doorgaan is het maar een maand per jaar en dan zijn we nog goed voor 8JAAR!!!!!!!!!!!!
    Maar we blijven hopen want het valt toch niet stil.  Ze blijven toewijzen.  Hoe traag het ook gaat ze doen verder.
    En er is ook goed nieuws want er is een groep van Horizon met LID 12/1.  Dus een dikke proficiat met jullie kindje.

    Verder is er op 4/5 een delegatie vertrokken naar China om eens te gaan zien wat er nu allemaal van aan is van die documentaire in koppen.  Hopelijk krijgen we hiervan vlug possitief nieuws zodat we die onzekerheid achter ons kunnen laten.

    En nu ga ik een beetje van de zon genieten en wachten op de volgende lading toewijzingen.

    07-05-2008 om 13:53 geschreven door Cindy  


    11-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vertrek naar China
    Morgen vertrekt er een groep van Horizon naar China.     Dus vanaf morgen ga ik gedurende 3 weken lekker kunnen wegdromen en meeleven met de  kersverse ouders.  Ik krijg al kriebels in hun plaats als ik eraan denk dat ze maandag definitief hun kleine spruit mogen in hun armen sluiten.
    En tegen dat ze terugkeren zullen we terug weten hoeveel dagen er zullen worden toegewezen.  Hopelijk niet zo rampzalig als deze maand maar spijtig genoeg heb ik daar niet in te kiezen.  Moest dat maar eens kunnen dan zou ik denk ik een jaar in 1 maand toewijzen.  Dan zijn we allemaal zeker dat we vóór de OS ons kindje hebben.

    Voila.  Dat was de droom van deze week en hopelijk komt er een fractie van uit.

    11-04-2008 om 19:52 geschreven door Cindy  


    03-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het ziet er niet goed uit
    De eerste geruchten waren heel goed.  Tot 12 of 13/1.  Maar mooie liedjes duren spijtig genoeg niet lang en nu denken ze op RQ dat het maar tot 9/1 zal gaan.  Dat zijn terug maar 5DAGEN!!!!!

    Niet goed maar ja wat doe je eraan.  En dan hebben we vorige week nog de uitzending van Koppen te verwerken gekregen.  Om ni goed van te worden.  Ik zag opeens onze droom als een kaartenhuisje ineen zakken.  Sommige reporters denken toch niet na voordat ze iets uitzenden.
    Het was al zo zwaar voor ons als volwasene wat moet er in de hoofdjes van geadopteerde kindjes uit China zijn omgegaan.  Midden in de paasvakantie op een uur dat nog vele kinderen naar TV kijken krijgen ze zo'n beelden te zien.  Staan journalisten daar soms eens bij stil?  En het gaat dan nog over materiaal uit 2005.  Daarom niet minder erg maar er zijn toen stappen ondernomen en mensen gestraft voor hun daden.  Moeten ze dat nu dan nogmaals als "nieuwe feiten" uitzenden omdat China nu hot news is?
    Maar bon.  Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met de verantwoordelijke voor China bij Horizon en de moed zit er terug in.
    We weten dat ons kindje er gaat komen maar wanneer?????????
    We blijven verder aftellen naar de dag die ooit zal komen en dan.......

    03-04-2008 om 16:33 geschreven door Cindy  


    09-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8dagen
    De kogel is dus door de kerk.  Terug maar 8 dagen.' ' Of terug 8 dagen ' ' Ik weet het niet goed wat te denken. Ergens ben ik blij dat het meer dan 2 of 3 dagen zijn maar langs de andere kant als het nooit meer dan 8 dagen gaan zijn dan zijn we nog voor een paar jaar zoet. Dus terug wachten tot volgende maand en hopen op meer dan 8dagen maar ik vrees dat het er minder zullen zijn. Want er zijn blijkbaar veel LID's op 11, 12 en 13 jan 2006. We zullen moeten afwachten en hopen dat het toch nog zal meevallen. Ik hoop wel dat ze tot 12 jan geraken want dan is er terug een groep van Horizon bij. En dan kunnen we toch terug een belgisch verhaal volgen. Iedereen vingers gekruisd voor veel LID's volgende maand.

    09-03-2008 om 18:19 geschreven door Cindy  


    29-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rumors
    De rumors zijn alles behalve positief.  Ze zouden maar toewijzen tot 4 januari.  Het zijn wel 8 dagen maar volgens de cijfers op RQ zijn er toen heel weinig dossier ingelogd.  Iedereen had dan ook de hoop dat ze deze keer de 10dagen zouden halen.
    Het is natuurlijk nog niet zeker dat het 4 jan zal zijn maar het gerucht komt al uit 3 verschillende landen.
    Als ze zo blijven verder doen hebben wij in 2010 nog geen kindje.  De moed zit serieus diep voor de moment.

    29-02-2008 om 14:49 geschreven door Cindy  


    28-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niets nieuws
    Voor het ogenblik blijft het stil.  Normaal gezien zijn er rond deze periode al veel geruchten over de datum van toewijzing maar deze maand is er nog nergens iets te lezen.cry We zullen dus nog een paar dagen moeten wachten. Vandaag is er wel een artikel verschenen dat de "één kind politiek" zou worden afgeschaft in China. Een hele goeie zaak natuurlijk voor de kinderen en diens ouders. Dat zeker en vast maar voor ons wachtende op een kindje uit China zou dit wel eens kunnen betekenen dat we nog langer zullen moeten wachten.cry cry En daar durf ik eerlijk gezegd niet aan te denken. Want dan schiet er onmiddellijk in mijn gedachten "gaan we ooit een kindje krijgen" Het zal nu op zijn minst al in totaal 4jaar wachten zijn. Laat daar nu nog een vertraging bij komen.... En zeggen dat ik ooit de zenuwen kreeg bij de gedachte dat ik 2 jaar zou moeten wachten op mijn kindje Hadden we maar een jaartje eerder met adoptie begonnen dan was ons kindje nu al minstens 2 jaar bij ons. Want toen waren de wachttijden nog 6maanden. Nu 4jaar en meer. Moesten we nu toch maar een glazen bol hebben hé

    28-02-2008 om 15:55 geschreven door Cindy  


    18-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.we schuiven op
    De site van Horizon is vandaag aangepast en de groep die deze keer een bij de toewijzingen was zouden vandaag hun kindje voor de eerste keer (op foto) te zien krijgen.  Allemaal heel spannend.  Ik krijg nu al kriebels.  Wat gaat dat zijn als ik mijn kundje voor het eerst zal zien.
    Nu zijn er bij Horizon nog 8 groepen die vóór ons een toewijzing zullen krijgen. Dus moesten ze nu eens per maand beginnen toewijzen "droom, droom" Ne mens mag al eens dromen hé. Maar binnen 2 maanden als deze groep naar China vertrekt hebben we toch weeral iets om naar uit te kijken. Kunnen we lekker die mensen hun verhaal volgen en wegdromen hoe het zal zijn als wij daar zullen zijn. Ik wil ook langs deze weg de mensen met een toewijzing een DIKKE PROFICIAT wensen. En nu wordt het weer afwachten naar de volgende reeks toewijzingen die normaal verwacht worden de eerste week van maart. Hopelijk geraken ze tot en met 12/1 dan is er terug een groep van Horizon bij. Of zou dat teveel moois in korte tijd zijn???? Ik wens het toch iedereen toe hoor.

    18-02-2008 om 16:33 geschreven door Cindy  


    06-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En we schuiven op
    We weten het wel niet meer met zekerheid nu de site van CCAA niet meer wordt aangepast maar er zouden vermoedelijk 8 dagen zijn toegewezen.

    Dus ze zijn nu tot 27/12/05.  Terug maar 8dagen maar aangezien er velen waren die maar 1 dag verwachte is 8 natuurlijk al heel goed.

    Wie had ooit kunnen denken dat we zouden blij zijn met maar 8 dagen toewijzingen

    Dus nu zijn het er nog 242dagen te gaan.

    06-02-2008 om 13:50 geschreven door Cindy  


    03-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbel gevoel
    Geregeld als ik aan die lange wachttijd denk krijg ik een dubbel gevoel.

    Eigenlijk ben ik aan het hopen dat iemand zijn kindje gaat afstaan ter adoptie.  En dat is het nu ECHT niet.

    Wij willen een kindje zonder toekomst in eigen land een KANS geven op een gelukkig leven hier bij ons.

    Maar door die lange wachttijden is het zo dat ons kindje nu eigenlijk nog niet geboren is. En dan mag je natuurlijk niet te lang blijven nadenken want onze bedoeling is een kindje gelukkig te maken niet om een moeder ongelukkig te maken maar het feit is dat het één het ander tot gevolg heeft.

    Want ik ben er zeker van dat een moeder haar kind enkel maar afstaat omdat ze het graag ziet en omdat ze haar kind wil een betere toekomst geven.
    Dus zij zal daar ongetwijfeld veel verdriet om hebben.  En op het moment dat haar verdriet het grootste zal zijn zullen wij euforisch gelukkig zijn.
    Deze twee uitersten om hetzelfde kindje.  Hoe moeten we hem/haar dit ooit uitleggen?

    Want in onze maatchappij kennen we het gevoel niet van echte honger hebben en geen eten hebben. Een ziek kind hebben en geen geld hebben om ermee naar een dokter te gaan, geen uitweg vinden om te overleven.  En dat is nu net het gevoel dat de afstandsmoeder zal hebben op het moment dat ze haar kindje zal afstaan.  Maar hoe leg je dit uit aan je kind dat nooit deze situatie bewust heeft meegemaakt?


    03-02-2008 om 16:06 geschreven door Cindy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe de wachttijd doorkomen
    Ja, dat is natuurlijk het moeilijkste.  Die wachttijd doorkomen.

    In het begin lukte dit nog.  Alez ja, als ik daar nu op terug kijk toch want toen leek een maand wachten nog oneindig en nu zou ik een gat in de lucht springen om MAAR één maand te moeten wachten.

    Maar in het begin ben je bijna dagelijks bezig met ADOPTIE. 

    Je hebt de cursus, de inschrijving bij de jeugdrechter, het maatschappelijk onderzoek, de inschrijving bij het adoptie bureau, EN DAN BEGINT HET WACHTEN PAS ECHT.

    Ik dacht dat we er dan waren maar jongens ge kunt u ni voorstellen hoe lang wachten kan duren.

    En vooral, naar mijn gevoel, val je een beetje in een zwart gat.

    Je bent een jaar intens bezig geweest met de adoptie en nu valt alles weg.  Je moet alleen maar wachten.  En hoelanger we wachten hoe langer het nog lijkt te duren met die oplopende wachttijden.

    In het begin dan hebben we tegen iedereen gezegd  "het zal ergens voor eind 2006/begin 2007 zijn.
    Na een paar maanden "het zal voor eind 2007 zijn"
    "het zal voor eind 2008 zijn"
    En nu "we hopen tegen eind 2009"
    En ik HOOP echt dat we dit niet meer gaan moeten verder opschuiven.  Want ik heb soms het gevoel dat de mensen mij niet meer geloven dat wij bezig zijn met een adoptie.

    03-02-2008 om 15:49 geschreven door Cindy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wachttijd
    Zoals ik al zegde : de wachttijd blijft maar oplopen.  Iedereen die op de wachtlijst staat zal wel weten hoe dit in elkaar zit maar voor de leken zal ik proberen het uit te leggen .

    In de goede oude tijd (wachttijd 6 maanden) werden er iedere maand ongeveer een maand LID's (LogIn Datum) toegewezen.
    Nu is dat de laatste maanden ongeveer 5dagen LID's per maand.

    In augustus 2006 waren ze bezig met de LID's van juli 2005.
    Nu 17 maanden later zijn ze nog bezig met de LID's van december 2005.

    Dus zoals je kan zien hebben ze op 17 maanden nog geen 6 maanden toegewezen.  Als je dan weet dat er nog 8 maanden voor ons moeten toegewezen worden

    We kunnen alleen maar hopen dat er één van de maanden een versnelling zal inzitten zodat onze wachttijd toch nog een beetje zal versnellen.

    Want ons bevelschrift is maar 3 jaar geldig en niemand weet wat er gaat gebeuren als dit zal vervallen (mei2009)  Moeten we dan volledig opnieuw beginnen of gaan ze een verlenging toekennen of ....  Hopelijk wordt de wet snel aangepast en gaan ze gewoon een verlenging toekennen.

    03-02-2008 om 15:38 geschreven door Cindy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorgeschiedenis
    In juni 2005 hebben we de eerste maal contact opgenomen met K&G.  Dit na jarenlang de medische mallenmolen te zijn doorlopen.

    In september 2005 zijn we dan gestart met de cursus.  We hadden echt een magnifieke groep.  Tot op vandaag hebben we nog steeds contact en spreken we om de paar maand af om te zien wie ,wat , waar staat en om elkaar terug wat moed in te spreken voor het lange wachten.

    In januari 2006 zijn we dan begonnen aan ons maatschappelijk onderzoek.  We hadden geluk.  Toen ging het ng zeer vlot omdat wij bij de eersten waren van de nieuwe procedure.  De gesprekken op zich waren geen lachertje maar achteraf bekeken zijn die voor ons heel goed uitgedraaid.  Ze zijn verwoord geweest zoals we zijn en we konden onszelf heel goed erkennen toen we het dossier gingen inlezen.  Ik weet van vrienden dat dit niet iedere keer het geval dus tot hiertoe hadden we geluk.

    In juni 2006 zijn we ons dan eindelijk mogen gaan inschrijven bij Horizon.  Tot onze grote spijt was de wachttijd aan het oplopen.  Eind 2005 was de wachttijd nog 6 maanden nu was hij al om en bij de 11 maanden.  En ze konden ons niet zeggen hoe lang het nog ging duren maar het was nog nooit langer geweest dan 18 maanden.

    Dus ipv te denken dat we ons kindje gingen hebben tegen maart/april 2007 had ik mezelf voorgenomen de langste tijd in gedachten te houden en al wat vroeger viel was MEER dan welkom.

    Nu 17 maanden later zijn dat allemaal al lang vervlogen dromen en zou ik al gelukkig zijn moest er mij iemand zeggen dat ik vanaf nu maar 18 maanden meer moet wachten.

    03-02-2008 om 15:28 geschreven door Cindy  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deel 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een dag is het me denk ik eindelijk gelukt een foto toe te voegen.
    Ik had juist de moed opgegeven en ga naar het einde van de pagina en daar staan de links natuurlijk om zaken toe te voegen (' ')(' ') (' ')

    Op 27 september 2007 dat is  13 maanden na onze inlogdatum is ons dossier eindelijk door de review room.  De review room is een dienst waar ze je dossier volledig nakijken en eventueel nog bijkomende vragen stellen of in het slechtste geval je weigeren.  Maar gelukkig voor ons was er geen enkel probleem en zijn we daar al door.  Als ons dossier niet verloren is gegaan(' ')
    Eerst was ik heel gelukkig dat we geen vragen hadden gekregen en nadien overviel me ineens de schrik "stel dat ons dossier verloren is????" ja dan kunnen ze natuurlijk geen vragen stellen.  Maar ik veronderstel dat ze wel zullen weten hoeveel dossiers ze op 1 LID dag zullen ingelogd hebben n hoeveel ze er dan moeten nakijken.  Zo heb ik toch mezelf gerust gesteld.





    03-02-2008 om 14:16 geschreven door Cindy  


    01-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn gestart
    Aangezien het wachten maar blijft duren heb ik besloten om al te beginnen met een blog. Zo kan onze spruit later zien dat we enorm hebben zitten aftellen naar de dag dat ze in ons leven kwam. De komende dagen zal ik nog een beetje zoeken en aanpassen en proberen dus als er rare dingen verschijnen niet panikeren dat is een teken dat ik aan het sukkelen ben.' ' Ik ga nu eerst een beetje rondsurfen om materiaal te vinden over de periode van 31/08/06 tot nu. Tot later

    01-02-2008 om 17:08 geschreven door Cindy  




    Foto

    Archief per week
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Ni hao !
  • adoptie
  • hallo

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Rumor Queen
  • Zappy Baby
  • Adoptieforum
  • ukkie2
  • Jan en Terry
  • Adoptieshop




  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs