Inhoud blog
  • donderdag 11 juli
  • woensdag 10 juli
  • dinsdag 9 juni
  • zaterdag 6juli en zondag 7 juli
  • maandag 8 juli
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Yannicks herstel na zijn motorongeval
    onze kanjer kan het !!
    07-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 5 juni

    Woensdag 5 juni

    Vanmorgen om 7 uur, na heel weinig slaap amper 4 uurkes heb ik nogmaals naar jou gebeld. De eerste 24 uur zijn voorbij en je toestand is onveranderd, benieuwd wat de dokter straks te melden heeft !!!!

    Ook vanmorgen staat nog in het teken van mensen te verwittigen die ik gisteren vergeten was ( hopelijk heb ik nu wel iedereen op de hoogte gebracht, en ben ik niemand vergeten  )

    Ik ben ook naar de huisdokter geweest om iets voor mezelf te halen om  beter te kunnen slapen. Ook heb ik me voorgenomen om zolang je in slaap bent en je het toch niet weet of ik er ben of niet om enkel smiddags op bezoek te komen , dan kan ik een dokter spreken , en smorgens en savonds te bellen . zo kan ik zelf ook meer rusten.

    14.30 is het weer zover , de dokter is heel tevreden over jou omdat je de eerste 24 uur goed door bent gekomen , hij ziet de toekomst zelfs rooskleurig in na welliswaar een zeer lange weg die wel tot een jaar zou kunnen duren . eerstvolgende stap is wachten tot je zelfstandig kan ademen zonder machines , dan zouden ze je wakker kunnen maken . maar omdat je een stukje bot hebt afgebroken aan je schedelbasis mag je absoluut je hoofd niet bewegen en zou het kunnen dat wanneer je wakker word ,en je zou onrustig doen, dat ze je weer dieper in slaap brengen . het is belangrijk dat je je hoofd niet beweegd anders zou dat botje in je ruggemerg terrecht kunnen komen en da geeft dan weer verwikkelingen . het zou 6 weken duren voor dat botje mooi terug is vastgegroeid. De druk op je hersenstam is ook onder controle.

    We kunnen niets anders doen dan afwachten he jij moet ervoor vechten maar je bent heel goe bezig !!!

    Vanmiddag is ook svea even langsgeweest en ook papa heeft nog eens gebeld

    Als ik savonds bel om naar jou te informeren hoor ik dat je longen beter genezen dan voorzien, ze hebben je zuurstof een beetje kunnen afbouwen . YES het eerste stapje voorwaarts heb je gezet goed zo !!!!!

    Ook vanavond is inge nog ff komen kijken en op jouw kamer pronken nu een mooie tekening van stan en jasmin

    07-06-2013 om 17:06 geschreven door hilde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 4 juni

    Ik heb vannacht niets kunnen slapen, was nog te erg van slag en moest steeds maar aan je denken en ook wie en wat ik allemaal moest verwittigen.rond 6 uur smorgens kon ik het niet meer houden en belde ik naar IZ om naar jou te informeren . je toestand was stabiel gebleven .. gelukkig !!!! om 14.30 is het pas bezoekuur dus heel de morgen bezig geweest om iedereen te verwittigen . je werk , verzekering, politie informeren waar je moto en helm waren gebleven ......je werk ben ik persoonlijk ter plekke gaan verwittigen en ook hun waren behoorlijk van slag over het nieuws

    Om half 3 mocht ik je eindelijk weer zien , je toestand was nog steeds hetzelfde gebleven, je ligt aan allerlei machines en kabeltjes en darmkes , best een moeilijk zicht  maar het helpt je om erdoor te komen , ook heb ik ff de dokter gesproken . die kon melden dat je toestand stabiel maar ernstig is , net zoals vlak na de operatie , maar de eerste 24 uur zijn belangrijk voor het verdere verloop en tot nu toe doe je dat prima !!!! de druk in je hersenen is nu minder doordat er constant vocht word weggehaald en dat is goed voor het herstellen van  je hersenen . ondertussen heb je wel koorts gekregen maar dat dat is normaal , het is een reaktie van je hersenen omdat die een serieuze schok hebben gekregen

     de verpleging melde ook dat papa ondertussen al gebeld heeft vanuit mexico en ook dat er vannacht iemand van het jeugdhuis in paniek is komen informeren naar jou.

    in de loop van de dag is je fb al bomvol berichten gezet om je veel beterschap te wensen . Om niet een hele dag door telefoon te krijgen en 100 keer hetzelfde verhaal te moeten doen heb ik besloten om je vorderingen op fb te plaatsen . ook heb ik ondertussen met Nick en tarik contact gehad

    in GVA is een artikel  verschenen over het ongeval met een fotoke bij. Hierin kon ik vernemen dat iemand wss verblind is geweest door de zon en dat je met een auto met 73jarige chauffeur bent gebotst. Momenteel word nog onderzocht hoe het ongeval precies is kunnen gebeuren.

    Om 19 uur mochten we opnieuw op bezoek komen , Tarik is meegekomen, hij gaat straks in het jeugdhuis iedereen op de hoogte brengen en proberen kalmeren en ook duidelijk maken dat zolang je op intensieve zord ligt ze alle info over jou enkel via mij kunnen bekomen ook nu was je toestand nog steeds hetzelfde

    Vanmiddag is nonkel harry langsgekomen en inge is vlak voor haar nachtdiesnt ook nog eens komen kijken naar jou.

    07-06-2013 om 17:04 geschreven door hilde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 3 juni 2013 19.50u

     

    Toen ik me aant klaarmaken was om naar mijn werk te vertrekken ,. word er aan de deur gebeld. 2 agenten staan voor de deur en vragen of ik de mama van Yannick Wyn ben. Ze vragen of ze ff binnen mogen komen  Ik werd verzocht om met dringende spoed naar st augustinus te gaan want jij had een motoongeval gehad en in kritieke toestand overgebracht en je bent gestabiliseerd moeten worden .

    In een roes heb ik snel mijn werk verwittigd dat ik niet kwam en ben naar je toegesneld (2 keer verkeerd gereden onderweg door de shock).

    In het ziekenhuis aangekomen zei de spoedarts dat je al naar intensieve was overgebracht en je werd klaargemaakt voor OK. Meer info kon ze niet geven enkel dat ik me moest voorbereiden op het allerergste scenario.

    Inge was ondertussen ook aangekomen en samen zijn we dan naar intensieve gegaan. Daar was je net klaar voor OK en zag ik je voorbijvliegen ( in looppas kwamen ze met je bed voorbij op weg naar OK) uitleg over je toestand konden ze niet geven en de dokter zou dit doen als je uit OK kwam.

    5 lange , bange uren volgde. Ik wist enkel dat ik me moest voorbereiden op het meest slechte nieuws dat iemand kan krijgen .

    Gelukkig had inge net nachtdienst op de afdeling vlak naast intensieve en kon ik daar wachten met een tas koffie ipv in een klein kruipkotteke van een wachtzaaltje. Ondertussen Ayla , Isha, Frank, Dirk ,.... op de hoogte stellen . ook dacht ik aan Nick maar die kon ik ni bereiken ( nick was het enige nr dat ik had van jouw vrienden). Via mijn gsm plaatste ik een berichtje op fb.(doorgelinkt naar jouw profiel) Zo is papa het ook te weten gekomen. Ayla en carola hebben hem een beetje kunnen kalmeren. Want hij was redelijk in paniek. Ook zijn die van het jeugdhuis het op deze manier te weten gekomen .Ook die waren in alle staten .....

    Rond 1 uur kregen we eindelijk bericht dat de dokter ons kon spreken en we mochten naar je toekomen. Inge en Eric zijn meegegaan naar intensieve om de uitleg te aanhoren

    Om 18.30 was je opweg van je werk naar huis op de moto en ben je op de hoek van de mechelsesteenweg en de molenstraat in edegem gebotst met een auto. De hulpdiensten waren er redelijk snel bij . Gelukkig was je toen nog bij bewustzijn en kon zelfs nog vertellen dat je ooit geopereerd bent aan die speciale appendicitis. Wel was je redelijk woelig en licht aggressief en dat was voor de ambulanciers een tegen dat je zuurstof tekort had in je bloed . ze hebben je toen al aan de beademing gelegd . in het ziekenhuis hebben ze gezien dat je bloed op je rechterlong hebt, een schedelbasisfraktuur, hersenbloeding en zwelling rond de hersenstam. Best allemaal heftig dus

    Ze hebben je onmiddelijk geopereerd om een buisje in je hersenen te plaasten om zo het vocht van de bloeding  en zwelling weg te laten vloeien. De eerste 24 uur zijn veelbepalend voor je verder herstel. Maar op dit moment ben je stabiel maar kritiek.

    Nadat we je rugzak,en kapotgenipte kleren hadden zijn we naar huis gegaan

    In je rugzak zat een stenen potje voor chocoladefondu en dat was nog heel !!!! dus dat doet me denken dat je echt op je rechterzij bent terecht gekomen , Je gsm is wel helemaal naar de vernieling

     

    07-06-2013 om 00:00 geschreven door hilde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    03-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.krantenartikel van het ongeval
    http://www.gva.be/regio-antwerpen-zuid/mortsel/motorrijder-zwaargewond-bij-aanrijding.aspx

    03-06-2013 om 00:00 geschreven door hilde  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)


    Archief per week
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • 't gaat goed vooruit! (Kim)
        op zondag 9 juni
  • Blijhheid (Sasha (De spanjaard van het Jeugdhuis))
        op vrijdag 7 juni
  • yannick (Stien)
        op vrijdag 7 juni
  • .......... (Peter)
        op maandag 3 juni 2013 19.50u
  • Super (Jaimy)
        op donderdag 6 juni

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs