§Inkomende telefoons opnemen en doorverwijzen en helpen met simpele problemen.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Annulatie van een bankkaart
§Klasseren rekeningafsluitingspapieren
§Stortingen en overschrijvingen
Namiddag
13.30 - 16.35
§Inkomende telefoons opnemen en doorverwijzen en helpen met simpele problemen.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Annulatie van een bankkaart
§Rekeningen controleren en gevraagde gegevens doorgeven mits persoon in kwestie.
Alhoewel dit de laatste dag van de week is ben ik niet zo moe als ik anders zou zijn als het school was. Ook vandaag was er voldoende werk en kon ik alles op mijn mannier op mijn tijd te vervullen. Elke dag blijkt maar fijner en fijner te worden. Ook al zijn mijn taken vrij simpel toch kan ik zeggen dat ik gemotiveerd wordt op deze wijze. Ik weet wel dat ik verwacht dat het maandag een stuk saaier gaat worden omwille dat er voor mij bijna niks gaat te doen zijn. Toch als je iets te doen hebt en je kunt je bezighouden al vind je dat niet interessant is dat toch fijner als totaal niks doen. Zullen zien wat er voor volgende week te wachten staat maar wegens verlof van een medewerker deze week kon ik een deel van de taken overnemen maar omdat ze terug komt woensdag schat ik dat ik veel minder te doen ga hebben maar ook nieuwe dingen ga moeten doen. Werken in een bank kan variërend zijn!
Donderdag zijn er extra lange openingsuren. De bank is dan open tot 18.00 ipv 16.00. De werkuren liggen wel anders als de openingsuren. Voormiddag 8.30 - 12.30
§Inkomende telefoons opnemen en doorverwijzen.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Gegevens van klanten opzoeken en doorgeven.
§Bestelling van transactie papieren ingeven.
Namiddag 14.00 - 18.15
§Inkomende telefoons opnemen en doorverwijzen.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Gegevens van de klant opzoeken en doorgeven.
§Bestelling van transactie papieren ingeven.
§Stortingen en overschrijvingen voor de klant uitvoeren.
Namiddag kreeg ik eindelijk mijn eigen login. Het mindere is dat ik geen gebruik meer kan maken van Microsoft Outlook wat zorgt dat ik geen informatie meer kan doorgeven aan collega's via mail. Nu ik constant moeten letten op wat ik zeg aan de telefoon heb ik zowat leren articuleren. :-8 Ik ben nu beter verstaanbaar dan ooit tevoren. Desondanks dat het een lange dag was, was het nog vele beter dan een schooldag!
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Bestelling van transactie papieren ingeven.
Vandaag was de bank alleen open voormiddag. Het was vrij rustig dus kon ik op het gemak mijn taken uitvoeren. Veel beter als school, zonder die al die zever.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Terugbellen naar klanten voor eventuele vergeten documenten, bankkaart,...
Namiddag
12.00 - 16.35
§Inkomende telefoons opnemen en doorverwijzen.
§Afspraken maken + portefeuille klanten onderscheiden.
§Klasseren kopies van identiteitskaarten
§Stortingen en overschrijvingen van de klanten uitvoeren.
Vandaag ging het al wat gemakkelijker, ik had ook wat minder inkomende telefoons wat daar ook wel mee te maken kan hebben. Ik begon een beetje te wennen dus kon ik wat meer op mijn gemak zijn. Ik heb ook op een andere mannier gegevens van de bellende klant opgenomen, het is veel gemakkelijker om direct het rekeningnummer te vragen van die klant. Op die mannier zijn typfouten direct ongedaan gemaakt. Soms bleef het moeilijk om te verstaan wat de klant zei maar op deze mannier kan ik direct zien wie dit is en tot welke portefeuille, klantengroup die persoon behoorde. Elke klant wordt geholpen door een relatiebeheerder of medewerker van de bank op die mannier werken we efficienter. Vandaag had ik alleszinds geen fouten meer gemaakt met de stortingen! Mijn collega's zijn zalig om mee te werken, als het niet serieus moet is da ook niet.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
Namiddag
12.00 - 16.35
§Inkomende telefoons opnemen en doorverwijzen.
§Afspraken maken, gegevens oproepen en klantsoort onderscheiden.
§Stortingen en overschrijvingen voor de klanten uitvoeren.
§Foute overschrijving herstellen
De eerste dag was moeilijk het begin, ik wist nog helemaal niet tegoei wat ik moest doen en daarmee waren de eerste afspraken of telefoons vrij onduidelijk zowel voor de klant als voor mij denk ik . Ik had een foute code ingegeven bij een overschrijving, het bleek dat het niet zo gemakkelijk is om deze fout ongedaan te maken omdat deze storting al verwerkt was moest ik bellen naar de centrale hulpdienst van Fortis. . Alleszinds weet ik nu dat ik geen fouten meer ga maken met stortingen! Alles is nog tegoei gekomen dus geen probleem. Algemeen gezien was het wel iets anders de collega's zijn heel vriendelijk enzo en er kan zeker gelachen worden. De tweede dag zal het wel wat gemakkelijker gaan zullen zien.