Inhoud blog
  • Het Belang van Limburg valt internationaal in de prijzen (Mediahuis, 2016)
  • Netflix lanceert in 2017 dubbel zoveel eigen titels (ANP, 2016)
  • Waarom is een tweede Ketnet nodig? (mg, 2016)
  • Apple Music rondt de kaap van 20 miljoen gebruikers (Belga, 2016)
  • Les utilisateurs de Netflix peuvent désormais regarder des films et des séries hors ligne ((LeMonde.fr, 2016))
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Massamedia
    Actua in de media
    05-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1) Verspreiding dagbladpers tijdens het derde trimester (Mediamarketing, 2016)

    Artikel verschenen op Mediamarketing.be op 1 november 2016

    In mijn eerste blogbericht heb ik het graag over de CIM-cijfers van de verspreiding dagbladpers tijdens het derde trimester.

    In het artikel gaat het over het feit dat de groei van de websites (+0,9%, zonder mobiele apps) opnieuw hoger is dan de daling van de betaalde verspreiding Print + Digital (-0,7%). Deze groei van de websites bedraagt zelfs 1,5% voor de Franstalige titels (vs +0,7% in Vlaanderen). (z.a., 2016)

    De mobiele verspreiding blijft toenemen. In het artikel zijn ze ook per krantentitel gaan kijken wie er steeg in mobiele surfers (en wie niet) en wie er daalde/steeg bij print.

    Constateringen online bezoekers:

    ·         HLN + 0,2% (tot 1,363 miljoen unieke browsers)

    Maar Print + Digital daalt 0,3%  (tot 274.832 exemplaren)

    ·         HNB : +3,3%, (tot 1044 miljoen)

    Maar  Print + Digital verspreiding -1,5% (tot 238.803 exemplaren).

    ·         GVA : + 4,4% (tot 267.151)

    Print : -1% (87.834 exemplaren)

    ·         De Standaard website : -0.8%  (366.473 UB)

    ·         DM - tot 5,8% (203.074 UB)

    Print : -0,3%  (54.751)

    ·         De Tijd -1,8% (tot 116.926)

    Print :  -0,5% voor De Tijd (41.341)

    ·         HBVL : -2,1% (tot 207.373 UB)

    Print : -0,6% (93.414)

    ·         De Standaard had als enige krant een stijging van +0.2% in print (tot boven de 100.00 exemplaren).  

    ·         Franstalig Print achteruit (-0,9%).

    ·         Le Soir blijft min of meer hetzelfde voor print. Online : +4.6%

    ·         La Libre minder dan -1% (tot 35.525 ex). Online : +4.5%

    ·         Sudpresse : -1% (90.221)

    ·         L’Avenir (81.095) Online als enige daling van 3%

    ·         L’Echo (15.964) Online : +2%

    ·          La DH - 1,3% (tot 42.015) Online : +2.1 %

    Over het algemeen zijn dit vrij logische cijfers. Het is al langer gekend dat de print op lange termijn steeds minder populair zal worden. Online is de nieuwe manier om lezers te bereiken. Vandaar dat bijna overal de print daalt en de online nieuwe bezoekers stijgen.

    Bron : (Mediamarketing, 2016)

    Geraadpleegd op 5/11/16 via http://www.mm.be/news-nl-19512-verspreiding-dagbladpers-tijdens-het-derde-trimester

     



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    Archief per week
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 19/09-25/09 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs