Het Belang van Limburg valt internationaal in de prijzen (Mediahuis, 2016)
Op de site van mediahuis stond op 8 december 2016 dat het Belang van
Limburg een internationale prijs heeft gewonnen. In Washington werd de World
Young Reader Prize uitgereikt. De krant is gewonnen uit meer dan 70 inzendingen. De prijs beloont kranten voor hun inzet om jongeren te betrekken
bij het maken en het lezen van de krant. HBVL werd in de
bloemetjes gezet voor de bijzondere uitgave van "Voor U Opgelost" in november 2016.
Naar aanleiding van de Internationale Dag voor de Rechten van het Kind bracht
de rubriek toen de typische problemen van jongeren in het voetlicht.
Gunter Willekens (een van de journalisten die de rubriek verzorgen) ziet het als een beloning voor
de krant. Nu hebben ze eens te meer aantonen dat een kleine krant zoals Het Belang van
Limburg ook op internationaal vlak baanbrekend kan zijn.
Netflix lanceert in 2017 dubbel zoveel eigen titels (ANP, 2016)
Netflix lanceert in 2017 dubbel zoveel eigen titels
Op 5 december 2016 verscheen er in De Morgen datNetflix in 2017 haar aantal
eigen titels gaat verdubbelen. Dit meldt Variety. Netflix heeft wereldwijd momenteel
dertig zogeheten originals. De productie daarvan bevindt zich in verschillende
stadia.
Naast dramaseries lanceert
Netflix in 2017 twintig andere eigen programma's, waaronder internationale competities.
Een voorbeeld is Ultimate Beastmaster, dit is een spelprogramma dat wordt
geproduceerd door Sylvester Stallone. Het is een show met een parcours vol
obstakels. Atleten uit verschillende landen nemen het tegen elkaar op. De deelnemende landen krijgen elk
een eigen versie van het programma elks met een eigen presentatie-duo. Netflix
wil volgend jaar duizend uur eigen aanbod kunnen aanbieden aan de abonnees. Dit
is meer dan een verdubbeling ten opzichte van dit jaar.
Je eigen programma's maken kan goedkoper uitdraaien. Een groter aanbod programma's is een groter publiek bereiken. Voor ieder wat wils.
Bron : (ANP, 2016)
Geraadpleegd op 8/12/16 via
http://www.demorgen.be/tvmedia/netflix-lanceert-in-2017-dubbel-zoveel-eigen-titels-bfec176d/
Waarom is een tweede Ketnet nodig? (8/12/16 om 14:53 door mg, jva)
Mijn volgend bericht gaat over kinderzender Ketnet. De kans is namelijk groot dat Ketnet een
tweede zender krijgt. Een gericht op peuters en kleuters (van 0 tot 6 jaar). Deze
doelgroep had enkel een paar momenten tijdens de dag zulke programmas('s ochtends en 's avonds). Nu
zouden er gepaste programmas uitgezonden worden van 6 uur s ochtends tot 8
uur s avonds. Wat wel opmerkelijk is, is dat er geen reclame zal worden
uitgezonden op de zender! Ze willen een veilige omgeving aanbieden aan de kinderen. De oprichting van Ketnet Junior
is daarnaast ook een kans voor ouders om dingen samen te bekijken met hun
kids.
Ketnet is niet de eerste zender
dat dit doet. Nickelodeon, Disney Channel, BBC, waren Ketnet de kinderzender al voor.
Maarten Janssen (netmanager ) zegt dat ze vooral de
tijdgeest willen volgen. Iedereen kijkt naar zijn/haar favoriete programma
wanneer het hen uitkomt. Door digitale tv is alles mogelijk. Uitgesteld kijken
is geen probleem. Dat willen ze bij Ketnet net tegengaan. Lineair tv-kijken -de
gewone programmering volgen- is en blijft belangrijk bij kinderen.
Apple Music rondt de kaap van 20 miljoen gebruikers (Belga, 2016)
Op de site van De Redactie verscheen op 7 december 2016 dat Apple Music 20
miljoen abonnees had bereikt. Dat meldde directielid Eddy Cue van Apple in het
Amerikaanse muziekblad Billboard. Ze zijn daarmee op de goede weg om Spotify te
verslaan.
Apple zorgde 20 jaar geleden voor
een revolutie in de muziekindustrie met iTunes. Apple Music wil voortbouwen op
dat succes door klanten hun muziek niet te laten kopen. Een maandelijkse
bijdrage geeft hen in plaats daarvan toegang tot een bibliotheek met ongeveer
100.000 nummers. "Miljarden mensen luisteren naar muziek en we hebben nog
niet eens 100.000 leden", aldus Cue.
"Er is nog veel ruimte om te
groeien. Zo blijkt dat 60 procent van onze abonnees het voorbije jaar geen
enkel lied heeft gekocht bij iTunes. Dat bewijst dat streamen in de lift
zit." De Zweedse concurrent van Apple Music, Spotify, rapporteerde in
september 40 miljoen betalende gebruikers. De gratis streamingdienst van
Spotify, met reclameboodschappen tussen de liedjes, brengt het totaal op 100
miljoen luisteraars.