De klas van de duif : 2009-2010
FOTOSERVICE
  • Alle foto's van klas 6

  • Klik op Michael en reis naar de top van de IJzertoren !


    Foto

    Hartelijk welkom op ons klasblog ! Onderstaande teller begon te lopen op 27 augustus 2009 en telde op zaterdag 05 juni 4758 bezoekers. Nu bent u bezoeker nummer :



    Foto

    Carnavalfilmpjes
  • Anderlecht scoort !
  • Baby's
  • Bij Schumacher in de wagen
  • Hamerhorror
  • Dierentemmer

  • Foto

    Foto

    Foto's
  • Avonturenklas Durbuy 11-14/09/2009
  • Klas 6
  • Liedje Durbuy
  • 09/02/2010

  • FILMLPJES ! Bezoek OLVI : PIZZAgroep
  • eerst handen wassen
  • pizzadeeg uitleg
  • SOS Piet : Bente en Ianka
  • SOS Piet : Louis en Emma
  • SOS Piet : Peter en Xena
  • SOS Piet :Lois en Michael
  • SOS Piet : Lucas en Lieze
  • SOS Piet : Seppe en Melanie
  • SOS Piet : Juf Chantal legt uit
  • SOS Piet : Michael en Lois (2)

    FILMPJES ! Bezoek OLVI : CAKEgroep (met dank aan mama Martine !)
  • Emma V.
  • Floris
  • Merijn en Jericho
  • Thomas en Stijn (1)
  • Jasper en Viktor
  • Juf geeft uitleg
  • Jonas
  • Ken en Floris
  • Kelsy
  • Viktor

    FILMPJES ! Cakegroep, deel 2
  • Thomas en Stijn (2)
  • Jasper en Viktor
  • Alle kinderen : CAKEspecialist !

  • FILMPJES !
  • Michael is ziek...
  • Het nieuws (Met o.a. Merijn)
  • Problemen met de traktor (Met o.a. Peter)
  • Hondje is dood (Arme Ianka...)
  • "TUMBLING-MELANIE" !

  • Interessante links
  • Melanie
  • Hoofdsteden Belgische provincies
  • leer schaken
  • Oefen de Belgische rivieren
  • Sint-Petersburg
  • Europese landen test

  • Contacteer hier je meester
    wim@onzeark.be


    Interesse in meesters duiven ? Klik dan op de foto !


    Foto

    De website van het 6de leerjaar van V.B.S. Onze Ark-Woesten, schooljaar 2009-20010
    Beste bezoeker ! We vinden het fijn dat je op onze site eens rondneust en heten je dan ook hartelijk WELKOM. Deze site is een werkstuk voor en door de kinderen van het 6de leerjaar van de Vrije Basisschool van Woesten, "Onze Ark". De school dankt haar naam aan de mascotte die elke klas heeft, telkens een dier. In klas 6 is de duif het "klasdier". Onze meester is immers liefhebber van duiven... een duiven'melker'. DE SITE WORDT ELKE DINSDAG EN WOENSDAG TIJDENS DE LES VAN HOEKENWERK AANGEPAST. Veel plezier !
    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de gerbils
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gerbil in onze klas is gejongd : twee kleine gerbils. Maar maandag lag er eentje dood. We mogen alleen maar kijken, aankomen niet.  Vorig school jaar hadden de gerbils hun jongen doodgebeten. Maar nu is het dat geval niet meer. Meester denkt dat het dood is van een ziekte. De witte gerbil (de moeder) zorgt nu zeer goed voor haar jong. (Merijn)
    De witte gerbil in de klas had 2 kleine jongen. Vroeger aten de andere gerbils de kleine gerbils op, maar nu niet meer. 1 van de 2 jongen is dood gegaan. Meester denkt dat het komt door een ziekte, want er was niet aan het kleine diertje geknabbeld. Gistereren hebben we met enkelen voor de middag het beestje in de vuilbak gegooid, en Emma nam het eruit om het diertje beter te bestuderen. Het andere jong leeft nog en de witte gerbil zorgt er zeer goed voor. Ze ligt in haar holletje op haar jong en zorgt ervoor dat het blijft leven. Als de moeder gerbil soms gaat eten kunnen we kijken hoe het met het kleintje gaat. Nu is zij/hij nog lelijk omdat ze nog geen haartjes heeft. Hopelijk komt wordt het groot en kunnen er nog meer gerbils in de bak komen. (Lieze)
    Klik op de foto en bewonder het kleintje bij haar mama. Ze lagen zalig  in het zonnetje. Je kan goed merken hoe de mama haar kleintje wast en een "nieuwe pamper" omdoet. Ondertussen is papa aan het zonnebaden...(Meester)


    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoekenwerk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens het hoekenwerk in de klas werken de leerlingen aan hun eigen taak, volgens eigen tempo en op hun eigen niveau.  Hoekenwerk heeft o.a. volgende troeven :

    -          kinderen kunnen op hun eigen niveau werken

    -          kinderen kunnen in hun eigen tempo werken

    -          kinderen kunnen allerhande klasmateriaal individueel gebruiken

    -          bij problemen kunnen ze bij vrienden of de leerkracht terecht

    -          het bevordert het samenwerken in de klasgroep

    -          kinderen zijn handelend bezig : ik hoor en ik vergeet, ik zie en ik herinner, IK DOE EN IK ONTHOUD

    -          …

    Op deze foto’s kan je de kinderen aan het werk zien. Alle foto’s zijn genomen tijdens 1 hoekenwerkbeurt van 20 minuten. Volgende activiteiten kan je herkennen : opzoekwerk in encyclopedie en atlas, oppervlakteberekening, volumeberekening, actualiteit, kruiswoordraadsel, schaken, spelling : bezitsvormen, inoefenen Franse woordenschat, werken op het klasblog. (meester Wim)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We bereiden ons voor op het vormsel

    Elke woensdagnamiddag is het "lering" voor het vormsel. Je hebt elk een catechist(e). De catechisten zijn pastoor Dirk en Ludwine. Ze helpen je op weg naar je vormsel. De eerste keer hebben we een grote wandeling gemaakt en er waren 7 activiteiten. Na de wandeling hebben we een pannenkoek kunnen eten en chocomelk kunnen drinken. De kinderen die geen chocomelk lusten mochten een glas water drinken en de kinderen die nog een pannekoek wilden mochten er nog één eten. De 2de keer hebben we een brief geschreven naar onze vormselmeter/peter. En we hebben ook een map gekregen voor al onze blaadjes en ook een tas voor onze map en schrijfgrief. We hebben een rebus als huiswerk. En vandaag wordt het onze derde lering. Ze hebben ook al een foto genomen per kind voor je vormsel. (Emma V.)
    Bijna elke woesdag is het catechese. We zijn verdeeld in 2 groepen. Ik zit bij Ludwine. We hebben al een hand moeten maken en je foto erop plakken. Zaterdag moeten we naar de mis. Ik moet in het begin al lezen. We oefenen soms ons liedje in de klas en we zijn ook al naar de kerk geweest om te oefenen. We hebben ook een zak gekregen om je map in te steken . We zijn ook met de bus naar ''Let it shine'' geweest, dat vond ik nog het leukste. E.H. Roger Vangheluwe was daar ook. We kregen -als we doorgingen- een lichtje om mee te zwaaien en een kaartje waar Roger Vangheluwe op staat. (Seppe)


    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lachertje ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Meester : Jantje, vertel nog eens je mop over die mummie !
    Jantje : die is veel te ingewikkeld...

    Maar nu even serieus : ken je de oudste Europese mummie ? Klik op de foto en je leert Ötzi al wat kennen. Als je er meer over wilt weten, kan je het opzoeken via Google.
    (meester)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verantwoordelijkheid en engagement

    Wat  leren wij bij godsdienst ? Het nieuwe thema  is : verantwoordelijkheid en engagement. Wij leren om onze verantwoordelijkheid voor iets te nemen. Bv je zegt "ja" om een hond te kopen. Je moet je veratwoordelijkheid ervoor nemen en er ook voor zorgen. Ook organisaties zeggen "ja" om verantwoordelijkheid te dragen (bv Unicef, een organisatie van de Verenigde Naties die zich inzet voor kinderen én voor hun opleiding. Zij nemen de verantwoordelijkheid om kinderen te helpen die het moeilijk hebben). Engagement. Mensen die geëngangeerd zijn hebben een groot hart, ze zijn creatief, ze komen op voor de zwakke, enzovoort. Alfred Nobel heeft zich geëngangeerd om na zijn dood geld te geven aan mensen die dat verdienen. (Ianka) 09/02/2010


    06-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Godsdienst : Alfred Nobel

    In de godsdienstles hebben we geleerd over Alfred Nobel. Dat was een man die het dynamiet uitgevonden heeft. Toen hij nog klein was had zijn pa een bedrijf dat springstof maakte. Maar het bedrijf ging failliet dus startten ze opnieuw maar het mislukte ook weer en toen nog een keer. Alfred ging studeren aan een universiteit (vraag me niet welke!) en ging overal op reis om te leren en uiteindelijk als hij gedaan had met leren startte hij een laboratorium met een paar andere mannen. Hij probeerde allerhaande technieken uit te vinden om een soort stof of vloeistof die super vlug ontplofte bruikbaar te maken zonder dat het zo gavaarlijk was en licht ontplofbaar. Maar zijn experiment mislukte en zijn labo ging de lucht in. Even later wou hij het opnieuw proberen maar hij kreeg geen vergunning van de stad en startte dan een labo op een boot. Deze keer lukte het wel, hij nam er een patent op en noemde het dynamiet en bracht het op de markt. Op een dag ging zijn broer dood, maar de kranten hadden zich vergist en dachten dat het Alfred was die dood was. Albert ging de krant kopen en las over zichzelf, de kranten noemde hem een moordenaar, iemand die voor oorlog zorgde en vele mensen met zijn uitvinding doodde. Toen Albert dit las was hij geschokt en besloot er iets aan te doen. Toen hij bijna dood ging zette hij in zijn testament dat alle mensen die iets groots en goeds deden voor de wereld van hem geld zouden krijgen. Vandaar de "Nobel"-prijs. Die bestaat uit 5 onderdelen.  Als je één wint krijg je 1,1 miljoen en nu denk je geraakt dat geld niet op? Wel hij had zoveel geld dat zijn interest meer dan 5,5 miljoen euro is. Op zijn bankrekening staat waarschijnlijk 100.000.000 of meer euro. (Thomas)


    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opstel

    We moesten een opstel maken over de geschiedenis of iets dat gebeurd is in je leven, maar er mag ook fantasie tussen zitten. Dat was wel leuk. We hadden twintig minuten om klaar te raken. We moesten dan ook "bruusk" stoppen. We moesten ook bijzondere woorden gebruiken zaols bruusk, blozen, nijdig enz.  Ik heb een voetbalwedstrijd verzonnen maar er zat wel een beetje waarheid in. (Michael)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Seksuele voorlichting in de klas
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We hebben geleerd over seksuele voorlichting in de klas. We hebben geleerd hoe de man en de vrouw vrijen, wat steriliseren is, hoe er baby's ontstaan, wat je allemaal kan gebruiken om geen kindje te hebben(bv: de condoom en de pil). Wist je eigenlijk dat de condoom gelijk een ballon is maar in piemelvorm. En dat er veel vormen van "de pil" bestaan ??? Het was wel heel tof. Ik wist al een paar dingen maar ja, je kan ook niet alles weten daarover he. Het was heel interessant. We hadden maandag een toets en het klasgemiddelde was 7,5/10. Dat betekent dus dat wij (onze klasgroep) dat een heel interessant vak vinden. Misschien wel de tofste (achter speeltijd is dat van mij mijn tofste vak). Het was ook wel tof om de lichaamsdelen te weten van de man en de vrouw, en ook om te weten dat een mens bestaat uit meer dan MILJOENEN cellen en dat het beter gaat als de man zijn piemel stijf moet staan en ook om dat de vrouw haar spleet nat en vochtig moet zijn. Als man is het zeker nodig dat je zaadcellen klaar zijn. (Floris)


    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolfeest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik op Zeus en bekijk ons optreden : de Olympische Spelen ter ere van Zeus.
    Op het schoolfeest waren we de 3de laatste om op te treden. Het was fijn om te doen.  We hebben gebokst en Jasper,Viktor en Ken hebben met de speer geworpen. Jasper was gewonnen. Toen hebben we ook gelopen : ik ben dan gewonnen. Ik en Jasper hebben een krans gekregen. In het boksen is er niemand gewonnen maar het was heel fijn. Op het einde kreeg ieder een blikje cola en een zak chips. Ik vind het jammer dat dit het laaste schoolfeest was maar het was leuk ... (Bente)


    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paulus

    In de godsdienstles leren we over Paulus. Hij was een verkondiger. Tijdens z'n 2de reis kwam hij bij een sokkel aan een onbekende God. Hij vertelde over God, sommigen vonden het interessant, anderen eerder amusant. Z'n 3de reis gaat hij naar Damascus. Hij wordt daar christen. Paulus moet vluchten. Hij vraagt of hij apostel mag worden. (Emma Es)
    We leren over Paulus. Hij was een jood en ging op reis achter christenen, om ze op te pakken omdat ze zogezegd niet alles deden zo als de joden. Ineens viel hij van zijn paard daarna zweeg hij drie dagen. Hij sliep 's nachs en sliep over dag. (Peter)
    We hebben in de godsdienstles op 26 januari over Paulus geleerd. Deze keer mochten we een geheugenspelletje spelen en een kwartet. Dat was super leuk!!! We zaten allemaal in een groepje van 4 of van 3. Dan kregen we een groepje kaarten in allerlei kleuren : geel, groen, roze, oranje,... Toen mochten we beginnen met de spelen, elk om de beurt 4 kaarten omdraaien. Als je met 1 spelletje klaar was moest je wisselen van bank en met andere kinderen spelen. Na een tijdje zijn we dan begonnen met kwartet. Het was een hele leuke godsdienstles !!!! (Melanie)


    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.netbal tornooi

    Morgen is het netbaltornooi in de Sceure. We hebben al veel geoefend want dat vind ik wel belangrijk en leuk. Vandaag tijdens de middag gaan we weer oefenen en dat vind ik wel tof. We moeten tegen 2 ploegen spelen : tegen Oostvleteren en tegen Houthulst. We moeten 4 wedstrijden spelen. (Lois)
    Morgen is het netbaltornooi voor de jongens en meisjes. Er zijn 2 jongensploegen en 1 meisjesploeg uit onze school. Ik ben bij de beste jongensploeg. De ploeg is Lucas, Thomas, Louis, Merijn, Jasper en Stijn. De andere jongensploeg is met Ken, Seppe, Jericho, Floris, Frederik en Michael. We hebben ook al veel getraind. In het tornooi zijn er verschillende poules : bij de jongens 2 en bij de meisjes 1 . De ploegen waar tegen we moeten zijn Houthulst, Oostvleteren, Westvleteren en Reninge. Als we de eerste zijn mogen we naar Diksmuide en als we daar de eerste zijn mogen we de finale spelen in Roeselare. ( Jasper)
    Uitslag van het tornooi :
    Meisjes :
    1. Woesten 2. Oostvleteren 3. Houthulst
    Jongens :
    1. Woesten1 2. Houthulst 3. Oostvleteren 4. Woesten2 5. St.-Sixtus1 6. St.-Sixtus2 7. Reninge2 8. Reninge1 (meester Wim)
    Er is netbaltornooi geweest in de Sceure en Woesten had 2 ploegen. We hebben daar tegen elkaar moeten spelen, maar mijn ploeg was gewonnen. Die ploeg was ik, Thomas, Merijn, Jasper, Louis en Lucas. Dan hebben we de finale gespeeld en we zijn gewonnen. Dus waren we de eerste en nu mogen naar Diksmuide om te netballen met m'n ploeg.  Als we winnen in Diksmuide mogen we naar Roeselare.  (Stijn)


    04-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het schoolfeest komt eraan !

    Op zaterdag 23 januari is het zoals ieder jaar schoolfeest in de Sceure. Het thema van dit jaar is de tijd. De school gaat een nep-tijd-machine maken en dan doen alsof ze terug in de tijd gaan. Iedere klas moet een toneeltje opvoeren dat te maken heeft met de vroegere tijd, bijvoorbeeld de wereldoorlog. Onze klas gaat misschien de Olympische spelen uit Griekenland doen. Ik denk wel dat het leuk zal worden. Vorig jaar was het thema "dansen". Dat vond ik niet zo leuk omdat ik niet zo graag dans. Maar ik ben zeker dat het dit jaar wel leuk zal worden. Ik kijk er al naar uit. (Viktor)
    Voor het schoolfeest doen wij "de Grieken". We zullen de Olympische spelen uitbeelden. We zullen allerlei sporten uitbeelden. Volgende week zullen we heel veel oefenen. Ik zou graag een atleet zijn. Ik vind het wel een leuk thema, vergeleken met vorig jaar. Ze zullen ook zo'n tijdsmachine in mekaar steken. We gaan beginnen van onze tijd tot de oudste tijden. Ik zie het al zitten voor volgende week. ( Seppe )            
    De zaterdag die komt is het schoolfeest in de Sceure. Er zal weer een "catwalk" zijn voor het podium. Het thema van dit jaar is "DE TIJD". Wij doen de "OLYMPISCHE SPELEN VAN DE GRIEKEN". Ik vind dat eigenlijk ook veel chiquer want het dansen (vorig jaar) vond ik maar saai. Dit is ons laatste schoolfeest, dus maken  we er een groot feest van met veel chips en drank. Hopelijk zijn er niet te veel mama's en papa's (of kinderen!!) zat. Dus op ons laatste schoolfeest-->  CHAMPAGNE ! (Lucas)


    16-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We schrijven onze nieuwjaarsbrieven

    Het was super tof dat we zelf een nieuwjaarsbrief mochten schrijven. Eerst moesten we het op een kladblad schrijven, daarna moesten we naar meester gaan om te controleren. Nadat het kladblad gedaan was mochten we beginnen in het net. Maar in het net schrijven was veel leuker dan op een kladblad. 
    Enkel voor de mama's en papa's  moesten we dat doen, en voor de oma's en opa's moesten we één kiezen uit een 6-tal gedichten. (Kelsy)
    We moesten de nieuwsjaarsbrieven schijven. Eerst moesten we op een kladblad schrijven en dan in het net. We moesten onze nieuwsjaardbrieven zelf uit het hoofd schijven. Meester scheef op het bord waarover we het konden schijven : eerst het jaar aankondigen, wensen geven, hopen dat ik ... , ik beloof dat ik ... . Het was heel leuk dat je het zelf mocht schrijven. Maar voor de oma's en opa's moesten we overschijven omdat het te lang zou duren. We konden kiezen uit een paar gedichten. En de oma's en opa's waren heel blij met de brieven en de mama's en papa's ook. (Jonas)


    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De droom : een muzikaal tekstspel.

    We doen met de klas een muzikaal tekstspel. De bevers halen de instrumenten uit en meester legt ze dan op de banken. Dan vraagt meester aan de kinderen wie er dirigent wil zijn. Als het gedaan is dan worden de instrumenten doorgegeven en komt er een nieuwe dirigent. (Ken)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De voorleesbeer.

    In de klas hebben we een "voorleesbeer". Die wordt gebruikt om te lezen. We doen het per klasnummer. Als je die hebt en als iets moet voorgelezen worden, dan moet die wie de voorleesbeer heeft lezen. Dat vind ik heel leuk want ik heb de voorleesbeer al eens gehad. Gelukkig moest ik in de godsdienstles niet vooraan de klas lezen. Daar ben ik heel blij om. Die voorleesbeer staat niet op tijd (hoelang je die hebt) maar 't is te zien hoeveel je leest. Sommige kinderen hebben de voorleesbeer een week, anderen een dag. De voorleesbeer heeft ook een brilletje op. Dat is tof en als je vind dat de voorleesbeer te groot is dan doe je gewoon zijn brilletje af en zet je de voorleesbeer weg en hou je alleen het brilletje. (Emma V)


    14-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koekjes voor Welzijnszorg !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eerste voormiddag ging alles  heel vlotjes. Eerst zetten we tafels om de koeken er op te zetten en een doos voor het geld. Dan gingen ik en Emma Es naar de kleuters ; die gingen als eerst. Dan kwamen het eerste en tweede en volgde de rest van de school. In het begin was het heel druk maar halverwege de speeltijd verminderde het eten en de kinderen. Ook de juffen en de meester kochten koeken. Hopelijk zullen er de volgende dagen nog veel koeken worden verkocht. En dan kunnen we zeker Welzijnszorg helpen. (Ianka) 


    11-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OLVI Poperinge

    We zijn met de klas naar het Onze-Lieve-Vrouw-Instituut geweest. De eerste groep maakte cake en de andere groep pizza. Het was heel leuk, en ik heb gewisseld met Lieze omdat ze met haar tanta wou werken. Ik heb cakejes gemaakt met Floris. We hebben er samen 20 gemaakt. De mevrouw die ons hielp heette Sabine Lukas. We waren om 10u30 al klaar en de andere waren maar op 11 u. 45 klaar. Als we klaar waren ben ik met Merijn, Stijn, Jonas, Floris, Jasper, Kelsy, Emma V, Viktor, Jericho naar buiten geweest en als we terug binnen kwamen hebben we "Galgje" gespeeld. (Ken)
    Met de klas zijn we de hele voormiddag naar het OLVI  (Onze-Lieve-Vrouw-Instituut) geweest. Onze klas was in twee groepen gesplitst. De ene groep maakte cake en de andere groep maakte pizza. Ik heb pizza gemaakt maar eerst ging ik cake maken maar mijn meter gaf de les van pizza dus wisselde ik om met Ken. In het lokaal waren er allemaal kleine keukentjes. De jongens moesten met een meisje in de keuken pizza maken. Ik stond met Lucas in een keukentje. Eerst moesten we het deeg maken, dan de groentjes snijden, dan beleggen en de pizza kon de oven in. Als de pizza in de oven zat moesten we afwassen. Er waren GEEN afwasmachines dus moesten we alles afwassen in het keukentje. Na 20 min. mocht de pizza eruit en dan lekker smullen. Nu hebben we bijna de hele pizza meer naar huis. (Lieze) 
    We zijn met heel de klas naar de OLVI geweest. Ik heb pizza gemaakt en ze zegden dat het een mini-pizza ging zijn maar hij was 30 op 30 centimeter of meer zelfs ! Je had zelf je eigen keuken maar je moest met 2 in één keuken. Zo : Lieze + Lucas, Melanie + Seppe, Emma Es + Louis, Ianka + Bente, Lois + Michael en Xena + Peter.  Het was super leuk (Xena)
    We hebben met heel de klas in de voormiddag (19 met de bus, 4 met de auto van Thomas zijn mama) naar de school van m'n zus geweest. Ik heb cake gemaakt met versiering en onze juf was mevrouw Lukas. Je had een eigen keuken, tof hé ! We waren om 8 u. 45 vertrokken en om 12 u. 00 terug gekomen. (Stijn) 


    09-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoekenwerk: Europese landen

    In hoekenwerk moet je soms de Europese landen zoeken. Er zijn sommigen die het al voltooid kunnen hebben. Op plaats één : Thomas met 738 seconden en voor de tweede keer 430 seconden. Op plaats twee Jasper met 1090 seconden en voor de tweede keer 950 seconden. Op plaats drie Melanie met 1179 seconden. Op plaats vier Lucas met 1591 seconden. Op plaats vijf Louis met 1791 seconden. Op plaats zes Viktor met 2056 seconden. Ik heb het persoonlijk nog niet gekunnen... (Michael).
    Wil je 't ook eens proberen ? Dat kan : gebruik de link die je aan de linkerkant van dit blog vindt. Kies dan bij het 6de leerjaar : Europese landen - landen test. Veel plezier ! (Meester)


    08-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe turnjuf

    Omdat turnjuf Lies nu op verlof is hebben we een nieuwe turnjuf gekregen.Toeval of niet, ze heet ook Lies. ze heeft bruin haar, een gemmiddelde lengte en ziet er heel sportief uit. Ze is een hele toffe juf en op het einde van de turnles spelen we altijd een spel. De vorige keer hebben we stier en cowboy gespeeld, een leuk spelletje hoor ! In de turnles hebben we verder geleerd aan kopstand, handenstand en koprol(van de trampoline op de plint en dan hopen dat je niet te ver rolt!). We turnen nu niet meer op maandagnamiddag maar op maandagvoormiddag, dat komt omdat ze naar een andere school moet. Ik weet eigenlijk niet zo goed of we juf Lies (die die nu op verlof is) nog zullen hebben dit jaar, en zoniet dan was het vrijdag de laatste keer dat we haar als juf hadden. Een soort voorproefje voor het afscheid van Onze Ark aan het einde van het schooljaar. Thomas
    Thomas
    Ik ben nu wel in verlof, maar 't is nu ook niet echt vakantie hé. Nog een kleine maand en er komt hier een derde spruit bij, dus echt vakantie is dat niet hé.. en ja, hoor, ik kom nog terug dit schooljaar : als alles goed verloopt, op maandag 22 maart...
    Groetjes daar aan iedereen.
    Juf Lies Demeersseman


    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proeven in de klas

    We hebben proeven in de klas. Ik vind ze wel een beetje lastig, maar ja... Vandaag hebben we een grote W.O.-proef. Die telt wel voor veel punten. Ik zou het liever donderdag gehad hebben omdat je dan woensdag kon leren. Maar we moeten hem nog hebben. Vandaag hebben we al 1 proef gehad van juffrouw Charlotte. We hebben 2 weken proeven. Iedereen moet -als hij thuis komt- vast veel leren, ik een beetje maar toch doe ik mijn best. Ik verlang al een beetje naar mijn rapport maar we moeten nog veel proeven maken. Ik verveel mij meestal als het proeven zijn. Ik zou graag 1 wens doen : proefwerken voorbij en ik goeie punten : 73 procent of zoiets. We weten al een beetje punten van ons rapport. Cijferen, hoofdrekenen,...  maar toch vind ik dat de ene proef bij de andere proef  wel helemaal anders zijn. Als ik thuis kom van school moet ik eerst leren tot DAVID begint (een programma op VTM dat om 18:25 begint)Dan eten en dan nog een beetje TV kijken en dan naar bed.  (Floris)


    FILMPJES koekjes Welzijnszorg
  • jongens verkopen
  • Alle 6de-klassers samen
  • meisjes verkopen
  • juf Ingrid koopt een koekje



  • Belangrijke data klas 6
    zaterdag 1 mei
    Vormsel


    Op onderstaande foto staat "Cher Ami". Wil je meer te weten komen over deze oorlogsduif ? Klik dan op de foto !


    Foto

    Deze werkjes maakten we in de B.O.-les. Misschien vind je ook jouw werkje ertussen ?


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs