Rescueing animals in Spain
How they changed....my life & I theirs ;)

Inhoud blog
  • Kidneys are fine
  • Work so much work it is
  • Another visit from the neurosurgeon
  • Working hard again
  • So what now?
  • Surprise
  • Blessed is the day
  • Off day
  • Hope
  • The Ball
  • Who's the boss ?
  • Yes training training training
  • Rehab
  • Home alone
  • Day 13: Stiches out
  • Day 12
  • Update on Cheyenne
  • What ? WHY ?
  • Day 10: first sign of...
  • Day 9: Tail just moved
    Foto
    Blog als favoriet !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    30-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wormpjes verwijderen...
    Idd....ruimen,ruimen, kuisen, verwijderen....hygiëne is het woord als je die wormjes ziet...Ik wil idd niet dat onze paarden ze krijgen noch één van mijn andere viervoerters ... :n

    En dus hebben we onze armspiertjes wat meer getraind dan op andere dagen, maar de groep van 4 die meer binnen is dan de anderen krijgen zowiezo elke dag een volledige nieuwe strostal: +:)+

    Mijn paard Chikiboy was alleszins niet opgetogen met de geurtjes die uit de stal kwamen... 8)7 8)7
    en dat toonde hij ook:

    De vrachtwagen met haver is nog steeds niet geweest en ook de man die de 30 zakken veulenbrok ging komen brengen heb ik niet gezien.... Typisch Spanje...mañana, mañana.. _-:(


    Psst...laat eens een berichtje na op het blog ;)





    30-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (1)
    29-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zachte zonnige momenten
    De veulens hebben de ontworming goed verdragen...gelukkig maar +:)+

    En vandaag waren er de sporen van te zien...sommigen hebben inderdaad wormen.
    Maar die foto's plaats ik niet...dat bespaar ik jullie :+

    Al bij al was het een mooie zachte dag en hebben alle veulens de dag in een zacht zonnetje kunnen doorbrengen.
    Tegen het eind van de namiddag was het echter tijd om terug naar binnen te gaan want de wind stak op en die kan hier vantijds serieus lelijk doen _-:(
    De vrachtwagen met de avena is nog steeds niet geweest, die man maakt me echt gek -:(-

    En morgen komt normaal nog een palet met 25 zakken veulenbrok.
    Vandaag maakten ze kennis met veulenbrok....maar dat lieten ze toch even staan. Het gemengde voeder van mijn paarden vonden ze lekkerder...das wel pech zeg %)


    29-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (3)
    28-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vermoeiend
    Vanmorgen heb ik de veulens ontwormd met een zachte ontwormer in de vorm van Telmin....ieder heeft zijn emmertje gekregen met zoveel als nodig was voor zijn gewicht.

    Om 11 a.m. belde de paardenDA, hij komt om 5 p.m. langs.

    En dan om 12.45 verwittigde mijn Border me dat er een probleem was...

    4 loslopende veulens....ARCHHHHHHHHHHH

    Gelukkig waren ze hongerig en volgden de kruiwagen





    28-12-2009, 14:11 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De paardenDA
    Alzo mijn paardenDA ging dus komen om 17u. En hij kwam ook rond 17u20.
    En stond van bovenaf te kijken...en zei me toen al dat hij verschoot van het uitzicht op de paarden, nl. hoe mager ze waren enzo... :oo :oo

    En natuurlijk toen hij ze van dichterbij bekeek, verbeterde die toestand zekers niet. Hij had niet verwacht dat ik zo'n sukkelaars zou in huis hebben genomen gelet op alle verzorging en werk dat erbij komt kijken.

    Ik heb dan even de foto's getoond van 2 weken terug, zodat hij kon zien hoe veel veranderd en verbeterd ze al waren na 2 weken goede en gezonde voeding en de nodige zorgen. ;)

    En ja hoor, het verschil is groot...zelfs na 2 weken. :))

    Hij heeft ook de ogen van ons Filly nagekeken en schade aan de iris gezien en ook dat er wat zit tussen iris en het bovenlaagje. |o
    Mijn dagelijkse behandeling met antibioticadruppels in de ogen moet ik nog minstens een maand voortzetten a rato van 3 behandelingen per dag. :evaw:

    Onze kleine Brownie met zijn kuchje werd ook onderzocht, longen zijn vrij, geen koorts, +:)+ maar dus nog wel een kuchje, en moet verder behandeld worden met antibiotica. Eerst raadde hij aan om Brownie af te zonderen van de anderen wegens overdraagbaarheid, maar toen meldde ik hem dat de anderen het al hadden gehad...dus afzondering had weinig zin.

    Ook de Black Stallion werd vanop een afstand bekeken...dat ging niet anders...en hij krijgt ook nog even ontstekingsremmers voor zijn probleempje:

    Daarna met de DA de gang van zaken besproken voor de komende tijd.

    In januari moeten ze allemaal een paspoort krijgen, chip en dergelijke wordt nagekeken.
    Ook moeten ze dan opnieuw ontwormd worden met een halve dosis Equimax.

    In februari opnieuw ontworming maar dan met volle dosis Equimax.

    En dan in maart krijgen ze hun vaccinaties...nu waren ze er zowiezo veel te zwak voor %) en zou het hen meer kwaad dan goed doen...

    Ik neem dan aan dat een maand na hun vaccinaties de eerste groten weg kunnen naar hun nieuwe gezinnetje. 7 hengsten samen is misschien net iets te veel van het goede _O- : Want deze beestekes worden hier dankzij de goede zorgen ook elke dag sterker en sterker :+

    Eventueel kan ik dan ook hun pedigrees aanvragen voor hen die een volbloed willen met alle papieren.

    Boven toonde de DA mij een voor Spanje nieuw product, nl: Equimax in tablets...en hij schonk ons een tube met 8 tabs cadeau ! Ik gaf direct een zoen  :+

    En toen ik de rekening voor zijn huisbezoek vroeg, zei hij "Niets"  +:)+ WAUUUUUUUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWWWWW....heb hem direct nog maar eens 2 kussen bijgegeven....hahahaha
    Dat hebben we dus nodig hé, zo af en toe een handje hulp...dat geeft ons ook weer innerlijke kracht  


    28-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (2)
    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van deze ochtend

    Woorden zijn overbodig...

    Later meer









    De oogjes van ons Filly...vergelijk maar met die van voor 2 weken...wat een verandering !








    27-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    26-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het kan zo niet verder !
    De hele nacht heeft het geregend....de hele nacht...

    Overal blijven er plassen water staan...de paardjes zakken op sommige plaatsen 20 cm in de grond.

    De honden vinden het in ieder geval leuk om in te spelen


    Het terrein opkuisen is nu helemaal onmogelijk geworden.

    Maar met de beestjes gaat het elke dag beter en beter. De meesten hebben nu ook zo'n dikke wintervacht gekregen dat hun slankheid verdoezeld wordt. Maar aan de uitsteeksels van hun heupen enzo kan je toch goed zien dat het nog een tijd zal duren vooraleer ze op hun normaal gewicht zullen zijn.

    Vandaag een andere markt bezocht, die van San Juan...en ook dat was vruchtvol: mooie sla, kolenbladeren, appels en zelfs enkele meloenen voor hun dessertje :


    26-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    25-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk is het gestopt met regenen....eindelijk want we zijn met zijn allen dit gure weer echt beu.
    Nu maar hopen dat de bezaaide velden nu echt groen gaan worden met lekker eten voor de paarden...tot hiertoe is dat maar op 1 deeltje (dat 2 weken voor de andere bezaaid werd) gelukt.

    Vorig jaar deze tijd waren onze paarden al lang vrij aan het grazen...maar dus niet dit jaar.






    Ook Filly en de 3 kleintjes waren blij even op wandel te kunnen gaan, vergezeld van mijn Border Pineau en Tommy...2 kerels die de kindjes wel even zullen beschermen

    Op de zeealgen zijn ze een tijdje blijven staan om zich er uiteindelijk ook even op neer te leggen.








    Al bij al een rustige kerstdag...tot zowat 17 u en het weer begon te regenen...  
    Tijd om naar binnen te gaan en mijn protesterende lijf te verzorgen

    25-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (1)
    24-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pech

    Weer andere pc en nu totaal geen toegang meer tot het internet…dus zit ik hier even bij een vriend op de pc….

    Alles ok hier….ons Fillietje was vanmorgen al zelf opgestaan ….

     

    Naar DA en apotheek geweest voor bijkomende medicijnen om het lange WE te kunnen overbruggen en daarna met buurman Michael de 3 kleintjes en Filly hun 2 dagelijkse injectie gegeven.

    Deze namiddag weer 40 m2 stallen uitgekuist en een nieuw bedje gemaakt.



    24-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    23-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marktdag.
    Het is weer woensdag...en dus naar de markt om groensel op te halen....





    Vreemd eigenlijk...resten van anderen ophalen...ditmaal was het een vruchtbare dag.
    Zondag had ik nog kilo's wortelen en 30 slaatjes moeten kopen op de markt van Santa Faz, vandaag kon ik het allemaal zo meenemen



    Appels, peren, ijsbergsla, krulsla, een enkele wortel, bloemkool en andere koolbladeren...dat gemengd met ons voeder kan ik ze langzaam overzetten  zonder koliekgevaar (hopelijk)

    En dan ons filly....deze morgen kon ze wel weer niet alleen recht, maar ze sterkt aan en ziet steeds beter En langzaamaan komen er kilootjes aan.



    23-12-2009, 19:37 geschreven door Whisper  
    Reacties (1)
    22-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het houdt niet op
    11u50:
    t Regent weer, dus geraakte ik niet meer verder met de kruiwagen om de stallen uit te mesten :n en kom ik dan maar even hier kijken.

    Ons meisje gaat nu vooruit (zelfs al lgt ze nu weer plat) en de andere kleintjes heb ik vanmorgen niet meer horen hoesten dus ik heb goede hoop +:)+

    k Ben weer aan het wachten op de vrachtwagen met stro en avena....maar k veronderstel dat hij de regen weer als uitvlucht zal gebruiken om niet te komen.

    Tot straks...t is lunchtijd voor de beestjes en dat wordt weer even onze filly opheffen...auwwwww mijn rug (:)


    13u:

    JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :j

    Ons meisje was nu al opgestaan om te zien of er wat te eten was als lunch ....JOEEEEEEEEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE *o/* *o/*


    20u:

    De vrachtwagen met stro is dan toch gekomen...oef...hebben de kleintjes en filly een lekker vers warm bed vanavond.
    Mijn buurman is me gelukkig weer komen helpen zodat we de 4 hun injecties konden geven...wat zou ik doen zonder mijn buurmannen Michael en Tony 
    Ik ben ze dankbaar, heel dankbaar

    Ik heb ook trouwens jullie raad opgevolgd en vandaar de geboorte van dit blog...over de rescue paardjes...
    Ik heb alles retroactief ingevuld zodat het hele verhaal gelezen kan worden.



    22-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    21-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stilaan gaat het beter
    13u45:

    Iedereen is er nog +:)+

    T Weer is vreselijk....al die regen..ongelofelijk...de vrachtwagens met stro en avena geraken hier niet binnen...gelukkig had ik nog de reserves voor onze paarden maar voor kerst kom ik in de problemen...dus hopen op beter weer en snel...

    Ons meisje kan nog steeds niet recht maar ze is duidelijk beter aan haar oogjes en ze heeft een privé-verpleegster :D die ervoor zorg dat ze haar torchtherapie krijgt, haar antibiotica en hulp bij t eten:

    Ja, ik weet wel...het is niet om aan te zien...maar ze heeft bijna geen pijn..ja ja we spreken met elkaar en ze wil verder proberen *o/* Maak je geen zorgen, ik laat geen dier nodeloos lijden ;)

    Ik heb ook een legale weg gevonden voor de hulp dus ik zal dat vanavond per pb laten weten aan hen die willen/wilden helpen: Wel wil ik ook duidelijk maken dat de hulp die aangeboden is later bij plaatsing van de veulens in goede families de eventuele opbrengst gebruikt wordt voor een ander noodgeval in de paardenwereld ! :(:)
     

    De 2 door wie alles begon


    El tordo met de rescuehond Tommy le Pasha


    Ons blinde fillytje die stilaan begint te zien


    Onze kleine brownie die nog steeds een hoestje heeft


    De 3 kleine veulentjes die eigenlijk nog bij hun respectievelijke mama zouden moeten zijn...
     

    21-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe lang nog ?
    Mijn bericht van vanmorgen ben ik weer kwijt toen ik het wou opslaan

    10u14:
    Korte versie: iedereen is er nog en Black Stallion is beter...de ontstekingsremmer zal zijn werk hebben gedaan.

    Filly is er ook nog maar bijzonder zwak... ik heb haar nu ook een ontstekingsremmer gegeven en nog wat extra eten.
    Haar water verwarmd gegeven maar kamomille wil niemand drinken.

    Zo dadelijk laat ik iedereen buiten zodat ze van de zonnestralen kunnen genieten bij dit vriesweer.

    Ik, ik ga verder werken aan de afsluitingen enzo om het correct te doen voor de kleine veulentjes (die kunnen momenteel overal tussendoor).

    Om 14 u dan weer naar een plaatselijke markt om groenten op te halen : tot straks


    19u34:

    Jongens wat haat ik dit stom klein spaans vervangingsklavier....zovele schrijffouten...t kan me niet volgen...wat zal ik blij zijn als ik mijn pc terug zal hebben....ow ja das ook waar: ik krijg hem niet terug...
    Medion kan het moederbord niet vervangen de eerste maanden omdat ze er geen in voorraad hebben dus bieden ze mij een nieuwe aan ;)
    Tja moet er wel 1 zijn met Nederlands azertyklavier aub...."ow dat wordt moeilijk"...
    Tja zal ik die dit jaar nog ontvangen ? ;( Van België naar Duitsland naar Spanje...

    Ik ben terug binnen in huis....lange dag voornamelijk bij de veulens doorgebracht...voorbereiding op de "weeral" koudste nacht van het jaar.

    Ons filly 3 keer moeten rechthelpen :(:) de eerste keer was buurman Tony er nog bij vanmorgen, daarna was ik alleen om de klus te klaren. :o
    Deze namiddag is een andere buurman Michael komen helpen om de 3 kleintjes vast te houden zodat ik hun antibiotica injectie kon geven: nu is er gelukkig nog maar 1 van de 3 die een kuchje heeft.

    Grote platen 2.44M X 1.22 x 0.16, die ik enkele dagen terug gekocht heb, gezet aan de deuropeningen om de kou buiten te houden vannacht.

    Bij ons filly heb ik een beslissing moeten nemen.. ;( .

    ...om meer eten te geven in de vorm van de mengeling die ik aan mijn paarden geef...krachtvoer....zelfs al is haar maag er niet aan gewend....de kleine beetjes die ze ervan kreeg zijn niet voldoende om haar beter te rkijgen...het is de laatste oplossing... en ze lust het....heel graag :9

    Meer kan ik niet doen... (:)

    behalve nu mijn huis te verwarmen want ik denk dat het hierbinnen geen 10 graden is.... :(:)

    Ook is buurman Joe vandaag langsgeweest met appels, wortelen, brood en nog wat resten van groenten ! Bedankt aan hem en CJ's in Campello.











    20-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    19-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen, regen, regen,...
    04u30:

    Ondertussen is het weeral de hele nacht a h regenen...geen makkelijk weer voor de veulens....de ene dag schijnt de zon volop dan sneeuwt het, dan vriest het, dan schijnt de zon weer, dan weer regen...alles in 1 week terwijl het al maanden droog was met veel te hoge temperaturen voor de tijd v h jaar. _O- _O-

    De hoefsmid heeft een goede job gedaan vandaag...het was een nieuwe die ik speciaal gebeld had om te komen: Hij woont immers ver weg en maakt de verplaatsing enkel als er meer dan 3 paarden moeten behandeld worden...en dat is nu dus wel het geval ;)

    Gelukkig zijn allen barefoot dus ging het sneller dan wanneer ze ijzers zouden hebben gehad.
    Maar enkel de slechtsten, qua hoefjes, zijn behandeld geworden.

    Blinde filly hebben we met rust gelaten want die is nog te zwak, de grijze kerel was te sterk en wou geen halster aan en ik wou een trauma
    vermijden, etc...

    De komende 8 weken ga ik ze rustig aan laten kennis maken met een halster edgm...er is geen haast bij voor hen.

    Mijn paardenDA is ondertussen terug uit vakantie en ik heb hem al telefonisch gevraagd om langs te komen....hij had van zijn collega's over mijn oproepen gehoord en verklaarde me voor gek...hij leek het nog te menen ook 8)7
    Hij is echter niet komen opdagen...ben benieuwd wanneer hij langskomt ...


    19u18:
    Wat het is weet ik niet....maar mijn buikgevoel zegt dat er iets aan de hand is :o

    Heb vanmorgen zelfs nog eens naar de paardenDA gebeld omtoch maar nu te komen...maar nog steeds geen reactie.

    Onze filly mag niet meer blind genoemd worden *o/* ...ze vond zelfs haar weg naar buiten en terug naar binnen zonder haar hoofd ergens tegenaan te stoten...ons meisje ziet dus toch al iets... aan de kleur van haar ogen zie je ook t verschil met vorige week.
    Toch baart ze me zorgen want deze namiddag lag ze weeral neer...na 2 pogingen heb ik haar recht gekregen om te eten maar ze waggelde wat en ging na 15 min terug liggen en at zo verder...darmen en blaas werken goed...maar ik maak me toch zorgen...er klopt iets niet...het is niet gewoon moeheid...

    Geen van de kleintjes wil kamomille drinken ...spìjtig....

    Vanochtend telmin en EQZona bestelling kunnen afhalen bij de apotheek: maandag krijgen ze hun eerste zachte ontworming ;)

    Ik maak me zorgen... ik voel dat er iets gebeuren gaat...dat ik niet wil.... :(
     


    19-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    18-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoefsmid
    Het gaat me even niet zo goed... de kaakslag was gisteren nog figuurlijk :+ die van vandaag letterlijk...

    Gisteren tegen de middag kwam de andere eigenaar v d ranch terug vanuit het buitenland en die was echt niet akkoord met de beslissingen die ik had genomen... was kwaad dat ik ook zijn stallen gebruikt had voor de zieke veulentjes en zijn stro had genomen etc... heeft de pc meegenomen ( mijne is in herstelling) en t fototoestel met alle foto's en daar stond ik...helemaal alleen :o
    Dan probeer je zoveel goeds te doen en dan dit nog... dat had ik echt niet nodig...ik was al zo moe

    Gisterenavond maar even een pc voor een week gehaald en dan een voorraad aan spuiten,naalden en antibiotica gaan halen. Ook een lading biotina en ontstekingsremmer.

    Vanochtend terug naar de apotheek voor poederclamoxyl voor de zwarte stallion, oogdruppels voor ons fillietje en ontwormer besteld.

    Om 11u45 was de hoefsmid hier en we hebben er 6 behandeld...maar al bij de eerste heb ik een zware slag gekregen en mijn rug bezeerd...
    Ik heb het wel uitgehouden tot 14 u maar nu maak ik me even zorgen... de TAC van vorige week liet immers zien dat mijn wervelbreuk niet aan elkaar is gegroeid en bruuske bewegingen zijn dus absoluut uit _-:( den boze:
    Ik heb nu meer pijn dan toen ik mijn rug brak dus ik heb goede hoop dat het enkel spierschade is ofzo: Ik ga wel even terug mijn 2 metalen corsets aandoen.
    Nu even de torch erop en hopelijk gaat het vlug voorbij.
    Volgende keer moet ik absoluut terug botten aandoen met metalen tippen want mijn 2 voetjes zullen wat blauwtjes zijn vanavond...







    Ik wil al degenen die me steunen danken... :(:)
    Het doet deugd !!!!

    Er zijn er ook die de paardjes financieel steunen willen, of hier komen helpen etc...

    Dit was niet mijn bedoeling...behalve goede raad heb ik niets gevraagd....zo ben ik niet...
    Ik doe dit omdat ik nu eenmaal zo ben...ik kan geen leed aanzien en als ik helpen kan zal ik helpen, ja idd. zelfs ten koste van mezelf... _O-
    Waarschijnlijk was ik zelf een verwaarloosd dier in een vorig leven... :j

    Om jullie correct te kunnen antwoorden heb ik toch even nagevraagd wat mogelijk zou zijn...

    Maar om zulk een vereniging op te richten...is heel veel werk en duurt zowat een jaar...Nou als ik eerlijk ben hoop ik wel dat ik binnen een jaar al vele goede families heb gevonden die een paardje zullen hebben geadopteerd.

    Dus m a w ken ik momenteel geen weg die jullie hulp toelaat...

    Wel kan ik wederom jullie raad gebruiken.... ik koop gewoonlijk mijn ontwormers via een website in Ndl: (bij J*rd*ns) en als we dan eens naar België komen nemen we ze mee:

    Ik kom op 15 januari voor een WE naar België (via Maastricht) om een workshop te geven in Diest over Photonic Therapy en zoek tegen dan ontwormers en andere zaken te kopen in grootverpakking: wie heeft een tip voor me ? Eventueel per pb

    Tot straks ! de kinders hebben me nu nodig ;)


    18-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    16-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen, regen, regen,... ja echt....dit is Spanje !
    16u03

    Het is buiten weeral aan het regenen, dus zit ik even binnen om iets te eten....ik mag dan wel "online" zijn...vaak vergeet ik de pc die ik even te leen heb af te zetten maar ben ondertussen ben ik al uren weg *D

    Buurman Michael is om 9u45 komen helpen om blinde filly recht te krijgen, oogjes verzorgd en dan heb ik 2 van de 3 kleintjes hun injectie gegeven. De 3de had er geen zin....dus straks probeer ik even opnieuw.

    Black Rockie krijgt zijn dosis in poeder in wat voeder gemengd....en tegen de middag kon hij zijn penis eindelijk terug intrekken...goed teken dus +:)+
    Om 11 u met buren Michael&Brenda en trailer weg naar brico, grote panelen gaan ophalen voor in de stallen (afschutting en bijkomende deuren).
     
    Die werklui hadden de panelen echter verkeerd geplaatst en het wagentje kipte om met mijn scheenbeen als opvang voor zo'n 150 kg.... Tja...dat was even -:(- Gelukkig had ik mijn torch bij en heb mijn scheenbeen direct bestraald...en de pijn is nu bijna legende.
    Daarna nog paletten gaan halen omdat morgen nog een camion met avena komt.

    Thuis om 13u45, hondjes even laten lopen, paarden gevoederd en dan terug weg naar de markt om "greenstuff" voor de paarden te halen...

    En nu ben ik dus terug thuis....

    Vannacht wordt het de koudste nacht van het jaar....dus ik ben ervandoor om beneden zoveel mogelijk "gaten" dicht te maken.

    Tot vanavond ! ;)


    16-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    15-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
    21u58:

    Enkele foto's van vandaag:

    Deze heeft binnen 2 maanden in principe al een nieuw baasje
    Afbeelding

    Onze kleinste: punkie met een kuchje
    Afbeelding

    Chiki geniet van de vreemde geurtjes
    Afbeelding

    Deze grijze maakte me vanaf het eerste moment duidelijk dat ik moet ingrijpen en hem redden moest, samen met de anderen...Hij heeft alles in werking gezet !
    Afbeelding

    Zonder deze twee....was er niet zoveel mogelijk geweest...zij hebben mij de weg getoond
    Afbeelding

    Deze jongeheer is een echt zoetje....en wordt een mooie zwarte kerel !
    Afbeelding

    Ons blind meisje doet het goed...is nog steeds zwakjes om op te staan...maar sterkt zich elke dag aan ! *o/* .
    Afbeelding

    Deze is heel speciaal....hij volgt me overal...met zijn ogen....overal....en zegt me: "I m the one" !
    Afbeelding
    Meld dit bericht


    15-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een strijd.
    Wat ben ik blij dat ze terug allen hier beneden bij me zijn...anders hadden we er misschien eentje verloren %)

    Toen ik uit mijn huis kwam vanmorgen was alles mooi en stil....alle groten waren buiten het terrein aan het afzoeken naar nog een stukje alfalfa of avena...de kleintjes en blinde filly had ik binnen opgesloten voor de nacht...

    Toen ze me hoorden aankomen, plots en hevig gekrijs vanuit de stal....dus ik vloog er naar toe...
    Een van de kleintjes had zich vastgerold tegen de muur , kon zich niet omdraaien en dus niet recht....gelukkig kon ik direct gaan helpen....
    Was dit boven in de andere stallen gebeurd, dan had ik het niet gehoord en misschien te laat geweest :?

    Ik wacht nu op mijn buurman om te helpen blinde filly recht te helpen.
    En dan verder werken...betere afsluiting voor de kleintjes die overal tussen sluipen, nieuwe herverderdeling van de stallen, naar den brico voor grote panelen en om 13u30 naar de markt om groenten en fruit voor hen te halen....Ik moet hun oude gewoonten nog steeds afbouwen vooraleer ik ze op volledig op goede voeding kan overzetten.
    Tot later dus !
    Meld dit bericht


    15-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw in Spanje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het heeft vannacht gesneeuwd....langs de voor ons zichtbare zijde van de berg in Jijona.....dat hebben we nog nooit gezien _O-

    Eindelijk binnen om iets te eten...Was weer druk...de 3 kleintjes en de blinde terug naar beneden verhuisd...voor mijn huis kan ik ze tenminste in t oog houden...De kleintjes zijn nog zo klein dat ze onder de draad proberen te kruipen dus boven kon ik ze niet alleen buiten achterlaten...
    Herverdeling van de stallen hier beneden.
    Voor onze jongen met penisontsteking poederpeniceline gaan halen....hij is de enige die echt angst had voor de mens en ik heb geen zin om zijn vertrouwen nu te gaan beschamen door hem in het nauw te drijven...t belangrijkste is dat ze antibiotica krijgen.

    Ons blinde meisje hinnikt nu steeds als ze mijn stem hoort...wat een lieverd

    Ik heb daarnet wat foto's genomen. Ik zal er vanavond enkele plaatsen.

    Vanavond wordt -1 verwacht en morgen -4: dit hebben we nog nooit meegemaakt _-:( dus ik wil dat alles in orde is voor het donker is en begint af te koelen...dus snel nog een deur en luik plaatsen enzo....tot vanavond ;)
    Meld dit bericht


    15-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    14-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom ? Waarom ?
    21u41:

    Waarom ? waarom ? waarom ?

    Je geeft alles....je doet alles...en dan werkt alles je tegen...

    Eerst die vent met al die leugens....ondertussen zijn er 9 veilig bij mij....en dan moet ook nog eens het weer tegenzitten.
    Alles is hier nu overstroomd, iedereen zit binnen...geen beweging, niets meer en wind hier kan zo gevaarlijk zijn...
    Zelfs in huis staat er wat water dat onder de ramenranden is doorgekomen.
    En dan vanaf morgen vriestemperaturen _O- ...dat hebben we 1 dag per jaar....en nu 2 dagen achter elkaar....waar gat deze wereld naartoe ? _-:(

    1 ding is idd. wel goed....hetgeen we in september voor onze eigen paarden gezaaid hebben zal nu hopelijk eindelijk uitkomen en groeien.
    Maar er is nog meer goed...hier zitten ze tenminste beschermd....ginder zaten ze op een stuk grond zonder overdekte plek...

    Boven hebben we de groep van de 3 kleintjes en de blinde gesplitst: blinde filly zit nu met punkie in 1 stal en de 2 andere in de stal ernaast...dat kereltje beet in de knieetjes van blinde filly om har weg te jagen ....en dat neem ik natuurlijk niet....

    Eerst was er natuurlijk gebleit en gebleit....maar dat was snel voorbij....en freekie punkie maar zoeken of hij van blinde filly geen melk kon krijgen...ocharme :n
    Meld dit bericht


    14-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leven...ik wil leven...
    9u13:
    Iedereen leeft nog *o/*

    Meisje ligt nu wel maar was duidelijk gewoon a h rusten en wilde wel wat avena eten dus laat ik haar nog even rusten :D
    Punkertje heb ik nog peniceline proberen te spuiten om middernacht, maar op mijn eentje was het toch effe niet te doen... de naald was er terug uitgeduwd vooraleer ik de spuit erop kon zetten %) en ga dan maar eens in en bed van stro zoeken naar een naaldje dat a h einde ook enkel een geel plastiekje heeft...valt dus helemaal niet op :oo

    Onze Negro heeft dus echt problemen met de aanwezigheid v die andere jongens en heeft zijn ongenoegen getoond door de scheiding in de stallen te vernielen....ik heb nu dus even werk voor de boeg om iets anders te bedenken en doen...

    En dat in een gurende wind en regen....typisch belgisch weer....maar woon ik niet in Spanje %)


    13u09:

    K kom net binnen...heb zelfs nog niet ontbeten...

    Hele morgen beneden in de stallen zitten werken...Negro had vannacht weer wat uitgestoken en dus moest ik het systeem veranderen....
    Was wel grappig om te zien dat 5 paarden naast elkaar in 1 stal gaan staan om gewoon dicht bij me te zijn als ik daar werk...
    De lading van alfalfa die gisteren is geleverd op m'n eentje verplaatst naar een andere stal, daar 2 deuren geplaatst zodat Negro geen eten meer kan zien.

    Maar wat zijn die kinders vuilzakjes zeg :+
    Alles doen ze binnen, plassen en hoopjes leggen....Jongens ik ga er werk aan hebben....

    Onze paarden doen nooit iets binnen en hebben buiten ook elks zo hun plekje en alzo wordt daar enkele keren per week met de tractor voorbijgereden en alles meegenomen....nu ga ik de oliebol van de bijkomende 9 met de hand mogen gaan opkuisen %) ...
    Op hun paddock hadden ze een grote zone met algen van het strand om lekker zacht op te liggen maar ze hebben alls bevuild :( dus geen algen meer in de toekomst....dat heeft geen zin...

    Mijn buur is daarnet komen helpen om blinde filly weer recht te krijgen en de kleintjes vast te houden zodat ik peniceline kon inspuiten.
    Gelukkig heb ik mijn buren nog !
    K had vanochtend naar de kliniek gebeld om te komen helpen maar ze konden pas vanavond en wilden me verplichten om ze ook vandaag al te ontwormen...
    Ik heb echter van andere DA's, en van sommige onder jullie gehoord dat ik ze best eerst enkele dagen laat aansterken zodat ze tenminste tegen die aanval bestand zijn.
    De man die mij aanvankelijk wou helpen om ze allen te nemen...heeft er zo enkele verloren de laatste keer...door te snel te ontwormen wanneer dat magere lijfje dat nog niet aan kan...

    Bon de plicht roept weeral.... de kleintjes en blinde heb ik net eten gegeven , nu komen de groteren aan de beurt.
    Dan moet ik ergens op t terrein lint van een paddock gaan weghalen voor boven.
    Decathlon belde me gisterenavond om te zeggen dat mijn bestelling niet meer binnenkomt...ja je kunt het raden zekers....rollen schrikdraad van 40mm breed)....want de bestaande schrikdraad staat te hoog voor zo'n veulentjes en ze kunnen tss de 2 metalen baren kruipen (staan op 65 en 120 hoog).
    Dat lint dan boven plaatsen en dan de stal daarnaast leeghalen en om 16u30 komen er 2 buren om te helpen om de blinde en punkertje in de stal ernaast te zetten zodat ze allen meer plaats krijgen om toch ook wat in de stal rond te wandelen....
    Het is echt geen weer om in rond te lopen, heel sterke wind en regen....gebeurt hier maar een paar keer per jaar, maar tja...moet weer lukken hé !


    14-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    13-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoeveel zijn het er nu ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 22u16:

    Nou het zijn er wel echt 9 hoor (:) ...maar zeg dat niet te luid want de mede-eigenaar v d ranch die nu even in Belgie zit denkt dat het er maar 6 zijn ...zo was het afgesproken :D maar ja toen kwamen er nog die 3 kleine arme stumpertjes bij wiens mama's geen melk meer hadden en die met zijn 3 opgesloten lagen in een stal...

    Aldus:

    *3 kleine bruine veulentjes
    *blind meisje
    *jongen met de misvormde hoefjes
    en dan nog 4 PRE's met papieren...

    Binnenkort...als ik even meer tijd heb....neem ik foto s van elks afzonderlijk...en dan kunnen we ze misschien wat namen geven...ik zal eventueel met google een site maken over de rescuetjes ;)

    En t meisje stelt het ok....mooi groenig pakje neergelegd... :+

    Een van de 3 veulentjes heeft een witte vloed uit de neus en hoest....dus ik ga even zien wat ik ga doen, misschien ook 3ml clamoyl inspuiten of tot morgenochtend wachten en de vervangende paardenDA toch maar laten komen.
    Gelukkig zitten die nu binnen in een stal....stel je voor het "REGENT" hier....daarjuist begonnen toen ik boven was...moet ook weer lukken...t heeft hier al zoooo lang niet meer geregent...

    De anderen hier aan mijn huis kunnen kiezen of ze binnen gaan staan of niet !


    22u46:

    Is er een DA in de zaal ? :+

    Dus volgens het medisch handboek heeft punkertje (1 v d 3 kleintjes) een bacterie infectie...want hij had duidelijk dik snot, geen waterig snot.
    Dus oftewel is het droes of andere streptokokken...
    droes is uiterst besmettelijk lees ik...maar ik heb nochtans geen vergroting van de lymfeklieren opgemerkt...k zal sebiet eens voelen... :(:)


    13-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verzorging
    20u46:

    Al 2de keer vandaag dat ik mijn lang bericht verliest op t moment dat ik het doorzend :(

    Korte versie nu sorry....want ik wil terug naar ons meisje.

    De paardenDA had de afspraak vanmorgen afgezegd omdat ze moesten uitrukken voor een koliekgeval.

    Dankzij de hulp van mijn dierenDA moesten we niet naar de kliniek en kon alles thuis gebeuren: oogjes deppen met kamomillewater, oftalmowelldruppels in de ogen ( 6x per dag) als plaatselijke antibiotica en gehele in de vorm van 5 ml clamoxyl inspuiting.

    Maar om 17u30 lag ze neer...heb buur moeten halen om te helpen want ze kon niet meer recht. Photonic therapy toegepast en ook koliekpunten behandeld...nu maar hopen dat het goedkomt...

    Mijn vorig verhaal was veel langer, mar ik wil nu echt terug naar haar. Tot later



    13-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke, welke ?
    De zielige zieke blinde merrie is een jaar oud ongeveer, dan zijn er 3 veulens van slechts enkele maanden oud en de anderen zijn allemaal tussen 1-2 jaar oud:

    Ik kom nu net terug binnen om eindelijk iets te eten...hele morgen met paarden beziggeweest, om 12u30 hebben ze een lading alfalfa gebracht,om 13u vertrokken naar mijn DA en daarna naar een markt om sla en groensel enzo te vinden want ik moet uiteraard hun eetwijze langzaam veranderen om de risico's op kolieken zo klein mogelijk te houden en vandaag is zondag en is er hier in de buurt niets open...

    Nu mag ik hen immers niet direct op de goede voeding die mijn paarden krijgen, zetten omdat dat te rijk is, volledig wat anders etc....
    Natuurlijk hebben ze er wat alfalfa bijgekregen :D

    Om 15 u terug thuis...eerst de kleintjes boven hun dosis gaan geven en dan de groten beneden...

    En de buurman Joe heeft net appels, brood en resten voor de veulens gebracht !

    En zodadelijk ga ik terug naar boven om "blinde filly" een injectie clamoxyl te geven v 5 ml, haar oogdruppels en straks de ogen uitwassen met lauwe kamomille.

    Ow ja dat had ik nog niet gezegd...we hadden vanochtend een afspraak in de paardenkliniek maar de arts belde me rond 9 u om te zeggen dat hij naar Benidorm moest voor een paard met koliek en alzo was die afspraak niet doorgegaan...

    Nu moet ik weer weg, maar eerst enkele foto's:
    Zicht vanuit de keuken en living op de paardjes
    Afbeelding

    Een lekkere baal avena als ontbijt
    Afbeelding

    Afbeelding
    Afbeelding

    Afbeelding

    Blinde filly met veulenvriendje bij het ontbijt
    Afbeelding

    Chikiboy reageert heel goed op nieuwkomelingen.
    Negro daarentegen is stikjaloers en maakt zich boos... hij vecht als het ware om zijn leiderspositie...gelukkig zitten ze van elkaar gescheiden...
    Met mijn rescuehonden gaat alles prima...zij hadden geen enkel probleem met de veulens...
    Meld dit bericht


    13-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    12-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuis zonder veulens...
    14u12:

    Ik ben net thuis...ZONDER veulen ;(

    Een grote pot leugens en bedriegerij... later meer...

    Ik ga mijn paarden en honden even verzorgen en dan rij ik er terug naartoe met de trailer om het zieke meisje op te halen en naar de paardenkliniek te brengen, evt. voor een spuitje...op mijn kosten natuurlijk...liever dat...dan te weten dat het lijdt.

    Vanavond meer :o

    Edit: pas om 16 u is de baas terug...heeft me net gezegd dat hij me nog een veulen of 2 (andere veulens) van amper enkele maanden geeft.. de moeders waren ziek en hadden geen melk meer...hij vroeg ik 200 voor....ik heb gezegd "geen sprake":

    Ow ja ik kon ze allemaal meenemen aan 300 t stuk, maar de papieren zijn dus niet in orde... het zijn wel volbloeden maar ze dragen enkel de chip van de kweker, niet die v d overheid...
    dus absoluut geen 500 waard...bovendien kan ik echt geen 16 veulens voederen...dan is mijn reserve er volgende week al door....en de enigste die we echt wilden krijgen we niet mee...is zogezegd niet van hem...

    ow ja duim voor mij en de veulens....voor t geval dat de rijkswacht ons tegenhoudt...dan pas zitten we echt in de oliebol !


    20u21:

    Wij zijn ondertussen thuis

    Ik heb het meisje met de ogen mee genomen en de jongen met slechte voeten ...daar wilde hij nog 200 € voor...na lang onderhandelen heeft hij nog een kleiune trucs van max 5 paarden moeten meesturen voor de rest...raad maar tegen morgen hoeveel ik er dus nog heb meegenomen...de winnaar krijgt een veulen als ie wil tegen kostprijs :+

    Ik ben heel moe en ga nu terug naar beneden om bij hen te zijn en hun bedje klaar te maken... morgen meer...nu komen zij op de eerste plaats...


    22u14:

    Wie heb ik genomen ? de slechtste, de ziekste, de liefste ?

    Ik heb beide genomen...de liefste die de slechtste beschermt :(:)

    Ondertussen bij de apotheek geweest Oftalmowell colidioro gaan halen en t meisje al behandeld. Normaal hebben we morgenochtend afspraak in de paardenkliniek...zonder behandeling al 180 €...visite 118€ omdat het zondag is en 70 om te kijken in t oog of er zweren zijn _O-

    Het is dus niet enkel de praktijken bij de kwekers...ook sommige DA ·s helpen je niet echt als je beesten redden wil.... _-:(
     


    12-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie, wat, waar ?
    8u50:

    Vreselijke korte nacht achter de rug...

    Jaag ik mezelf de dieperik niet in ?

    Is het eerlijk tegenover al mijn dieren ?

    14 extra benen die mijn rescuehonden een stamp kunnen geven ? Blijf ik met allen zitten wordt het een financiële aderlading...

    Vanaf maandag ging ik terug mijn praktijk verderzetten (was arbeidsonbekwaam omwille v e gebroken wervel), ik heb verschillende ernstige kwalen zoals fribromialgie enzo, voel mij wel veel beter danzij de torchtherapie...

    Vanaf mei ging ik thuis workshoporganiseren mbt paarden en natuur...nu zullen alle boxen bezet zijn en heb ik geen plaats meer voor de paarden van bezoekers...

    Vanaf januari ging ik elke maand een workshop geven in omringende landen...wie zorgt dan voor die arme rakkers ?

    Ik heb het zwaar en sebiet moet ik er naartoe...

    Mijn hart zegt het ene , mijn verstand iets anders...als ik het nou zou kunnen beperken tot 2...dat zou best lukken, maar 7 met dan nog dat blinde meisje...




    12-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    11-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag van de dag.
    23u32:

    Sorry dat ik het even copieer, maar ik ben nu vreselijk moe en moet er binnen 4 uur weeral uit !
    Vandaar een copieetje... :o
    ------------------------
    Ben je niet akkoord...wel schiet me dan dood :? maar ik blijf niet toekijken of doe mijn ogen dicht en wandel verder

    Verslag v d dag:

    Vanochtend vertrokken met een bakje wortelen,appelen, droog brood en enkele botten alfalfa...

    Ach begot....ze wisten niet was dat rond ding was, of dat lang smal roodachtig ding en wat moest je doen met dat hard wit ding daar op de grond Of anders gezegd...een appel,wortel of brood kenden ze niet... :oo

    Ik had eerst angst of ze niet zouden beginnen vechten over het eten.... ze hadden er daarentegen angst voor :( dus ik de wortels en appels in kleine stukjes snijden en rondstrooien ...langzamerhand proefden ze het en begonnen alles mooi op te eten (:)
    Maar toen de balen alfalfa erbij kwamen lieten ze de rest liggen hoor...alfalfa is de kers op de taart :D
    Afbeelding
    Heb stukken alfalfa verdeeld over de stro die er lag:

    Duidelijk was ook dat sommigen er beter uitzagen dan vorige week...ze hadden duidelijk eten gehad...
    Toen zag ik ook wat ze te eten kregen:
    Afbeelding

    En ze zijn er blijkbaar volledig zot van...ze lieten de alfalfa gewoon liggen om sla afval te gaan vreten
    Afbeelding
    Afbeelding

    Op t eerste zicht is alles dus beter dan vorige week...zou hij dan toch angst hebben dat ik iets ga doen ? Maakt mij niet uit zolang de veulens beter zijn !


    Eentje is er slecht aan toe...heel slecht volgens onze beginselen... (niet erg genoeg volgens de spaanse om de DA erbij te halen)
    Ze heeft een zware oogontsteking ...werd daarom uitgestoten door de anderen, vond t water niet en ook heeft ze weinig gegeten... ze is broodmager
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding


    Om een lang verhaal kort te maken...deze namiddag heb ik de huidige eigenaar getroffen en zwaar onderhandeld...alle hulp die me van anderen werd aangeboden is afgesprongen...niemand wou een veulen redden aan die prijs.

    Ik heb een akkoord aan 500 € en ik neem er morgen 6 mee...en t zieke meisje om rechtstreeks naar de kliniek te rijden. Daar moeten ze mij maar zeggen of we haar ogen redden kunnen, zo niet haal ik haar uit haar lijden.
    Vandaag had ze echt deugd van mijn aandacht...eerst verschoot ze even van mijn aanraking maar al snel duwde ze tegen me aan om meer geknuffeld te worden...ik heb zeker een uur alleen aan haar zijde doorgebracht om haar te voederen, te knuffelen en water te geven...ze is echt een lief doetje...ik hoop dat ik haar kan helpen...ik hoop dat ze morgen nog leeft

    morgenochtend ga ik er om 10 u naartoe....ik hoop tegen 14 u terug thuis te zijn met de veulens...

    Bespaar me je veroordeling : :( ...ik verander hierdoor misschien niets aan de verschrikkelijke praktijken maar ik zal verd*mme wel wat levens redden en een beest is mij nog steeds meer waard dan ...
    En nee ik ben niet rijk en kan me dit eigenlijk helemaal niet veroorloven...Iets anders zal ik ervoor moeten laten, nee veel dingen...ik wil nog niet denken aan de DA nota die ik volgende week zal hebben aan vaccinaties, ontwormingen en andere dingen... Dat komt er dan nog allemaal bovenop.
    Hopelijk laat mijn 15 jaar oude auto mij t komende jaar niet in de steek

    Nog iets....wie kan me zeggen of dit nog goedkomt ?

    Afbeelding
    Afbeelding

    Het is de enige met zo·n slechte hoefvorming...

    Graag nieuws voor 9u30 morgenvroeg...
    Meld dit bericht


    11-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    10-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uiteengespatte droom
    22u36
    De droom om allen te redden is uitengespat: hij wil 800 € per veulen....onbetaalbaar voor ons. _-:(
    Bij een vorige redding werd 300 € per veulen betaald...
    Allen die helpen wilden willen niet meer met deze prijzen. _O-

    Morgen om 11 u rij ik er naartoe en ga t eten geven dat ik heb (voor allen een appel en wortel of 2, een stuk hard brood, in mijn autootje passen wel een baal of 2-3 alfalfa en wat korrels.

    Dan rijd ik door naar Easycarehorse (rescue centre) en ga me aanmelden voor het opvangen van andere paarden in nood.

    En wat er verder gebeurt....ik heb geen idee momenteel :')

    Ben nog steeds beetje van de kaart %)


    10-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plaatsing
    Ik kan er eventueel al 5 plaatsen en heb een manègehouder gevonden die eventueel de andere neemt...alles afhankelijk v wat de overnamevoorwaarden zullen zijn.

    Ik ga zowiezo de diagnosetechniek van McLaren toepassen en dan weet ik direct waar het beestje een probleem heeft of het nu aan zijn tanden, rug, heupen, benen is of waar dan ook en dan kan ik hem daarna ook ineens gepast behandelen.

    Ik hoop ze vandaag of morgen terug te zien, heb appelen en wortelen, een stukje oud brood en dan korrels, alfalfa en avena... Ik wacht op een telefoontje v e tsspersoon.

    10-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. 3 keuzes
    Ik heb 3 keuzes: ze opkopen aan slachtprijs (hopelijk) of klacht neerleggen tegen die man en de dood v alle veulens op mijn geweten hebben of niets doen en hopen dat de veulens eten krijgen :o

    Wat doe jij ?






    07-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    05-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hulp van organisaties ? Winkels ?
    Ik heb de drie organisaties die in heel spanje bestaan aangeschreven voor hun hulp en bijstand

    www.easyhorsecare.net
    www.sepeonline.net
    www.blue-horses.com

    Nu ga ik die flyer maken voor grootwarenhuizen om mij te helpen met oud brood, wortelen, appelen enzo.

    Jullie nog ideeën ? Wat voor voeding kan ik die nog vragen ?

    Ik heb nog enkele bezoeken gebracht aan warenhuizen zoals Aldi, Carrefour, Mercadona.... Allen stuurden me echter door omdat ze van hogerhand niets mogen weggeven mar ze alles moeten weggooien...ik mag wel bij de openbare vuilbak gaan staan natuurlijk.... :o

    Nou ga ik ze per email aanschrijven en hoop alzo toch een positief antwoord te krijgen
    Meld dit bericht










    05-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    04-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op zoek naar een zwarte hengst

    Vanochtend ging ik een Spaanse zwarte hengst bekijken voor een buitenlandse vriend.

    Ik kwam uiteindelijk terecht op een kwekerij alwaar het leed volledig op me toe kwam....

    De paarden krijgen bijna geen eten meer, hebben wonden en schimmels op hun lichaam en zijn in een erbarmelijke staat. De verkoper zou zware zware financiële problemen hebben...

    Ik wilde er enkele redden en in afwachting van een akkoord (ik was immers niet bereid om de gevraagde 2000€ te betalen aan een man die zijn beesten laat verhongeren ) stelde ik me de vraag.... Welke ga je nu eigenlijk redden en hoe bepaal je dat ?
    Er zijn er wel 2 op me afgekomen toen ik op hun terrein ging staan en tegen ze praatte, dus dat zegt me al iets over hun karakter....maar ik ben zeker dat er nog anderen zijn die mijn hulp meer gebruiken.

    Hoe zou jij de keuze maken ?

    Ow ja, ik heb hem voorgesteld dat hij ze allemaal een jaar bij me komt zetten....maar daar lachtte hij me bij uit



    Dierenbescherming inschakelen ? Kennen ze hier niet voor zo'n zaken...Er is er maar 1 aan de costa's en die is zo overwerkt dat ze niets meer kunnen doen dan de lopende zaken behandelen.

    Klacht neerleggen ? Dat kan je hier niet doen...want dan worden ze dezelfde dag allemaal tegelijk afgemaakt !
    Zo gaat dat hier nu eenmaal. Zo zijn de regels hier...











    04-12-2009, 00:00 geschreven door Whisper  
    Reacties (0)
    Gastenboek
  • Bedanking
  • altanero
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Altanero
  • Rescue Horses

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Archief per jaar
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • -0001
    Laatste commentaren
  • porn video (RaymondSnads)
        op Nog meer vreugde
  • porn video (RaymondSnads)
        op Nog meer vreugde
  • GOD BLESS HIM (Joanne)
        op Blessed is the day
  • Prachtig (Jean COUTEREEL)
        op Mausie
  • sterkte! Ik begrijp je zo goed... (Anne Marie)
        op It's over !!!
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cat4u_culi
    www.bloggen.be/cat4u_c
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Advanced Photonic therapy
  • Website rescue paarden
  • The Beauty cook !
  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Een interessant adres?
    Whisperer forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum

    Zoeken in blog

    Categorieën

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs