Inhoud blog
  • reclame voor een online maffiagame
  • vw geschiedenis
  • alle vw modellen
  • verdelers in Vlaanderen en in Brussel
  • de audi modellen
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    online games door mij gemaakt!!!!!(klik op link)
  • killerwars
  • Rondvraag / Poll
    wat vinden jullie het mooiste model van audi?
    Q7
    R8
    TT
    A3
    A4
    A5
    A6
    A8
    Q5
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Wat vindt u het mooiste model van vw?
    fox
    polo
    golf
    new beetle
    scirocco
    jetta
    touran
    eos
    passat
    passat cc
    tiguan
    sharan
    touareg
    phaeton
    Bekijk resultaat

    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Blog als favoriet !
    volkswagen- en audifans
    De blog voor alle fans van vw en audi
    17-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de audi modellen
    Q7
     
    De Audi Q7 wordt een echte mijlpaal. Geen enkele andere wagen combineert zo feilloos dynamiek met veelzijdigheid en spitstechnologie met luxe uit de topklasse. In de grote traditie van de permanente vierwielaandrijving quattro blinkt deze hoogwaardige SUV uit door zijn prestaties en zijn wendbaarheid.

    Een perfect geasfalteerde baan of een hobbelige veldweg, de Audi Q7 brengt u veilig en comfortabel op uw bestemming.
    Q5

    Een nieuwe denkwijze komt enkel tot stand door verandering. Audi heeft altijd gewerkt volgens dat principe en auto's gebouwd die normen bepalen. Het recentste voorbeeld daarvan is de Audi Q5. Die is doeltreffend en een waar plezier om mee te rijden. Sportief zonder daarom minder praktisch te zijn. Geen woorden, maar daden !

    R8

    Audi's reputatie in de wereld van de autosport is al lang gevestigd. Toch blijft het ontwerpen van een hoogkwalitatieve sportwagen een van de moeilijkste dingen die er zijn. Het voertuig moet immers kracht, dynamiek en uithouding verzoenen met betrouwbaarheid en ergonomie. De minste zwakte, het kleinste defect doet elke kans op de overwinning teniet. De ingenieurs en ontwerpers van Audi hebben dit perfect begrepen. Het beste bewijs: de R8 heeft de
    beroemde 24 Uren van Le Mans al 5 keer gewonnen - een record. Deze aangeboren uitzonderlijke prestatiedrang zit ook de nieuwe R8 in de genen. Het resultaat is een sportwagen die net zo uniek is als zijn opwindende design doet vermoeden.
    TT
    Twee karakters, het ene open, het andere gesloten. Twee temperamenten. En toch staan ze voluit voor hetzelfde: vrijheid. Zonder compromissen. De Audi TT Coupé en de Audi TT Roadster laten de banaliteit ver achter zich om passie te creëren. Passie voor lange tochten in de bergen of in de onmetelijke vlaktes. Passie voor prestaties die de veiligheid volledig tot haar recht doen komen. Coupé of Roadster, Roadster of Coupé, een moeilijke keuze voor al wie naar vrijheid snakt…
    A3

    In 1996 lanceerde Audi een nieuwe wagen die een omwenteling veroorzaakte in de autowereld, namelijk de A3. De Audi A3 is tegelijk compact en ruim, elegant en robuust, sportief en rasecht. Zijn design, dat men uit duizenden herkent, zijn unieke motorversies en zijn buitengewoon comfort, zorgen voor een weergaloze rijervaring. Zowel in de 3-deurs als in de Sportback-versie, is de Audi A3 een auto die men moet bekijken, bewonderen en – vooral – besturen.
    A4

    Audi opent nieuwe horizonten. De A4 is een even sportieve als superieure auto, waarmee Audi in de middenklasse tot een nieuwe dimensie doordringt. De motoren van de berline – TDI en benzine, allen met directe injectie – combineren soevereine kracht met hoog rendement. Het dynamische onderstel en de talrijke technologieën die rechtstreeks uit de hogere klasse stammen, weerspiegelen de technische superioriteit van het merk. De nieuwe Audi A4 – een nieuwe manier van rijden.
    A5

    Er is veel te zeggen voor de nieuwe Audi A5. De formele moderne en stijlvolle beeldtaal van Audi bereikt hier een nieuw hoogtepunt. Wat deze coupé absoluut onweerstaanbaar maakt? Zijn sportieve silhouet, het samenspel van scherpe lijnen en dynamische oppervlakken, en een expressieve snuit en achterkant. De nieuwe Audi A5 toont zijn sportieve karakter en elegantie duidelijk aan al wie ze wil zien. Maar dat is niet alles. Zijn dynamiek en rijcomfort zijn uitzonderlijk. Op het vlak van veiligheid beschikt deze wagen over de modernste technologieën; hij slaagt er zelfs in ze nog verder te perfectioneren.

    U hoeft alleen nog maar in te stappen.
    A6
     
    In de Audi A6 zijn Audi's technische pluspunten verenigd tot een waar vuurwerk van innovaties: een gedurfd, vooruitstrevend design, een vernieuwend interieurconcept en een totaal nieuw wielophangingssysteem, dat borg staat voor een in deze klasse nooit eerder bereikt niveau van comfort en actieve veiligheid. Een aanbod van zeer uiteenlopende hightech-motoren wordt gekoppeld aan diverse transmissiesystemen, de passieve veiligheid wordt tot een extreem hoog niveau gedreven. Dat alles uitgevoerd met de kwaliteitszorg en de perfectie die Audi kenmerken.
    A8

    De Audi A8 is bestemd voor een heel speciale categorie van bestuurders, namelijk voor degenen die denken dat niets hen nog kan verrassen.

    De eerste verrassing: de nieuwe A8 verschaft onmiddellijk plezier. En dat zowel door zijn uitgesproken sportieve fysionomie, als door zijn ongelooflijk comfort en zijn prestaties op de weg en in de stad. En dan hebben we het nog niet over de spitstechnologie gehad. Eén ding is duidelijk: aan boord van de A8 beleef je nu reeds de toekomst.

     

    17-03-2008 om 00:00 geschreven door mitchkeuh  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (14 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geschiedenis van audi

    Het merk heeft zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf  horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een 3-tal partners. Al na tien jaar stopte deze samenwerking, Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geld verslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde na dit gebeuren met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels hadden gepatenteerd. De zoon van deze vermogende vriend studeerde latijn en hoorde het gesprek tussen August Horch en zijn vader aan. Hij was het die tegen August Horch (Duits voor horen/luisteren) zei; "Horch is in het Latijn Äudi, waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi"? De merknaam van vandaag was geboren...

    In jaren dertig fuseerden Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. De merken bleven naast elkaar bestaan. Het bekende logo met de in elkaar gehaakte vier ringen, geinspireerd door de Olympische spelen die in 1936 naar Duitsland zouden komen, symboliseert de samenwerking van deze vier merken waaruit het hedendaagse Audi is ontstaan.

    Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden door Auto Union geen auto's maar pantservoertuigen en andere legervoetuigen geproduceerd. Na de oorlog kwam de fabriek in handen van Mercedes-Benz en werd de civiele productie hervat, met succesvolle modellen als de 65, 50, 80 en 100.

    In 1965 wilde Volkswagen Auto Union van Mercedes-Benz overnemen. Een groot deel van de Mercedes-Benz aandeelhouders was daar destijds op tegen omdat ze vreesden er een concurrent bij te krijgen, er was immers nog veel (technische) kennis van voor de oorlog in huis. Met een kleine meerderheid echter stemde de raad van bestuur van Mercedes-Benz toch met de verkoop aan Volkswagen in en nam men ook een nog uit te komen model over, wat later de eerste naoorlogse Audi werd: De Audi 60. Het zeer moderne motorblok was in feite een Mercedes-Benz ontwerp, dat bij het model werd gekocht. Mercedes was bang dat de auto geen succes zou worden en verkocht het daarom, maar de auto werd een groot succes en zo kregen de tegenstanders van de overname gelijk. Ze hadden er een concurrent bij. In 1969 werd ook NSU inclusief haar slagzin "Vorsprung durch Technik" aan de Auto Union toegevoegd, waarna het bedrijf Audi NSU Auto-Union A.G. ging heten. In 1984 veranderde de bedrijfsnaam in Audi A.G.

    In het begin van de jaren zeventig werd een hele reeks nieuwe modellen geïntroduceerd die ook de redding van moederconcern Volkswagen betekenden. Volkswagen had tot dan toe voornamelijk op de Kever en afgeleide modellen gedreven. De Audi 50, in feite bedoeld als opvolger van de kleinere NSU-modellen, kwam vrijwel ongewijzigd als Volkswagen Polo op de markt en de Audi 80 met een fastback achterkant als Volkswagen Passat. De Golf bleef exclusief voor Volkswagen, de nieuwe grote 100 bleef exclusief voor Audi.

    In de jaren tachtig gingen beide merken qua modellenpolitiek steeds meer hun eigen weg. Audi werd het luxemerk binnen het Volkswagenconcern. De Audi quattro bezorgde het merk veel roem door begin jaren tachtig achtereen ongeveer elke rally te winnen waar het aan meedeed. Michelle Mouton was destijds de eerste vrouwelijke wereldkampioen, dit tot grote ergenis van de mannelijke rijders. Audi quattro is tot op de dag van vandaag ongeevenaarde aandrijving en een ware uiting van "voorsprong door techniek". Dieseltechnologie maakte bij Audi vervolgens een doorbraak met de TDI wat synoniem staat voor veel vermogen en een laag brandstofverbruik.

    In de jaren negentig introduceerde Audi vernieuwingen als de aluminiumcarrosserie Audi Space Frame (ASF) op massageproduceerde auto's en nam het, in 1998, Lamborghini over. Eind jaren '90 begon Audi met succes aan het lange afstandsracen, met overwinningen in Sebring, Daytona en de Le Mans. In 2000, 2001, 2002, 2004 en 2005 behaalde Audi de overwinning in het algemeen klassement van Le Mans met de Audi R10. In 2007 werd een nu al legendarische straatversie van deze raceauto afgeleid en op de markt gebracht (Audi R8). Audi's eerste supersportauto voor de openbare weg won met voorsprong vele vergelijkingstests van zijn gevestigde concurrenten. In 2006 en 2007 won Audi met de dieselgestookte 12-cilinder Audi R10 en zo is de Audi techniek sinds 2000 onverslagen op Le Mans want de Jaguar die in 2003 won was uitgerust met een...Audi motor.

    17-03-2008 om 00:00 geschreven door mitchkeuh  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (24 Stemmen)

    Inhoud blog
  • reclame voor een online maffiagame
  • vw geschiedenis
  • alle vw modellen
  • verdelers in Vlaanderen en in Brussel
  • de audi modellen
  • geschiedenis van audi
  • audinieuws

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 28/12-03/01 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 09/06-15/06 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 26/09-02/10 2005

    Blog als favoriet !

    Blog als favoriet !

    online games die ik zelf heb gemaakt(klik op de link)
  • killerwars


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs