Hallo iedereen
Wat later dan anders, maar hier is dan eindelijk het relaas van dag 4.
Vandaag kregen we voor de tweede keer de windtunnel ter beschikking gesteld. Deze keer werd deze gebruikt door Brent en David om de thrust van de motor te testen. Hierbij werden ook verschillende vormen en groottes van het omhulsel getest om te kunnen bepalen wat het optimale ontwerp zal zijn.
De overige groepsleden bekommerden zich dan verder over de manier waarop de vleugel zo efficiƫnt mogelijk kon worden uitgesneden. Dit is niet zo voor de hand liggend als het lijkt omdat er rekening moet gehouden worden met de hoek waaronder vleugels aan de romp gelijmd zullen worden en ook met de hoek tussen de vleugels onderling. Dit mag zeker niet over het hoofd gezien worden, want deze hoeken hebben een grote invloed op de stabiliteit van de drone.
Eens dit probleem van de baan was, splitsten we ons op in kleinere groepen. Quinten en Tristan bogen zich over de aansturing en het ontwerp van de elevons. Dit bleek ook niet zo gemakkelijk, maar uiteindelijk vonden ze wel een geschikte manier om de elevons en zo dus ook de gehele drone te besturen. Saskia, Jan en Evelyne hielden zich dan weer bezig met de krachtenevenwichten van het vliegtuig om zo de assistenten te kunnen overtuigen dat onze drone wel degelijk in de lucht zal blijven. Kaat werkte ondertussen verder aan het verslag door al een deel van de verkregen resultaten te verwerken en ook de bronnen die gebruikt werden te verzamelen.
Er is dus weer aardig wat vooruitgang geboekt vandaag en dat was ook nodig, want de deadline nadert.
Volgende week moet een groot deel van de assemblage in orde gebracht worden en eventuele onverwachte problemen opgelost worden.
Tot dan!
Groep B
|