Hallo iedereen
Dag 3 zit erop dus maken we weer even tijd om onze
vooruitgang te bespreken. Het liep deze keer niet allemaal even vlot, maar
uiteindelijk werden er weer enkele belangrijke knopen doorgehakt.
De dag begon met het uitsnijden van ons vleugelprofiel,
vermits dit eind vorige week was fout gelopen. Ook vandaag ging er iets mis,
maar na een tweede poging slaagden Quinten en Tristan erin een geschikt profiel
uit te snijden en kon de vleugel getest worden. Er was de hele dag een
windtunnel beschikbaar om te kijken in welke mate de theoretisch liftwaarde
bereikt werd. Aan deze testen hebben Jan en Saskia een hele dag gewerkt. Op het
einde van de dag moesten we concluderen dat onze vleugel groter moest omdat de
theoretische waarde niet werd gehaald. Het ontwerp werd dus aangepast om wel de
nodige lift te bekomen.
Brent en David bekommerden zich verder om de aandrijving en
aansturing van de drone. Zo bogen ze zich bijvoorbeeld over het ontwerp van de
koker waar de motor in hoort te komen en over hoe de elevons het best aangestuurd kunnen. Het
was belangrijk dat hier enige vooruitgang werd geboekt aangezien volgende week
testen moeten worden uitgevoerd op de koker om de thrust te bepalen.
Verder werd door Evelyne en Kaat ook de eerste hand gelegd
aan het verslag. Kort opschrijven wat reeds beslist was en hoe we tot deze
conclusies waren gekomen zodat het later gemakkelijker is om het denkproces te
reconstrueren.
Tijd om alles even te laten bezinken en volgende week weer
met frisse ideeën aan de slag te kunnen
Tot volgende week!
Groep B
02-03-2017, 19:38 geschreven door VUBDrone 
|