- Che Dit deel begint met een heftige seksscène, waarin hoofdfiguur Rega zijn schoolvriendinnetje Mireille Leistra oraal bevredigt. Het is hun enige manier van seks hebben. Mireille wil altijd dat Rega haar likt en dat is eigenlijk een vorm van onderworpenheid aan het meisje. Rega wil namelijk ook altijd graag naar Che, een gekraakte boerderij waar zes hippieachtige personages en een maoïstische aanhanger Puut op het Twentse platteland hun levensfilosofie naar voren kunnen brengen. De tijd van handeling is 1976 en drie jaar daarvoor is de boerderij gekraakt. Het is een Stichting die bij de notaris in 1973 is vastgelegd. Mireille wil echter een soort onvoorwaardelijke overgave van Rega aan hem. Hij heeft het meisje ontmoet tijdens de jaarlijkse kermis (op de cakewalk.) Hij mag daarna van hara niet naar de Che. Meestal gaat hij stiekem toch wanneer hij haar heeft thuisgebracht. In Che praat de maoïst Puut over zijn afkeer van het kapitalisme en hij predikt de revolutie. Hoewel de buurt er schande van spreekt, wordt er weinig tegen de bezetters van Che gedaan. De plaatselijke jeugd drinkt er tijdens de kermisactiviteiten ook gewoon een biertje. Een andere opvallende figuur is de kunstenaar Herx, die als teken van protest de ene helft van zijn lichaam kaal heeft geschoren en er dus uitziet als een kankerpatiënt en de andere kant zijn lichaamhaar heeft gehouden, waardoor hij er uitziet als een hippie. Hoewel Rega Che ervaart als een huiskamer van liefde, voelt hij zich ook erg eenzaam. Eigenlijk hoort hij ook in Che er niet helemaal bij. Bovendien vindt Puut dat Rega zich veel te afhankelijk opstelt van Mireille. Rega doet zijn best om het kapitalistische meisje (vader heeft een Mercedes; zij rijdt paard) te begrijpen. Hij gaat mee naar een wedstrijd maar ook daar voelt hij zich buitengesloten door de meestal verwende jongens en meisjes. Dan sterft in september 1976 Mao Zedong. Er komen weer nieuwe discussies in Che en Puut gaat overal leuzen aanbrengen o.a. op de toegangsdeur van Che. De bestuursleden moeten de verf er vanaf halen maar er komen overal in het dorp D. nieuwe leuzen te staan. De plaatselijke politiek vindt dat niet leuk. Ook wordt er een brandbom naar binnen bij de Che gegooid. Rega gaat na een ruzie in de Che (waarbij hij het opneemt voor Puut) naar Mireille, maar omdat ze de volgende dag moet paardrijden, mag hij niet naar binnen komen. Wanneer ze hoort dat hij weer in de Che is geweest, wordt ze helemaal woedend. Ze verwijt hem van alles en duwt hem van zich af. Ze wil hem nooit meer zien en hij krijgt zelfs het verwijt dat het hem allemaal om de seks gegaan is. Dan is zijn enige hoop nog terug te gaan naar de Che, maar onderweg merkt hij al dat er iets aan de hand is. De Che staat in de fik. Het is de eerste keer dat het leven van Rega ondersteboven wordt geknikkerd.
- Rabenhaupt In deel 2 speelt het leven van Rega zich voornamelijk af in het studentenmilieu en de lerarenopleiding die hij in Groningen volgt. Hij heeft twee studenten met wie hij de etage deelt: Steven van Parys en Werda. Steven van Parijs is al wat ouder en staat in het begin van dit tweede deel in de collegezaal op om de leraar er op te wijzen dat wat hij aan het doceren is klinkklare nonsens is. Er is allemaal sprake van vrijblijvendheid en alles is veel te zweverig. Er moet gewoon les worden gegeven door de docenten: daarmee ontpopt Steven en later ook Werda zich als deelnemer in de strijd tussen het huidige onderwijs en het moderne onderwijs. Het huidige onderwijs (van die tijd dus) zou alleen maar slaafse en zelf niet nadenkende leerlingen kweken. Het gaat in die periode juist om de zelfverwerkelijking van de mens. Wanneer ze bij dramalessen ook nog een sinaasappel moeten naspelen, wordt het Steven en Werda te gortig en weigeren dat nog langer te doen.. Opnieuw durft Rega weinig op te vallen en hij blijft maar een beetje in het kielzog van de andere twee. Steven van Parys heeft een Spaanse vriendin Rosa die Rega kippenvel kan bezorgen. Werda daarentegen heeft het ene na het andere vriendinnetje. Maar wanneer hij een tijdje seks met hen heeft gehad, maakt hij het steevast uit en hij geeft dan aan Rega uitleg hoe hij meisjes moet versieren.
De docenten zijn allemaal een beetje bang geworden van het drietal en vaak krijgen ze hun tentamenbriefjes al, juist wanneer ze maar niet naar college willen komen. Intussen heeft de oude hippiemuziek afgedaan en wordt er meer aandacht gevraagd voor de punkmuziek. Ook Werda gaat in een bandje spelen. Bij de overige studenten zijn ze door hun houding trouwens niet zo geliefd, maar daar malen ze niet zo om. Rega blijft overigens op zoek naar geluk en bevrijding, zij het dat het hem meer gaat om de menselijke kant gaat dan om de maatschappelijke kant. De tekstregel van Janis Joplin die als motto voor dit deel geldt, wordt vrij expliciet in de handeling overgenomen. Er is een streven naar vrijheid domweg om dat er niets anders te kiezen is.
Werda ziet al in dat Steven en Rosa erop uit zijn om samen te gaan wonen. Rega krijgt nog steeds de afdankertjes van Werda. Maar op een dag zijn Rosa en hij alleen op de etage. Steven is nog niet thuis en hij gaat naar Rosa toe. Eigenlijk ziet hij in de Spaanse schone iets wat hem terug doet denken aan Mireille, alleen heeft Rosa bruine ogen in plaats van blauwe. Hoewel het volgens de alwetende verteller niet de bedoeling is, gaat hij naast haar op bed liggen en het komt toch tot seksueel contact. Op dat moment komt er rook in de studentenwoning: het is volgens de verteller niet bekend wat de precieze oorzaak is, maar Steven komt binnen en hij moet zich door de rook een weg naar boven banen. Als hij de deur van zijn eigen kamer opendoet, ziet hij dat Rosa en Rega zich in een seksuele positie bevinden. Het is meteen het einde van dit tweede deel. Het is de tweede keer dat het leven van Rega ondersteboven wordt geknikkerd.
- Das Rote Kabinett- Rega is in dit derde deel barman in een café in Berlijn. Hij werkt in een club waarin naaktdanseressen dansen. Hij heeft een kamer bij de eigenaar gehuurd. Hij was er berooid aan toe toen hij aankwam en hij heeft er mede zijn taak van gemaakt om de meisjes te hulp te schieten, wanneer de bezoekers lastig worden. Op de dag dat dit laatste deel speelt, komt de uitsmijter Dankov binnen lopen met de opgewonden mededeling Sie machen auf. Rega weet nog niet wat dat betekent. Tijdens een act van een van de danseressen, wordt een bezoeker handtastelijk. Rega en de eigenaar Stieleke beschermen het meisje maar de uitsmijter Dankov is nicht da. Hij is weg en dan blijkt dat er buiten een mensenstroom op gang gekomen is. Rega verlaat ook de club en loopt met de mensen mee. Hij is eerst op zoek naar Dankov. Maar dan hoort hij dat de Muur tussen Oost -en West-Berlijn geopend gaat worden. Dat wil hij maar niet tot zich laten doordringen, totdat hij het gevoel krijgt dat het iets anders zal zijn. Hij gaat naar één van de doorlaatposten op een brug. Aan de andere kant worden de mensen nog tegengehouden. Rega krijgt een gevoel van vrijheid over zich: vrij van alles, van zijn verleden en vooral vrij van schuld. Hij gaat dan in zijn T-shirt de brug op en de Oost-Duitse grensposten laten dan de hordes gaan. Rega wordt overlopen. Hij heeft nu wel het initiatief genomen.