Vandaag kregen de kleuters een tafelpoppenspel te zien over een konijntje, Bubbel, dat heel lange oren had... Wie zou nog kunnen navertellen wat er met Bubbel gebeurd is? Misschien helpen deze foto's, want wie wou, kon het verhaal zelf naspelen!
Tijdens het kiesuurtje, kiezen heel wat kleutertjes super graag om iets te maken met strijkparels. Ik denk dat ik al weet wat we aan de Sint zullen vragen om naar ons klasje te brengen...
Na ons regenachtig bezoek aan het bos, hebben we heel wat werkjes in de klas gemaakt...
Contractwerk : We krijgen een aantal opdrachten, werkjes, die tegen het eind van de week moeten afgewerkt zijn. We duiden dit aan op een bord. Zo zien de kleuters wat ze nog moeten doen, wat er nog niet klaar is? ... Zo leren de kleuters ook heel zelfstandig aan het werk te gaan.
We hebben ook heel wat bijgeleerd over paddenstoelen. Kent uw kleuter alle deeltjes? (hoed, steel, ring, plaatjes of buisjes) Heeft hij/zij ook nog enkele namen onthouden? (vliegenzwam, elfenbankje, inktzwam, stinkzwam, eekhoorntjesbrood, ...) Siebe had een mooie foto van een vliegenzwam mee en heeft deze ook prachtig getekend!!!
Lied : dwarrelende blaadjes. Dwarrelende blaadjes, val maar op de paadjes. Val maar op de jassen, val maar in de plassen! Bruin en geel, groen en rood, val maar neer op mijn schoot. Zomermoe... oogjes toe;
versje : Herfst in het bos! Woe, zegt de wind en blaast er flink op los! Honderdduizend blaadjes, dwarrelen op de grond! Honderdduizend paddenstoelen, staan in het rond! Glanzend bruine kastanjes, liggen op de grond. Regenjas en laarzen aan, stap er flink op los! Ga beukenootjes zoeken, HET IS HERFST IN HET BOS!!!