Elke vrijdag verlangen we stiekem al een beetje naar het laatste uurtje van de dag.
Niet alleen omdat het weekend voor de deur staat maar ook omdat er dan
hoekenwerk is.
De jongens en meisjes kijken er naar uit om zelf een activiteit te kiezen vooraleer de schoolweek afgesloten wordt.
Een overzichtje...
leeshoek
vrij lezen in een boek uit de klas of de bib
schrijfhoek
zelf gedichtjes maken, liedjes componeren, verhalen schrijven
eurohoek
spelenderwijs kopen en verkopen en zo onze biljetten en munten leren kennen
computerhoek
kennismaken met interessante sites, taal- en rekenspelletjes, ...
contracthoek
een extra taak of contractwerk afwerken of inhalen
Cederic is mijn naam. Eerlijk ben ik een beetje. Dit is mijn papa. Eten maak ik graag. Rood is mijn lievelingskleur. Ik skateboard en zeil graag. Cool is iedereen!
(Cederic)
Curieuzeneus, dat ben ik. Elaba, niet doen ! Dak eraf ! Rommelig ? Helemaal niet. Ik ben een clown. Cedric, dat is mijn naam
(Cedric)
Erika, want dat is mijn naam. Rap lopen kan ik goed. Ijs is koud. Kleurtjes vind ik mooi.
Aardig vind ik belangrijk.
(Erika)
Zoë, dat is een supernaam. Oorbellen vind ik pracht en praal. Eenhoorn is een mooi dier.
Hier zijn we dan : een leuke bende van 20 leerlingen! In het vierde leerjaar maken we niet alleen kennis met de nieuwe leerstof maar wordt ook de tijd genomen voor structuur en leren leren. Leren omgaan met elkaar behoort eveneens tot de prioriteiten! In de loop van het jaar maken we enkele boeiende uitstappen en nemen we deel aan een paar interessante activiteiten buiten school die telkens een meerwaarde zijn voor de sociale en pedagogische opvoeding van zoon of dochter. Veel succes en plezier dit schooljaar! juf. Tinneke
Op een zonnige septembermorgen vulde de speelplaats zich al snel met heel wat stralende gezichten. Na een lange vakantie werd het een blij weerzien met vrienden en leerkrachten. Terwijl sommigen hun leukste vakantieherinneringen ophaalden, namen andere kinderen rustig de tijd om even te wennen aan de nieuwe start. Uit volle borst zongen we het startlied, lieten de ballonnen op en daarna vertrokken we in de rij naar de klas. Na een korte rondleiding stelden de leerlingen en de juf zich aan elkaar voor, boeken en schriften werden uitgedeeld en naamkaartjes werden met veel kleuren en krullen versierd. Een kort voorleesmoment in de buitenlucht zorgde voor nog wat nazomergevoel en we breiden een sportief einde aan de dag in de turnzaal.