eerste indruk: Volgens mij gaat het een zeer goed optreden worden. Deze mensen hebben al veel bewezen, hoewel ze nog niet zo bekend zijn. Maar talent hebben ze zeker. De single van Anton werd zelfs de soundtrack van De Parelvissers. Veel informatie is er wel niet over te vinden, dus wat voor genre(s) ze gaan brengen blijft nog een vraagteken.
verslag: Het bleek dat ze afzonderlijk optraden, ik had verwacht dat ze samen gingen spelen omdat het een dubbelconcert was. Eerst was het de beurt aan Hannelore Bedert. Zij heeft inderdaad een mooie stem, maar haar liedjes vond ik minder, omdat het mijn stijl niet is. Ze zong in het Nederlands of in het West-Vlaams. Er was, naar mijn mening, maar één goed liedje en dat was het eerste West-Vlaamse liedje dat ze zong. Haar teksten waren wel origineel en verschillend. Van bedrog tot haar onduidelijk dialect. Wat wel opviel is dat ze tussen de liedjes veel tijd nam. Ten eerste om van haar gitaar naar de piano te gaan (ze wisselde deze twee instrumenten steeds af). Ten tweede vond ik haar bindteksten maar niets, het ging altijd wel over het liedje maar ze zei 3 keer hetzelfde waardoor ik iets had van, speel nu gewoon het liedje en stop met praten. Je moet het gevoel dat in het liedje zit kunnen voelen door hoe ze het zingt en ze moet het niet gewoon uitleggen, of toch niet tussen elk nummer. Maar natuurlijk zijn er wel mensen die hier van houden. Na de pauze kwam Anton Walgrave. De overschakeling was wel een beetje wennen. Hij zag eruit als een piraat en nu werd er in het Engels gezongen. Anton heeft een zeer mooie stem en neemt hoge tonen, zonder moeite. Hij wisselt zonder moeite en heel mooi van borst- naar kopstem. Omdat hij meer ervaring heeft dan Hannelore, denk ik dat hij het gevoel van zijn liedjes beter kon overbrengen naar het publiek. Anton had ook niet telkens tussenteksten, waardoor je in de sfeer van zijn liedjes bleef en Lost Soul zijn bekendste nummer dat als soundtrack werd gebruikt voor De Parelvissers was een goed bisnummer en een goede afsluiter van het concert.
|